Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Audio Hunt - diskussionstråd

  1. #1
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator

    Audio Hunt - diskussionstråd

    Jag läste just om Audio Hunt... ( https://www.theaudiohunt.com )

    Konceptet innebär att man kan erbjuda sin hårdvara (och engineering skills) online och tjäna slantar. Audio Hunt tar 6% för besväret.

    Redan nu ligger det en del uppe och det är intressant att se hur folk tänker. Vissa säljer per spår, andra per timme. Jag läser och inser att jag nog skulle bli galen oavsett vilken ända jag sitter i. Tänk er en undermålig wav, som ska genom en gammal analog effekt. Ut kommer brus på bruset och mottagaren gnäller osv. Eller technodrömmaren som vill ha dig till att krana 909 i en timme och sedan är missnöjd att det inte låter som hen vill.

    Hur tänker ni?

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Sen undrar jag lite hur kvalitetssäkringen är? Hur vet man att det faktiskt är en 909 eller vad som. Det lär dyka upp folk som försöker fuska och tjäna en slant. Då får de allt filma medan de utför jobbet så man vet att det är på riktigt. Mycket skulle gå och lura folk med.

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Precis... flera erbjuder videosamtal. Men att sitta med någon och krana på kommando eller matcha en mp3-fil inspelad på en Casio hemmakeyboard är kanske inte drömmen. Well, jag följer det med visst intresse.

    Jag förstår mer de som isf vill ha ett gitarrspår genom en Leslie, ett röstpaket genom en harmonizer etc. Men det där med att krana efter önskemål... not so much.

  4. #4
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen undrar jag lite hur kvalitetssäkringen är? Hur vet man att det faktiskt är en 909 eller vad som. Det lär dyka upp folk som försöker fuska och tjäna en slant. Då får de allt filma medan de utför jobbet så man vet att det är på riktigt. Mycket skulle gå och lura folk med.
    ...men är det verkligen fusk om det faktiskt låter som en 909 - och om man inte hör någon skillnad, spelar det någon roll...?

  5. #5
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Claes Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...men är det verkligen fusk om det faktiskt låter som en 909 - och om man inte hör någon skillnad, spelar det någon roll...?
    Tänkte samma, när det behövs rörliga bilder för att se om det låter rätt har det gått för långt

  6. #6
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Det handlar väl om vad man betalar för. Om du beställer en hyrbil på semesterorten och vill ha en Audi, men får en KIA... då kommer du ändå fram, men har betalat för ett dyrare alternativ och känner dig förmodligen lite blåst.

  7. #7
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det handlar väl om vad man betalar för. Om du beställer en hyrbil på semesterorten och vill ha en Audi, men får en KIA... då kommer du ändå fram, men har betalat för ett dyrare alternativ och känner dig förmodligen lite blåst.
    Fast det är ju inte riktigt samma sak.
    Du hyr en audi. Fast det är inte en audi. Utan en exakt kopia, gjord av Kia.

    När jag var i Nepal hittade jag Gore-Tex taggar på rulle.
    I Kina kunde jag köpa fjällrävens dunjackor för 500kr, av folk som jobba på fabriken.

    Fast självklart håller jag med. Betalar man för en 909, då ska det vara det.
    Senast redigerat av miaz den 2016-10-27 klockan 09:55.

  8. #8
    deleted user
    Kan förstå jämförelsen med hyrbilar om jag hyr en 909 och får ett samplepack eller en drumazon hemskickad. Skillnaden är att här handlar det bara om ljud, inte känslan av att använda rätt instrument.

  9. #9
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag kommer nog lägga ut ett erbjudande om att köra genom några av mina burkar.. intressant att se vad som händer

    En första upplagd.. ser fint ut? -> https://www.theaudiohunt.com/listing...q-2-2-me-14594

  10. #10
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Bionik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skillnaden är att här handlar det bara om ljud, inte känslan av att använda rätt instrument.
    ...som för allt inspelat ljud?

  11. #11
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Volantiz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kommer nog lägga ut ett erbjudande om att köra genom några av mina burkar.. intressant att se vad som händer

    En första upplagd.. ser fint ut? -> https://www.theaudiohunt.com/listing...q-2-2-me-14594
    Ser fint ut. Det ska bli spännande att höra din intryck av tjänsten sedan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •