Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Yocto 2

Whitewolf
    Whitewolf är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna

Yocto 2

Nån här som har byggt en Yocto 2 ?

Modellear
    Modellear är inte uppkopplad

Moderator
    Ursäkta men vad fan har han gjort? Låter trasig leksak eller något...trist nedgradering. Nä det där blev inte bra
    https://www.youtube.com/watch?v=IjAJEEyzp-M

*En pinsam facepalm på det*

drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Förstår det inte heller. Vill man bygga en 808:a klon så vill man ju def. inte ha den där skiten.
    Förstör ju hela poängen med bygget anser iaf jag.

Modellear

Moderator
    Ja men precis... Gnäller ju inte på dom som håller på med sån där glitch i onödan. Men här har man gett sig på något som är en 808 clon? En sak om han behöll det gamla kittet samtidigt som den här eller om han gjorde en helt annan burk med glitchljud... Nä jag fattar inte alls hur han har tänkt.

808 älskare älskar ju den uppsättningen ljud som är i 808 så jag fattar inte vem är målgruppen?

Min tanke var att den här blir svårsåld men tydligen så är första batchen slutsåld så tydligen finns det återigen folk som inte fattar något

Asså varför inte då göra en burk som är totalt knasig i stället? Vore ju roligare för dom som gillar det där...

Modellear

Moderator
    Förövrigt så borde vi väl kanske tjata om det här någon annan stans, med respekt för den som startade tråden-
    Jag är dock i chock!
    MVH/

mooneh
    mooneh är uppkopplad nu

Det är väl exakt samma fast mer avancerad sequencer plus den där extra trumman om jag inte minns fel.

Modellear

Moderator
    Aha... är det samma mått tro?

Kan man bygga den hoppa alla nya potentiometrar och sätta på den gamla lådan tro?
    Bättre sequenser är ju alltid intressant.

Kan man byta chipp på den gamla tro?

mooneh
    mooneh är uppkopplad nu

Det var ett tag sedan jag läste om den. Men jag är nästan hundra på att den inte passar i gamla lådan. Om man redan har en bra sequencer tycker jag 8raw8 låter lite bättre i demos. Plus att man kan stämma kicken.

Liknande ämnen

1. Yocto - 808-klon i kit
    Av jgb i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 287
    Senaste inlägg: 2017-05-05, 16:14

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •