Resultat 1 till 36 av 36

Ämne: Reason 9.5 finns att ladda hem!

  1. #1

    Veteran

    Reason 9.5 finns att ladda hem!

    Japp och jag har laddat hem 9.5!
    Insåg att jag måste skapa ny ordning i mina mappar. Kommer att ha en separat map för VST ämnade för Reason.

    Testade och Addictive keys lirade fint.
    Gissar att Tracktion bara kommer att slås igång när jag behöver videosupport.
    Woho!

  2. #2

    Veteran
    XLN Audio RC20 inne i Reason, aaaah!

  3. #3
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Ja laddade ner igår med! Det blir bra det här..

  4. #4

    Veteran
    Sitter och lattjar, späjsigt att köra in Pulsar LFOn in i en VST och kontrollera parametrar.
    Riktigt najs att jag slipper ändra mitt arbetsflöde med VSTs.

    Provade Peavey Revalver i Reason, funkar kanon!
    Pulsar dubbel LFO som tremolo är kanon!
    Och min gura med humbuckers kan jag via Revalver omvandla till single coil, AC30 och Singelcoil och ensträngsgitarrspel, hur bra kan inte detta bli! Woho!
    Senast redigerat av drloop den 2017-05-31 klockan 09:34.

  5. #5
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Köpte precis uppgradering från Reason v.8 till 9.5. På min Imac I7@3.1 sent 2013 (Sierra) scannade alla VST OK. Multi output från VST (tex trumpluggar) funkar finfint. CPU belastningen är helt OK med VST. Lite mer än vad jag är van vid i Logic Pro X. Reasons CPU mätare kan dock tydligen inte visa alla trådar (som i Logic) så det är svårt att bedöma hur stor skillnaden är. Gjorde ett testprojekt med 12 VST och lite annat. Hade inte använt Reason på länge och nästan glömt hur annorlunda arbetsflödet är jämfört med Logic. Båda har sina för- och nackdelar, men den här versionen av Reason är ju sammanfattningsvis HELT UNDERBAR!
    Senast redigerat av Vraengaren den 2017-06-06 klockan 10:54. Anledning: Ändrat jämförelse CPU belastning Logic vs Reason

  6. #6

    Veteran
    Lustigt med VST, nu när jag kan köra mina VSTer i Reason använder jag nästan inga VSTer. (förutom rc20) Har återvänt till inbyggda enheter och REs. Idag har jag snöat in på FM syntes parat med LFO styrt formantfilter. Dessutom så modulerar jag amplituden på LFOn med Synchronous där jag ritat in en egen kurva som går i takt med musiken, men LFOt flyger fritt. Tämja FM övertoner med ett formantfilter, coolt.

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Underbart med ett nytt program, gick från R7 nu till 9.5 overnight, maximum overload med nya grejer.

    Spontan fråga är ju hur man byter "färg" på gränssnittet? Har letat runt som en liten ettrig skärmtomte utan att finna något!

  8. #8
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    "inställningar" vill jag minnas. Sitter inte vid datat nu.

  9. #9
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Kör ju R7 och jättesugen jag med på att uppgradera men tyckte att MIDI var som 60% av hela Reason eller hur man skall säga. Det är lite diverse ljudpack nu som drar som kräver R9 så... Man kanske slår till eller väntar på R10 Men det känns som att det är gaska bra nu ändå...

  10. #10
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Underbart med ett nytt program, gick från R7 nu till 9.5 overnight, maximum overload med nya grejer.

    Spontan fråga är ju hur man byter "färg" på gränssnittet? Har letat runt som en liten ettrig skärmtomte utan att finna något!



  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tack! Spännande! :-)

  12. #12

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör ju R7 och jättesugen jag med på att uppgradera men tyckte att MIDI var som 60% av hela Reason eller hur man skall säga. Det är lite diverse ljudpack nu som drar som kräver R9 så... Man kanske slår till eller väntar på R10 Men det känns som att det är gaska bra nu ändå...
    Körde 7an och hoppade över 8an. 9an har bättre workflow med nya browsern, bara den är värd uppdateringen för mig. En rejäl förbättring.

  13. #13

    Veteran
    Testade 9.5 på min laptop från 2010 med en i3 processor. Den överlever demolåtarna med asio4all på 256 samples buffer. Puh, slipper köpa ny laptop.
    Dessutom måste jag säga hur najs VST stöd än är så är det riktigt najs att alla mina RE pluggar jag kör kan synkas med min stationära och min laptop med en enkel knapptyckning. Mycket bekvämt i jämförelse med att köra VST i Tracktion tex.
    Senast redigerat av drloop den 2017-06-17 klockan 14:16.

  14. #14
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Känns som att just utvecklingen på processorer stannat av något. Det är mer cacheminnen och bandbredd och olika stöd för videos med mera som utvecklas men just ren processorråkraft som en DAW är mest beroende av har nog inte utvecklats lika kraftigt alls som förut i samma utsträckning.

    Det är inte som förr där steget var helt svart eller vitt det fungerar inte alls vi måste köpa nytt, i stället är det mer mer åt hållet nu blir det lite för varmt men vi kan köra ett tag till eller något sånt... Mores lag gäller inte längre i dag.

    Reason lär ju vara i stor samma under skalet.

    Det lär flaska om man kör nån ny synth som är dåligt optimerad eller bara kräver mycket.

  15. #15
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Halloj! Tänkte bara berätta att Reason 9.5.1 släpps idag. Reason 9.5-ägare uppdaterar enklast genom att starta programmet och auto-uppdatera till 9.5.1.

    Updates:

    • Improved MIDI drag and drop from VST plug-ins. Dragging MIDI into the Reason sequencer will now place the MIDI on a track and position of your choice.
    • Improved performance.
    • Reason now supports hyper threading. There is a new setting for this in the Preferences which is on by default.
    • Additional bug fixes and improvements.


    Testa gärna och hojta om ni har några frågor!

  16. #16

    Veteran
    Hyperthreading stöd, måste testas.

  17. #17

    Veteran
    Redigt bra jobbat Propparna. Nu kan jag spela min senaste låt som inte gick att spela på min laptop med tidigare version av 9.5.
    Rullar på bra!
    Tack!

  18. #18
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Super! Gött att höra!

  19. #19
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Reason 7 slutade att fungera iom uppgradering till Sierra Jaja, hade väl tänkt uppgradera till 9.5 någon gång ändå..

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nej det har alltid funkat hos mig. Det kan vara ljudkortets drivare? Testa med interna. Jag kör Balance.

  21. #21
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Halloj! Tänkte bara berätta att Reason 9.5.1 släpps idag. Reason 9.5-ägare uppdaterar enklast genom att starta programmet och auto-uppdatera till 9.5.1.

    Updates:

    • Improved MIDI drag and drop from VST plug-ins. Dragging MIDI into the Reason sequencer will now place the MIDI on a track and position of your choice.
    • Improved performance.
    • Reason now supports hyper threading. There is a new setting for this in the Preferences which is on by default.
    • Additional bug fixes and improvements.


    Testa gärna och hojta om ni har några frågor!
    Tack, inbyggd updatefunktion var sjukt snyggt gjort, stort tack för den! Hälsa Marcus eller det snille som löste det.

  22. #22
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej det har alltid funkat hos mig. Det kan vara ljudkortets drivare? Testa med interna. Jag kör Balance.
    Fick ett felmeddelande när jag försökte starta Reason första gången efter nyinstallation av OS och alla trådar pekade mot att det inte var supporterat.

  23. #23
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag har det kvar, det funkar fint på 10.12.4 (16E195)

  24. #24
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har det kvar, det funkar fint på 10.12.4 (16E195)
    Jo, verkar ha gått bra för folk när de uppdaterat OSX med Reason redan installerat. Dock inte nyinstallation.

  25. #25
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ok stoppas det av Apples security-prylar? Det går ju att lösa isf.

  26. #26
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Nä, fick bara detta:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	error.png 
Visningar:	39 
Storlek:	109,3 KB 
Id:	75897

  27. #27

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gs1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, fick bara detta:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	error.png 
Visningar:	39 
Storlek:	109,3 KB 
Id:	75897
    Har det löst sig?

  28. #28
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Fipplat ngt med ditt OS X? Något med rättigheter som installern inte kommer åt eller ngt kanske. Kör en software update på datorn och lite sådär och prova igen sen.

  29. #29
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Nä, köpte ju 9.5 och där fungerade det direkt. Om det skulle vara aktuellt för någon med nyinstallation av Reason 7 I Sierra finns lite info här: https://www.reddit.com/r/reasoners/c...sierra/d99jkqs

  30. #30
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Jag laddade hem demon och testade på min gamla dator för ett tag sedan. Nu har jag bytt dator och INNAN jag köper ett program för flera tusen femhundra spänn så vill jag så klart testa att det funkar på min nya dator. För det är nämligen ingen självklarhet i min värld. Men nej, jag har ju redan testat. Jag får alltså inte testa en demoversion som är låst och totalt oanvändbar för annat än test, eftersom den dels är begränsad till två månader och dels får jag bara prova den en gång.

    Detta gör mig grymt osugen på att ge Propellerheads mina pengar.

  31. #31

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag laddade hem demon och testade på min gamla dator för ett tag sedan. Nu har jag bytt dator och INNAN jag köper ett program för flera tusen femhundra spänn så vill jag så klart testa att det funkar på min nya dator. För det är nämligen ingen självklarhet i min värld. Men nej, jag har ju redan testat. Jag får alltså inte testa en demoversion som är låst och totalt oanvändbar för annat än test, eftersom den dels är begränsad till två månader och dels får jag bara prova den en gång.

    Detta gör mig grymt osugen på att ge Propellerheads mina pengar.
    Som jag förstår det så får du 1 månad med ett fullt fungerande Reason. Efter det så får du ett fullt fungerande Reason förutom att du inte kan öppna gamla sparade projekt. Ganska generöst tycker jag.
    Är nog bara Reaper som är generösare, där kan man köra i demomode lääääänge, med en nag screen förstås.

  32. #32
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som jag förstår det så får du 1 månad med ett fullt fungerande Reason. Efter det så får du ett fullt fungerande Reason förutom att du inte kan öppna gamla sparade projekt. Ganska generöst tycker jag.
    Är nog bara Reaper som är generösare, där kan man köra i demomode lääääänge, med en nag screen förstås.
    +1, du kan väl köra hur mkt som helst i demoläge parakiten? Till och med spara så mkt du vill om du gör något bra medan du hårdtestar.

  33. #33
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Skriv till supporten å förklara så kan de nog hitta på ngt

  34. #34
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som jag förstår det så får du 1 månad med ett fullt fungerande Reason. Efter det så får du ett fullt fungerande Reason förutom att du inte kan öppna gamla sparade projekt. Ganska generöst tycker jag.
    Är nog bara Reaper som är generösare, där kan man köra i demomode lääääänge, med en nag screen förstås.
    Näe, jag kunde inte öppna något jag sparat med demoversionen. Jag provade nämligen. Skit samma, jag registrerade ett nytt konto så ny har jag en nu demoversion.

  35. #35
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Går ej öppna m demon, bara spara. Kom hit så får du en reasonkurs!

  36. #36
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Det luta rnog åt ett köp faktiskt. Känslan att att faktiskt haja något samtidigt som jag utforskar är vär en del.

Liknande ämnen

  1. Mellotron nr 1 klar!
    Av MarkTwo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2014-08-18, 16:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •