Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hjälp mig mixa...

  1. #1
    klonqs avatar
    Veteran

    Hjälp mig mixa...

    Hej,

    Jag har aggro-jammat lite på morgonen, en snutt kan höras här:
    https://soundcloud.com/klonq/mixhjalp

    Går detta att rädda?

    TT-303, Korg Monolouge och en TR-8 är det som låter, mixerbordet är ett soundcraft epm 12 och sen är det lite effekter...Går denna biten att mixa eller är ljudvalet helt kaiko? Vart börjar jag?

    /Problemer

  2. #2

    Veteran
    Mono?
    Det är inte så dumt att panorera lite och kanske får effekterna att leva i lite stereo.

  3. #3
    klonqs avatar
    Veteran
    japp allt e mono, lite såld på det.

  4. #4
    klonqs avatar
    Veteran
    Hör ni inte att jag behöver er hjälp? :P

  5. #5
    deadbeats avatar
    Veteran
    Hur vill du att det ska låta? Jag tycker att det låter lite instängt och mycket rum, men det kanske är målet?

  6. #6
    vela
    vela är inte uppkopplad
    velas avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ja, frågan är väl vad det är du siktar på. Min absolut första tanke (efter hörlurslyssning) var att få ljuden/instrumenten i de lägre frekvenserna att samspela på det sätt du eftersträvar. I den här typen av låt kan det kanske vara en utgångspunkt för vidare mixning.

  7. #7
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    För att ungefärligen citera en berömd mixare. Man ska ha en jävligt bra anledning om man stoppar något i dead center, hard right eller hard left.

    Jag hade börjat med små justeringar i panoreringen för att släppa fram ljuden. Sen lägger ju redan reverbet en stereobredd så det clashar mot den hårda centreringen. Det var snudd på jobbigt i lurar.

  8. #8
    8_bit
    8_bit är inte uppkopplad
    8_bits avatar
    Senior
    Kul stycke musik. Separera i basen. Testa att skopa ur 2-4 db vid 250 Hz ur baskaggen och lägg till 2-4 db samma frekvens på basljudet (och sänk det en aning på regeln). Sedan tycker jag personligen att trummorna är för högt mixat och att pling-plong-synthslingan saknar briljans.

  9. #9
    klonqs avatar
    Veteran
    tack för öronen....jag tycker denna är lite mjukare för öronen i lurar, dock en bit kvar. https://soundcloud.com/klonq/mixhjalp2

Liknande ämnen

  1. Får jag mixa din låt?
    Av jgb i forum Mixning & mastring
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 17:53
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 09:32
  3. Hörlurar att mixa i
    Av Jony i forum Inspelning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 11:23
  4. Kan ej mixa ner
    Av Conny W i forum Logic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 09:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •