Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Klarar Melodyne att ta bort detta piano?

  1. #1
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran

    Klarar Melodyne att ta bort detta piano?

    Jag undrar om det finns någon Melodyne-ägare här som kan hjälpa mig att ta bort pianot i den här loopen eller är det för mycket tom för detta magiska program? Har sett några demos som gjorde helt sjuka grejer!

    Det är en ganska murrig mix med trummor, bas, en oooande kör och ett elpiano av något slag, en låt av Ariel Pink som heter Baby.
    Försöker göra ett backtrack till mitt bröllop och det är roligare för pianisten att spela allt själv!

    https://www.dropbox.com/s/l91k30j2yhyjx44/baby.wav?dl=0

  2. #2
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Det kanske finns andra nyare program också?

  3. #3
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag kan prova ta bort det med mina magiska kodsnuttar... men det kanske tar några dagar som jag inte har

  4. #4
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Finns flera program som är ganska duktiga med spektrat, men om sång och piano krockar för mycket lär det bli en kompromiss hur som...

  5. #5
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Om någon vill försöka kan jag betala med evig tacksamhet/öl och fri tillgång till rökmaskinsknappen på norberg eller laga-synt-råd!

  6. #6
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Du har säkert provat att bara filtrera själv redan och uppnådde antagligen liknande resultat som jag:
    Baby jämförelser

    Originalet först och sen två varianter med olika filter. Mycket information i mellanregistret försvinner tyvärr. Jag har varken någon spektrumeditor eller Melodyne så jag kan nog inte få till det bättre. Ingen rökmaskinsknapp för mig alltså

  7. #7
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har säkert provat att bara filtrera själv redan och uppnådde antagligen liknande resultat som jag:
    Baby jämförelser

    Originalet först och sen två varianter med olika filter. Mycket information i mellanregistret försvinner tyvärr. Jag har varken någon spektrumeditor eller Melodyne så jag kan nog inte få till det bättre. Ingen rökmaskinsknapp för mig alltså
    Jag har försökt nåt liknande men det var inte lätt, krävs nog DSP voodoo tror jag!
    Du kan få 30sek for effort!

  8. #8
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    För många år sedan jobbade jag med en DSP-guru från LTH (det var i försvarsindustrin). Han hade gjort ett adaptivt dragspelsfilter som faktiskt funkade rätt bra.

  9. #9

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För många år sedan jobbade jag med en DSP-guru från LTH (det var i försvarsindustrin). Han hade gjort ett adaptivt dragspelsfilter som faktiskt funkade rätt bra.
    Lysande! Ett geni!

  10. #10
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För många år sedan jobbade jag med en DSP-guru från LTH (det var i försvarsindustrin). Han hade gjort ett adaptivt dragspelsfilter som faktiskt funkade rätt bra.
    Den appen hade blivit succé!

  11. #11
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För många år sedan jobbade jag med en DSP-guru från LTH (det var i försvarsindustrin). Han hade gjort ett adaptivt dragspelsfilter som faktiskt funkade rätt bra.
    Grymt och så kunde man köpa till Removal packs för andra instrument allt eftersom plånboken tillät.
    Saxofon Removal
    Munspel Removal
    Ukulele Removal
    osv.

Liknande ämnen

  1. Melodyne DNA
    Av PeterH i forum Övrig mjukvara
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-06-14, 15:43
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 09:26
  3. Piano fråga - Hur är detta gjort?
    Av richarddd i forum Reason Studios
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 16:43
  4. Melodyne?
    Av sawtooth i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-05-10, 02:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •