Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 142 av 142

Ämne: Vad hände med Jóhann Jóhanssons musik i Blade Runner?

cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

Veteran
    och trenden med att alla både möjliga och omöjliga dör fortsätter

Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    nej men va fan ... jag vill ha ljus nu ...

Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Jag börjar också fundera om han hade svajande hälsa eller nått? Hoppas nu inte att han typ gått och tagit sitt liv, pga missat tillfälle med blade runner
    Senast redigerat av Spacedude den 2018-02-10 klockan 22:56.

cyberpunx

Veteran
    nej det kan nog snarare vara så att han blev petad från bladerunner-os-et pga just sviktande hälsa och att det inte var ngt man ville gå ut med från filmstudions och andra inblandades sida. inte helt otroligt att det varit så. bättre alternativ än självmord iaf. men ändå vilket öde förstinte få sitt livs chans på göra musik till en av de bästa film-numera-serier som någonsin funnits och kort därefter så avlida som bizart grädde på moset. nää det känns som lite surt öde faktiskt. men man får vara glad över allt fint han fick göra i sitt liv. jag är vansinnigt tex förtjust i os:et till arrival, underbara ljudbilder och stämningar

machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    nej det kan nog snarare vara så att han blev petad från bladerunner-os-et pga just sviktande hälsa och att det inte var ngt man ville gå ut med från filmstudions och andra inblandades sida. inte helt otroligt att det varit så. bättre alternativ än självmord iaf. men ändå vilket öde förstinte få sitt livs chans på göra musik till en av de bästa film-numera-serier som någonsin funnits och kort därefter så avlida som bizart grädde på moset. nää det känns som lite surt öde faktiskt. men man får vara glad över allt fint han fick göra i sitt liv. jag är vansinnigt tex förtjust i os:et till arrival, underbara ljudbilder och stämningar
    Det var så jag tänkte också. Denis Villeneuve lät ju positiv till fortsatt samarbete i nå'n artikel i höstas. Men, vi får kanske veta tids nog. Dags att se om Arrival snart iaf.

M i Gbg
    M i Gbg är uppkopplad nu
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ja. Ska också se till att se om Arrival och lyssna ordentligt.

Spacedude
    Spacedudes avatar
    Senior
    Sicario har också en del intressanta drones vill jag minnas

tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    @cyperpunx : Ja det låter troligast. Förmodligen är inte den officiella förklaringen till varför någon faller bort ur ett sånt projekt den riktiga orsaken särskilt ofta. Nu blev det dubbelsynd det här.

Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Tycker det är skumt detta. Kan inte vara sviktande hälsa eftersom det nämns som plötsligt och oväntat på flera ställen från management etc. Tyvärr låter det ju som självmord annars hade det varit tydligare besked om varför.

henning
    henning är inte uppkopplad
    hennings avatar
    Senior
    Man kan ju dö plötsligt även av andra saker – ex hjärtinfarkt, plötsligt hjärtstopp etc.

mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Senior
    Utan att veta något alls så är min direkta tanke:

1: Bor i Berlin
    2: Blir av med ett stort jobb
    3: Plötslig oväntad död

= Drogproblem och överdos

Det händer hela tiden, så det vore inte ett omöjligt scenario.
    Självklart kan det vara helt annorlunda i detta fall, men det var min första tanke..

PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Smakfulla spekulationer...

Spacedude
    Spacedudes avatar
    Senior
    Snart har denna tråd förändrats till en flashback tråd vill inte bidra. All respekt för mannen. Hoppas det inte var avsiktligt.

Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    Snart har denna tråd förändrats till en flashback tråd vill inte bidra. All respekt för mannen. Hoppas det inte var avsiktligt.
    Sorry. Jag vill inte heller bidra med Flashback feeling trots att jag gjorde det. Är dödsorsaken "okänd" i flera dagar som i detta fall är det oftast något mindre smickrande som hänt men visst, vi vet ju alla lika lite om denna sak så vi får väl vänta och se.

rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Musikjhantverket i Arrival var väldigt bra, så synd att de var tvungna att sumpa själva filmen.

Spacedude
    Spacedudes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    Sorry. Jag vill inte heller bidra med Flashback feeling trots att jag gjorde det. Är dödsorsaken "okänd" i flera dagar som i detta fall är det oftast något mindre smickrande som hänt men visst, vi vet ju alla lika lite om denna sak så vi får väl vänta och se.
    Haha jag gjorde samma, kass man är . Ja, det får vi helt enkelt

El Toro
    El Toro är uppkopplad nu

Veteran
    Han var väl väldigt produktiv så jag antar att han stressade på rätt mycket vilket aldrig är bra för hälsan.

Amonhoteph
    Amonhotephs avatar
    Moderator

AutumEmbrace
    AutumEmbrace är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    För att få slut på spekulationerna så sa Villeneuve så här:
    “The thing I will say is that making movies is a laboratory. It’s an artistic process. You cannot plan things. Jóhann Jóhannsson is one of my favorite composers alive today. He’s a very strong artist,” Villeneuve told Al Arabiya English. “But the movie needed something different, and I needed to go back to something closer to Vangelis. Jóhan and I decided that I will need to go in another direction — that’s what I will say. I hope I have the chance to work with him again because I think he’s really a fantastic composer.”

Sett filmen flera gånger nu. Riktigt bra film, gillar det långsamma tempot, bra miljöer och bra script, solida skådespelarinsatser. Top 10

Musiken är inte bra, mest en massa tutande. Zimmer är en hejare på ljuddesign men ingen större låtskrivare i mina ögon. Förstår att det är omöjligt att nå upp till Vangelis på sin peak, men det borde blivit bättre än det här.
    Jóhann Jóhannsson absolut, skulle gärna sett vad Junkie XL gjort med det.

oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Veteran
    Var det inte för att han blev sjuk då?

Amonhoteph
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    Var det inte för att han blev sjuk då?
    Ingen vet ju. Det där meddelandet har ju varit uppe innan. Det låter - i sammanhanget - lite som något man säger. Å andra sidan känns det underligt att de gick på "hans musik passade mig inte"- spåret om han nu var sjuk. Kollade senast igår efter om de kungjort dödsorsaken, men hittade inget.

cyberpunx

Veteran
    tragskt i vilket fall som helst och kanske ett mysterium som aldrig får ngt egentligt svar. hans nära å kära kanske inte vill ha ut den riktiga orsaken om det nu finns någon annan än den officiella att studion gick vidare med något som de ansåg läg mer vangelis. fast var inte johann minst sagt extremt inspirerad av just vangelis?

Liknande ämnen

1. Blade Runner 2
    Av Albedo i forum Skivor & artister
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2017-07-06, 12:18
  2. Blade Runner på ny vinyl.
    Av Volt i forum Skivor & artister
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-28, 00:22
  3. Vangelis - Blade Runner
    Av imported_Jim i forum Skivor & artister
    Svar: 6