Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 117 av 117

Ämne: Fattar inte

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Jo fast Googlar man på bandets namn så finns det ju inget, ingen simpel hemsida, inget på FB, inget Youtubeklipp(jo ett finns på ett annat hårdrocksband från 80-talet med samma namn) ingen info från någon pubs hemsida eller något annat där man spelat... Så marknadsknepet är i sådana fall mer än klent.

Veteran T11s avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Med reservation från köp/sälj-avdelningen; kan vi inte åtminstone utgå det som folk säger är sant?

Blir lätt illamående av 99spekulerar/hemmatolkar/dömer.

Tror nog de flesta här - inte bara när det gäller denna tråd - har haft funderingar som äkta?, bluff?, skämt?, PR? osv.

Men fram tills dess att det är ställt bortom allt rimligt tvivel kan vi väl bjuda på lite godtrogenhet, respekt och ödmjukhet?

Och när man väl råkat vara för snabbt dömande, skevt ifrågasättande, feltolkande eller framfusig vara så pass prestigelös att man ber om ursäkt.

Det kan finnas tusen anledningar till att en person inte svarar direkt på varje fråga eller påstående. Ta inte det personligt.
    (T.ex; mina personliga erfarenheter av depression är att man av ngn anledning inte gör ens viktiga saker, utan bara saker som åtminstone på kort sikt får en att stå ut med tillvaron.)

Jag blev väldigt ledsen när Simpan skrev att han har slutat sjunga.
    Fick dåligt samvete och tänkte: -"Nä men vad fan! Har jag/vi bidragit till att knäcka en persons självförtroende och dödat hans största glädje här i livet, nämligen att få sjunga?!"

Ber tusen ggr om ursäkt till dig Simpan om så är fallet. Det var VERKLIGEN INTE meningen från min sida.
    Om sjunga är det roligaste du vet här i livet så SLUTA ALDRIG! Strunta i våra åsikter.
    Kram

Veteran mad.gibbons avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Men är musiken original eller vad? Det ligger ju en körsång som är grym från 1 min och framåt. Är det från originalet eller är det någon från bandet?

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    Med reservation från köp/sälj-avdelningen; kan vi inte åtminstone utgå det som folk säger är sant?

Blir lätt illamående av 99spekulerar/hemmatolkar/dömer.

Tror nog de flesta här - inte bara när det gäller denna tråd - har haft funderingar som äkta?, bluff?, skämt?, PR? osv.

Men fram tills dess att det är ställt bortom allt rimligt tvivel kan vi väl bjuda på lite godtrogenhet, respekt och ödmjukhet?

Och när man väl råkat vara för snabbt dömande, skevt ifrågasättande, feltolkande eller framfusig vara så pass prestigelös att man ber om ursäkt.

Det kan finnas tusen anledningar till att en person inte svarar direkt på varje fråga eller påstående. Ta inte det personligt.
    (T.ex; mina personliga erfarenheter av depression är att man av ngn anledning inte gör ens viktiga saker, utan bara saker som åtminstone på kort sikt får en att stå ut med tillvaron.)

Jag blev väldigt ledsen när Simpan skrev att han har slutat sjunga.
    Fick dåligt samvete och tänkte: -"Nä men vad fan! Har jag/vi bidragit till att knäcka en persons självförtroende och dödat hans största glädje här i livet, nämligen att få sjunga?!"

Ber tusen ggr om ursäkt till dig Simpan om så är fallet. Det var VERKLIGEN INTE meningen från min sida.
    Om sjunga är det roligaste du vet här i livet så SLUTA ALDRIG! Strunta i våra åsikter.
    Kram

Nej du ska inte be ett dugg om ursäkt... sluta med det där.. du gav bra och konstruktiv kritik. Man kan inte ljuga för människor.. det är fan elakt på riktigt. Det du sa var mkt konstruktivt och inte elakt på någon punkt. Älskar man att sjunga.. bra klart man ska fortsätta.. men man måste också vara realistisk kring förutsättningarna och formatet.

Man kan ju tramsa och tuttinutta med en dvärg (förlåt..småväxt).. om att han minsann kan bli 100m löpare och att han aldrig ska ge upp drömmen..osv..osv... och visst fan kan HEN springa älska det osv... MEN!!!!!

Börjar bli varm i kläderna
    Reg.datum
    Jan 2017
    Citat Ursprungligen postat av mad.gibbon Visa inlägg
    Men är musiken original eller vad? Det ligger ju en körsång som är grym från 1 min och framåt. Är det från originalet eller är det någon från bandet?
    Det är en karaoke version jag sjöng från. Om alla nu tycker jag är så dålig på att sjunga kanske jag ska lägga av?
    Här spelade jag och en annan tjejkompis in från en app som heter smule. Vad tycks?

https://www.smule.com/recording/jour...739_1299677419

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av Simpan26 Visa inlägg
    Det är en karaoke version jag sjöng från. Om alla nu tycker jag är så dålig på att sjunga kanske jag ska lägga av?
    Här spelade jag och en annan tjejkompis in från en app som heter smule. Vad tycks?

Nej du behöver inte sluta sjunga om det är det som du vill.. men du kanske skulle lyssna lite mer.. dels på god kritik och dels på din egen sång.. fråga bandmedlemmarna, var ärlig mot dig själv och dom.

Om du nu inte är ett troll förstås

Veteran lisaus avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Sluta inte sjunga om du gillar att sjunga.
    Testa dig fram var din röst hamnar bäst.
    Vill du att din röst ska komma till sin rätt, testa olika genrer som den funkar för.
    Om inte. Sjung och var glad.
    Körer är ett bra ställe. Där får man bra övningar och utmaningar. Finns för alla nivåer.
    Förvänta dig inte stående ovationer.

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Om alla nu tycker jag är så dålig på att sjunga kanske jag ska lägga av?

Varför säger du så där hela tiden? Samtidigt som du frågar vad vi tycker om din sång.

Det är du som frågar.

Vi svarar och behöver nog inte säga mer och du får väl bestämma vad du vill göra av det. Det är du som uttryckt att du inte fick "vi fick inga stående ovationer"

Då vet jag inte vad man skall säga till dig faktiskt eller hur... för tycker du att det är bättre om vi ljuger för dig rätt av?

Mitt svar är som alla andra sagt tidigare och behöver inte upprepas vid det här laget.

Veteran
    Reg.datum
    Sep 2009
    Edit: missade ett inlägg som gjorde mitt inlägg överflödigt.

Veteran
    Reg.datum
    Sep 2009

Beror på vilka ambitioner du har. Vill du sjunga för husbruk så kör på. Har du ambitionen att uppträda och folk skall applådera så har du mycket jobb framför dig. Hur många timmar sjunger du per vecka? När du spelar in, hur länge jobbar du med sånginspelningen? Antal timmar spelar roll för att bli bra.

Veteran T11s avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    Sluta inte sjunga om du gillar att sjunga.
    Testa dig fram var din röst hamnar bäst.
    Vill du att din röst ska komma till sin rätt, testa olika genrer som den funkar för.
    Om inte. Sjung och var glad.
    Körer är ett bra ställe. Där får man bra övningar och utmaningar. Finns för alla nivåer.
    Förvänta dig inte stående ovationer.
    ↑↑ This ↑↑

Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    Nej du ska inte be ett dugg om ursäkt... sluta med det där.. du gav bra och konstruktiv kritik. Man kan inte ljuga för människor.. det är fan elakt på riktigt. Det du sa var mkt konstruktivt och inte elakt på någon punkt. Älskar man att sjunga.. bra klart man ska fortsätta.. men man måste också vara realistisk kring förutsättningarna och formatet.

Man kan ju tramsa och tuttinutta med en dvärg (förlåt..småväxt).. om att han minsann kan bli 100m löpare och att han aldrig ska ge upp drömmen..osv..osv... och visst fan kan HEN springa älska det osv... MEN!!!!!
    Tack emu för att du tyckte att det jag skrev var konstruktivt och icke elakt

Håller helt med dig om att man inte ska ljuga eller tuttinutta - det är kontraproduktivt och taskigt.

Jag tänkte nog mer på tajmingen.

Om man är på en förstadejt med en tjej som man är innerligt intresserad utav och i motljuset noterar små fjun under hennes näsa bör nog inte inledningsfrasen vara:
    -"Hej! Aah, du odlar mustasch!"

[SKÄMT]Av respekt kan man spara det tills servitören kommer:
    -"..och skäggiga damen här mittemot ska ha en räkcocktail..som hon pröjsar för."[/SKÄMT]

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    Om man är på en förstadejt med en tjej som man är innerligt intresserad utav och i motljuset noterar små fjun under hennes näsa bör nog inte inledningsfrasen vara:
    -"Hej! Aah, du odlar mustasch!"
    Man kanske inte ska vänta sig stående ovationer i alla fall

Fan nu fick du mig att tänka på en massa dumma sexistiska skämt

Reg.datum
    Jan 2017
    Jag sjunger kanske 1 timme om dagen. Jag tycker det låter bra. Varför ingen applåderar eller tycker vi låter bra fattar jag inte.

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Troll!

Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    Troll!
    +1

Senior Techsmechss avatar
    Reg.datum
    Mar 2016
    Jag sjunger kanske 1 timme om dagen. Jag tycker det låter bra. Varför ingen applåderar eller tycker vi låter bra fattar jag inte.
    På ett filosofiskt plan finns det ju inget rätt och fel med konst. Du står ju i din fulla rätt att tycka att det låter bra, precis som att du kan gilla en tavla som någon annan inte gillar etc. Men nu verkar du ju vilja att andra ska gilla det du gör. Då finns det kanske vissa grundförutsättningar som måste uppfyllas, för att i slutändan en majoritet av lyssnarna ska säga "oj det där var ju grymt bra!"
    Var det brister har redan påtalats, men sen skriver du att du inte fattar.. känns inte som vi kommer längre..?

Reg.datum
    Mar 2016
    Eller +1 på Emu kanske? Blir inte klok på detta.

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Jag tycker det låter bra. Varför ingen applåderar eller tycker vi låter bra fattar jag inte.
    Se där och då kan jag inte vara annat än ärlig.
    Du sjunger helt enkelt falskt helt och hållet faktiskt i det senaste klippet. Väldigt tråkigt om du själv inte hör det... beklagar. Då tror jag att du är helt och hållet tondöv. Tro mig.
    Mitt svar är ännu en gång som andra sagt och vi kommer nog inte längre om det i den här tråden och du får acceptera det.

Gå till en sångpedagog som får reda ut det... om det finns något hopp att öva mycket eller hur det nu ligger till... Öva och sjung om du tycker att det är roligt men som det i dag låter så kommer en publik nog reagera lika dant....

Beklagar ännu en gång.

Reg.datum
    Dec 2011
    99:svar = köp en vocoder.

Veteran
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Techsmechs Visa inlägg
    Eller +1 på Emu kanske? Blir inte klok på detta.
    Mmm

Reg.datum
    Jan 2017
    Jag skiter i om jag sjunger falskt ni alla kan dra åt helvete. Jag vet att jag kommer bli stor inom musiken era elitist fjantar.

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Autotune...

Även om det låter ännu mer förjälvigt... inte bara avskyr det. Jag hatar det på riktigt.

OBS: Inte ett skämt.

Men man kan ändå hitta en genre där folk tydligen gillar det...

Veteran xyltburks avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inte mata trollen.

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Jag skiter i om jag sjunger falskt ni alla kan dra åt helvete. Jag vet att jag kommer bli stor inom musiken era elitist fjantar.
    Du frågar ju?

Tack för den tid du spillde man jag har också lite roligt...Så det är meningsfullt i alla fall.

Nä men du sjunger ju jättebra verkligen så det var ju fel på den publiken helt enkelt
    Är du nöjd med det svaret?

Du kan ju ställa en fråga till så skall jag ge dig det svar du vill ha så att det passar dina öron som bomull och jordgubbar. haha...

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av xyltburk Visa inlägg
    Inte mata trollen.
    Jooo vi har ingen lokal

Veteran
    Reg.datum
    Sep 2009
    Riktiga takter, kämpa på! Låt ingen slå ned din dröm.

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Vet ni vilka djur det är mest synd om i skogen?

Reg.datum
    Jan 2017
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    Riktiga takter, kämpa på! Låt ingen slå ned din dröm.
    Precis No one fucks with me

Reg.datum
    Mar 2016
    Kör på i den stilen så är det nog raka spåret

Veteran Pehrs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ålder
    36
    Årets tråd

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Jag tycker att han skall ställa upp i TV

Veteran Epilepsimons avatar
    Reg.datum
    Dec 2015
    Det är kul att vi verkar vara ganska många Simon här på forumet!

Veteran tonefloats avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Minns "Vintage är alltid fynd" tråden, trådklassiker!

Reg.datum
    Jan 2017
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    Jag tycker att han skall ställa upp i TV
    Jag har ansökt om att få vara med i nästa Talang och sjunga.

Börjar bli varm i kläderna Arne.Weises avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Alla har rätt!
    Alla har fel!
    Rannsaka dig själv - om du vill köpa din egen platta och höra den gång på gång; då e d grymt! Fack the sistem!!!

Vintage theVOIDs avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Citat Ursprungligen postat av Arne.Weise Visa inlägg
    Alla har rätt!
    Alla har fel!
    Rannsaka dig själv - om du vill köpa din egen platta och höra den gång på gång; då e d grymt! Fack the sistem!!!
    Fan! Bästa inlägget!

Veteran
    Reg.datum
    Apr 2011
    Hajdirajdan !
    Senast redigerat av Jeppe K den 2017-05-21 klockan 00:18.

Veteran skogges avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Läser igenom de senaste 50%-en av inläggen lätt vinfull. Otherworldly.

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Jag skall bli miljonär.

Fattar inte varför just mina aktier stiger dom steg ju förut.

Vintage PFs avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    Jag skall bli miljonär.
    Du ska va president

Veteran Kloons avatar
    Reg.datum
    Jun 2003
    Att sånt här trollande får fortlöpa under ett seriöst underforum är skittråkigt, och kommer förmodligen göra så att när någon väl behöver hjälp kommer hen lida för tidigare postare och få mindre hjälp.

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Jo risken finns ju... men man får väl hoppas att denna då är duktigare på att uttrycka sig i text.

Kommer någon väldigt ung person eller något vilket nog är svårt att komma på så kan det ju vara si och så med det där och det vore ju väldigt trist.

Vi får väl vara snabba på att anmäla saker. Men jag fick nog nästan en varning när jag tyckte att det fanns trollvarning på en och jag ville bara att man skulle hålla ett varsamt öga.¨

tack för den.

Veteran Hjortens avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Trots TS attityd och ovilja att ta till sig den konstruktiva kritiken och tipsen han fått så är det ju ändå en tråd med allmänna bra tips för andra som befinner sig i samma situation.

Senior bassoprofundos avatar
    Reg.datum
    Nov 2015
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    en tråd med allmänna bra tips för andra som befinner sig i samma situation.
    Precis!

Reg.datum
    Jan 2017
    Jag blev ganska nöjd med denna. Men när jag spelade upp den för en tjej jag haft känslor för en lång tid så tyckte hon det lät fruktansvärt. Så jag kanske ska sluta med sång om alla tycker jag låter dåligt och satsa på något annat.

http://vocaroo.com/i/s0uriwGRpxUF

Veteran
    Reg.datum
    Sep 2009
    Jag blev ganska nöjd med denna. Men när jag spelade upp den för en tjej jag haft känslor för en lång tid så tyckte hon det lät fruktansvärt. Så jag kanske ska sluta med sång om alla tycker jag låter dåligt och satsa på något annat.

http://vocaroo.com/i/s0uriwGRpxUF
    Jag tror en god middag och lite vin skulle ge bättre utdelning.

Moderator PeterHs avatar
    Reg.datum
    Oct 1988
    Ålder
    42
    Nu verkar det inte vara syftet med tråden, men här kommer ett tips ändå: Spela in dig själv så bra du kan, och 'stäm' sedan med Autotune/Melodyne/Variaudio/whatever. Lyssna och analysera skillnaden.

Det har varit väldigt värdefullt för mig som också sjunger rätt svajigt. Har jag en gång hört det 'korrekt' så är det mycket lättare att sätta det själv sen...

Reg.datum
    Jan 2017
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    Jag tror en god middag och lite vin skulle ge bättre utdelning.
    Varför tror du det? Spelade in en bättre version idag.

http://vocaroo.com/i/s0h7TwVBjAai

Moderator PeterHs avatar
    Reg.datum
    Oct 1988
    Ålder
    42
    Varför tror du det? Spelade in en bättre version idag.

http://vocaroo.com/i/s0h7TwVBjAai
    <moderatorläge>
    Det är dags att sluta trolla här nu. Du har fått skitmycket bra tips och konstruktiv kritik som du inte kommenterat alls. Det börjar bli dags att söka sig vidare om det här ska vara nivån.
    </moderatorläge>

Veteran Hjortens avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    ^ Han har postat exakt samma låtar på ett annat ställe där vi båda befinner oss, han beter sig likadant där som här.

Vintage machinepops avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ja, lägg ner sången tillfälligt och läs genom hela tråden. Ta till dig av varje mening som alla lagt tid och omtanke på att formulera. Postar du ett enda ljudspår till utan att ha kommenterat något vettigt som respons innan dess så gäller följande: Närma dig aldrig en mikrofon igen och skrota din identitet på 99. Det här är bara löjligt.

Veteran
    Reg.datum
    Jun 2013
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Ja, lägg ner sången tillfälligt och läs genom hela tråden. Ta till dig av varje mening som alla lagt tid och omtanke på att formulera. Postar du ett enda ljudspår till utan att ha kommenterat något vettigt som respons innan dess så gäller följande: Närma dig aldrig en mikrofon igen och skrota din identitet på 99. Det här är bara löjligt.
    Boom! Waspen sticker till!

Veteran Pehrs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ålder
    36
    Bot?

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Bump

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009
    Nä men hörrni nu är det väl bättre å göra annat som å pilla bort navelludd eller något annan viktigare.

Reg.datum
    Jan 2017
    Okej i mina öron så låter jag bra. Ingen som tycker jag har någon karriär som sångare?

Veteran
    Reg.datum
    Nov 2009

Moderator PeterHs avatar
    Reg.datum
    Oct 1988
    Ålder
    42
    Färdigtramsat

Liknande ämnen

1. Boss CE-2 klon... fattar inte hur jag ska dra kablarna.
    Av drifter7508 i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-07-31, 20:46
  2. OK - så modularen är klar men jag fattar inte hypen?
    Av Amonhoteph i forum Modularer & sånt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-08-13, 13:41
  3. Fråga angående minimoog, fattar inte!
    Av Jony i forum Syntar & sånt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 21:02
  4. STOR BUGG I LOGIC ELLER JAG SOM INTE FATTAR?!!
    Av AndersEklöv i forum Logic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 23:35

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •