Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 ... SistaSista
Resultat 61 till 120 av 396

Ämne: Roland SH-01A (SH-101) Boutique

  1. #61
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kort svar: japp

    Långt svar: politik

  2. #62
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Åter till ämnet: Det blir helt klart en SH-01A för min del. Frågan är nu om det ska bli en grå, blå eller röd version. De flesta skjutreglarna verkar vara av samma längd som på JU-06. Dom är det inga problem alls att justera . Jag älskar också att pitchbend och mod.wheel kan påverka både pitch och filter cutoff, precis som på originalet!

  3. #63
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Är faktiskt rätt sugen. Rolands digitala koncept tilltalar mig mer och mer.

  4. #64
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Det är inget fel med Rolands VA.

    Men på senare år har det blivit som att allt måste vara analogt även om digitalt låter bra.

    Hoppas det är över.

  5. #65
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är inget fel med Rolands VA.

    Men på senare år har det blivit som att allt måste vara analogt även om digitalt låter bra.

    Hoppas det är över.
    Roland kanske lajnar sina demoklipp?

    Digitalt kan låta gött, men när det låtsas i gammal förpackning är det lite tröttsamt.

    @jocks: När det gäller färg vet jag inte hur väl de matchat, men jag älskade den blå jag hade och den grå var sobert korrekt brevid. Den röda är alldeles för "smygrosa" för min smak.

  6. #66
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Roland kanske lajnar sina demoklipp?

    Digitalt kan låta gött, men när det låtsas i gammal förpackning är det lite tröttsamt.

    @jocks: När det gäller färg vet jag inte hur väl de matchat, men jag älskade den blå jag hade och den grå var sobert korrekt brevid. Den röda är alldeles för "smygrosa" för min smak.
    Jag menar att när Clavia gör det så är det ok.
    Men alla andra måste hålla på tragla med CEM/SSM och andra chip.

  7. #67
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Eller kanske det är dags att börja klona DSI?

  8. #68
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    nej, klona en Nord lead 2, fast med analoga kretsar! Själv är jag en bland-missbrukare. Så länge jag gillar ljudet så... Jag kanske ska vänta tills man kan testa och se färgerna, innan jag köper en.

  9. #69
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åter till ämnet: Det blir helt klart en SH-01A för min del. Frågan är nu om det ska bli en grå, blå eller röd version. De flesta skjutreglarna verkar vara av samma längd som på JU-06. Dom är det inga problem alls att justera . Jag älskar också att pitchbend och mod.wheel kan påverka både pitch och filter cutoff, precis som på originalet!
    Grå ska det vara..TECHNO-INDUSTRI GRÅ! ...blåbär och lingon...nä-nä-nä!!

  10. #70
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Testade en vackert grå SH-01A idag. Skulle försöka vara lite noggrann och systematiskt gå igenom alla funktioner och anslutningar, men det blev massa sköna ljud och musik istället... Hade även den analoga kompisen SE-02 på besök, den är helt klart inspirerad av en Minimoog men med ett eget Grundljud™ och en mängd extra funktioner.

  11. #71
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade en vackert grå SH-01A idag. Skulle försöka vara lite noggrann och systematiskt gå igenom alla funktioner och anslutningar, men det blev massa sköna ljud och musik istället... Hade även den analoga kompisen SE-02 på besök, den är helt klart inspirerad av en Minimoog men med ett eget Grundljud™ och en mängd extra funktioner.
    Nu får du snart hoppa över till TR-08-tråden och skrivs lite om dina intryck av den

  12. #72
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo då. Fyra röster enligt den där cdm-artikeln.
    Najs!

  13. #73
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade en vackert grå SH-01A idag. Skulle försöka vara lite noggrann och systematiskt gå igenom alla funktioner och anslutningar, men det blev massa sköna ljud och musik istället... Hade även den analoga kompisen SE-02 på besök, den är helt klart inspirerad av en Minimoog men med ett eget Grundljud™ och en mängd extra funktioner.
    Då måste jag fråga dej Ulf: går det att göra overdub i den polyfona stepsequencern, som på en JX-3P?!

  14. #74
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag får gas på alla boutique. Men inte för att spela på utan för att samla på dem. Typ som fina små replikor på bilar att sätta på hyllan eller i ett vitrinskåp

  15. #75
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Någon som hört något leveransdatum? Oktober säger nån.

  16. #76
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Första gången jag fått riktig GAS på Boutique serien. Både 101:an och 808:an lät ju kanon. Och grymt demo också!

  17. #77
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av donfuego Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Första gången jag fått riktig GAS på Boutique serien. Både 101:an och 808:an lät ju kanon. Och grymt demo också!
    Prexis. Pokemon-nerven kittlas dessutom, iaf för mig så det blir nog fler som inhandlas. Roland får pengar och emu får vatten på sin kvarn

  18. #78
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Hehe, fick hem jx03 nyss, behöver en synth låta bättre? Analogt-schmanalogt.

  19. #79
    bettylavett
    bettylavett är uppkopplad nu
    bettylavetts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, fick hem jx03 nyss, behöver en synth låta bättre? Analogt-schmanalogt.
    Har också en jx03 som jag tycker låter sweet, funderar på att byta upp mig till en sån här dock... men vill inte ha en nästan halvdyr synth med miniusb-ström fan ):

  20. #80
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bettylavett Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har också en jx03 som jag tycker låter sweet, funderar på att byta upp mig till en sån här dock... men vill inte ha en nästan halvdyr synth med miniusb-ström fan ):
    Jag ser usb-strömmen som ett stort plus, bara köra adapter annars ju Tänk iPhone laddare.

  21. #81
    bettylavett
    bettylavett är uppkopplad nu
    bettylavetts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ser usb-strömmen som ett stort plus, bara köra adapter annars ju Tänk iPhone laddare.
    Hmm... men jag litar inte på kontakten, har haft smartphones där de börjat tjorva och ha sig. Synthar brukar man ju iofs inte gå runt med i byxfickan dagarna i ända

  22. #82
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får gas på alla boutique. Men inte för att spela på utan för att samla på dem. Typ som fina små replikor på bilar att sätta på hyllan eller i ett vitrinskåp
    Inget ming-porslin i vitrinskåpen här inte. Får då gå i arv till barnen som undrar vad de ska göra med den där skiten?!

  23. #83
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe, fick hem jx03 nyss, behöver en synth låta bättre? Analogt-schmanalogt.
    Grattis HEK! Jag förstår att det är den kraftfulla, inbyggda högtalaren du lyssnat på
    Lade nyss in en order på en blå sh-01a, och en SE-02 Men det blir väl lite väntetid på dessa maskiner...

  24. #84
    MK Ultra
    MK Ultra är inte uppkopplad
    MK Ultras avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är faktiskt rätt sugen. Rolands digitala koncept tilltalar mig mer och mer.
    Jag har rantat ganska mycket på Roland men 303:an överraskade rejält. Gillar den lilla flip-up lådan. Hoppas att 101:an fungerar bra med slides, det har väl gnällts på tidigare boutiquer. Hade inga problem att skriva 303:an, tvärtom faktiskt

  25. #85
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av sickanovic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inget ming-porslin i vitrinskåpen här inte. Får då gå i arv till barnen som undrar vad de ska göra med den där skiten?!
    Har lämnat namnlista till sambo för att i händelse av bortfall så vet hon vilka hon ska kontakta för att "lösa" syntarvet

  26. #86
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Lite BoC...

    https://www.instagram.com/p/BYJCrIKnQbJ/

    Låter lite dovt här, saknar briljans men det är kanske relaterat till inspelningen alt billiga datorhögtalare

    Fattar jag videon rätt att den är multitimbral?!? GASar alla X0X boutique

  27. #87
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av toby1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite BoC...

    https://www.instagram.com/p/BYJCrIKnQbJ/

    Låter lite dovt här, saknar briljans men det är kanske relaterat till inspelningen alt billiga datorhögtalare

    Fattar jag videon rätt att den är multitimbral?!? GASar alla X0X boutique
    Inte multitimbral men väl polyfonisk.

  28. #88
    deleted user
    Tycker den låter riktigt bra, dock undrar jag hur nära orginalet den kommer. Aldrig ägt en 101

  29. #89
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Axxe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker den låter riktigt bra, dock undrar jag hur nära orginalet den kommer. Aldrig ägt en 101
    Alla boutique låter imho mycket nära originalen. Men, får man samma feeling som man har med originalen...?? Jag har inte fått det med jx03, jp08 o ju06. Men de låter skitbra

  30. #90
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alla boutique låter imho mycket nära originalen. Men, får man samma feeling som man har med originalen...?? Jag har inte fått det med jx03, jp08 o ju06. Men de låter skitbra
    Har du kvar dina boutiquer nu när du har System-8?

  31. #91
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Någon som fått sin? Vad tycker ni?

  32. #92
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du kvar dina boutiquer nu när du har System-8?
    oh ja. Mint condition. Lådorna oxå. Corgi Toys

  33. #93
    Ludvig
    Ludvig är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag ser usb-strömmen som ett stort plus, bara köra adapter annars ju Tänk iPhone laddare.
    Det här är alltså sprunget ur ett EU-direktiv som försöker få tillverkare att använda standardadaptrar istället för att prångla ut sina egna hela tiden. Roland är alltid snabba att hänga på sådana påhitt.

  34. #94
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Problemet är att man kan inte använda vilka passande sladdar och adaptrar som helst, då det blir något slags usb-brus. Jag testade först med en usb-hub, men det lät riktigt illa. Sedan beställde jag speciella kablar med ferritkärna, som jag kör med apples kontakter. Det fungerar bra.

    Likadant om man kopplar in fler en än till samma dator. Det blir någon slags usb-rundgång.

    Annars är jag mycket förtjust i hur de tre första butikerna låter!
    Senast redigerat av raoul flutter den 2017-09-13 klockan 18:32.

  35. #95
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet är att man kan inte använda vilka passande sladdar och adaptrar som helst, då det blir något slags usb-brus. Jag testade först med en usb-hub, men det lät riktigt illa. Sedan beställde jag speciella kablar med ferritkärna, som jag kör med apples kontakter. Det fungerar bra.

    Likadant om man kopplar in fler en än till samma dator. Det blir någon slags usb-rundgång.

    Annars är jag mycket förtjust i hur de tre första butikerna låter!
    jag löste tidigt problem med flera boutiquesyntar samtidigt till en PC med windows 7: ASIO4all drivers och boutiquesyntarna kopplade via två 7-portars hubbar med egen strömförsörjning. USB2-formatets data-hastighet sätter gräns vid runt 18 audiospår. jag har kört dessa via ett eget USB-kort i min dator, för att inte blanda olika USB-enheter på samma data-bus. det är värre med äldre bärbara datorer, som inte kan expanderas med portar. Vet dock inte hur bra thunderbolt och USB-C hanterar USB-hubbar på bärbara.

  36. #96
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Jag testade dels att koppla in både en och flera stycken butiker till en usb-hub med egen strömförsörjning, för att strömförsörja den eller dessa. Alltså ingen dator inblandad. Då fick jag det där usb-bruset ur ljudutgången eller ljudutgångarna.

    Testade sedan att koppla in två stycken till olika usb-portar på en dator. Körde både med ljud via usb respektive endast midi via usb. Samma där med usb-bruset. Även när jag kopplade in butikerna via usb-hubben brusade det. Kopplade jag endast in en så blev det mycket mindre brus, med det försvann inte.

    Nu kör jag alla med varsin separat strömförsörjning via usb, vanligt midi och vanliga ljudutgången. Det fungerar.

    En annan sak är latencyn på ca 15 ms både via vanligt midi och via usb-midi. Den kan man ju iofs komma förbi med tidsförskjutning av spåren i sequensern. Men ändå konstigt. JD-Xi har en latency på några ms. Undrar hur det är på System-8 och de nyare butikerna. På ljud med snabb attack påverkar det tajtheten.
    Senast redigerat av raoul flutter den 2017-09-13 klockan 21:32.

  37. #97
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som fått sin? Vad tycker ni?
    Har de börjat skeppas? Står 23 oktober hos tomtemannen.

  38. #98
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har de börjat skeppas? Står 23 oktober hos tomtemannen.
    4sound har redan fått några SE-02, och man tror att nästa leverans blir i slutet av september, även kommer innehålla några SH-01A.
    Så antingen har Thomann redan delat ut förbokade SE-02, eller så har dom inte uppdaterat sin sida. (min gissning)

  39. #99
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Ser ingen som har postat detta klipp än...


    https://youtu.be/HExs51wgeIE

  40. #100
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Sicken amatör. Drar ned pulse till noll, upp med sågtanden, sedan drar han försiktigt i pulsewidth...

  41. #101

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får gas på alla boutique. Men inte för att spela på utan för att samla på dem. Typ som fina små replikor på bilar att sätta på hyllan eller i ett vitrinskåp
    Får planera in ett nytt skåp i vardagsrummet känner jag.

  42. #102
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Egentligen är priset sjukt om man jämför med t ex rolands jd-xi. För inte många hundralappar till så får man asmycket mer. Men så funkar det ju. GASfaktorn är liiite högre på sh01

  43. #103
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Egentligen är priset sjukt om man jämför med t ex rolands jd-xi. För inte många hundralappar till så får man asmycket mer. Men så funkar det ju. GASfaktorn är liiite högre på sh01
    +100

  44. #104
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    bara SH-101 sequencer med trigger in är ju värt pengarna

    Nämen det är långt ifrån samma synt. Mina fingrar blir till granit bara av tanken att ratta JD-Xi. Plus jag vill inte ha klav!

  45. #105
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    bara SH-101 sequencer med trigger in är ju värt pengarna

    Nämen det är långt ifrån samma synt. Mina fingrar blir till granit bara av tanken att ratta JD-Xi. Plus jag vill inte ha klav!
    Hehe, du får inget klav om du köper JD-Xi. Du får en rad med vita och svarta switchar.

  46. #106
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    jag rattade en del SH-01A på 4sound igår kväll på eventet: ingen sh-101 bredvid såklart, men nog kände jag igen klangen. unisonläget är analogfett i klangen tycker jag. men jag kollade inte hur mycket den driftar i klangen. reglarna har inte full size, men då är ju några på JP-08 mycket mindre. Inget problem för mej. rattar och reglar känns som övriga boutiquemodeller, d.v.s. stabila och bra. Det verkar inte vara overdubfunktion på sequencern tyvärr. jag längtar efter mina blå variant , men får troligen vänta till oktober-november. tydligen ska limited edition blå och röd tillverkas senare än den klassiska gråa.

  47. #107
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tydligen ska limited edition blå och röd tillverkas senare än den klassiska gråa.
    Då följer de samma princip som i forntiden - skönt med lite ordning iaf.

  48. #108
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    sådär ja, nu finns även manual till SH-01A att hämta ner hos Roland
    PS. En riktigt bra demo på tuben, utan effekter :
    https://youtu.be/ZqgAJ5pwQFs

  49. #109
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Den här är bra också:
    https://youtu.be/cMghq-sh_Nc
    Den låter grymt bra!

  50. #110
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    sådär ja, nu finns även manual till SH-01A att hämta ner hos Roland
    PS. En riktigt bra demo på tuben, utan effekter :
    https://youtu.be/ZqgAJ5pwQFs
    Låter faktiskt förvånansvärt bra.

  51. #111
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    jepp bli en sådan tror jag!
    En blå, som den blå jag sålde för 4000....

  52. #112
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jepp bli en sådan tror jag!
    En blå, som den blå jag sålde för 4000....
    oj, det lät lite billigt theVOID. var det länge sedan?

  53. #113
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    oj, det lät lite billigt theVOID. var det länge sedan?
    15 år sedan kanske

  54. #114
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    15 år sedan kanske
    min sh101, jx3p m.m. åkte ut när min första midi-sequencer Yamaha QX-7 köptes in. då var det JX-8P och DX-7 som gällde, och allt utan midi slumpades bort av musiker

  55. #115
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Alltså SH-01 nu i raden av så många Boutique-synthar...
    Vad gör den mer speciell än de övriga i serien (JX-03, JU-06 osv)?
    Vilken av dessa som släppts hittills är "must-have"?

  56. #116
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså SH-01 nu i raden av så många Boutique-synthar...
    Vad gör den mer speciell än de övriga i serien (JX-03, JU-06 osv)?
    Vilken av dessa som släppts hittills är "must-have"?
    Oj, det handlar om vilka man söker. Sequencer-slingor från TB-03 och SH-01A är populära. Ju-06, Jx-03 och Jp-08 gör sej bra för polyfona ljud. Själv började jag mitt syntspel med en SH-101, synkad till en Jx-3p och en Soundmaster Stix ST-305 (analog trummis). Alla triggsynkade och ett Boss RX-100 fjäderreverb <3.

  57. #117
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså SH-01 nu i raden av så många Boutique-synthar...
    Vad gör den mer speciell än de övriga i serien (JX-03, JU-06 osv)?
    Vilken av dessa som släppts hittills är "must-have"?
    Speciellt är definitivt sequencern för SH-01A. Tillgänglig och kul. Sen är synten välljudande och rolig att ratta.

    För min del är absolut D-05 en must have. jag har länge velat ha något liknande - jag har en Korg M1 men den är ju gigantisk. Fyra-fem boutiquesyntar ryms på en tavellist! Och batteridrivna också. Jag tycker definitivt D-05 är den mest unika för vad den erbjuder. Det finns andra små VA-polys men inget så komplext som D50 Linear Arithmetic-syntesen. Och joystick!

  58. #118
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För min del är absolut D-05 en must have. jag har länge velat ha något liknande - jag har en Korg M1 men den är ju gigantisk. Fyra-fem boutiquesyntar ryms på en tavellist! Och batteridrivna också. Jag tycker definitivt D-05 är den mest unika för vad den erbjuder. Det finns andra små VA-polys men inget så komplext som D50 Linear Arithmetic-syntesen. Och joystick!
    Känns dock lite som att det är en låda med presets, låter säkert kul dock. Fast tycker jag såg nån iPad app för editering iofs.

  59. #119
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    PS. SH-01A grå verkar närma sej Sverige nu. Thomann skriver att den är tillgänglig nu på sin hemsida. PS. Stöd våra lokala musikaffärer med dina inköp. Annars kommer vi inte kunna testa innan köp i framtiden. Numera är det väldigt liten prisskillnad också. Jag köper från Thomann, om varan inte finns i Sverige.
    Senast redigerat av jocks1 den 2017-09-25 klockan 09:55.

  60. #120
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Väldigt sugen på denna. Ser mig själv göra mysig musik med denna och modularen!

Liknande ämnen

  1. Roland TR-08 boutique
    Av underminer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 201
    Senaste inlägg: 2024-02-14, 09:37
  2. Roland D-05 Boutique
    Av ulf.soderlund i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 187
    Senaste inlägg: 2019-03-14, 11:15
  3. Roland Boutique JP-08, JU-06 & JX-03
    Av Katzenjammer i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1734
    Senaste inlägg: 2018-03-12, 15:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •