Sidan 5 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 396

Ämne: Roland SH-01A (SH-101) Boutique

  1. #241
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jordar man den kalla och matar signal på den varma så blir det rätt men halva amplituden.
    Så du menar att det är ingen fara att använda en monosladd (TS/TS) mellan SH-01A och mixern?

  2. #242
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så du menar att det är ingen fara att använda en monosladd (TS/TS) mellan SH-01A och mixern?
    Mono TS i TRS har inget med XLR balanserat att göra.

    Men förmodligen har den utgångsimpendans som gör att det inte är skadligt att kortsluta ena kanalen.

  3. #243
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Nej, det är TRS i både utgången på SH-01A och ingången på mixern. Men i SH-01A är det stereo ut och i mixern är det balanserat in.

  4. #244
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det är TRS i både utgången på SH-01A och ingången på mixern. Men i SH-01A är det stereo ut och i mixern är det balanserat in.
    Det kommer att fungera men blir väldigt konstigt.
    Du kommer att mata varm och kall med höger resp. vänster kanal.

    Om du däremot använder en mono/TS kabel så fungerar det.

  5. #245
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Ja, jag använder monokabel, TS i båda ändar. Men har nu beställt sådana här:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0180.JPG 
Visningar:	31 
Storlek:	52,2 KB 
Id:	78480

  6. #246
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag använder monokabel, TS i båda ändar. Men har nu beställt sådana här:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0180.JPG 
Visningar:	31 
Storlek:	52,2 KB 
Id:	78480
    Den fungerar.

  7. #247
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kommer att fungera men blir väldigt konstigt.
    Du kommer att mata varm och kall med höger resp. vänster kanal.

    Om du däremot använder en mono/TS kabel så fungerar det.
    Jaha, det var inte balanserat ut från SH-01A utan stereo!

  8. #248
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaha, det var inte balanserat ut från SH-01A utan stereo!
    Så är det! Så vilken kabel ska man egentligen ha när det är obalanserad stereominitele från SH-01A till två balanserade TRS-ingångar, om man vill ha så lite störningar som möjligt?

    Det var enklare förr! TS till TS, utan konstigheter.

  9. #249
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så är det! Så vilken kabel ska man egentligen ha när det är obalanserad stereominitele från SH-01A till två balanserade TRS-ingångar, om man vill ha så lite störningar som möjligt?

    Det var enklare förr! TS till TS, utan konstigheter.
    En sådan som på bilden är rätt. Det går inte att få det balanserat i vilket fall som helst.

    Egentligen är det väl enbart om man matar in något i stereo på mix in som man behöver stereo ut? Själva SH-01A genererar väl monosignal? I så fall funkar fortfarande en mono-monokabel utmärkt plus att du sparar en kanal på mixern.

  10. #250
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Det är identiska signaler vänster och höger ut från SH-01A. Jag kommer bara koppla in den ena av den delade sladden i mixern.

  11. #251
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Tummen upp från Nick!


    https://youtu.be/r0Ns96rEybU

  12. #252
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Argh! Väntat en evighet på mitt förbeställda ex nu känns det som. Någon som har uppdaterade leveransdatum till 4Sound?

  13. #253
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobbski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Argh! Väntat en evighet på mitt förbeställda ex nu känns det som. Någon som har uppdaterade leveransdatum till 4Sound?
    Jag bokade en SE-02 och en blå SH-01A i början av augusti. Min blå SH-01A fick jag med första blå leveransen 20 november. SE-02 kom i oktober. Hur länge har du väntat på din Bobbski? Butiken kanske vet närmare, om dom fått besked från Roland. Ludvig här på forumet vet nog när nästa prel. leverans till Sverige är tänkt. Det har varit små leveranser med alla tidigare boutique-syntar, och sedan får alla butiker fyllda lager några månader senare.

  14. #254
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Har spelat live med denna ett par gånger nu och den är bara så jävla bäst, låter underbart, extremt tydlig och lättrattad och får plats i handbagaget.

  15. #255
    deleted user
    Sjukt nöjd med min, Roland gjorde en vinnare här

  16. #256
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag bokade en SE-02 och en blå SH-01A i början av augusti. Min blå SH-01A fick jag med första blå leveransen 20 november. SE-02 kom i oktober. Hur länge har du väntat på din Bobbski? Butiken kanske vet närmare, om dom fått besked från Roland. Ludvig här på forumet vet nog när nästa prel. leverans till Sverige är tänkt. Det har varit små leveranser med alla tidigare boutique-syntar, och sedan får alla butiker fyllda lager några månader senare.
    Hej!

    Jag beställde den vanliga grå, och det gjorde jag den 29:e september.
    Var inne på 4Sound och frågade dem idag men de kunde inte få fram några leveransbesked alls från Roland (eller vad de nu kollar emot), och det samma gällde TR-08:an. Verkar vara ett jäkla tryck på dessa boutiquer

  17. #257
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobbski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hej!

    Jag beställde den vanliga grå, och det gjorde jag den 29:e september.
    Var inne på 4Sound och frågade dem idag men de kunde inte få fram några leveransbesked alls från Roland (eller vad de nu kollar emot), och det samma gällde TR-08:an. Verkar vara ett jäkla tryck på dessa boutiquer
    Jag läste om syntförsäljnings-statistik nedan. Nya boutiquesyntar som precis har släppts säljer bra redan:

    http://www.sonicstate.com/news/2017/...arts-for-2017/

  18. #258
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Korg med sju platser på topp tio. Imponerande.

  19. #259
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag läste om syntförsäljnings-statistik nedan. Nya boutiquesyntar som precis har släppts säljer bra redan:

    http://www.sonicstate.com/news/2017/...arts-for-2017/
    Det är alltså försäljning via Reverb.com om jag fattar rätt. Inte t.ex. Thomann och sån't?
    Jag har aldrig riktigt fattat vad Reverb.com går ut på, är det som Pricerunner för instrument eller?

  20. #260
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag läste om syntförsäljnings-statistik nedan. Nya boutiquesyntar som precis har släppts säljer bra redan:

    http://www.sonicstate.com/news/2017/...arts-for-2017/
    Många smurfsyntar på den listan. Bor alla som köper nytt i trånga studentrum?

  21. #261
    Oortone
    Oortone är uppkopplad nu
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Många smurfsyntar på den listan. Bor alla som köper nytt i trånga studentrum?
    I alla fall de som hänger på Reverb.com.

  22. #262
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    TE OP-1 på plats 2, really?


    Overall Best Sellers:

    1 Korg Volca FM Digital FM Synthesizer/Sequencer
    2 Teenage Engineering OP-1
    3 Korg Minilogue 4-Voice Polyphonic Analog Synthesizer
    4 Korg Volca Beats Analog Rhythm Machine
    5 Korg Monologue Monophonic Analog Synthesizer
    6 Arturia Microbrute
    7 Korg MicroKORG 37-Key Mini Synth and Vocoder
    8 Korg Volca Sample Digital Sample Sequencer
    9 Moog Mother-32 Semi-Modular Synthesizer
    10 Korg MS-20 Mini Semi-Modular Analog Synthesizer
    11 Korg Volca Keys Analog Loop Synthesizer
    12 Access Virus Ti2 Desktop
    13 Arturia DrumBrute
    14 Make Noise 0-Coast Semi-Modular Desktop Synthesizer
    15 Roland SP-404SX Portable Linear Wave Sampler

  23. #263
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    jag gillar verkligen min sh-01a! ett önskemål till nyare firmware vore dock om velocity även kunde styra env-mod av filter, samt att LFO kunde synkas till extern midiklocka.

  24. #264
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Gratis patch editor till M4L http://www.synthtopia.com/content/20...-patch-editor/

    • Instant parameters/patch recall within your Live project
    • Complete control over all automations
    • Direct access to hidden parameters (LFO, Noise, Poly Mode)

  25. #265
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Tröttnade på att 4sound ännu inte kunde få fram ett leveransbesked och beställde från DLX istället som hade inne för omgående leverans. På onsdag så är den hos mig! <3

  26. #266
    oljud170
    oljud170 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    har just tryckt på slutför köpet knappen. ååååååhh, ååååh åååh är så sjukt peppad.
    hur tänker folket ang. K-25M? är det vettigt eller?

  27. #267
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud170 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har just tryckt på slutför köpet knappen. ååååååhh, ååååh åååh är så sjukt peppad.
    hur tänker folket ang. K-25M? är det vettigt eller?
    Det går ju bra att programmera med extern midiklaviatur också, men kombon är smidig och kompakt. Jag föredrar full storlek och vägda tangenter, men har inga problem, när jag väl vant mig vid storleken. Vid ackord kan man ibland ta för stora avstånd emellan tonerna. Sh-01a är så direkt att skapa ljud på, och den har samma bredd av klanger som originalet, trots en enda oscillator och envelopkurva <3

  28. #268
    oljud170
    oljud170 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    kanske får bli en sånn också då jag inite har nått midiklavv.
    satt och lekte i något som kändes som en minut eller tusen år med en väns 101 för nått år sen och gått och drömt om en länge. att roland kommer med en boutiqe på denna känns som deras bästa drag

  29. #269
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Nu är den här, och fan så bra den låter!
    Har inte haft tillfälle att känna på orginalet, men SH-01A var riktigt nice och lever och andas på ett helt annat sätt än alla andra kloner av SH-101 som jag testat har gjort. Den uppenbara nackdelen är den stående punkten kring denna serie, dvs storleken. För mig med större händer är det omöjligt att komma åt switcharna mellan slajderserna utan att samtidigt dra i de två närmsta reglarna, eller för den delen att ens få ner fingerspetsen i spåren för pitchbend och modulation - måste vinkla fingret och få ner fingerspetsen på sniskan för att komma åt ribboncontrolern, men i övrigt är det en riktig fullträff. Reagerar på att där inte tycks finnas snäva sweetspots, utan att hela maskinen låter svinbra rakt igenom.
    Hade jag haft smalare fingrar hade jag gett den 9/10.

  30. #270
    Aos
    Aos är inte uppkopplad

    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Ska?rmavbild 2017-12-27 kl. 16.11.06.png 
Visningar:	23 
Storlek:	333,9 KB 
Id:	78987
    Du får skaffa "Boutique-plektrum", Bobbski!

  31. #271
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Bobbski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är den här, och fan så bra den låter!
    Har inte haft tillfälle att känna på orginalet, men SH-01A var riktigt nice och lever och andas på ett helt annat sätt än alla andra kloner av SH-101 som jag testat har gjort. Den uppenbara nackdelen är den stående punkten kring denna serie, dvs storleken. För mig med större händer är det omöjligt att komma åt switcharna mellan slajderserna utan att samtidigt dra i de två närmsta reglarna, eller för den delen att ens få ner fingerspetsen i spåren för pitchbend och modulation - måste vinkla fingret och få ner fingerspetsen på sniskan för att komma åt ribboncontrolern, men i övrigt är det en riktig fullträff. Reagerar på att där inte tycks finnas snäva sweetspots, utan att hela maskinen låter svinbra rakt igenom.
    Hade jag haft smalare fingrar hade jag gett den 9/10.
    OK, jag har väldigt platta fingertoppar, som kan fastna emellan svarta tangenter på snäva klaviaturer (boutique K25M t.ex.). Men inga problem med ribbon. Min hand är mindre än din tydligen. Arturia Keystep kanske passar bättre, för både tangenter och ribbon är bredare på den (kollade nyss) Grattis till köpet, Bobbski!
    Senast redigerat av jocks1 den 2017-12-27 klockan 16:20. Anledning: oops! jag döpte om dej av misstag

  32. #272
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Hur pass kul är den i poly? Sugen på en liten sådan, men monos har jag så det räcker.

  33. #273
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Aos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Ska?rmavbild 2017-12-27 kl. 16.11.06.png 
Visningar:	23 
Storlek:	333,9 KB 
Id:	78987
    Du får skaffa "Boutique-plektrum", Bobbski!
    Fjortisvampyrgothen i mig vill gå all in!


  34. #274
    oljud170
    oljud170 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Bobbski Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fjortisvampyrgothen i mig vill gå all in!

    hahaha, en svart kåpa, älghorn, uppspikade getter och en hel del eld till det då. unleash the darkness
    Senast redigerat av oljud170 den 2017-12-27 klockan 17:49. Anledning: missade ett ,

  35. #275
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av MagnusW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur pass kul är den i poly? Sugen på en liten sådan, men monos har jag så det räcker.
    1. unisonläget är mäktigt med sin snedstämning.
    2. om man lyssnar noga så hör man hur övertoner kommer och går på rena vågformer.
    3. vid ackord så kommer en aning fasning emellan tonerna, men jag upplever inte nån riktig pitch drift. får mej därför att tänka på stabila DCO;er, men av typen med klassiska rena VCO-vågformer. jp-08(VCO1), ju-06 och jx-03 (bara DCO1) fasar t.ex. tydligare vid ackord. Detta kan säkert justeras om Roland vill det.
    Senast redigerat av jocks1 den 2017-12-27 klockan 22:10. Anledning: NY INFO

  36. #276
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    En blå med K25 på ingång!

  37. #277
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1. unisonläget är mäktigt med sin snedstämning.
    2. om man lyssnar noga så hör man hur övertoner kommer och går på rena vågformer.
    3. vid ackord så kommer en aning fasning emellan tonerna, men jag upplever inte nån riktig pitch drift. får mej därför att tänka på stabila DCO;er, men av typen med klassiska rena VCO-vågformer. jp-08(VCO1), ju-06 och jx-03 (bara DCO1) fasar t.ex. tydligare vid ackord. Detta kan säkert justeras om Roland vill det.
    Tack! Kanske är min blivande lill-poly denna!

  38. #278
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Man kanske borde köpa denna! Har alltid velat ha en Sh-101 av någon anledning. Är den roligare än Roland Se-02?

    EDIT: Order lagd nu för den intresserade! (Har lovat mig själv att inte köpa nya prylar på ett tag - men jag lider av GAS

    EDIT 2: Fick akut GAS så jag avbokade ordern och åkte till DeLuX i stan och köpte en. Låter ju finemang denna. Precis det där soundet som man har varit ute efter men aldrig lyckats riktigt att återskapa (även fast jag är rätt kass på att programmera syntar)
    Senast redigerat av Pelle_P den 2017-12-29 klockan 13:11.

  39. #279
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Grattis Pelle! Som många redan skrivit, så är den enkla men ack så smarta layouten snabbjobbad och mångsidig. Att kunna mixa flera vågformer plus en suboscillator från en enda oscillator är rätt ovanligt. Några Rolandsyntar från 70-talet har en liknande oscillatortyp, med flera tappningar, men inte lika kompact design. SE-02 är en komplex monosynt, som har en bredare ljudpalett, med sina tre VCO;er, oscillatorsynk m.m. Men lågpassfiltret på SE-02 är inte riktigt Roland standardmodell, för resonansen kommer väldigt sent och plötsligt.
    Båda låter dock väldigt bra. Har en liten demo på gång med SH-01A+SE-02 genom Elektron Octatrack.

  40. #280
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En blå med K25 på ingång!
    välkommen till blåa klubben, Wiktorion!

  41. #281
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Tack för dina kommentarer Jocks1. Det får bli en 02:a som nästa köp (fast får verkligen inte plats) Jag har en Waldoft pulse 2 och en Microbrute + alla diverse softsyntar. Men bra att Roland syntarna är små :-D

  42. #282
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pelle_P Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för dina kommentarer Jocks1. Det får bli en 02:a som nästa köp (fast får verkligen inte plats) Jag har en Waldoft pulse 2 och en Microbrute + alla diverse softsyntar. Men bra att Roland syntarna är små :-D
    Du bör nog testa en SE-02 innan ett köp Pelle, för en del tycker det är trångt emellan rattar, och rattarna känns inte som samma kvalitet som på SH-01A tyvärr. Men ljudmässigt är den kanon! Fattigmans Minimoog kan man säja, även om Behringer model D verkar mer lik Minimoog i layout och klang.

  43. #283
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    SH-01an är ju ritkigt rolig. Något begränsad kanske i ljudpolleten - men jag är ändå ingen programmerare av rang. Gjorde en trudilutt där SH-01A är basen och leadsynt i klippet samt så är det en Waldorf Pulse 2 som hörs.

    Fantastisk rolig synt måste jag säga! Hurra för det

    https://soundcloud.com/pelle_practicing/contrast

  44. #284
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pelle_P Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    SH-01an är ju ritkigt rolig. Något begränsad kanske i ljudpolleten - men jag är ändå ingen programmerare av rang. Gjorde en trudilutt där SH-01A är basen och leadsynt i klippet samt så är det en Waldorf Pulse 2 som hörs.

    Fantastisk rolig synt måste jag säga! Hurra för det

    https://soundcloud.com/pelle_practicing/contrast
    Det blev ju ett riktigt skönt stycke minimal wave av det, snyggt!
    SH-01A:n bubblar på så fint i basen.

  45. #285
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Tackar Bobbski för den fina komplimangen och för att orkade lyssna . Wave måste jag kolla upp. Jag har ett gammalt blandband från 1990 (som jag knyckte på en klassfest På det bandet var det Techno men väldigt melodiöst och tungt, Har alltid undrat var det var på det bandet men jag älskade låtarna och får gräva fram det. I vilket fall så var det en ljudbild och låtar som gjort intryck på mig . Kanske heter stilen Wave som jag alltid undrat var det var. Måste kolla upp!

    I vilket fall. Den är himla kul SH-01an
    Senast redigerat av Pelle_P den 2017-12-30 klockan 18:13.

  46. #286
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Oj du verkar allsidig i stilar och spelar flera instrument enligt demos på din Soundcloud?

  47. #287
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Tack för kommentaren! Jag är gitarrist (hobbymusiker) men syntar har alltid legat nära hjärtat också. Så svårt bara och så många valmöjligheter. Men senaste tid har jag gett mig satan på att lära mig dels sjunga ordentligt och sen ratta syntar. Kul forum detta - har hängt här ett tag men inte skrivit något. Finns så mycket kompetens och talang här!!! Gott nytt år!!

  48. #288
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Pelle_P Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för kommentaren! Jag är gitarrist (hobbymusiker) men syntar har alltid legat nära hjärtat också. Så svårt bara och så många valmöjligheter. Men senaste tid har jag gett mig satan på att lära mig dels sjunga ordentligt och sen ratta syntar. Kul forum detta - har hängt här ett tag men inte skrivit något. Finns så mycket kompetens och talang här!!! Gott nytt år!!
    ja just det ja, gott nytt år på er alla! för imorgon är väl färre på forumet gissar jag

  49. #289
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    sitter med denna i knät nu på morgonen, snön ligger tät och roland ekar mellan tallarna utanför fönstret i fantasin. Hade en fin röd 101 förut och den kunde jag sitta med länge länge i knät med ett ensamt reverb och bara drömma mig bort. 01A checkar samma box. bonus är att den får plats på tavelramen där jag har mina andra syntar. perfekt!

  50. #290
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    sitter med denna i knät nu på morgonen, snön ligger tät och roland ekar mellan tallarna utanför fönstret i fantasin. Hade en fin röd 101 förut och den kunde jag sitta med länge länge i knät med ett ensamt reverb och bara drömma mig bort. 01A checkar samma box. bonus är att den får plats på tavelramen där jag har mina andra syntar. perfekt!
    ah, grattis! Jag ska snart testa att köra 01A;n genom Boss RE-20 och Vermona Retroverb för lite stökigare fjäderljud.

  51. #291
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ah, grattis! Jag ska snart testa att köra 01A;n genom Boss RE-20 och Vermona Retroverb för lite stökigare fjäderljud.
    Gör en tubenvideo! Grym liten maskin verkar det som.

  52. #292
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    klocka sequencern med LFO och köra LFO random till filtret så att varje sequencersteg får olika filtervärde.... asså herrrregud!

  53. #293
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    klocka sequencern med LFO och köra LFO random till filtret så att varje sequencersteg får olika filtervärde.... asså herrrregud!
    Eller trigga om LFO för varje ton, och ställ rate så att det skapas delay-liknande studsar!

  54. #294
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    En fundering kring Boutique generellt. Hur är hårdvarukvalitén på dom?
    Jag har faktiskt inte varit i närheten av en eftersom jag är just varit skeptisk till musikprylar med microkontakter.

  55. #295
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En fundering kring Boutique generellt. Hur är hårdvarukvalitén på dom?
    Jag har faktiskt inte varit i närheten av en eftersom jag är just varit skeptisk till musikprylar med microkontakter.
    riktigt solid. I alla fall de jag testat - JU-06, D-05 och SH-01A. Fina bockade alupaneler, bra screentryck och knappar/LED.

  56. #296
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En fundering kring Boutique generellt. Hur är hårdvarukvalitén på dom?
    Jag har faktiskt inte varit i närheten av en eftersom jag är just varit skeptisk till musikprylar med microkontakter.
    Den enda för mej som känns lite svajig i rattar, är SE-02. Men den låter grymt bra. Det är oktavomkopplarna på oscillatorer samt vågformväljare som är sega att vrida på och gungar åt alla håll.

  57. #297
    oljud170
    oljud170 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    genom en katedral och ett space echo, mums!

  58. #298
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Verkar ju låta riktigt jävla bra samt är svinsnygg. Ska ha en förr eller senare.

  59. #299
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör en tubenvideo! Grym liten maskin verkar det som.
    nix, det blev ingen video tyvärr tonefloat. blev struligt med videoinspelning och flera ljudkällor samtidigt i min PC.
    Men däremot gjorde jag en ljuddemo på Soundcloud, där samma sh-01a melodi går igenom Retroverb, och sedan en tagning genom Boss RE-20 istället.
    https://soundcloud.com/jocks13/roland-sh-01a-thru-retroverb-and-re-20
    Senast redigerat av jocks1 den 2018-02-25 klockan 12:26. Anledning: justering av info

  60. #300
    bettylavett
    bettylavett är inte uppkopplad
    bettylavetts avatar
    Senior
    Shit råkade slå på unisonläget för första gången precis, det var ju inte illa (:

Liknande ämnen

  1. Roland TR-08 boutique
    Av underminer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 201
    Senaste inlägg: 2024-02-14, 09:37
  2. Roland D-05 Boutique
    Av ulf.soderlund i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 187
    Senaste inlägg: 2019-03-14, 11:15
  3. Roland Boutique JP-08, JU-06 & JX-03
    Av Katzenjammer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1734
    Senaste inlägg: 2018-03-12, 15:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •