Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: VST i all ära men...

  1. #1
    PGR
    PGR är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    VST i all ära men...

    ...tja, egentligen finns det inga men. Helt rätt att öppna upp för VST.

    Men hårddisken kraschade i helgen. Monterade ny hårddisk, Windows 10, installerad Reason och tryckte på Sync All. Efter 40 minuter var alla RE effekter och instrument prydligt installerade utan några hinder.

    Man saknar inte kon förrän båset är tomt. VST stödet gläder mig mycket och troligtvis helt nödvändigt. Men hoppeligen kommer RE marknaden att fortsätta att utvecklas parallellt med VST. Den där Sync All-knappen är ovärderlig. Men är det tillräckligt för att RE-marknaden ska fortsätta att utvecklas och stödjas?

  2. #2
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Drömscenariot är att fler upptäcker Reason och på sikt även upptäcker fördelarna med REs.

  3. #3
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av eXode Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Drömscenariot är att fler upptäcker Reason och på sikt även upptäcker fördelarna med REs.
    Det är nog ett hyfsat realistiskt scenario Kommer själv att använda Reason mer i och med VST stödet, och då förmodligen även investera i fler RE och refills . Ökar användarbasen väsentligt kommer nog intresset för RE att öka generellt. Kanske till en nivå där det så att säga blir naturligt att de flesta utvecklare även gör pluggarna i RE format.

  4. #4
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Jag tror detta är helt rätt. Det faktum att man inte tidigare kunnat köra VST (för det är väl bara VST stöd, inte AU..?) har ju varit en dealbreaker för somliga (läs mig). Visst, man kan köra tillsammans annan DAW + ReWire, men den har bara varit meckigt i längden...

    Jag störde mig länge på det plottriga NN-XT-interfejset. Nu kan man ju använda Kontakt, Battery eller nåt annat = Guld!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •