Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 86

Ämne: Fa, jag vill ha en riktig mixer!

  1. #1
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran

    Fa, jag vill ha en riktig mixer!

    Jag GASar bara på en sak just nu. En riktig mixer...

    Bakgrund
    Brottas med ett par problem i min studio - främst att kunna använda mina outboards på ett effektivt sätt. Idag är det patchbay in och ut konstant- vill kunna ha 8 fasta AUX för att kunna välja in hårdvarueffekter sömnlöst.

    Min setup idag är 2xRME FF 800 kort (ni som kör den lösningen vet det är ett satans meck att få två att samspela genom routningar i den medföljande mixermjukvaran). Är här mitt problem börjar.
    Jag har två patchbays så kan koppla in all hårdvara där - och IN i systemet har aldrig varit ett problem. Har ett API 500 system med preamps och kompressorer/EQ så det kravet är också omhändertaget vad det gäller inspelning (mono).

    Vision
    Så vision är att ha en huvudmixer - kopplat via SEND/Return till typ 8 effekter konstant. Bra EQ och preamp är neat to have - men inte det viktigaste. Kan alltid använda APIn om det kniper. Spelar sällan in mer än 1 spår per gång så kravet är inte massa samtidiga in - mer samtidiga UT när man mixar (undantag trummaskin där det är bra med 8 samtidiga spår in).

    Tanken är inte att spela in på band - utan behöver ADDA in i datorn (Imac) även framåt. Så antar jag får behålla mina RME just för den saken. Antar man får dumpa subgrupper till datorn efter submix på bordet?

    Lösning
    Hur jobbar ni? Tänker jag helt fel här? KAnske finns enklare sätt? Vet vår stjärna HasseFX tipsade om submixer för SEND av alla effekterna och har testat det men tycker det är lite ologiskt - vill ha send/return i en kedja om möjligt. Vilka analoga mixers (+24ch) är intressanta? Har ingen NEVE budget tyvärr.

    Sorry för virrigt inlägg... får försöka förtydliga vid tillfälle

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Räcker väl med en BCR om du vill krana lite. Tycker man kranar bäst med mus faktiskt. Tänk på all oxid man aldrig behöver bekymra sig om.

  3. #3
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Är väl just workflow jag vill komma åt - håller med att mjukvarumixer är väldigt smidigt med automation, instant recall och allt. Men försöker komma bort från mjukvara. Vill helst bara använda datorn som hårddiskinspelare. Fastnar som vanligt i hybridinspelningsproblematiken. Var gör man vad? Men min vision är att gå mer oldschool och göra mer "hårt"...

  4. #4
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Pro Tools HD kan man få väldigt billigt nuförtiden och låter sjukt bra, speciellt om man köper till de nyare AD omvandlarna.
    Beroeonde på hur många interface man kopplar på kan man ju få rätt många in och utgångar. ingen patching utan allt är "hardwire" kopplat.
    Man döper alla in och utgångar och all routing sker inuti Pro Tools. Så länge man håller sig till DSP pluggar är latencyn nästan noll även på ingångs kanaler.
    Det kan jag rekommendera om du ändå skall lägga 30-40k på en mixar.
    Ett beggat Pro Tools HD3 med 2-3st av de äldre interfacen bör man kunna få för 20k och så köper man till ett AVID HD 16x16 när man känner att man vill satsa vidare på denna lösning. Fler AD´s kan man få väldigt billigt om man köper 8kanals AD burkar med ADAT eftersom alla Digidesign interface stödjer detta. Oftast har Digidesign burkarna 8 analoga I/O inbyggt och så sedan 8 via ADAT.
    Nackdelen är väl att man bör ha en äldre OS X version, typ 10.8 eller 10.9 och äldre Pro Tools version 10.

  5. #5
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Får kollas in FC. Låter som en rimlig hybridlösning. Skulle mycket sannolikt ta bort de bekymmer jag brottas med dagligen idag iallfall.

  6. #6
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Med vissa skillnader såklart... men så här kör jag:

    Alla instrument till patchbay.
    24 kanaler patchbay in i analog mixer (med preamps, EQ och påhängd optokompressor på varje kanal).
    6 send/8 retur/8 subgrupper i mixern.
    24 direktupgångar till HD-inspelare.
    24 returer från HD-inspelare till mixerns tapeingångar.
    Stereomaster ut till ljudkort i sunkig laptop.

    Detta låter mig slippa PC-miljö och "musduttande" hela vägen mellan Atari-Cubase och nedmixning av stereomastern.

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    ProTools låter ju förvisso totalt emot det du säger om hårt i inlägget ovanför. För det första får du tänka i bilder. Låt oss förflytta oss till Mute Records 1982 - som är idealet av "hårdvarumusik i syntvärlden" för många. Att det var en dans på rosor produktionsmässigt kan vi stryka direkt. Skulle Vince vilja jobba så igen? Förmodat svar: Never in hell.

  8. #8
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med vissa skillnader såklart... men så här kör jag:

    Alla instrument till patchbay.
    24 kanaler patchbay in i analog mixer (med preamps, EQ och påhängd optokompressor på varje kanal).
    6 send/8 retur/8 subgrupper i mixern.
    24 direktupgångar till HD-inspelare.
    24 returer från HD-inspelare till mixerns tapeingångar.
    Stereomaster ut till ljudkort i sunkig laptop.

    Detta låter mig slippa PC-miljö och "musduttande" hela vägen mellan Atari-Cubase och nedmixning av stereomastern.
    Låter helt rätt. Får göra ett studio-besök Vad är det för konsoll du kör?

  9. #9
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Håller med PF här.

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det får man tacka för.

    Skulle säga att bland mjukvara är ProTools det minst inspirerande jag testat. Klyddigt är bara förnamnet.

  11. #11
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Hehe, ja.. kanske. Men tror vi får börja med en målgruppsanalys.

    Jag hör nog till de som mer eller mindre definieras som samlare/hobbyist. Jag har ingen ambition att tjäna pengar eller bli berömd på musik. Jag vill ha kul i studion - som ni andra. Min tvist är hårdvara. Jag gillar gamla maskiner (liksom MP här ovan). Så fokuset ligger där. Inte effektivitet.

    Har också grottat pro24, cubase, logic, ableton etc sen 80talet så är rätt van med datorer. Men är de roliga? Nja.. Knappar och rattar är roligare. Tyvärr är man dödligt van med de vinster datorerna ger (men inget som säger man kan köra en datormiljö också iof?). Nä, här är det fan full fart old school som gäller egentligen (vilket iof kanske förkastar Pro Tools-förslaget ovan och ger mig insikten att det faktiskt är en old school mijö jag efterfrågar). Så tack för all input - gör att jag kanske mer fattar själv vad jag efterfrågar också

    Finns en massa bra Youtube-klipp på hybridinspelning/mix så inser jag sannolikt får köpa en mixer och börja resan helt enkelt. Så då är ju frågan vad som är rimligt att dra igång med... soundcraft ghost verkar ju tämligen trevlig. Haft dialog tidigare med Avida om hans gamla AMEK TAK. Kanske får ta upp den dialogen...

  12. #12

    Veteran
    Frengus vill ha en setup som det såg ut förr helt enkelt?
    Mixerns subgrupper in på ljudkortens inputs.
    Ut med ljudkortens utgångar in i en mixer.
    Stoppa in dina effekter på sendarna i mixern och till returerna för dessa.
    Mixa.
    Klart.

  13. #13
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    bra sammanfattning

  14. #14

    Veteran
    Du kan väl få över 50 kanaler ut med lite ADAT ADDA från dina prylar, så du få ha en rejäl mixer.

  15. #15
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    För känslans skull skulle jag isf bära bort datorn och bära in en Fostex 8-kanalare med tillhörande humpa. Jag personligen skulle ha kul ett tag, säg 5 timmar, sedan lägga ut rubbet på annons. En iMac med skön mjukvara dock: Allt som behövs. Hårdvaruporren kan man fixa som bakgrundsbild. Allt man hänger på datorn drar ner produktionstakten. Exakt som om Macen är personbilen i exemplet. Ett ljudkort dragkroken. En mixer husvagnen. Hårdvarusyntar vagnen bakom husvagnen, eller det man stuvar i vagnen så den slutar vara gästvänlig. Modularsyntar, haha, ja det är ett paket med 24 st vagnar bakom husvagnen. Undra på att det är så lite tracks i egen musik från vissa.

  16. #16
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    haha- jag har en fostex A80 på g av en gammal polare från förr (samma man gick sin första ljudteknikkurs på 1986) Så cirkeln sluts.
    Så klart håller jag med dig PF.. men är lite olika skeden. Jag kan också gilla datorbaserad produktion; i synnerhet när man tillbringat en hel kväll att försöka få Linn i synk med resten när man bara vill lira in lite hi hats och man sliter sitt hår

    Var en gammal polare som beskrev min sjukdom för många år sedan (gällande analog fotografi) - jag söker den perfekta imperfektionen. Det som emuleringar aldrig kan ge

  17. #17
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Gott så långt.

    Men när någon frågar vad du gjort för musik?

    "Spela upp nåt! Jag vill höra!"

    Har du nåt?

    Är det då du går till vinylsvarven och kör nåt med Yazoo?

    (Det är lugnt, det funkar alltid, gör jag med, hehe)

  18. #18

    Veteran
    Finns massa beg analoga bord för inga pengar alls. Har man plats kör!
    Såg en DDA 32 kanaler för 3 tusen på fejjan. http://medias.audiofanzine.com/image...cs8-213586.jpg

  19. #19
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gott så långt.

    Men när någon frågar vad du gjort för musik?

    "Spela upp nåt! Jag vill höra!"

    Har du nåt?
    Musik är underordnat Jag har ett spotifysläpp klart förhoppningsvis innan jul. Misstänker du inte kommer gilla det dock


    Finns massa beg analoga bord för inga pengar alls. Har man plats kör!
    Såg en DDA 32 kanaler för 3 tusen på fejjan. http://medias.audiofanzine.com/image...cs8-213586.jpg

    Ja, har platsen så är mest att hitta rätt objekt. Men var en bra tråd det här.. man får sig en funderare på hur/varför. Men diskussionen fick poletten att trilla ner.

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du kan väl få över 50 kanaler ut med lite ADAT ADDA från dina prylar, så du få ha en rejäl mixer.
    Åfyfan vilken mardröm.

  21. #21

    Veteran
    Vad har du effekter som du vill koppla in?

  22. #22
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter helt rätt. Får göra ett studio-besök Vad är det för konsoll du kör?
    Välkommen!

    Just min mixer är en gammal brittisk 80-talare: Hill Audio Remix

    Men det finns ju många andra, det stora kruxet är väl egentligen vad man har för krav när det gäller inte bara send/retur utan också baksidans anslutningar.

    Att köra via submixern till inspelare är ju sjysst, men i mitt fall är ingångarna på inspelaren fast kopplade till kanal och då är det ju kraftigt opraktiskt att "bara" använda åtta mixerutgångar när mixern har 24.

  23. #23
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    kommer jag inte gilla det?!

    Menar min herre att ni sitter med två ton utrustning och gör dansbandsmusik på finska?!

  24. #24
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Musik är underordnat Jag har ett spotifysläpp klart förhoppningsvis innan jul. Misstänker du inte kommer gilla det dock
    Då gissar jag på nå't distat four-on-the-floor med texter om krig och elände. (a k a galoppbody)

  25. #25
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Högst prio är Busskomressor och EQ. En en drös hårdvarureverb och delays. Mycket skrot i studion...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2017-08-18 at 12.44.38.jpg 
Visningar:	114 
Storlek:	72,9 KB 
Id:	76571

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screen Shot 2017-08-18 at 12.44.20.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	64,4 KB 
Id:	76572

    - - - Uppdaterad - - -

    dansmusik på finska - den var fan bra Man kanske skulle ge det ett spin

  26. #26
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Ett helvittes mixerbord är första steget mot början av 80-talet

    Om du har plats, transportmöjligheter och har/vill ha mekanisk och elektrisk mekarskills så gå för ett beg riktigt studiobord och inte "halvproffs" leksaker från typ Mackie/Tascam/etc.

    Bara att ha ett sådant kommer ge ett permanent leende på dina läppar OM du har (löst) mekarbiten!

  27. #27
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ser bra ut.

    Sälj modularen bara så är huvudvärken borta

  28. #28
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett helvittes mixerbord är första steget mot början av 80-talet

    Om du har plats, transportmöjligheter och har/vill ha mekanisk och elektrisk mekarskills så gå för ett beg riktigt studiobord och inte "halvproffs" leksaker från typ Mackie/Tascam/etc.

    Bara att ha ett sådant kommer ge ett permanent leende på dina läppar OM du har (löst) mekarbiten!
    = heltidsanställt en mkt ivrig, rolig, trevlig, genialisk mixare (enda lösningen där)

  29. #29
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    = heltidsanställt en mkt ivrig, rolig, trevlig, genialisk mixare (enda lösningen där)
    * Eric Radcliffe included in box

  30. #30
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Hasse: Ja, riktigt hi end är klart utanför räckvidd dock. Men finns ju intressant ting; som Kungälvs-AMEKen. Men är ju lite som ni är inne på - gillar man inte att löda själv. Är det en utmaning med äldre prylar. Men finns riktigt inte någon annan lösnig. Ett trident kostar ju typ 300k nya.. och NEVE det dubbla

  31. #31
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    = heltidsanställt en mkt ivrig, rolig, trevlig, genialisk mixare (enda lösningen där)
    ...om det dessutom blir en 2" 24 kanaler - absolut!

  32. #32
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hasse: Ja, riktigt hi end är klart utanför räckvidd dock. Men finns ju intressant ting; som Kungälvs-AMEKen. Men är ju lite som ni är inne på - gillar man inte att löda själv. Är det en utmaning med äldre prylar. Men finns riktigt inte någon annan lösnig. Ett trident kostar ju typ 300k nya.. och NEVE det dubbla
    Om du budgeterar som en bättre poly - några tiotusingar - och inte stressar, så kan du få tag ett bra 32/8-bord i bra skick, kanske med integrerad bantam patchbay. Blir ju en hobby i sig att leta rätt på och spana in sådana i nejden (inkl Danmark).

    Givetvis kan du även gå för de mindre renomerade borden, som ofta går att hitta billigt. Brukar vara för kompakta och pillriga - ett full/mid/kompaktbord kan jämföras med en minimoog/sub-phatty/behrimoog i handhavande

  33. #33
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nackdelen är väl att man bör ha en äldre OS X version, typ 10.8 eller 10.9 och äldre Pro Tools version 10.
    aah shit det där betyder ha en gammal mac också, utan garanti eller möjlighet till delar. rimligt?

  34. #34
    m
    m är inte uppkopplad
    ms avatar
    Senior
    Har du kikat på SSL X-desk? Ett litet, "modernt" analogbord med väldigt fina möjligheter till ett bra arbetsflöde. Inte superbilligt dock, men kan gå att hitta till bra pris. Låter sjukt bra. Behöver man fler kanaler kan man lägga till ett till eller leta upp en SSL X-panda.

  35. #35
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Jo, kikade på dem tidigare. Just varianten man kunde ladda med 500-enheter var ju riktigt intressant. Men just pris för vad man "får" avskräckte lite. Är nog inne på DrLoops variant just nu.. leta upp typ 24ch klassisk mixer och börja resan mot hybridmixning. Fastnar man - får man lite som PF är inne på - backa tillbaka till ett mer ITB arbetssätt. Är just workflow och faktiskt praktiskt kunna använda alla prylarna man har som är fokus. Att det låter liknande med mjukisar är klart underordnat
    (i senaste låten använder jag tex både mjuk o hård Linndrum och är svårt även för mig som lirat in att höra skillnad under ett täcke av effekter). Så detta är inte helt logisk fråga

  36. #36
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Frengus, hugg dda:n som Loop nämnde, testa workflow med den. Gillar du inte detta, sälj och få pengarna tillbaka. Finns en D&R 8000 för begärde 25k också, det är ett inlinebord.
    Sen behöver du inte ha 8 send, 4-6 funkar också. Viktigast är att du har en patchbay set up som är bra. Det går inte åt så mycket mer tid med en väl genomtänkt och fungerande analogmixer i studion än att ha allt i burken.
    Det är rätt kul och resultatet av panoreringar, regeländringar liveinspelat vid mix låter/upplevs bättre i mina öron

  37. #37
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Grymt med 32 kanaler för 3 papp. Dör en eller två kanaler är det inte hela världen heller. Jag är också helt för att man köper och testar. Sedan får man kränga det som inte passar. Det blir lite gearrotation tills det satt sig. Men hellre det än att "fönstershoppa" via specar eller musikaffärstester.

  38. #38
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Håller med fmussmedel, så kör jag. Förutom ordning och reda jobbar på den biten.. Men det låter bra!

  39. #39
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    aah shit det där betyder ha en gammal mac också, utan garanti eller möjlighet till delar. rimligt?
    Japp, det är nog inte ultimat att byta till retro men det känns ju helt super retro och börja lajja med mixerbord...
    Det optimala idag är att man har en AD omvandlare för varje synth och den dyker upp på en egen kanal i sin DAW. Ingen patchning, ultimat ljudkvalitet. Frengus är ju egentligen redan inne på det men med antika ljudkort... ...och för få in och ut.
    Jag kan rekommendera de nya MOTU grejjerna som låter sjukt bra och då få 40 inputs och 16 outputs för under 30k.

    En av varje nedan.
    https://www.thomann.de/se/motu_16a.h...MOTU_346145_14
    https://www.thomann.de/se/motu_24_ai...MOTU_352307_10

    Man har ett default DAW arr där all routing är uppstyrd och så utgår man alltid från den.
    Även fast jag kör retro Pro Tools HD är det samma tänk. Mitt deafult arr har 24 sends där 8 är till externa sends (DA) och 16 till plugin reverbs.
    Senast redigerat av Firechild den 2017-08-19 klockan 11:04.

  40. #40
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Funkar ju inte om man kör mycket outboard och vill ha många sendar men för hårdvarumix i en mjukvaruinspelningssituation tycker jag mitt Soundcraft Signature MTK är smidigt Så lite OT för dig kanske men kanske intressant för andra med liknande men något annorlunda ambitioner.

  41. #41
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Ser ut som det löser sig till allas belåtenhet. Hoppas återkomma med lite analoga toner inspelade på nya mixern

  42. #42
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser ut som det löser sig till allas belåtenhet. Hoppas återkomma med lite analoga toner inspelade på nya mixern
    http://youtu.be/2KpgwuTzK1U?t=5m28s

  43. #43
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Vad blev det?

  44. #44
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Inte helt klart än men lutar åt en AMEK

  45. #45
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Alla här vet ju redan - 99-affärer är de bästa affärerna. Mixer på plats, börjar sakta kopplas upp. Tar en stund
    AMEK TAK Magnum 24 kanaler/8 bussar. Blir fint det här.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0935.JPG 
Visningar:	122 
Storlek:	817,8 KB 
Id:	77653

  46. #46
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tjoho!

  47. #47
    klangkraft
    klangkraft är inte uppkopplad
    klangkrafts avatar
    Veteran
    Mums!

  48. #48
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Gott Frengus!

  49. #49
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Tack Gentlemen! Tycker den passar in rätt bra
    Grymt störigt man inte kan rotera bilder - eller?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0936.JPG 
Visningar:	145 
Storlek:	674,1 KB 
Id:	77655

  50. #50
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Hur är den gentemot Amek Big?

    Vet att Big är tacksam att uppgradera enstaka kanaler på, är det likadant med denna?

  51. #51
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Var jag förstått är det väldigt enkelt att uppgradera denna också. Har tex redan designförslag på hur kanal 25-26 ska uppgraderas (vad de gör på en 24kanalare kan man kanske fråga sig). Men när jag snabbt lyssnade på den - tyckte jag lätt preamps och EQ lät bättre än mina motsvarande SSL och API cloner. Fan, kommer bli satkul att komma igång.

  52. #52
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack Gentlemen! Tycker den passar in rätt bra
    Grymt störigt man inte kan rotera bilder - eller?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0936.JPG 
Visningar:	145 
Storlek:	674,1 KB 
Id:	77655
    Fotat med luren? iPhone? För mig funkar det att skärmdumpa en bild jag tagit och sedan posta skärmdumpen istället. Störigt, men en okej workaround.

  53. #53
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Grattis till en kompetent pjäs (och en ny hobby )! EQ är ju en smaksak - vissa gillar, andra gillar inte TAKens. En del ger sig på att byta OP-ampar (till Analog Devices 275) men jag vet inte om det är undantag eller regel...

  54. #54
    AVIDA
    AVIDA är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Åh! Min "öronsten" kommer få det fint ser jag!
    Skall vi ta en kväll i veckan eller helgen för genomgång av kanaler och patch?

  55. #55
    AVIDA
    AVIDA är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Magnum är betydligt enklare.

  56. #56
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Fick köpa lödhjälpmedel Hjälp, man börjar bli gammal.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	unnamed.jpg 
Visningar:	34 
Storlek:	352,8 KB 
Id:	79070
    Senast redigerat av Frengus den 2018-01-02 klockan 11:47.

  57. #57
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Det går långsamt framåt i Frengus studiobygge. Grymt nöjd att jag till slut fick fixat till de lödningar jag suttit fast med rörande patchbayen. Så nu har jag 4 kanaler live från Linn drum till mixern. Bara 22 kanaler kvar att löda Men nu har man gjort det värsta -fattat hur man skulle koppla! Fortsättning följer...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fre.PNG 
Visningar:	83 
Storlek:	833,6 KB 
Id:	81281

  58. #58
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ser najzigt ut!

  59. #59
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Grymt trevlig! Har inte kopplat några out till något än så är bara monitorkontroll så här långt. Men klart mycket roligare att koppla ting till mixern och använda dess grymma EQ än sätta in sladden i en FF800

  60. #60

    Veteran
    Hur är det nu, är bordet ett inlinebord?

Liknande ämnen

  1. en riktig dj
    Av jagtror99 i forum Allmänt om musik
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 17:38
  2. Riktig Hip Hop
    Av Niklas HS i forum Skivor & artister
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 20:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •