Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 136 av 136

Ämne: Slut med Behringer og TC i Scandinavien??

NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Har Behringer fått lite storhetsvansinne och börjar diktera villkoren lite för mycket, eller?

Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    Kan också vara ett tecken på att det finns andra stora etablerade tillverkare som inte tycker om Behringers prissättning och marknadsstrategi. En taktik då är ju att antyda till stora återförsäljare att man kanske begränsar utbudet till dem om de inte drar in det konkurrerande märket.
    Jag säger inte att det är omöjligt, men jag är tveksam. Thomann har ju själva flera lågprismärken i omlopp - om än inte för syntar. Exempelvis.

hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Harley Benton 8-voice? Cocraft 2600? IKEA Vince?

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    Harley Benton 8-voice?

depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Skulle inte Behrinegr sätta upp sin egen distribution, de börjar kanske sälja direkt till kund istället?

El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    Har Behringer fått lite storhetsvansinne och börjar diktera villkoren lite för mycket, eller?
    Tror mer att Thomann hellre säljer sina egna småmixers etc som ironiskt nog ser ut som om de är tillverkade av Behringer. Sen gillar kanske inte Thpmann att behringer lierat sig med G4music. Tror Thomann kan ligga lite risigt till ekonomiskt nu när konkurrensen är vansinnigt hård. Thomann är störst och ju större man är desto hårdare faller man speciellt när man har absurda drifts och lagerkostnader Bax med sina lägre priser och agressiva marknadsföring lär ju dessutom ha tagit en hel del kunder från T.

valsolos avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    Tror mer att Thomann hellre säljer sina egna småmixers etc som ironiskt nog ser ut som om de är tillverkade av Behringer. Sen gillar kanske inte Thpmann att behringer lierat sig med G4music. Tror Thomann kan ligga lite risigt till ekonomiskt nu när konkurrensen är vansinnigt hård. Thomann är störst och ju större man är desto hårdare faller man speciellt när man har absurda drifts och lagerkostnader Bax med sina lägre priser och agressiva marknadsföring lär ju dessutom ha tagit en hel del kunder från T.
    Jag hörde av mina musikaffärskontakter att baxshop ligger risigt till ekonomiskt, inte thomann...

Amonhoteph
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Tycker personligen det låter mer som att det är Behringer sagt upp samarbetet, inte Thomann.

El Toro

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    Jag hörde av mina musikaffärskontakter att baxshop ligger risigt till ekonomiskt, inte thomann...
    Kan gälla båda.

Amonhoteph
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    Ja det är väl troligare. Thomann borde ju vara tiopotenser större än BAX.

El Toro

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    Ja det är väl troligare. Thomann borde ju vara tiopotenser större än BAX.
    Thomann är säkert ännu större än så sägs ju att de är världens största musikinstruments-återförsäljare men det kostar att ligga på topp. Tippar på att Thomann kräver väldigt förmånliga avtal med många leverantörer som t.e.x. långa faktureringstider och barter-dealar där bra exponering på siten och i nyhetsbreven ger Thomann ännu bättre priser och freebies. Men konkurrensen är såklart extrem på heta produkter och nästan alla konkurrenter lägger sig regelbundet under Thomanns priser idag.
    Behringers produkter har nog sällan bra marginaler och många av B's produkter är inte direkt nödvändiga för Thomann att ha i sortimentet eftersom de har liknande egenmärkta produkter. Men kanske kommer B's prylar tillbaka om Thomanns kunder efterfrågar dom.

brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Oj, intressant! Åtskilliga B-produkter har ju länge legat på Thomanns bestseller-listor.

Resten av Music groups stuff tycks inte påverkas åtminstone.

hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	harely benton 250e.jpg 
Visningar:	6 
Storlek:	560,3 KB 
Id:	77745

dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Är det månne så att Behringer kommer starta egen försäljning direkt till slutkunderna? Har ju svårt att se ett mervärdet att köpa via Thomann när man bor i Sverige (mer än lågt pris och ev att de har grejerna i lager). Man åker ju inte till Thomann och känner på grejerna.

machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Spännande läsning... jag kan t o m sträcka mig så långt att jag frågar efter chipsen.

Teorierna om egen Behringerförsäljning direkt till slutkund tror jag det kan ligga något i. "Beh-shop"?

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	beh_shop.jpg 
Visningar:	1 
Storlek:	49,0 KB 
Id:	77749

Att det sedan är de små marginalernas marknad är tungt för detaljister och en retur äter nog ibland upp hela (eller mer av) förtjänsten. Däremot tror jag inte det går nå'n nöd på Thomann oavsett. Visst är Behringer storsäljare, men det finns bubblare som fyller de tomma skorna. Behöver man en minimixer, en billig effekt, en liten förstärkare eller en ny polysynt så finns det ju andra att välja på till väldigt bra priser de också. Jag tror inte någon av dem går under just nu... Har Thomann en trogen kundkrets - jag relativt tror jag. Har Behringer det? Där är jag mer tveksam. Uli har inte fanboys som Dave och Robert har/hade. Uli har krängt saker till de som vill ha billiga alternativ. Nu finns det fler på den marknaden.

Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Senior

Liknande ämnen

1. Slut på tålamod
    Av saarland i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-08-12, 14:10
  2. Slut finish.
    Av Bucc i forum Mixning & mastring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-28, 14:09

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar