Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kompressormissburk

  1. #1
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran

    Kompressormissburk

    Har ett ständigt problem när jag producerar: Missbrukar MClass-kompressorn alldeles för mycket. Hamnar alltid i läget att jag får ett snabbt klick/pop av attack i början på alla noter. Problemet är att bortsett från denna transient så vill jag ha ljudet precis som det är.

    Hur gör jag? Försökt med maximisern sist i kjedjan för att köra som brick wall limiter, men antingen gör jag helt fel eller så funkar det oavsett inte.

  2. #2
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Öka attacken på kompressorn lite så att det dröjer liiiiiiiite innan den kickar igång?

  3. #3
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Transientdesigner?

  4. #4

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Öka attacken på kompressorn lite så att det dröjer liiiiiiiite innan den kickar igång?
    +1

  5. #5
    Maxwell
    Maxwell är inte uppkopplad
    Maxwells avatar
    Senior
    Paralellkompresion skulle kanske kunna vara något högerklicka (alterativklicka på Mac) på den aktuella kanalen i mixern och välj "create parallell channel" (eller nåt liknande). Sen kan du tok-komprimera den kanalen. Börja sen på noll och blanda in den med den "rena" kanalen till du får önskvärt sound.
    Funkar svinbra att t ex dista eller på annat sätt trasa sönder ljudet för att sen blanda in det på nämnda sätt.

  6. #6

    Veteran
    Använd channelkompressorn, jag tokkomprimerar med den.

  7. #7
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    (vill bara flika in att jag kollar tråden och läser allt ni tipsar om. Inte så att jag bara skrivit frågan och sen struntar i alla utmärkta tips. Kommer återkomma)

  8. #8

    Veteran
    Prova att trycka till grejerna med Pulverizern också. När jag skall misshandla ordentligt så är det Pulverizern jag använder. Bra för den kan blanda pulver med opulver...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •