Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 64

Ämne: macOS Sierra

  1. #1
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran

    macOS Sierra

    Vilka har vågat uppgradera? Hur har det gått?

    Själv väntar jag på att Steinberg ska ge något slags besked om huruvida Cubase kommer funka. (vilket jag nog tycker ska finnas samtidigt som släpp). Några väghalsar på nätet verkar försiktigt optimistiska iaf.

    Lite ivrig den här gången, har haft en del ljudkortsstrul under El Capitan, ska tydligen finnas förbättringar i Sierra.

  2. #2
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Kör fortf Yosemite. En del pluggar slutade fungera i El Capitan så jag är fast där för alltid.

  3. #3
    Nattvard
    Nattvard är inte uppkopplad
    Nattvards avatar
    Senior
    Nu har jag ju inte hårdtestat allt, men hittils har det inte varit några problem, varken på min MacBook late 13 eller min Hackintosh. RME MadiFace USB funkar utmärkt, som alltid!

    Logic Pro 9, MixBus och alla plugins verkar funka.

    Största problemet är att Siri triggas på ett av snabbkommandona i Photoshop.

    Just det, sen är det ju värt att påpeka att El Capitan -> Sierra inte är lika stor uppdatering som Yosemite -> El Capitan, då man bland annat gjorde om USB totalt.

  4. #4
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Hade problem sedan El Capitan med Traktor och dess ljudkort. Så jag läste på ordentligt nu i veckan och det verkar som om Apple äntligen har fixxat något som varit lite knasigt med ljud. Så jag backade upp ordentligt och tog ett djupt andetag och slängde in Sierra. Testat under två dagar nu med Traktor och ta i trä så verkar det som om det löst mitt problem med periodiska dropouts/störningar.

    Har ännu inte testat ableton och annat då mitt primära bruk för den är ljust Traktor. Ska köra ett gigg ikväll på det nya och återkommer med en rapport från verkligheten.
    Senast redigerat av Naomi den 2016-09-24 klockan 13:40.

  5. #5
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Inte vågat än, tänkte vänta tills Addictive Drums får en uppdatering.

  6. #6
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Fråga framförallt: varför?

  7. #7
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Startar update NU! (dock ej på musikdatorn)

  8. #8
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga framförallt: varför?
    För att Apple inte riktigt fick till det med ljudrutinerna i El Capitan.

  9. #9
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fråga framförallt: varför?
    Du läste inte ens hela första inlägget eller?

  10. #10
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Jo, men nåt nytt kommer ju vara trasigt. Ljudkort har funkat ypperligt under El Cap hos mig (möjligen för att jag inte kört via USB utan med "unsupported" istället ), det skulle ju kunna bero på annat än OS också...

  11. #11
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Finns en massa raporter om problem med ljudkort via usb både från traktor serato användare. Inte fel hela tiden utan perioder med störningar ungefär en gång i timmen. Just DVS användare står ju och kör med grejjerna igång flera timmar varje kväll också.

  12. #12
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Har haft drop outs sen efter mountain lion. Dock senaste året så verkar allt rulla i Yosemite igen.
    Kanske någon uppdateringen som löst problemet som funnits i åratal!

  13. #13
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Har inte uppdaterat ännu - MatLab mailade om problem med uppdateringen, troligen orsakat av förändringar när det gäller "localization", men jag inte hört om något som strular med audio.

  14. #14
    loghill
    loghill är inte uppkopplad
    loghills avatar
    Veteran
    Uppdaterade datorn som jag har för "kontorsbruk"; dvs maila, skriva, titta. Allt tycks fungera som det ska.

  15. #15
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Ok! Fortfarande liknande problem för mig. Klarade mig utan störningar i ca 2 timmar den här gången. Sedan så kom dom då och då. Irriterrande milt sagt. Provat hemma i timmar utan problem på samma port med samma ljudkort inga problem. Nu jävlar åker felsökningsbyxorna på.

  16. #16
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag har umgåtts med tankar att gå bakåt istället, 10.9 funkade ju h e l t bra... (har också USB-bekymmer med 10.11, men inget rörande ljud som sådant och bara med vissa tillbehör. Löses med omstart.) Men det blir något bökigt och det försvinner viss funktionalitet som 10.11 har med iOS...

    Min fråga om "varför" ovan var mer generellt menad och man bör oavsett vara medveten om att uppdateringarna är allt annat än gratis och bör endast göras om reella behov finns, IMHO.

  17. #17
    deleted user
    haha det är så roligt när det är dags för OS-uppdatering. Alltid samma visa. Domedagsprofetiorna duggar aldrig så tätt som i dessa tider.

    Jag har alltid varit ganska korkad och uppdaterat utan att tänka, men förutom vid en uppdatering för ett gäng år sedan då vissa pluggar frös (fixades efter ett par veckor) och en annan där ett Mackie-ljudkort slutade fungera (fixades aldrig) så har jag aldrig haft några problem alls. Så jag uppdaterar så fort jag kommer upp ur sängen. Har dock för ovanlighetens skull gått in på de viktigaste tillverkarna för mig och kollat kompabiliteten och de ger alla tummen upp.

    Här finns en tråd som är vettig att skumma igenom.
    https://www.gearslutz.com/board/musi...lity-info.html

    Jag hade förresten inte ens märkt att det kommit nytt OS förrän jag såg denna tråd. Hänger inte alls med längre.

  18. #18
    Techsmechs
    Techsmechs är inte uppkopplad
    Techsmechss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte vågat än, tänkte vänta tills Addictive Drums får en uppdatering.
    Är det något som inte funkar..?
    /Lasse på XLN

  19. #19
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Techsmechs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det något som inte funkar..?
    /Lasse på XLN
    Läste ngt om AD2 och OS Sierra ngnstans på nätet om ngt problem. Men det kanske redan är löst? Såklart hittar jag det inte just nu bara för det.

  20. #20
    Techsmechs
    Techsmechs är inte uppkopplad
    Techsmechss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läste ngt om AD2 och OS Sierra ngnstans på nätet om ngt problem. Men det kanske redan är löst? Såklart hittar jag det inte just nu bara för det.
    Produkterna verkar funka, men nåt tok med Installern om man gör en fresh install på sierra. Kräver en liten extra handpåläggning: https://www.xlnaudio.com/support/top...ally-supported

  21. #21
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Techsmechs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Produkterna verkar funka, men nåt tok med Installern om man gör en fresh install på sierra. Kräver en liten extra handpåläggning: https://www.xlnaudio.com/support/top...ally-supported
    Ok
    Så bara en liten uppdatering ska inte vara innebära några bekymmer?

  22. #22
    Techsmechs
    Techsmechs är inte uppkopplad
    Techsmechss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Spacedude Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok
    Så bara en liten uppdatering ska inte vara innebära några bekymmer?
    Hehe, jag vågar ju inte lova, men det verkar funka som det ska.
    Pinga vår support om det är nåt!

  23. #23
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Ovanstående är ju otroligt häftigt, här i lilla Sverige på lilla 99musik dyker support upp från högsta ort, bara så där.

  24. #24
    deleted user
    Nu är ju iofs XLN svenskt, men absolut. Det är grymt med representanter från flera olika aktörer på marknaden.

  25. #25
    deleted user
    Ah, jag verkar faktiskt ha fått ett problem. Jag anar att inte Roland UM-ONE som jag har som MIDI-interface till Octatrack funkar. Eller rättare sagt, det funkar inte.

    Jehopp. Hoppas på nya drivers från Roland då alltså. Fast jag ger mig fan på att de inte kommer.

    Har inte testat någon annan MIDI med världen utanför datorn.

  26. #26
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu är ju iofs XLN svenskt
    Jo, det är dels det jag menar också, XLN, Clavia, Elektron, Toontrack m.fl. Svenskt alltsammans, nästan så jag blir lite patriotisk, strunta i de där kinesiska bilarna, det är här vi är bäst.

  27. #27
    deleted user
    Aha!

    Just nu skulle jag gärna se att nån från huvudkontoret hos Roland rusade in här och hjälpte mig med mitt MIDI-interface! I'm important people too!!!!

    I'm screwed.

  28. #28
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    native och access gick ut m varningar förut om sierra
    gamla traktor o v2 stöds ej längre

  29. #29
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    native och access gick ut m varningar förut om sierra
    gamla traktor o v2 stöds ej längre
    Dvs NI och Access väljer att inte låta dem hänga med längre = bra för försäljningen.

    Tyvärr är det ju så, antingen får man stanna kvar i dåtid och snart så finns det nya produkter man inte kan använda, eller så får man hänga med och då står man där med gamla produkter som inte längre funkar. Jag föredrar det senare, utvecklingen går framåt och jag har aldrig haft så bra mjukvaror som nu.

    Hatar det. Den enda riktiga anledningen att hålla sig helt utanför datorn (för mig).

  30. #30
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Har accepterat att man får pensionera gamla pluggar och hårdvara ibland. Hellre det än att inte kunna testa nyheter.

    Oftast finns det ju något bättre att ersätta med också, utvecklingen går framåt. Blir en liten kostnad, men tex. reverb köpte jag några nya i år, var väl 10 år sedan sist...

    Bara att bita ihop och gilla läget. Eller skaffa rullbandspelare. Det digitala är lite flyktigt.

  31. #31
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Verkar ha fått ordning på mitt bekymmer nu iallafall. Eller en väg runt iallafall. Har ett äldre ljudkort till Traktor (A8).
    Fixxen är att använda 48000 istället för 44100. Vet fan inte varför det skulle göra någon skillnad egentligen (en bugg?) men det verkar fungera iallafall.

  32. #32
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har accepterat att man får pensionera gamla pluggar och hårdvara ibland. Hellre det än att inte kunna testa nyheter.

    Oftast finns det ju något bättre att ersätta med också, utvecklingen går framåt. Blir en liten kostnad, men tex. reverb köpte jag några nya i år, var väl 10 år sedan sist...

    Bara att bita ihop och gilla läget. Eller skaffa rullbandspelare. Det digitala är lite flyktigt.
    För mig känns det "omöjligt". Izotope Ozone's senaste version låter inte alls lika som den version jag kör = nästan hela mitt sound försvinner. Ozone 4 funkar inte längre än till Yosemite.
    Jag är fast helt enkelt =)

  33. #33
    pistolpete
    pistolpete är inte uppkopplad
    pistolpetes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade problem sedan El Capitan med Traktor och dess ljudkort. Så jag läste på ordentligt nu i veckan och det verkar som om Apple äntligen har fixxat något som varit lite knasigt med ljud. Så jag backade upp ordentligt och tog ett djupt andetag och slängde in Sierra. Testat under två dagar nu med Traktor och ta i trä så verkar det som om det löst mitt problem med periodiska dropouts/störningar.

    Har ännu inte testat ableton och annat då mitt primära bruk för den är ljust Traktor. Ska köra ett gigg ikväll på det nya och återkommer med en rapport från verkligheten.
    Native gick ut med ett mail vilka av deras produkter som inte funkar med Sierra, kolla det innan du uppdaterar

  34. #34
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pistolpete Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Native gick ut med ett mail vilka av deras produkter som inte funkar med Sierra, kolla det innan du uppdaterar
    Det är bara en produkt som spelar någon roll på den datorn

  35. #35
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    ja de här fungera inte hos native instruments med sierra(men resten fungerar)

    TRAKTOR:

    First generations of TRAKTOR KONTROL S4 and TRAKTOR AUDIO 2

    And:

    TRAKTOR AUDIO 8 DJ
    TRAKTOR AUDIO 4 DJ
    TRAKTOR AUDIO 2 DJ

    KOMPLETE:

    AUDIO KONTROL 1
    GUITAR RIG MOBILE I/O
    GUITAR RIG SESSION I/O
    RIG KONTROL 2
    RIG KONTROL 3
    KORE Controller
    KORE 2 Controller

  36. #36
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Traktor Audio 8 fungerar ju iofs. Däremot släpper de supporten för den. (Minus 44100 buggen då).

  37. #37
    Dr Dront
    Dr Dront är inte uppkopplad
    Dr Dronts avatar
    Senior
    OSCulator har slutat funka men ny version verkar på G. Min Mac Mini har plötsligt superlångsamt internet, den buggen är jag tydligen inte ensam om. Har dock prövat alla tips som än så länge finns ute för att få mer än 0.04 Mb/S men nej. Macbooken får vikariera som tv-enhet istället. Riktigt surt.

  38. #38
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Någon som testat Apogee Duet Firewire med Sierra än?

  39. #39
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Orkade inte vänta på Steinberg så uppdaterade. Cubase verkar lira med internt ljud iaf, inte testat det externa än...

  40. #40
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Uppdaterade till sierra idag. Ableton kraschar ibland faktiskt.... Alla pluggar verkar funka dock.

  41. #41
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Efter lite felsökning verkar det som det är waves plugins som är boven. tar jag bort dem ur projekten, är allt superstabilt.

  42. #42
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag håller mig ett tag. Ingen brådska med uppdateringen.

    Spectrasonics mailade dock ut igår om att de nu är kompatibla med Sierra.

    UAD vill inte att man uppdaterar än.

  43. #43
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Klokt. Jag borde väntat men jag var lite angelägen att uppdatera för att få min magic trackpad m.m. att fungera bättre. Kommer nog inte göra mig omaket att installera om något äldre OS nu när allt annat funkar men det var en nyttig läxa. Ska köra time machine i fortsättningen...

  44. #44
    barockugglan
    barockugglan är uppkopplad nu
    barockugglans avatar
    Veteran
    Jag kommer få en ny Mac nästa vecka, förinstallerad med Sierra och mitt UAD kommer inte funka. :-( Antingen nedgradera till El Capitan det första jag gör eller vänta på Novemberpatchen. Hm...

  45. #45
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Första sessionen i Sierra gick ganska smärtfritt. Inga som helst ljudkortsproblem längre (ta i trä). Däremot betedde sig Cubase lite skumt, hade svårt att dubbelklicka på saker. Ibland gick det efter några försök, ibland inte alls. Kan ju varit en slump, har inte hunnit testa igen...

  46. #46
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har accepterat att man får pensionera gamla pluggar och hårdvara ibland. Hellre det än att inte kunna testa nyheter.

    Oftast finns det ju något bättre att ersätta med också, utvecklingen går framåt. Blir en liten kostnad, men tex. reverb köpte jag några nya i år, var väl 10 år sedan sist...

    Bara att bita ihop och gilla läget. Eller skaffa rullbandspelare. Det digitala är lite flyktigt.
    Vintage utrustning är så hyllat - det var bättre förr, ju förr dess bättre, typ. Vintage pluggar däremot kommer nästan ingen att kunna köra. Reaktor 2.3 hade tex ett eget sound i vissa fall, men vem har en 15 år gammal dator med den tidens OS rullande? En Commodor 64 kan man väl köra men det var före uppdateringshysterin.... Windows och Mac-historien kommer att försvinna i tidens hav...

  47. #47
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...men vem har en 15 år gammal dator med den tidens OS rullande?
    Snart kommer man kunna sälja sin vintage-dator till överpris!

  48. #48
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Kanske förtjänar egen/annan tråd men ryktena om nya MBPs tangentbord tycker jag är intressanta. Alla F-tangenter bort och ersatta av en touch-screen-strip som kan uppdateras efter vad tangenterna faktiskt ska användas till. Känns som det kan bli superintressant i musik/bild/film-mjkvara, men även för mer vardaglig mjukvara. Mycket enklare med kortkommandon tänker jag.
    Folk på internet verkar generellt negativa vilket jag inte riktigt förstår varför.

  49. #49
    P_Bass
    P_Bass är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Sierra och Mac Pro 5,1 var ingen bra lösning, då WI-FI slutade att fungera (felmeddelande: "WI-FI hardware not installed"). Testade att rensa NVRam (Cmd-Opt-P-R) vid uppstart, efter rekommendation från nätet, men det funkade inte!

    Körde tillbaka Time-Machine-backupen och problemet var löst.
    Senast redigerat av P_Bass den 2016-11-23 klockan 14:37.

  50. #50
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Steinberg har förklarat sig kompatibla till slut förresten.

    Jag har fortfarande dubbelklickstrul i Cubase, ingen annanstans.

    Mina ljudkortsproblem verkade vara borta, men sist så tystnade det ett par gånger. Annat fel åtminstone.

    Ska fan hålla på med datorer.

  51. #51
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, jag verkar faktiskt ha fått ett problem. Jag anar att inte Roland UM-ONE som jag har som MIDI-interface till Octatrack funkar. Eller rättare sagt, det funkar inte.

    Jehopp. Hoppas på nya drivers från Roland då alltså. Fast jag ger mig fan på att de inte kommer.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sierra.jpg 
Visningar:	19 
Storlek:	38,2 KB 
Id:	72225
    För mig funkar det, med drivrutinversionen (1.0) från mitt uppdaterade 10.11-system. Roland har dessutom postat en ny version, (1.0.1) med stöd för sierra
    https://www.roland.com/global/suppor...-3762a4982030/

  52. #52
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som testat Apogee Duet Firewire med Sierra än?
    Kan svara mig själv här: Det funkar!

    Tyvärr sitter jag med ett midiinterface, UM-1SX, samt ett MIDI-keyboard, Edirol PCR-500, som inte gör det... Undrar vilken tillverkare man ska hålla sig till för att MIDI-prylarna ska funka långsiktigt?

  53. #53
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Jag har feta minnesläckor i Safari sen uppdateringen konstigt nog..

  54. #54
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ..samt ett MIDI-keyboard, Edirol PCR-500, som inte gör det... Undrar vilken tillverkare man ska hålla sig till för att MIDI-prylarna ska funka långsiktigt?
    roland...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pcr500.jpg 
Visningar:	16 
Storlek:	31,9 KB 
Id:	72227

    pcr-500 funkar med sierra på min macbook iaf, även om rolands supportsida bara listar 10.9

  55. #55
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mnskll Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    roland...

    pcr-500 funkar med sierra på min macbook iaf, även om rolands supportsida bara listar 10.9
    Intressant! Kanske ska ge mig på ytterligare ett försök då... Har suttit en stund och lirkat utan att få den att funka.

  56. #56
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    du kanske behöver uppdatera systemversionen i keyboardet
    https://www.roland.com/us/support/by...-d42fad657975/
    min har tydligen 1.04, senaste är 1.05

  57. #57
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    menvafan
    pcr500 funkar på min MacBook Pro 2012 men inte på min imac retina, båda sierra, båda samma drivrutin. Jag ser enheten i "systemrapport" och det ser likadant ut på bägge datorerna men den dyker inte upp bland midienheterna på imacen
    nån som har en aning?

    ingen katastrof, den går att köra via midikontakterna, men en klar bummer.
    Citat Ursprungligen postat av mnskll Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    roland...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pcr500.jpg 
Visningar:	16 
Storlek:	31,9 KB 
Id:	72227

    pcr-500 funkar med sierra på min macbook iaf, även om rolands supportsida bara listar 10.9

  58. #58
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Fungerade det innan Sierra? Annars kan det ju var USB-spänningsmatningen som strular?

  59. #59
    mnskll
    mnskll är inte uppkopplad

    Senior
    jag har testat både med strömansluten usbhub och direkt in i datorn och får samma resultat.
    Den har varit ansluten både med midi och usb så det tyder ju på att jag haft problem tidigare, och usb:n bara stod för ström.. kommer faktiskt inte ihåg fånigt nog, och det är ju försent att kolla nu när den är uppdaterad.
    jag har ingen brist på midiportar, så det löser ju sig, men det är irriterande.

  60. #60
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kanske hade du drivaren installerad när OSet uppdaterades? Sedan installeras den "fel" om den läggs på ett redan uppdaterat OS?

Liknande ämnen

  1. Efterlyser MacOS X 10.2 (Jaguar)
    Av PF i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-02-25, 22:22
  2. Sätta index på MacOS 9.x innan bränning?
    Av DJ Håkan Eriksson i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 22:07
  3. MacOS
    Av Real Parakeet i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 01:06
  4. Tilläggskontroll / MacOS
    Av qvick i forum Övrig mjukvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 11:14
  5. Reason 2.0 för MacOS X
    Av Björnström i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-07-25, 11:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •