Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 220 av 220

Ämne: Ostämd prettomusik i TV - trummisen får nog...

  1. #181
    Cyberwelt
    Cyberwelt är inte uppkopplad
    Cyberwelts avatar
    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har förresten råkat ut för det där ett par ggr till, kom jag på nu. Inte bara nazister som skriker slagord alltså. Whohoo!

    En gång spelade jag på en festival i Vinterviken i Stockholm och en 99:a tog över mixern eftersom han ansåg sig veta bättre än personen på mixplats. Han lade flanger på det som kom från mig på scen, vilket var mix out. Han körde alltså flanger på hela mixen.
    Han tyckte det lät bättre så. Var det rätt av honom att förstöra min spelning eftersom han själv tyckte att min musik var skit? Flera här tycker förstås det, att man bara ska garva åt det och att det är kul när någon kuppar och förstör för oss med pretentioner.

    Samma person har också gått fram och stängt av strömmen på en trummaskin när en annan 99:a spelade på en annan klubb. Roligt ju! Bara att garva åt!
    Ameh.. du har ju tappat helt vad första posten handlade om.

  2. #182
    Cyberwelt
    Cyberwelt är inte uppkopplad
    Cyberwelts avatar
    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Verkar vara en "vattendelare" om man antingen tycker det var (eller kunde varit) en "kul grej" eller att det generellt är fel att "sabba" någons gig. Sabbande har ju relaterats till i tråden och det är skittrist.

    Sedan har det givetvis med sammanhanget att göra, vad som kan räknas som skämt eller sabbande/terror. Vad var det där för spelning och vilka är publiken? Andra band som lirat i samma program eller någon slags VIP-publik? Var det rentav något "kollegialt" skojande Anders försökte sig på?

    Det har länge förekommit en vurm för mer eller mindre avancerade practical jokes i musikerkretsar, inte minst i den äldre generationen (typ bröderna Johanssons pappa) - ett sätt att bryta tristess i turnerande och tråkiga gigs. Givetvis riskerar sådant bli internt och alienerande för de som inte befinner sig i rätt kretsar.
    Tror nog bara han försökte dra uppmärksamheten från hennes falskspelande. Hon är en för bra artist för att stå och spela falsk i populärtelevision.

  3. #183
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Cyberwelt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ameh.. du har ju tappat helt vad första posten handlade om.
    Jag vet. Jag har bett om ursäkt och lämnat tråden (med undantag av inlägget jag gjorde nu då).

  4. #184
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Cyberwelt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror nog bara han försökte dra uppmärksamheten från hennes falskspelande. Hon är en för bra artist för att stå och spela falsk i populärtelevision.
    Kan det vara så? Alltså att han på riktigt tänkte typ "shit det här skiter sig, jag fjantar mig lite det brukar funka" men inte menade att jävlas? Som sagt hade det varit bandets egna trummis och dom andra hakade på så hade det ju funkat men nu är det blev det ju uppenbart fel. Syftet är ju ofta relevant kan jag tycka, fortfarande illa men ett gott uppsåt räknas väl som förmildrande omständigheter.

  5. #185
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocke31 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    P

    Yes. Det här är en modern klassiker. Apropå prettomusik (se även en annan tråd). Det är grymt befriande när man gör narr av någon/några som försöker vara så skitnödigt "rätt" som nöjesredaktionen här. Dessutom speglar det verkligheten på ett nästan skrämmande sätt.
    Och - det är samma humornerv som kopplas in hos mig när jag ser Killinggängets klipp som det ursprungsklipp jag postade. När någon driver med överdrivet pretentiösa människor så blir det ofta väldigt kul i min bok.
    Men... ja ok, visst, sketchen i sin helhet särskilt när dom drar det vidare och börjar digga polarn och pyret. Samtidigt har jag alltid tyckt att den här delen är sunkig just eftersom dom gör mobbingen i sig till en skön grej, visst finns det en massa humor att hämta i att nån är för gammal och så gärna vill hänga med men inte har en chans. Jag var ju helt (och är delvis fortfarande) fast i triphop och "ditt jävla liggsår" hördes ibland från en polare eftersom det är ju roligt, kreativt, oväntat osv men det betyder inte att det alltid är oproblematiskt.

    Samma sak med trummisen här, eller jarvis cocker, bara för att det var öppet mål att driva med nåt som man anser inte duger så hindrar det inte att det tenderar till mobbing bara för att det blir humor.

  6. #186
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    En fråga som fortfarande intresserar mig: Varför lämnade Annas ordinarie trummis sin plats för Anders Johansson? Han blev väl knappast pistolhotad? Gör inte det honom till ett ännu större röfvhål? Jag tycker han har glidit under radarn i detta.

  7. #187
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En fråga som fortfarande intresserar mig: Varför lämnade Annas ordinarie trummis sin plats för Anders Johansson? Han blev väl knappast pistolhotad? Gör inte det honom till ett ännu större röfvhål? Jag tycker han har glidit under radarn i detta.
    Precis Anders sa ju att bandets trummis tyckte att det var kul så han var uppenbarligen med på noterna och lät det hända.. deras (trummisens och ternheims) samtal efteråt lär ju inte varit helt soft.

  8. #188
    peter ripa
    peter ripa är inte uppkopplad
    peter ripas avatar
    Senior
    men man ser ju minst en person till (förutom rocktrummisen) som drar iväg med originaltrummisen med relativt fast handtag

  9. #189
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    En sak i allt detta som är extremt illa och svårt ångestframkallande på riktigt:

    Jag kom just på mig själv att gå och vissla på den där vidriga lilla syntslingan


  10. #190
    Cyberwelt
    Cyberwelt är inte uppkopplad
    Cyberwelts avatar
    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet. Jag har bett om ursäkt och lämnat tråden (med undantag av inlägget jag gjorde nu då).
    Lugnt..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan det vara så? Alltså att han på riktigt tänkte typ "shit det här skiter sig, jag fjantar mig lite det brukar funka" men inte menade att jävlas? Som sagt hade det varit bandets egna trummis och dom andra hakade på så hade det ju funkat men nu är det blev det ju uppenbart fel. Syftet är ju ofta relevant kan jag tycka, fortfarande illa men ett gott uppsåt räknas väl som förmildrande omständigheter.
    Vad vet vi?

  11. #191
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Jag måste bara fråga er med bättre öron än jag, men vad är det som är så surt med framträdandet? Efter ett par lyssningar kan jag tycka att någon sträng på gitarren låter lite ostämd men det var ingenting jag tänkte på första gången. Sedan sången då. Är den sur? Är det inte bara det att hon väljer att sjunga en alternativ melodi till det hela. Kunde väl ha legat som en stämma bakom originalsångstämman bara? Fattar inte...

    #omusikalisk?
    Senast redigerat av skogge den 2016-12-01 klockan 20:58.

  12. #192
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag måste bara fråga er med bättre öron än jag, men vad är det som är så surt med framträdandet? Efter ett par lyssningar kan jag tycka att någon sträng på gitarren låter lite ostämd men det var ingenting jag tänkte på första gången. Sedan sången då. Är den sur? Är det inte bara det att hon väljer att sjunga en alternativ melodi till det hela. Kunde väl ha legat som en stämma bakom originalsångstämman bara? Fattar inte...
    EXAKT!!!!! Jag fattar inte heller - vad hände "konstnärlig frihet/val"?

    Själv har jag svårt för nutida sångstilar och tycker mest det är surt gap hela tiden (Amanda Jenssen, Håkan Helstöld m fl m fl) Den unisona hyllningen av Wadlings rosslanden förstår jag inte alls. Men det här? Jag tycker det är en mycket roligare version än Sinatras tjoanden och gillar att den skiljer så mycket åt att man knappt vet vad det är för låt först!

    Jag gillar ju knappt vokal musik annars så kanske är det därför jag gillar dess annorlunda stämmning...? Jag har hyfsat gehör och kan lätt "ta ut" låtar så jag hör nog hur saker faktiskt låter (tror jag). Farfisa-slingan är ju apart och hemsk och samtidigt omöjlig att få ur huvudet så jag har likt Ulven nynnat på den under flera dagar nu...

  13. #193
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag kollade på den igen och skrattade...

    Jag erkänner... jag är en förortsunge...

  14. #194
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    EXAKT!!!!! Jag fattar inte heller - vad hände "konstnärlig frihet/val"?

    Själv har jag svårt för nutida sångstilar och tycker mest det är surt gap hela tiden (Amanda Jenssen, Håkan Helstöld m fl m fl) Den unisona hyllningen av Wadlings rosslanden förstår jag inte alls. Men det här? Jag tycker det är en mycket roligare version än Sinatras tjoanden
    Ja hennes version är mycket roligare men det är ju främst trummisens förtjänst.

  15. #195
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja hennes version är mycket roligare men det är ju främst trummisens förtjänst.
    Äh, trummisgrejen roas jag inte av alls - båda trummisarna förtjänar en fet spark i baken och vore jag Anna T skulle hennes ordinarie trummis strykas från bandet för evigt. Beavis & Butthead-trummisen har vi ju datorer, samplers och trummaskiner att ersätta med numera? ;-)

  16. #196
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja hennes version är mycket roligare men det är ju främst trummisens förtjänst.
    jag tycker ackorden känns bättre i annas version än tidigare strangersvarianter och då är ändå originallåten smäktande italiensk schlager och "ternheimcovers" en musikalisk mardröm, men frankie boy kan göra vad som helst tråkigt

    en nutida strangers in the night kanske borde ha ännu mer annorlunda ackord för att den platta melodin ska bli intressant?

  17. #197
    anskun
    anskun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag tycker en avgörande grej med Ternheims sabbade spelning är just att hon är kvinna och trummisen är snubbe. Kvinnor har det fortfarande så mycket motigare i så många brancher pga av just snubbar.

  18. #198
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av anskun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker en avgörande grej med Ternheims sabbade spelning är just att hon är kvinna och trummisen är snubbe. Kvinnor har det fortfarande så mycket motigare i så många brancher pga av just snubbar.
    tror att dessa pranks är jättevanliga faktiskt (såg roddarna på rock runt riket anno 89? göra det med Roxette). Sen tror jag (tyvärr) att det blir mer "affär" av det pga att offret är en kvinnlig"pretto"musiker. Menar dock fortf att man får ha lite fingertoppskänsla med humor. Om man känner på sig att ngn kommer ta skitilla upp så bör man inte göra det. Eller? Kanske just då man ska göra det?

  19. #199
    anskun
    anskun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag tänker att den som trollar behöver fundera lite på sin egen roll, över maktförhållanden och sin plats i sammanhanget. Så att skiten inte bara reproduceras. Och att det inte bara handlar om det enskilda fallet och de inblandade, om huruvida Ternheim skulle bli sur eller inte.
    Om ett framträdande bara hotar någons smak så kan det aldrig vara ok att sabba eller försöka avbryta det, alltså tysta den som framträder. Om den som framträder däremot utgör ett faktiskt hot mot någons livsstil eller till och med liv, well det är en annan femma.

  20. #200
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Sista giget på en turné är öppen för pranks (inom anständiga gränser givetvis), det vet alla som varit eller är i branschen på ett professionellt plan. Det är bara att hacka i sig. Dock brukar ju i de allra flesta fall alla inblandade ha båda stil och klass så skämten är ofta väl uttänkta och interna. Meningen är ju att artisten ska tycka det är kul också, även om den kanske får svettas lite. Oftast märker inte publiken något. Det är aldrig fråga om att "sabba" ett gig eller få artisten att se korkad ut. Då vet roddarna eller kompmusikerna att de antagligen inte åker med på nästa turné.

    Med det sagt: Om det nu är en "sista giget prank", vilket jag inte vet något om, så framstår det som en extremt dålig idé att göra det på något som ska sändas i tv. Hade det varit ett live-gig i Åmål så tror jag även Anna hade sett humorn. Men en sändning... inte lika kul.

  21. #201
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag måste bara fråga er med bättre öron än jag, men vad är det som är så surt med framträdandet? Efter ett par lyssningar kan jag tycka att någon sträng på gitarren låter lite ostämd men det var ingenting jag tänkte på första gången. Sedan sången då. Är den sur? Är det inte bara det att hon väljer att sjunga en alternativ melodi till det hela. Kunde väl ha legat som en stämma bakom originalsångstämman bara? Fattar inte...

    #omusikalisk?
    Nej, det är inte surt. Sången alltså.

  22. #202
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter ripa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men man ser ju minst en person till (förutom rocktrummisen) som drar iväg med originaltrummisen med relativt fast handtag
    Kollade nu det är sant, trummisen ser inte ut att ha så mycket att säga till om där.

    Rent musikaliskt hade jag inte heller några större problem med det även om gitarren var lite off där och synten stark.. inget emot trumbankandet heller iofs, påminner om Radio Number 1 med Air där trummorna flippar på slutet.

  23. #203
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av anskun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänker att den som trollar behöver fundera lite på sin egen roll, över maktförhållanden och sin plats i sammanhanget. Så att skiten inte bara reproduceras. Och att det inte bara handlar om det enskilda fallet och de inblandade, om huruvida Ternheim skulle bli sur eller inte.
    Om ett framträdande bara hotar någons smak så kan det aldrig vara ok att sabba eller försöka avbryta det, alltså tysta den som framträder. Om den som framträder däremot utgör ett faktiskt hot mot någons livsstil eller till och med liv, well det är en annan femma.
    ja det här är precis som när random snubbar på dansgolvet sträcker sig och höjer basen på dj-mixern när en tjej spelar skivor, fast värre.

  24. #204
    Robotruck
    Robotruck är uppkopplad nu
    Robotrucks avatar
    Senior
    Om man även tänker på låtvalet "stranger in the night" så lutar det iaf i min tankevärld åt att det var uppgjort iförväg.

  25. #205
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja det här är precis som när random snubbar på dansgolvet sträcker sig och höjer basen på dj-mixern när en tjej spelar skivor, fast värre.
    ouufff stelt

  26. #206
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det är inte surt. Sången alltså.
    Tack!

  27. #207
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Gitarren är ostämd så det räcker och blir över. Och sången är kanske inte sur, men ohyggligt träig. All sång förmedlar någonting, och om man tycker att den ska förmedla "jag är så satans uttråkad att jag inte vill vara här" så är det där bra... det slirar dessutom lite på slutet i några fraser (ordet "night" låter lite blått). Det finns sursång som funkar (Joe Strummer var skitbra på att sjunga falskt fast rätt), men inte det här. Den riktiga dödsstöten står keyboardisten för: det där ljudet låter liksom "bondfångarkomp från dansbana på 60-talet".

    Så nä, det fanns faktiskt ingenting förlåtande med framträdandet innan kuppen...

  28. #208
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Don't get mad, get even.

  29. #209
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sista giget på en turné är öppen för pranks (inom anständiga gränser givetvis), det vet alla som varit eller är i branschen på ett professionellt plan. Det är bara att hacka i sig. Dock brukar ju i de allra flesta fall alla inblandade ha båda stil och klass så skämten är ofta väl uttänkta och interna. Meningen är ju att artisten ska tycka det är kul också, även om den kanske får svettas lite. Oftast märker inte publiken något. Det är aldrig fråga om att "sabba" ett gig eller få artisten att se korkad ut. Då vet roddarna eller kompmusikerna att de antagligen inte åker med på nästa turné.

    Med det sagt: Om det nu är en "sista giget prank", vilket jag inte vet något om, så framstår det som en extremt dålig idé att göra det på något som ska sändas i tv. Hade det varit ett live-gig i Åmål så tror jag även Anna hade sett humorn. Men en sändning... inte lika kul.
    Jäpp. Sista giget är öppet mål för pranks. Tror faktiskt vi har bytt ut någon musiker i bandet någon gång, utan att informera artisten, eller vissa bandmedlemmar. Men då har det naturligtvis varit någon som varit bra på att lira. Det är en oskriven lag att giget inte ska spåra ur, och i 99 fall av hundra förstår inte publiken att något hänt.

  30. #210
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Har tänkt mycket på detta klipp. Det r imho stor skillnad mellan att "sabba ett gig" och göra ett "prank" med glimten i ögat

    Vet dock inte vad ändamålet egentligen var från Hammerfalltrummisen

  31. #211
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Är det ens självklart att Hammerfalltrummisen var initiativtagare till pranket?

  32. #212
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det ens självklart att Hammerfalltrummisen var initiativtagare till pranket?
    Vet ej. Dock var det han som utförde det

  33. #213
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet ej. Dock var det han som utförde det
    Man vill ju tro att det var Anna själv!

  34. #214
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av barockugglan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man vill ju tro att det var Anna själv!
    DET vore stort!

  35. #215
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av jocke31 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DET vore PRETTO!
    prettoFIXD

  36. #216
    zubox5
    zubox5 är inte uppkopplad
    zubox5s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag föreställer mig att "vanligt folk" (publiken generellt sätt) inte direkt bryr sig, eller ens uppfattar ifall någon sjunger "surt", spelar lite fel eller att en gitarr är lite ostämd - eller ens som någon sa att en musiker bytts ut på skoj och liknande. För publiken är det viktiga att musikerna står på scenen och framför låtarna. Eller?
    Jag tänker också att en musikers självkritik och självuppfattning kan vara långt ifrån och väldigt annorlunda än för de som lyssnar. Om man nu som musiker är medveten om detta fenomen kan det därför vara svårt att avgöra när man står på scenen ifall det är värt att bryta magin och börja om för att t.ex stämma en gitarr, eller om man ska köra på och försöka göra det bästa utav situationen, vilket jag bara kan gissa på att Anna gjorde här.
    Hela stunten framstår då enligt mig som oerhört respektlös och kukig.
    Senast redigerat av zubox5 den 2017-03-30 klockan 04:20.

  37. #217
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Rocktardation.

  38. #218
    ryssen
    ryssen är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av jocke31 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk så tråkigt med en värld där alla bara höll sig innanför ramarna och gjorde det som förväntades av dem. Inget som sticker ut, inget som stör. Allt är enligt plan. Låter som en mardröm tycker jag.
    De flesta som gillar rockrövens invräkande i sammanhanget verkar samtidigt svårt provocerade över hur uselt det musikaliska framförandet från bandet är samt osmakligheten i sound och image. Verkligen inte nåt som är värt att ställa sig på en scen och utsätta folk för. Den rockande retarden är en lysande musiker samt legend, och hans uppsåt är att hotta upp det hela för att via nån form av kontrast visa hur det ska låta och vilken nivå av musikskoleekvilibrism ett framträdande ska ligga på.

    I min bok är det bandets trötta, sura och stjärtspända framförande som är det icke-konforma och utmanande i sammanhanget, eventuellt sorgligt omedvetet, sedan kommer nån skolad pajas med hakan dragandes i backen och ska visa hur det ska vara när man står på scen och det är folkfest och P4 och råckenråll för hela slanten.
    Denne jävla banbrytande normbrytare spelar ju för sin försörjning den mest uttjatade formen av trummor man kan tänka sig; rocktrummor. Dessutom gör han det i ett band som verkar ha byggt sin karriär på att konstruera den mest generiska formen av minsta gemensamma nämnare-hårdrock man kan tänka sig, antagligen för att på så vis appelera till bredast möjliga lager bland allmogen. Sin rockarimage trogen så sportar han ett långt skönt hårsvall, han vill ju inte framstå som pretto eller som om han bryr sig om annat än John Bonham-fills eller huruvida den eller den kan spela rent eller inte. Han är till och med så fantasilöst beige så att han beter sig så jävla buffligt och "öööööh... duuuude...!" att han utan problem fyller ut den karikerade kostym som många målar upp vad gäller de dåliga sidorna av manligt beteende och dess brist på impulskontroll och empati.
    Denne lysande musiker känns i min bok därför totalt förutsägbar, totalt innanför ramarna av vad som förväntas av honom och totalt fantasilös.
    Visst, han stör, det kan jag ge honom. Och det där med mardröm kanske, men fy fan vilken tråkig man och tillika enfaldiga utifrån hans lilla "spex".
    Senast redigerat av ryssen den 2017-04-03 klockan 00:22.

  39. #219
    AutumEmbrace
    AutumEmbrace är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De flesta som gillar rockrövens invräkande i sammanhanget verkar samtidigt svårt provocerade över hur uselt det musikaliska framförandet från bandet är samt osmakligheten i sound och image. Verkligen inte nåt som är värt att ställa sig på en scen och utsätta folk för. Den rockande retarden är en lysande musiker samt legend, och hans uppsåt är att hotta upp det hela för att via nån form av kontrast visa hur det ska låta och vilken nivå av musikskoleekvilibrism ett framträdande ska ligga på.

    I min bok är det bandets trötta, sura och stjärtspända framförande som är det icke-konforma och utmanande i sammanhanget, eventuellt sorgligt omedvetet, sedan kommer nån skolad pajas med hakan dragandes i backen och ska visa hur det ska vara när man står på scen och det är folkfest och P4 och råckenråll för hela slanten.
    Denne jävla banbrytande normbrytare spelar ju för sin försörjning den mest uttjatade formen av trummor man kan tänka sig; rocktrummor. Dessutom gör han det i ett band som verkar ha byggt sin karriär på att konstruera den mest generiska formen av minsta gemensamma nämnare-hårdrock man kan tänka sig, antagligen för att på så vis appelera till bredast möjliga lager bland allmogen. Sin rockarimage trogen så sportar han ett långt skönt hårsvall, han vill ju inte framstå som pretto eller som om han bryr sig om annat än John Bonham-fills eller huruvida den eller den kan spela rent eller inte. Han är till och med så fantasilöst beige så att han beter sig så jävla buffligt och "öööööh... duuuude...!" att han utan problem fyller ut den karikerade kostym som många målar upp vad gäller de dåliga sidorna av manligt beteende och dess brist på impulskontroll och empati.
    Denne lysande musiker känns i min bok därför totalt förutsägbar, totalt innanför ramarna av vad som förväntas av honom och totalt fantasilös.
    Visst, han stör, det kan jag ge honom. Och det där med mardröm kanske, men fy fan vilken tråkig man och tillika enfaldiga utifrån hans lilla "spex".
    Hehe, vad han sa.

    Har träffat Anders ett par gånger och han är en rätt "spexig" dude, han är också en bit över två meter lång vilket kan vara en bidragande orsak till ordinarie trummis flyttade på sig.

    Hur som helst så har jag sett en massa horribla band men det skulle aldrig falla mig in att framföra min kritik genom att fucka upp någons gig, och knappast i TV. Dålig stil.

  40. #220
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Anders i sitt rätta element, med broder Jens på keys och Allan Holdsworth på gura.


    https://youtu.be/RlsggNkQUlQ
    http://www.youtube.com/watch?v=RlsggNkQUlQ

Liknande ämnen

  1. ostämd Alisa1387
    Av miaz i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 18:32
  2. Ostämd Sixtrak
    Av Depthcharge i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 20:52
  3. Trummisen i !!! död
    Av outshape i forum Allmänt om musik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 23:40
  4. Vad heter den analoga trummisen?
    Av SyZ-X i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 13:09
  5. Ostämd Polysix?
    Av Splork i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 21:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •