Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 83 av 83

Ämne: SH-101 Boutique?

Vintage machinepops avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Kort svar: japp

Långt svar: politik

Veteran
    Reg.datum
    Sep 2009
    Åter till ämnet: Det blir helt klart en SH-01A för min del. Frågan är nu om det ska bli en grå, blå eller röd version. De flesta skjutreglarna verkar vara av samma längd som på JU-06. Dom är det inga problem alls att justera . Jag älskar också att pitchbend och mod.wheel kan påverka både pitch och filter cutoff, precis som på originalet!

Veteran Maxs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Är faktiskt rätt sugen. Rolands digitala koncept tilltalar mig mer och mer.

Veteran janosts avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    Det är inget fel med Rolands VA.

Men på senare år har det blivit som att allt måste vara analogt även om digitalt låter bra.

Hoppas det är över.

Vintage machinepops avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    Det är inget fel med Rolands VA.

Men på senare år har det blivit som att allt måste vara analogt även om digitalt låter bra.

Hoppas det är över.
    Roland kanske lajnar sina demoklipp?

Digitalt kan låta gött, men när det låtsas i gammal förpackning är det lite tröttsamt.

@jocks: När det gäller färg vet jag inte hur väl de matchat, men jag älskade den blå jag hade och den grå var sobert korrekt brevid. Den röda är alldeles för "smygrosa" för min smak.

Veteran janosts avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Roland kanske lajnar sina demoklipp?

Digitalt kan låta gött, men när det låtsas i gammal förpackning är det lite tröttsamt.

@jocks: När det gäller färg vet jag inte hur väl de matchat, men jag älskade den blå jag hade och den grå var sobert korrekt brevid. Den röda är alldeles för "smygrosa" för min smak.
    Jag menar att när Clavia gör det så är det ok.
    Men alla andra måste hålla på tragla med CEM/SSM och andra chip.

Veteran janosts avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    Eller kanske det är dags att börja klona DSI?

Veteran
    Reg.datum
    Sep 2009
    nej, klona en Nord lead 2, fast med analoga kretsar! Själv är jag en bland-missbrukare. Så länge jag gillar ljudet så... Jag kanske ska vänta tills man kan testa och se färgerna, innan jag köper en.

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    Åter till ämnet: Det blir helt klart en SH-01A för min del. Frågan är nu om det ska bli en grå, blå eller röd version. De flesta skjutreglarna verkar vara av samma längd som på JU-06. Dom är det inga problem alls att justera . Jag älskar också att pitchbend och mod.wheel kan påverka både pitch och filter cutoff, precis som på originalet!
    Grå ska det vara..TECHNO-INDUSTRI GRÅ! ...blåbär och lingon...nä-nä-nä!!

Senior ulf.soderlunds avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Testade en vackert grå SH-01A idag. Skulle försöka vara lite noggrann och systematiskt gå igenom alla funktioner och anslutningar, men det blev massa sköna ljud och musik istället... Hade även den analoga kompisen SE-02 på besök, den är helt klart inspirerad av en Minimoog men med ett eget Grundljud™ och en mängd extra funktioner.

Veteran mad.gibbons avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    Testade en vackert grå SH-01A idag. Skulle försöka vara lite noggrann och systematiskt gå igenom alla funktioner och anslutningar, men det blev massa sköna ljud och musik istället... Hade även den analoga kompisen SE-02 på besök, den är helt klart inspirerad av en Minimoog men med ett eget Grundljud™ och en mängd extra funktioner.
    Nu får du snart hoppa över till TR-08-tråden och skrivs lite om dina intryck av den

Börjar bli varm i kläderna
    Reg.datum
    Jul 2015
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    Jo då. Fyra röster enligt den där cdm-artikeln.
    Najs!

Veteran
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    Då måste jag fråga dej Ulf: går det att göra overdub i den polyfona stepsequencern, som på en JX-3P?!

Veteran valsolos avatar
    Reg.datum
    Mar 2013
    Jag får gas på alla boutique. Men inte för att spela på utan för att samla på dem. Typ som fina små replikor på bilar att sätta på hyllan eller i ett vitrinskåp

Veteran HEKs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Någon som hört något leveransdatum? Oktober säger nån.

Veteran donfuegos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Första gången jag fått riktig GAS på Boutique serien. Både 101:an och 808:an lät ju kanon. Och grymt demo också!

Senior Phats avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    Första gången jag fått riktig GAS på Boutique serien. Både 101:an och 808:an lät ju kanon. Och grymt demo också!
    Prexis. Pokemon-nerven kittlas dessutom, iaf för mig så det blir nog fler som inhandlas. Roland får pengar och emu får vatten på sin kvarn

Veteran HEKs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Hehe, fick hem jx03 nyss, behöver en synth låta bättre? Analogt-schmanalogt.

Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    Har också en jx03 som jag tycker låter sweet, funderar på att byta upp mig till en sån här dock... men vill inte ha en nästan halvdyr synth med miniusb-ström fan ):

Veteran HEKs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av bettylavett Visa inlägg
    Har också en jx03 som jag tycker låter sweet, funderar på att byta upp mig till en sån här dock... men vill inte ha en nästan halvdyr synth med miniusb-ström fan ):
    Jag ser usb-strömmen som ett stort plus, bara köra adapter annars ju Tänk iPhone laddare.

Reg.datum
    May 2011
    Jag ser usb-strömmen som ett stort plus, bara köra adapter annars ju Tänk iPhone laddare.
    Hmm... men jag litar inte på kontakten, har haft smartphones där de börjat tjorva och ha sig. Synthar brukar man ju iofs inte gå runt med i byxfickan dagarna i ända

Veteran sickanovics avatar
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ålder
    44
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    Jag får gas på alla boutique. Men inte för att spela på utan för att samla på dem. Typ som fina små replikor på bilar att sätta på hyllan eller i ett vitrinskåp
    Inget ming-porslin i vitrinskåpen här inte. Får då gå i arv till barnen som undrar vad de ska göra med den där skiten?!

Veteran
    Reg.datum
    Sep 2009
    Grattis HEK! Jag förstår att det är den kraftfulla, inbyggda högtalaren du lyssnat på
    Lade nyss in en order på en blå sh-01a, och en SE-02 Men det blir väl lite väntetid på dessa maskiner...

Liknande ämnen

1. Roland Tr-08 boutique
    Av underminer i forum Nyhetstips
    Svar: 141
    Senaste inlägg: idag, 11:03
  2. Roland Boutique JP-08, JU-06 & JX-03
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 1732
    Senaste inlägg: 2017-06-03, 16:47

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar