Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Finns AJK Percussion Synth?

  1. #1
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator

    Finns AJK Percussion Synth?

    Såg det här sample packet som en annons på FB:
    https://eraserfase.com/collections/s...-drum-machines

    Utlyses som att de samplat själva, och det är gratis. Har inte laddat ner, men tycker det ser ut att vara samma maskiner som vanligt.

    Jag köpte en bra dyr samplings-cdskiva back in the days med massa samplade trummaskiner på, och där fanns det ljud från en maskin som hette AJK Percusyn eller Percussion Synth. Det finns dock inte några bilder på maskinen när man googlar, och ingen info. Däremot trådar som diskuterar om den öht funnits, om det är en riktig maskin eller bara ett gäng ljud som fått spridning under det namnet.

    I sample packet ovan finns den med, vilket indikerar att de kanske inte riktigt samplat själva...

    Eller vet nån nåt om AJK? Finns den?

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag har sett många, men aldrig den... Knasstavningen får mig att undra om den kan härröra från östblocket. Det gjordes en del obskyrt där i små serier. Seak ADM-5 ser man t ex inte varje dag, om än oftare än AJK iofs.

  3. #3
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Har en samplingsskiva hemma, med något som de kallar TR-404, tror det är fejk, låter som vilken analogsynt som helst.

    Har väl inget direkt med AJK att göra, men att samplefolket kanske hittar på lite friskt.

Liknande ämnen

  1. Finns det någon synth för mig?
    Av geminister i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-06-11, 15:33
  2. Percussion VST?
    Av Max i forum Övrig mjukvara
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 22:11
  3. D.B. Percussion
    Av rydan i forum Slagverk
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 10:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •