Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 136 av 136

Ämne: Norbergfestival 2017, 27-29 juli

Veteran MK Ultras avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    Fullt förståeligt däremot tycker jag det var synd några år när det i princip inte var något visuellt alls trots att folk jag känner som är väldigt duktiga (folk från samma gäng som han som körde visuellt på ditt gig 2016 Daniel) hörde av sig om att köra visuella grejjer praktiskt taget gratis och inte fick svar. Då kändes det som en miss någonstans! Men förra året hade det lyft ordentligt igen och då var ju dom inbokade typ över hela festivalen. Tillförde väldigt mycket!
    Visuellt vore nice, kan inget om det men det vore ju kul om det gick att få first-hand inspiration.

Edit: hur öppna är "öppna stager"? Är det t ex värt att ta med Soundcraft Mtk 22 med laptop för att testa lite någonstans?

Veteran Maxs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Förra året var det fina visuals som gjordes av folk från audio-visuella-utbildining i Falun, riktigt fint. Hoppas på mer av det i år!

Absolut värt att ta med! På 303 brukar man kunna boka in sig på 10-20minuters open stage slotar och det brukar ploppa upp "campingscener" där man antingen kan koppla in sig och jamma med andra som kopplat in sig eller kan få spela själv

Veteran Jättens avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ålder
    37
    Citat Ursprungligen postat av MK Ultra Visa inlägg
    Visuellt vore nice, kan inget om det men det vore ju kul om det gick att få first-hand inspiration.

Edit: hur öppna är "öppna stager"? Är det t ex värt att ta med Soundcraft Mtk 22 med laptop för att testa lite någonstans?
    traditionellt har det varit extremt öppet. en scen som är mer jamsessions och en annan som man kunde boka upp sig på. upplägget har dock skiftat från festival till festival.

Vintage
    Reg.datum
    Oct 2005
    Förra året var det fina visuals som gjordes av folk från audio-visuella-utbildining i Falun, riktigt fint. Hoppas på mer av det i år!

Absolut värt att ta med! På 303 brukar man kunna boka in sig på 10-20minuters open stage slotar och det brukar ploppa upp "campingscener" där man antingen kan koppla in sig och jamma med andra som kopplat in sig eller kan få spela själv
    Typ skriva upp sig när man kommer dit?

Veteran dar303s avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Fullt förståeligt däremot tycker jag det var synd några år när det i princip inte var något visuellt alls trots att folk jag känner som är väldigt duktiga (folk från samma gäng som han som körde visuellt på ditt gig 2016 Daniel) hörde av sig om att köra visuella grejjer praktiskt taget gratis och inte fick svar. Då kändes det som en miss någonstans! Men förra året hade det lyft ordentligt igen och då var ju dom inbokade typ över hela festivalen. Tillförde väldigt mycket!
    Jag kan inte uttala mig om hur det är med det visuella, jag refererade bara till musikbokningarna.
    Det bästa sättet att påverka är ju att engagera sig tidigt, festivalen drivs ju ideellt och folk har jobb och liv vid sidan av så det hinns inte alltid med att tas tag i alla trådar tyvärr! Men allt detta diskuteras ju varje år hehe så ni vet ju!

Veteran dar303s avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    Ja, eller leta upp nåt trevligt gäng med ett PA eller en bilstereo med line in!

Veteran Maxs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    Brukar t o m vara så att man får skriva upp sig på morgonen samma dag som man vill spela har jag för mig.

Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    Jag kan inte uttala mig om hur det är med det visuella, jag refererade bara till musikbokningarna.
    Det bästa sättet att påverka är ju att engagera sig tidigt, festivalen drivs ju ideellt och folk har jobb och liv vid sidan av så det hinns inte alltid med att tas tag i alla trådar tyvärr! Men allt detta diskuteras ju varje år hehe så ni vet ju!
    I know, I know, det var ingen kritik mot dig eller någon enskild person. Kändes väl kanske som att det brast lite i organiseringen typ 2015, men förra året var det som sagt grymt tyckte jag!

Veteran lisaus avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Även visuals går att DIY:a. Har haft med OH projektorn ett par gånger utan att fråga någon först.
    Senaste blev det live-visuals till Nihad Tule på (officiella) 303-scenen. Väldigt kul!

Veteran Epilepsimons avatar
    Reg.datum
    Dec 2015
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    Även visuals går att DIY:a. Har haft med OH projektorn ett par gånger utan att fråga någon först.
    Senaste blev det live-visuals till Nihad Tule på (officiella) 303-scenen. Väldigt kul!
    Bra idé!
    Kul att köra var sin OH och få bilderna att överlappa och liknnde

Vintage
    Reg.datum
    Oct 2005
    Hmmm...

Veteran dar303s avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    ja, det var ju ett fantastiskt initiativ! Det finns mycket roliga möjligheter, ibland är det enklare att be om ursäkt efteråt än att fråga om lov innan som min chef brukar säga... (det har han fått äta upp ibland dock)

Veteran lisaus avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Epilepsimon Visa inlägg
    Bra idé!
    Kul att köra var sin OH och få bilderna att överlappa och liknnde
    Ja, det går att göra hur mycket som helst. Allt ifrån att hänga geometriska former framför till att jobba med moiré, rörelseanimation, vätskor, bubblor, live-rita mm. Mmm. Nu blev jag sugen på att köra igen. Ingen som vill boka?

Veteran dar303s avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    ah, du hade ju de där snurriga OH-bilderna med cirklar! Det var tider det!

Veteran rwqs avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    over-head interferenspatterns. vi minns!

Veteran Epilepsimons avatar
    Reg.datum
    Dec 2015
    Tänker att man fäster genomskinliga plastgrejer på skruvdragare och ångmaskiner och overheadar!

Veteran Maxs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    ja, det var ju ett fantastiskt initiativ! Det finns mycket roliga möjligheter, ibland är det enklare att be om ursäkt efteråt än att fråga om lov innan som min chef brukar säga... (det har han fått äta upp ibland dock)
    Hehe samma tillfälle som jag pratade om förut (när dom inte fick svar) gjorde dom ju just det och började projicera på Mimer ändå, och då kom folk från festivalen och frågade om dom inte ville göra det officiellt typ

Liknande ämnen

1. DIY 2017
    Av ZackZick i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 21
    Senaste inlägg: igår, 20:01
  2. Subkultfestivalen 2017
    Av valsolo i forum Evenemang
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-12-12, 16:38

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar