Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8
Resultat 421 till 439 av 439

Ämne: Melodifestivalen 2017

  1. #421
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Claes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan med stor säkerhet säga att fel låt vann - för det fanns ju bara fel låtar i år, så det var omöjligt att det skulle bli annat än fel!
    Hur menar du nu? Trodde du skrattade och stängde av efter 10 minuter och inte lyssnade på låtarna?

  2. #422
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur menar du nu? Trodde du skrattade och stängde av efter 10 minuter och inte lyssnade på låtarna?
    Då har du inte läst mina tidigare inlägg...
    Jag och min sambo skrattade åt eländet efter alla deltävlingarna i år, så vi har hört alla låtarna. Vi startade en film efter snabbrepriserna i alla deltävlingarna eftersom det var helt ointressant vilken som vann. Det har aldrig hänt tidigare, utan normalt har det funnits i alla fall en eller två låtar i varje deltävling som har varit rimligt lyssningsbara och som man därför har kunnat hoppas skulle vinna - men i år var det totalt mörker, helt utan ljuspunkter.
    Nästa år kommer vi bara att se finalen och struntar i att plåga öronen med alla deltävlingarna.

  3. #423
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Hade blivit glad för hans skull om Nano vunnit, det var en äkta person och låt bland all överregisserad teater och störande, irriterande meningslös koreografi. Programledaren David ger mig riktigt dåliga vibbar. Vinnarlåten fullständigt horribel.

  4. #424
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Claes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då har du inte läst mina tidigare inlägg...
    Jag och min sambo skrattade åt eländet efter alla deltävlingarna i år, så vi har hört alla låtarna. Vi startade en film efter snabbrepriserna i alla deltävlingarna eftersom det var helt ointressant vilken som vann. Det har aldrig hänt tidigare, utan normalt har det funnits i alla fall en eller två låtar i varje deltävling som har varit rimligt lyssningsbara och som man därför har kunnat hoppas skulle vinna - men i år var det totalt mörker, helt utan ljuspunkter.
    Nästa år kommer vi bara att se finalen och struntar i att plåga öronen med alla deltävlingarna.
    Ja men dåså. Ska memorera detta till nästa år. Så du inte glömmer av dig.

  5. #425
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Musikalartisten David.

    Kan sjunga vad som helst.
    Var på muggen och undrade vem som sjöng, blev lite överaskad, äntligen nån med lite power i rösten. Förutom det gillade jag breakbeatsen och indian (iggy pop?) ljudet i nanos låt annars rätt tråkiga låtar med snittbetyg svag 2a av 5

  6. #426
    EBM
    EBM är inte uppkopplad
    EBMs avatar
    Senior
    Min favoritlåt var utan tvekan Clara Henry - Träningsrunk.

  7. #427
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Ett rätt mediokert år på alla plan förutom David Lindgren som överraskade positivt.

    Saknade Dismissed i finalen.

  8. #428
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Läste den här artikeln till frukosten: http://www.gp.se/nöje/hektiskt-år-fö...nget-1.4191667

    Fattade ingenting. Artisterna har fått så mycket exponering som är teoretiskt möjligt att få under ett par månader. Också detta: 'Det blir nog några singlar framåt sommaren'. 'Det kanske blir ett album i slutet av året'.

    Hur kan dom inte ha ett dussin releaser uppköade, reda att släppas en i månaden resten av året?
    Har skivindustrin blivit så extremt försiktig att det inte är värt att lägga pengar utanför topp-3-placering?

    Någon med lite insyn? Hade jag varit artist eller management hade 'smid medan järnet är varmt' varit det enda jag fokuserat på sen ett halvår tillbaka. Publikens attentionspan är väldigt kort.

    Men det är klart, väldigt få melloartister har någon större karriär utanför festivalbubblan. Kanske inte är värt insatsen. Inte ens Loreen har ju fått till det riktigt...

  9. #429
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte ens Loreen har ju fått till det riktigt...
    Kanske rent av på grund av. Det är sjukt tråkigt att hon solkat ner sitt namn genom att vara med i ett sammanhang som melodifestivalen. Hon är för begåvad för det. Tråkiga/dåliga rådgivare, antar jag.

  10. #430
    Jonlin
    Jonlin är inte uppkopplad
    Jonlins avatar
    Senior
    Men det är väl Diggiloturnéer, krogshower och julkonserter minst året ut för alla som placerar sig topp 5, åtminstone. Det går nog att hanka sig fram till nästa års festival.

  11. #431
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jonlin Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det är väl Diggiloturnéer, krogshower och julkonserter minst året ut för alla som placerar sig topp 5, åtminstone. Det går nog att hanka sig fram till nästa års festival.
    Sant. Men det verkar finnas väldigt lite intresse av att bryta sig ur den bubblan. Men det kanske är tillräckligt lukrativt och tillfredsställande.

    Jag tycker mest man brukar se två låtar playback på köpcenter... Men Diggilo är en kassako såklart.

  12. #432
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Angående fult ord i titeln - hör folk diskutera det och ondgöra sig över att folk svär i intervjuer här på jobbet... lever vi på 1800-talet eller 2000-talet? Vill Intendenten ha en skorpa till kaffet?

  13. #433
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antimon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Angående fult ord i titeln - hör folk diskutera det och ondgöra sig över att folk svär i intervjuer här på jobbet... lever vi på 1800-talet eller 2000-talet? Vill Intendenten ha en skorpa till kaffet?
    2000-talet innebär fortfarande för en tynande del av befolkningen att en har ett sk "vårdat språk".

  14. #434
    lasselus avatar
    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    2000-talet innebär fortfarande för en tynande del av befolkningen att en har ett sk "vårdat språk".
    +1

  15. #435
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske rent av på grund av. Det är sjukt tråkigt att hon solkat ner sitt namn genom att vara med i ett sammanhang som melodifestivalen. Hon är för begåvad för det. Tråkiga/dåliga rådgivare, antar jag.
    Hon kommer från början från idol.. Tycker att saker inte per automatik är dåligt för det.

  16. #436
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Hate it or love it. Det är två veckor kvar innan det kör igång igen. Dags för en 2018 tråd?

  17. #437
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Va?! Det var ju Melodifestival förra året. Räcker inte det??

    Hur ofta är det olympiska spel? Varje år?? ... nänä. Bara vart fjärde.

  18. #438
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Soundbrigade Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Va?! Det var ju Melodifestival förra året. Räcker inte det??

    Hur ofta är det olympiska spel? Varje år?? ... nänä. Bara vart fjärde.
    Det är så det funkar. Varje år.

  19. #439
    Soundbrigade
    Soundbrigade är inte uppkopplad
    Soundbrigades avatar
    Veteran
    Ok, ok! Då är det lugnt. Jag kan ju alltid se om OMD släppt nåt nytt spännande och lyssna på under tiden.

Liknande ämnen

  1. Melodifestivalen
    Av Petros i forum Allmänt om musik
    Svar: 272
    Senaste inlägg: 2015-05-24, 09:56
  2. Melodifestivalen
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 342
    Senaste inlägg: 2013-03-23, 07:53
  3. Melodifestivalen
    Av limpan2 i forum Allmänt om musik
    Svar: 127
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 20:10
  4. Melodifestivalen
    Av Rillo i forum Evenemang
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 18:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •