Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 66 av 66

Ämne: Dreadbox NYX / NYX 2

  1. #61
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Om att använda nyx v2 som filterbank, från dreadbox-håll ;

    "I suggest you to check a lot of nyxv2 videos before buying for use as a filter bank. Even though its filter is powerful, it has its limitations. You can use this without a keyboard on that purpose, as there is a drone mode that just opens the VCA.
    Also note that a very faint VCO bleed is always there, even when vco’s lvls are closed. "
    Senast redigerat av Cberga den 2020-08-09 klockan 09:51. Anledning: Integritet ?

  2. #62
    Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	56AAAB31-14C2-4974-9D45-87530A6F95C3.jpeg 
Visningar:	0 
Storlek:	67,2 KB 
Id:	97434

    Mysig och ”wacky”. Älskar reverbet, även om det vissa dagar brusar men då får det bli en del av stycket så att säga

  3. #63
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Köpte en nyx 2 i fredags. Kul och egen design på synten. Plinkade lite igår på den:
    https://www.instagram.com/p/CZu4rvNFzKf/

  4. #64
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte en nyx 2 i fredags. Kul och egen design på synten. Plinkade lite igår på den:
    https://www.instagram.com/p/CZu4rvNFzKf/
    Fan den låter riktigt gammelanalogt och gött skevt när du kör parafoniskt. 1979 ringde och ville ha sin melodi tillbaka, mums!

  5. #65
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan den låter riktigt gammelanalogt och gött skevt när du kör parafoniskt. 1979 ringde och ville ha sin melodi tillbaka, mums!

  6. #66
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Har haft lite trubbel med att få Nyxen att göra som jag vill när jag ska sequenca den med min digitone keys. Det är som att en av oscillator 2 spelar rätt ton men sedan hoppar ner till en annan efter den rätta. Det är samma ton som den liksom vill tillbaka till. Har testat att byta mididspår, byta midikabel etc men problemet kvarstår. Det funkar dock bra när jag inte styr den med seqeuncern. Så det går fint att spela på klaviaturet på digitonen. Har mejlat dreadbox men har ännu inte fått svar om det är ett känt problem.

    Tydligen finns en senare firmware men ingenstans hittar jag hur man uppdaterar. Verkar som att det nya firmwaret har en massa buggfixar för just midi.

    edit: Fick svar från Dreadbox. En uppdatering av firmware tros lösa problemet. Ska se om jag kan få till det senare idag...
    Senast redigerat av erko den 2022-02-10 klockan 10:55.

Liknande ämnen

  1. Dreadbox Abyss
    Av EBM i forum Nyheter
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2018-05-27, 17:03
  2. Dreadbox Erebus
    Av Keiowas i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2017-12-05, 22:01
  3. Dreadbox Modular
    Av EBM i forum Modularer & sånt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2017-01-14, 16:09
  4. Dreadbox
    Av Jimpan i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2016-06-17, 18:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •