Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Izotope Neutron och Ozone - någon som använder?

  1. #1
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran

    Izotope Neutron och Ozone - någon som använder?

    Jag tittar lite på Izotopes Neutron och Ozone men det är misstänkt tyst här om dessa, i alla fall Neutron. Är det någon som har testat? Fördelar och nackdelar?

    Izotope ger ju fri tillgång till hela mjukvaran under en tiodagars testperiod så det är ju en no-brainer att jag testar det själv men det är ju alltid intressant med kloka åsikter från 99.

  2. #2
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Det är iofs naturligt att de inte skrivs om så ofta då de är verktyg för slutmixande snarare än "everyday tracking tools".

    Så om du ska testa ordentligt, se till att du har ett antal "ordentliga" flerspårsprojekt att testa med de 10 dagarna.

  3. #3
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Jag skaffade Neutron när den gick för $29, men har inte använt den tillräckligt för att säga bu eller bä. Ska se om jag hinner leka lite med den i helgen eventuellt.

  4. #4
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag har använt flera versioner av Ozone i säkert 6 år. Alla slutmixar går igenom Ozone och den är riktigt grym tycker jag. Som vanligt gäller det att vara lite försiktig.

    Ozone har jag också använt för att rädda dåliga liveupptagningar och saker med för låg volym mm mm Jag tycker Ozone är en snabb väg att nå ok resultat. Den har också blivit bättre och mer träffsäker för varje version. I början var det mycket ett "maxvolym" verktyg för mig, numera när jag lärt mig mer ser jag nyanserna. Sen är det en tidsparare, det går ruskigt fort att slänga på Ozone jämfört med att jobba med separata effekter. Jag kör också Ozone på enstaka spår ibland nu när jag har en vass macbook, Ozone tar mycket CPU!

  5. #5
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Det kommer nya versioner under oktober. Minns ej datum. Kanske vänta och testa dem istället?

  6. #6
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Fick nyligen hem bägge. Har kört ozone tidigare. Neutron va väl inte riktigt anpassat för vad jag gör, men verkar lovande.
    Bra grejer. Värt en tråd!

  7. #7
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    hassefx: Tack! Hade ett flerspårsprojekt att testa på och det var riktigt roligt.

  8. #8
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Tonefloat: Kul! Testade några Ozones preset på en färdigmixad låt och det var över förväntan. Kul som fan!

  9. #9
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kommer nya versioner under oktober. Minns ej datum. Kanske vänta och testa dem istället?
    För sent
    Det blir nog ett köp av deras Music Production Bundle 2 med både Neutron och Ozone, och dessutom en del annat smått och gott.

    För mig som försöker lära mig att mixa och mastra för husbehov verkar det vara perfekt. Ska jag lära mig allt det här - med mina öron dessutom - så kommer det att ta 10-20 år att komma upp i den nivån, om ens någonsin.

  10. #10
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av SteffeE Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tonefloat: Kul! Testade några Ozones preset på en färdigmixad låt och det var över förväntan. Kul som fan!
    Minns att min första reaktion när Ozone var nytt, oj reverb på hela mixen??? sen, jäklar vilken stereo spread!

  11. #11
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag använder Neutron, bra kanalstrippsplugg med sjukt massa under huven.
    Har inte grävt på djupet ändå, utan endast använt några av modulerna. Inte testat track-assistant...

    Använder även RX6, och tycker nog generellt att Izotope gör mycket fina plugins.

    Ja ladda ner och testa. Ibland kan det vara gränssnitt och sånt som gör att man klickar eller ej med respektive pluggar.

  12. #12
    JOMACO
    JOMACO är inte uppkopplad
    JOMACOs avatar
    Senior
    Är nya ozone inte lika yvig i sina presets? En känsla jag fick.

  13. #13
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Nu är Neutron 2 och Ozone 8 släppta. Ska bli intressant att se och höra skillnaden.

  14. #14
    Max S
    Max S är inte uppkopplad
    Max Ss avatar
    Senior
    Jag är flitig användare av Neutron och måste säga att den låter prima och har strömlinje format mitt workflow ganska rejält eftersom den gör jobbet , flera separata pluggar fick göra tidigare. Jag tokgillar den. Lite snopet är att jag köpte den relativt nyligen och nu trilla en 2'a ner, well well... de är väl bara gilla , branschen är ju sådan. Uppgradering köstar 99$ , får se om de blir aktuellt.

    tjolahopp

  15. #15
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Fick mejl om att Ozone 8 elements kan köpas för 29dollars. Är det nåt man som hemmapulare i Logic Pro x kan tänkas behöva för att få till lite mer proffsiga mixar eller behöver man satsa på de dyrare paketen?

Liknande ämnen

  1. iZotope Ozone 7
    Av GusPin i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-12-06, 22:15
  2. iZotope Ozone 5
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-11, 01:18
  3. iZotope Ozone 4
    Av RZ-1 i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 20:08
  4. iZotope Ozone distar vid export från Cubase 4 (XP)
    Av kotten i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 11:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •