Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 65 av 65

Ämne: Akai MPCX

Veteran Epilepsimons avatar
    Reg.datum
    Dec 2015
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    Instickspcmedosochpluggar vore ball.
    DOS-pluggar

Veteran
    Reg.datum
    Jul 2006
    En dator är givetvis maskinen redan. Hur lik den är en PC är en annan femma. Rykten kring Touchen sade att den körde Windows i bakgrunden, men om det stämmer och i så fall gäller även X och Live har jag ingen aning om, men eftersom de utlovar att mjukvaran alltid ska vara identisk på datorn och i Live och X (med undantag för antalet spår samt VST-stöd), så misstänker jag det.

Jag skulle verkligen önska VST-stöd, funnes det så skulle jag dumpa datorn. Kanske blir det till nästa Namm. Eller så tycker Akai att de har för lite kontroll över formatet för att kunna garantera stabilitet och kompatibilitet, inte minst i framtiden.
    Senast redigerat av slirak den 2017-01-21 klockan 15:26.

Veteran
    Reg.datum
    Jul 2006
    Den konspiratoriskt lagde kan dessutom tänka att Akai kanske inte vill lägga till VST-stöd, eftersom det skulle minska incitamentet för folk att köpa deras egna MPC-kontrollytor...

Senior pitirs avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Övertygad att de valt att inte ha vststöd pga att de inte kommer kunna garantera stabilitet. Jag är inte sugen på att jobba med latency etc. Och Akai själva har uttalat sig att den är perfekt för den som inte orkar krångla med allt vad dator, konfigutering, latency etc. heter utan slå på en maskin och köra. Min känsla över mpcanvändare är att de inte är så hajj på vad som drar cpu. Folk hade dragit igång Diva och sen regnat youtubeklipp där de upprörda till tårar talar direkt till Akai-Dan i tron om att han sitter och surfar youtube för feedback hela dagen.

Veteran depulses avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    De håller forfarande på att utveckla mjukvaran. Bla tal om att kunna använda Akais egna plugins och synthar standalone.

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 18:41

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •