Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Simmons SDS 800 - Analogt trummljud med klassisk electro sound från 80-tallet

  1. #1
    Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior

    Simmons SDS 800 - Analogt trummljud med klassisk electro sound från 80-tallet

    Ennu mer godis från 80-tallet som många tycks glömd bort. En analog Simmons med Kick - Snare - Tom 1 och Tom 2 som låter just som det skal. Vintage Electro fills please.
    Full demo och tutorial/workflow + DIY piezo trigger drumpads


    https://youtu.be/Y8GOWf_DG-c

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kraft, jag har nog en grå knobcap över om du känner saknad... jag ska lyssna lite senare.

    edit: Två behöver du ser jag. Det finns nog också.

  3. #3
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Coolt!

  4. #4
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Cool. Vad får man ge för en sån?

  5. #5
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Fan Espen. Får ju alltid GAS av dina videos. SLUUUTA

  6. #6
    Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kraft, jag har nog en grå knobcap över om du känner saknad... jag ska lyssna lite senare.
    Hey, det låter kanon! Har inte börjat leta efter dom online ennu, måtte bara lage til video först

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Coolt!


    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av luegoods Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cool. Vad får man ge för en sån?
    Har ingen aning. Tror inte jag har sätt enn i Norge på åtskilliga år nu.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan Espen. Får ju alltid GAS av dina videos. SLUUUTA
    Haha.. va bra!

  7. #7
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Härlig video Espen!

    Simmons Run Generator är f ö en grymt enkel men fin funktion. Den kom redan på SDS-III och gör variationen enklare.

    Angående luegoods fråga så är "00-serien", dvs de som slutar med 00 inte lika vanliga som en utan nollor. Troligen hade Rolandmaskinerna börjat ta över marknaden eller så ville marknaden fortfarande ha de dyrare SDS-V och SDS-7. Men med det sagt så ser man dessa ibland på Ebay etc och SDS-800 är den bästa imso (in my Simmons opinion). SDS-400 har enbart fyra toms och SDS-200 endast två (en så'n har jag). Jag skulle säga en tusenlapp per kanal ungefär, kanske lite till, så runt 4000-5000 är ganska rimligt.

    BTW, second skin är det "nya" när dessa kom. De ska ju då simulera baksideskinnet, men eftersom man kan krana som man vill landar man ju oftare i helt utomjordiska ljud istället för något akustiskt.

  8. #8
    Kraft
    Kraft är inte uppkopplad
    Krafts avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härlig video Espen!

    Simmons Run Generator är f ö en grymt enkel men fin funktion. Den kom redan på SDS-III och gör variationen enklare.

    Angående luegoods fråga så är "00-serien", dvs de som slutar med 00 inte lika vanliga som en utan nollor. Troligen hade Rolandmaskinerna börjat ta över marknaden eller så ville marknaden fortfarande ha de dyrare SDS-V och SDS-7. Men med det sagt så ser man dessa ibland på Ebay etc och SDS-800 är den bästa imso (in my Simmons opinion). SDS-400 har enbart fyra toms och SDS-200 endast två (en så'n har jag). Jag skulle säga en tusenlapp per kanal ungefär, kanske lite till, så runt 4000-5000 är ganska rimligt.

    BTW, second skin är det "nya" när dessa kom. De ska ju då simulera baksideskinnet, men eftersom man kan krana som man vill landar man ju oftare i helt utomjordiska ljud istället för något akustiskt.
    Tack för uppklaring rundt "second skin". I praktiken blir det för en non-trummis som jag at man rattar dit det låter coolt helt enkelt :P

  9. #9
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Innan det börjar vridas på resonansrattarna i videon låter det allmänt nästan Casio CZs.

  10. #10
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Kraft Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för uppklaring rundt "second skin". I praktiken blir det för en non-trummis som jag at man rattar dit det låter coolt helt enkelt :P
    Exakt samma här! 😀

Liknande ämnen

  1. Simmons SDS-200 med en död kanal.
    Av paperboycalle i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-10-07, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •