Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Multipads?

  1. #1
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran

    Multipads?

    Ni som trummar. Har ni tips på vilka pads som är schyssta? Tänker typ Yamaha DTXM12 och Roland SPD-SX osv. Nord Drum 3P kanske är alternativ men vill gärna kunna ha samplade ljud.
    Har just nu ett 2box DrumIt Five som jag nog tänker sälja till förmån för något mindre, huvudsakligen för att jag sällan spelar numera men ändå vill ha något litet att kunna inkorporera i min i övrigt helt sequencer/keyboard-baserade setup. Gillar verkligen multisamplingen i 2box dock!

  2. #2
    tronque
    tronque är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Om du menar själva padsen så är känslan i Spd 30 den bästa jag känt.
    SPD sx är väldigt omtyckt men har lite 'pappiga' pads IMO. har galet bra samplingsmöjl men ingen hihat control ingång.
    Multi12 har grymt djupa menyer (o unika fiunktioner) men lite lite lagringsminne för eget material. Verkar ha schyssta pads. Menydykningen o GUI är ökända men Yamaha har släppt en ios app som säkert förenklat det. Hihat control.
    ND3P har hårda men ok pads vad gäller känslighet men gummit har lite för mkt friktion i sidled om man ska va picky. (Slänger på lite babypuder o saken e biff). Helt unika ljud dock men kräver visst intresse för Fm syntes o pill tid!, om du vill skapa egna ljud. Ingen hihat.
    Alesis o KAT har väl oxo multipads men A har en bit kvar i fråga om kvalitet verkar det som. K är smalt o dyrt? Men verkar kreddigt.
    Kram och lycka till!

  3. #3
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Tack för grymt svar, DTX-Multi 12 med iPad-app ser ju helt perfekt ut. Hoppas bara padsen känns tillräckligt stora!

    Hade ND2+pad förut och har inga problem med ljudskruvande + att den låter grymt, men just nu är möjligheten till akustiska ljud essentiellt. Knasiga synthljud kan jag ratta på modularen, sampla, och lägga in om det skulle vara så.

  4. #4
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Dina kompisar i repet har ju SPD-SX, jag hade den när den kom, grym på backtracks.

  5. #5
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dina kompisar i repet har ju SPD-SX, jag hade den när den kom, grym på backtracks.
    Aha det är den dom har? Får kika in den! Men jag ska inte köra backtracks, jag ska trumma

  6. #6
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha det är den dom har? Får kika in den! Men jag ska inte köra backtracks, jag ska trumma
    Jag trummade lite, men kan inte uttala mig om padsen, dock smiskar den Alesis Sample Pad på fingrarna ganska rejält. Ok, den står 2 meter från dig så jag fattade inte frågan först

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •