Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 86

Ämne: Samplingar i Eurorack?

  1. #1
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    Samplingar i Eurorack?

    Vad kör ni med för samplingsspelare i Eurorack? Och tips på någon som är kul att resampla med live också vore fint.
    Har ingen samplingsspelare alls just nu (i eurorack), men har fattat att folk gillar den där radionånting som är DIY.




    QU-Bit Wave verkar spännande. Någon som kör den?
    https://escapefromnoise.com/modular/...r/qu-bit-wave/

  2. #2
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Doepfer har ju A-112, som är en 8-bitars sampler / Wavetable-oscillator.
    Av en för mig obegriplig anledning så ligger det en sådan här, trots att jag inte har något Euro-system.

  3. #3
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Make Noise Phonogene finns ju men den kanske är för crazy och unpredictable för det du frågar efter?

  4. #4
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Make Noise Phonogene finns ju men den kanske är för crazy och unpredictable för det du frågar efter?
    Har varit sugen på den. Kanske dags att kolla?! Hmm...gillar ju allt Make Noise har gjort.
    Tack för tips! Och tack också till Gumse. Den kände jag till, men har inte tänkt på den på några år.

  5. #5
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har varit sugen på den. Kanske dags att kolla?! Hmm...gillar ju allt Make Noise har gjort.
    Tack för tips!
    Jag gillar den skarpt! Ogillar egentligen euroformatet men har ett litet pyttesystem med moduler som gör saker jag inte hittar någon annanstans.

    Det du får tänka på med Phonogene är att den är mer experimentell än "straight".

    Det är bokstavligt talat som att det sitter ett redlöst fyllo bakom panelen och rattar åt dig medan du mer eller mindre bara kan titta på. Eller göra det värre. Vilket är coolt.

    Men vill du ha något mera rakt och kontrollerbart ska du nog titta efter något annat.

  6. #6
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Music thing modular, radio music.

  7. #7
    iamrucke
    iamrucke är inte uppkopplad
    iamruckes avatar
    Veteran
    Skulle nog vänta och skaffa nya morphagene istället för phonogene. Känns lite mer användbar än phonogene när den tar minneskort och samplar/spelar upp i stereo! Nog för att phonogene är en riktigt grym modul, kul att jobba med i improvisation också tycker jag.

  8. #8
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Make noise morphagene kommer ju typ i mars. Det är typ en uppdatering av phonogene men med 87 sek samplingstid, sd kort för att spara på, polyfoni för grains. Verkar helt sjukt fet!!!
    Jag älskar för övrigt phonogene men det e lite trist att man måste sampla hela tiden och det inte går att spara saker. Den sparar visserligen när man stänger av men inte mer än så.

  9. #9
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Tyme Sefari med stereo expansion har jag. Går att göra rätt kul grejjer med CV-styrda looppunkter.

    https://youtu.be/eoszWwIyrdQ
    https://youtu.be/uE8fW5wAV4E

  10. #10
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag väntar på Rossum Assimil8or! Brutalt fet sak...



    4ms nya sampler verkar också hyfsat FET.

  11. #11
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Make Noise Phonogene finns ju men den kanske är för crazy och unpredictable för det du frågar efter?
    Phonogene är ganska primitiv och bör inte ses som en sampler... (det är den ju men den är ganska svårtflörtad som det). Den är snarare en samlingsmanick för realtidsknas för glitchiga trubbiga happy accidents.

  12. #12
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Phonogene är ganska primitiv och bör inte ses som en sampler... (det är den ju men den är ganska svårtflörtad som det). Den är snarare en samlingsmanick för realtidsknas för glitchiga trubbiga happy accidents.
    Ja.

  13. #13
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Har börjat sampla med Clouds, den kan spara 4 samplingar i minnet. Ojojoj...

  14. #14
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Phonogene är ganska primitiv och bör inte ses som en sampler... (det är den ju men den är ganska svårtflörtad som det). Den är snarare en samlingsmanick för realtidsknas för glitchiga trubbiga happy accidents.
    +1 på denna. Den kan inte klockas och är ganska out there när det gäller sampling. Har ännu inte riktigt listat ut den.

  15. #15
    Hung Paipho
    Hung Paipho är uppkopplad nu
    Hung Paiphos avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    QU-Bit Wave verkar spännande. Någon som kör den?
    https://escapefromnoise.com/modular/...r/qu-bit-wave/
    Har en till salu för överkomligt pris om du är intresserad. Tycker den äter för mycket HP.

  16. #16
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Jag gillade Radio Music. Man kanske skulle ge sig in i eurovärlden igen.

  17. #17
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag älskar för övrigt phonogene men det e lite trist att man måste sampla hela tiden och det inte går att spara saker.
    Min personliga inställning är lite tvärtom faktiskt. Jag gillar att man inte fäster sig vid samplingarna utan är tvungen att göra nytt hela tiden. Lite som att rita ett snabbt konstverk i sanden innan nästa våg kommer och sköljer bort det.

    Tycker det är mentalt befriande att bara dra fram micken och lägga en unken ölrap i den och se om det blir något användbart. Blir det inte det testar man något annat. Tycker den håller mig i en rörelse framåt i stället för att sitta och pilla och dutta som jag annars har alltför lätt att göra.

    Jag tänker inte byta den mot den nya modellen.
    Senast redigerat av Ulven den 2017-02-06 klockan 12:19.

  18. #18
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Nä jag ska heller inte byta mot den nya, jag ska bara addera den nya :P
    Jag diggar verkligen krunchet i phonogene och den gör sig så himla fint tillsammans med fxpf och rxmx.

    Jag hade en mungo g0 förut också på tal om samplers. Men den va väldigt svår att få till nåt med.

  19. #19
    Pum
    Pum är inte uppkopplad
    Pums avatar
    Senior
    Reflex Liveloop. Samplar upp till 3 minuter, låter fantastiskt men är inte så lättjobbad. Sandy som byggt den är dock bland de hyggligaste i denna hyggliga bransch och hjälpsam som få.

  20. #20
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Ginko sampleslicer är rätt sköj!

  21. #21
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Håller ej på med eurorack men något med den här tråden är riktigt intressant

  22. #22
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Sitter någon på en Radio Music så köper jag gärna (och kan delta i diskussionen därefter).

  23. #23
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Radio Music är dessutom ett rätt enkelt DIY-projekt. Kompletta kits finns på thonk

  24. #24
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Enkelt och enkelt.. Jag anser mig vara alldeles för oerfaren när det kommer till lödning så jag vågar inte börja den vägen med en Radio Music vilket i min värld känns lite all in. Det jag har liggandes som ska lödas ihop är några Airtenuators från RYO. På den nivån ligger jag.

  25. #25
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Jag har hittils kört med ett externt delay (en gammal DSP128), med forever-feedback som en loop grunka. Dock några stora svagheter, att den bara är två kanaler (L&R) samt saknar sync. Jag skulle vilja ha någon slags symbios av multieffekt, porta och loop-pedal som euromodul.

  26. #26
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Håller på med en Turing Machine nu. Ska ge mig på Radio Music sen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1468.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	247,6 KB 
Id:	72886

  27. #27
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av krusty4president Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller på med en Turing Machine nu. Ska ge mig på Radio Music sen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1468.jpg 
Visningar:	33 
Storlek:	247,6 KB 
Id:	72886
    Har du tre armar!?

  28. #28
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran

  29. #29
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Också väntat med spänning på den, men kommer inte fram till nått på länken.

    https://www.modulargrid.net/e/tiptop-audio-one

    Vad skiljer mot radio music egentligen? Verkar kunna pitch-styras också, de e najs.
    Senast redigerat av HEK den 2017-02-14 klockan 09:42.

  30. #30
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du tre armar!?
    Såklart! Det borde väl alla som håller på med Eurorack ha??

  31. #31
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    3 st Disting MK3. Har CV för att byta samples samt pitch eller volym. Går att synka trumloopar och det går att loopa ljud (pads osv). Fixar one-shots galant, fick honom att implementera så att den inte avbryter ljudet om det kommer en trigger medans ett ljud redan spelas, så man kan köra ganska vansinniga tempon hehe. Går att bestämma själv en massa i en .txt-fil hur ljud ska spelas upp.

    Fantastisk ihop med Voltage Block för att växla samples och pitch, det blir väldigt Elektron. Låg latency, klarar 128 mono samples totalt / 64 stereo. Tröttnar man så finns det ju en massa annat man kan göra med Disting. Mk4 är påväg och han tänker fortsätta uppdatera MK3.

    Minus: värdelöst interface för att byta program (Mk4 kommer ha en liten display). 1 röst bara.

  32. #32
    svenallan
    svenallan är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Finns det några uppgifter på när Assimil8or kommer och vad den kommer att kosta? Verkar ju riktigt fet!

    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag väntar på Rossum Assimil8or! Brutalt fet sak...



    4ms nya sampler verkar också hyfsat FET.

  33. #33
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Mitt behov är ganska enkelt. Skulle bara behöva en enkel samplingsuppspelare för trummor som ska triggas från Beatstep Pro.. Inte så mycket CV-funktioner och det ska vara lätt och kontrollerat att välja samplingar. Assimil8oer verka uppfylla det men den finns ju ännu inte :-(. Är den någon som har provat Erica Pico drums?

  34. #34
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mitt behov är ganska enkelt. Skulle bara behöva en enkel samplingsuppspelare för trummor som ska triggas från Beatstep Pro.. Inte så mycket CV-funktioner och det ska vara lätt och kontrollerat att välja samplingar. Assimil8oer verka uppfylla det men den finns ju ännu inte :-(. Är den någon som har provat Erica Pico drums?
    Som sagt, Disting mk3. Till skillnad från andra tillverkare så uppdateras den ganska ofta och man kan själv komma med förslag, är dom bra tar han med det.. Kom en update idag som lägger till klockad uppspelning av audio/loopar.

    Pico Drums är väl visserligen runt 400:- billigare, men sett till vad man får är ju Disting Mk3 en no-brainer. Tycker inte många sample players som kommit når upp till den med tanke på pris/funktionalitet/ljudkvalité/latency. Pico är 12-bitar, vill man verkligen ha det?

    Tip-Top Audio kommer ju med sin ONE som verkar bra (framförallt latencyn), men skulle nog ändå aldrig lägga dom pengarna på något som funktionsmässigt inte når upp till Disting på långa vägar och som kostar det samma ungefär.

    "Inte så mycket CV-funktioner" då är nog knappast Assimil8or något
    Finns ju datorer om man vill göra väldigt komplexa grejer med samplingar eller editera dom.. aldrig fattat de som vill ha mini-datorer med uselt interface i modulär forum, snacka om segt..
    Senast redigerat av vurt den 2017-02-17 klockan 16:20.

  35. #35
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Såg just denna. Som nån sorts mini-Ableton verkar det som. Kan t.o.m. exportera till Live. På lager hos EFN.

    https://escapefromnoise.com/nyinkomm...-music-bitbox/

  36. #36
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Den verkar smutt. Synd att den bara verkar ha två utgångar.

  37. #37
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Fyra. FX1 och FX2 är allokerbara utgångar och bara märkta med FX "som ett förslag". Jag är osäker på om 1 och 2 både kan vara individuella ut och stereo ut, eller bara stereo.

  38. #38
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Den verkar ju nästan vara det jag behöver. Undrar hur mycket herr Rossums mackapär kommer kosta?

  39. #39
    mountkili
    mountkili är inte uppkopplad
    mountkilis avatar
    Senior
    Skall ta och testa MN's nya Morphagene. Haft Phonogene men hade inte så stor användning för den, men stereo I/O, SD-kort och längre samplingar gör att jag vill testa igen..

  40. #40
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Morphagene har inte släppts än väl? Jag sneglar också på den...

  41. #41
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag har förbeställt morphagene och dom ska komma i mars. Make noise brukar hålla sina datum.

  42. #42
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Thulo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har förbeställt morphagene och dom ska komma i mars. Make noise brukar hålla sina datum.
    Ja, till skillnad från Rossum...

  43. #43
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Jo ang. detta ämne, kan nån lite snabbt beskriva skillnaderna mellan de vanligaste modulerna, när det gäller vad de mest passar att användas till? Kollade på 4ms STS som ju verkar som en rak klassisk sampler bara, till skillnad från tex. morphagene.

  44. #44
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Beställt en Reflex LiveLoop med tilläggsmodulen (gör bl.a så man kan spara). Nedsatt $100 vilket gjorde den väldigt attraktiv i jämförelse med den då dubbelt så dyra Morphagene.

    Rätt fascinerande kvinna.. kommer från ingenstans (well.. i jämförelse med MN eller 4ms osv) och gör en superavancerad euro sampler som hon släpper bara ett år efter att hon frågade på Muff om det fanns intresse. Följt projektet sedan start. Hon har släppt en väldig massa uppdateringar och förbättringar, något som jag tycker är viktigt för digitala moduler. Vissa modultillverkare släpper bara sitt "skit" och går vidare, struntar i buggar eller requests osv. Malekko har jag tappat lite förtroende för te.x.

  45. #45
    rechord
    rechord är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Berätta gärna hur du tycker om Reflexen när du får den. Har också varit väldigt sugen på den. Bara lite orolig att den är en aning användarovänlig..

    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beställt en Reflex LiveLoop med tilläggsmodulen (gör bl.a så man kan spara). Nedsatt $100 vilket gjorde den väldigt attraktiv i jämförelse med den då dubbelt så dyra Morphagene.

    Rätt fascinerande kvinna.. kommer från ingenstans (well.. i jämförelse med MN eller 4ms osv) och gör en superavancerad euro sampler som hon släpper bara ett år efter att hon frågade på Muff om det fanns intresse. Följt projektet sedan start. Hon har släppt en väldig massa uppdateringar och förbättringar, något som jag tycker är viktigt för digitala moduler. Vissa modultillverkare släpper bara sitt "skit" och går vidare, struntar i buggar eller requests osv. Malekko har jag tappat lite förtroende för te.x.

  46. #46
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Det ska jg göra. Jag tror att 4ms samplern och morphagene är lättare att lära sig, absolut.. men jag tänkte även så att när man väl lärt sig den så kommer det varken göra till eller från och man har sparat både HP och pengar

    Den har även en del features som jag inte vet till att de andra har, te.x att du kan spela in dina fingertryckningar och samplingsändringar så du kan göra beats (den kan to.m skicka ut klocka utifrån det). Sen har den en EQ med CV kontroll vilket är rätt fränt..

  47. #47
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Pum Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Reflex Liveloop. Samplar upp till 3 minuter, låter fantastiskt men är inte så lättjobbad. Sandy som byggt den är dock bland de hyggligaste i denna hyggliga bransch och hjälpsam som få.
    +1

  48. #48
    klangumsetzer
    klangumsetzer är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det beror på vad man vill åstadkomma: Make Noise Morphagene mer som livesampler eller bastl grandPa som sample player.

  49. #49
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Nu verkar ASSIMIL8OR vara på gång. Visas på Namm och släpps i Mars:
    http://www.rossum-electro.com/products/assimil8or/

  50. #50
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Nu något helt annat...
    Jag har en Soundmachines - UL1, som jag inte använder.
    https://www.modulargrid.net/e/soundmachines-ul1
    Har bestämt mig för att inte ha någon sampler alls i min €.
    UL1 är speciell, kan man säga. Bygger på ett telefonsvarar-chip.
    Antar att Gieskes - VoiceRec 2C är ungefär samma sak?
    Tillför karaktär, kan man säga. #CrunchyLoFi
    Kommer att dyka på på till salu när jag tar mig samman...

    Och panelen, den är av någon slags plåt. Inte aluminium.
    Detta gör att den "flexar" om man inte skruvar in den ordentligt.
    Visst säljer jag in den bra

  51. #51
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av kbamod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu något helt annat...
    Jag har en Soundmachines - UL1, som jag inte använder.
    https://www.modulargrid.net/e/soundmachines-ul1
    Har bestämt mig för att inte ha någon sampler alls i min €.
    UL1 är speciell, kan man säga. Bygger på ett telefonsvarar-chip.
    Antar att Gieskes - VoiceRec 2C är ungefär samma sak?
    Tillför karaktär, kan man säga. #CrunchyLoFi
    Kommer att dyka på på till salu när jag tar mig samman...

    Och panelen, den är av någon slags plåt. Inte aluminium.
    Detta gör att den "flexar" om man inte skruvar in den ordentligt.
    Visst säljer jag in den bra
    1600 spänn för en modul som har ett ISD1806 Voice recorder chip?

  52. #52
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänker inte byta den mot den nya modellen.
    Oh helvete! Jag ljög visst lite där!

  53. #53
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1600 spänn för en modul som har ett ISD1806 Voice recorder chip?
    Ligger den på 1600:-?! Sjukt!
    Betalade inte det, som tur var.
    Hmmm skall nog ta 1599:- när jag säljer det...

  54. #54
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Nebulae v2 verkar fin: https://youtu.be/wLGTOwPDJEE

  55. #55
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Såg blackbox i en köpesannons här. Verkar ju fin. Men vad är det med polyfoni nu för tiden, varför har en sån här modul inte 8-16 röster? Det kan väl inte vara speciellt dyrt eller svårt?

  56. #56
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    om jag skulle ha en bara för att fungera som trummaskin, billig, med 16 ut, så hade jag köpt/byggt en nutella tsunami. inget lull, inga effekter utan bara 16 st triggers in, 16 samples samtidigt max, 16 ut för att proc vidare

  57. #57
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Helt ny i eurovärlden. Behövde en phaser o det råkade bli euro. Så jag tänkte att om jag nu ändå har ett eurocase m mig på spelningar så kan jag ju fylla upp det. (Originell tanke gissar jag )

    Så. Jag kör vocoder live o tänkte att det hade varit kul m nån livesampler att skicka vocodern genom som ger lite extra effekt live. Alltså ingen jag tankar in samplingar i förväg utan som plockar upp live och spelar upp med delay och/eller effekt. Morphagene ser ju kul ut men lite väl mkt stålars när jag egentligen inte behöver nåt mer än ett enkelt delay. Tänkte mest det kunde vara kul m nåt som kan spela upp vocodern på lite fler sätt. Gärna med en wet/dry så jag kan bestämma hur mkt effekt. Vart ska jag titta?

  58. #58
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Machinedrum uw?

  59. #59
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Machinedrum uw?
    Jo, absolut. men det blir lite otympligt att släpa med sig live. Jag har redan Voyager och OB6 + midiklav till vocoder. En eurorack modul hade varit smidigare. Kikat på Clouds. Verkar ju kul. Med Freeze dessutom kan man ju gå lite bananas när röstpartiet är slut

  60. #60
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Nya delay-grejen från make noise?

Liknande ämnen

  1. Samplingar
    Av saddox i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 15:37
  2. C64-samplingar?
    Av indigo i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-20, 22:53
  3. Exs-24 mk2--samplingar
    Av lait i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 20:49
  4. samplingar...
    Av dj_zeppe i forum Övrig mjukvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 14:54
  5. ASR-10 Samplingar
    Av imported_Anders i forum Övrig mjukvara
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 23:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •