Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 202

Ämne: Synthstrom Audible Deluge

  1. #121
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/fBbZL8vHK4Y

    Deluge har en motsvarighet till Elektrons fiffiga Trigless trigs. Hurra!

  2. #122
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Har fått en digitakt-revival på sistone, deluge har fått vänta snällt. Jag har så svårt att få ihop dessa på nåt annat sätt än att Digitakt får sköta trummor och percs, och deluge allt annat typ.

    Ni som har båda, hur ser ett flöde ut?

  3. #123
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/e3ND2-pUams

    3.1.0

    New features include:

    Default resolution for new songs is now 384th-notes (at which the max zoom level is 128th-notes). This default is double what it was before, and may be set even higher (up to 6144th-notes!) without consuming any additional CPU power

    Horizontal note nudge - hold down a note’s pad, and hold down and turn the <> knob to move the note in increments of the song’s minimum resolution unit (384th-notes default for new songs)

    Note repeat - hold down a note’s pad, and hold down and turn the vertical scroll knob to dial in more or less repeats of the note, which will be spaced as equally as possible within the time interval represented by the pad you’re holding

    Default velocity may be set. Settings menu -> DEFAults -> VELOcity

    The Deluge can now host USB hubs, allowing multiple USB MIDI devices to be connected

    The Deluge now sends MIDI to hosted USB MIDI devices. Previously it would only receive

    Jitter (timing errors) when playing to an incoming MIDI or trigger clock has been drastically reduced, especially when CPU load is heavy

    You can now mute and unmute rows of a kit while stutter is engaged

    The colours which appear on the mute/launch pads can now be changed for active, muted, stopped, and soloing rows. Settings menu -> PADS -> COLOurs

  4. #124
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Makalös mackapär! Ge mig tid och mental styrka bara.

  5. #125

  6. #126
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Teaser av nästa firmware. Tycker det börjar se riktigt kul ut!

    https://youtu.be/3ihXHdokyzQ

    a few upcoming 3.2 firmware features:

    * Euclidean sequencing & performative step entry possibilities (knob dial rather than grid input)
    * individual kit row lengths
    * moving an entire 'row' of steps in a kit horizontally (in addition to currently being able to move all steps in a kit, and one individual step)
    * New playback directions: reverse and ping-pong (can be set individually per clip)
    * Not shown here but in same workflow, random playback options coming also.

  7. #127
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Whooa! Denna har liksom legat i periferin för mig, men nu börjar den bli riktigt spännande!

  8. #128
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Skulle gärna låna en sådan här och testköra för att se om det är något för mig.

  9. #129
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Satte ut en säljesannons men ångrade mig. Den kommer ju höjas i pris 1 februari med 100 usd så girigbuken i mig funderar på att sätta ut ett högt pris redan nu. Why not liksom? Den är ju i toppskick och har 3.0-panelen (i metall, ingen j-a overlay) och gott om tillbehör inkl case, stöd, 9v-strömförsörjning, stort minnekort osv.

    Men så kom tveksamheten.. tänk om jag ångrar mig och vill gå tillbaka till OTB? Börja leta efter ett bättre alternativ känns dömt att misslyckas, och då kanske jag får hosta upp det nya priset.. Suck, lyxproblem..

  10. #130
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av defalut Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Satte ut en säljesannons men ångrade mig. Den kommer ju höjas i pris 1 februari med 100 usd så girigbuken i mig funderar på att sätta ut ett högt pris redan nu. Why not liksom? Den är ju i toppskick och har 3.0-panelen (i metall, ingen j-a overlay) och gott om tillbehör inkl case, stöd, 9v-strömförsörjning, stort minnekort osv.

    Men så kom tveksamheten.. tänk om jag ångrar mig och vill gå tillbaka till OTB? Börja leta efter ett bättre alternativ känns dömt att misslyckas, och då kanske jag får hosta upp det nya priset.. Suck, lyxproblem..
    Nä, bestämde mig. Den ska säljas, la ut en annons på Vend och en här, digitakt är ett möjligt byte för det enda lättjobbade jag saknar är en sampler. Behöver eg. inte fler trummaskiner men snabbjobbad sampler är en annan femma.
    Senast redigerat av defalut den 2020-12-22 klockan 20:19.

  11. #131
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/51zc0ujrFqE

    Nytt OS på gång. Wavetables etc.

  12. #132
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Spännande! Har precis börjat pilla lite igen, på min nya, har glömt en del, fram med 300-sidiga manualen igen

  13. #133
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Har sneglat på denna länge och den verkar vara precis det jag letar efter. Kan man som i den fina iOS-appen Xynthesizr välja specifika områden i grid:en där man kan ställa in random eller morph av noterna (enligt förkonfigurerade regler/beteenden)?
    Sen undrar jag om det finns det några återförsäljare inom EU eller går den bara att köpa direkt av Synthstrom?

  14. #134
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    tobbiew - Ettan vet jag inte. Det kommer dock ett uppdaterat OS "snart" där bland annat sequencern blir mer avancerad.
    Tvåan - Nä, inga återförsäljare. Det tog dock tre dagar för min att komma från NZ. Kanske 2 000 i moms och tull.

  15. #135
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tobbiew - Ettan vet jag inte. Det kommer dock ett uppdaterat OS "snart" där bland annat sequencern blir mer avancerad.
    Tvåan - Nä, inga återförsäljare. Det tog dock tre dagar för min att komma från NZ. Kanske 2 000 i moms och tull.
    Tack! Det blir nog tusan ett köp oavsett om den funktionen finns eller inte (men det hade varit väldigt nice om det fanns). Den verkar ha allt man behöver och lite till plus att min hjärna funkar bäst med den typen av XO-interface För övrigt verkar det som att de hela tiden utvecklar den med nya intressanta funktioner.

  16. #136
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/vpfbRyCrUYI

    Fin ambient med Deluge och ett spår från Peak.

  17. #137
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior
    Deluge firmware V4.0.0 is now in beta!


    Om man vill gå med som beta-testare https://forums.synthstrom.com/catego...-testing-group


    The key new features are:
    - Wavetable synthesis, and improved single-cycle waveform playback.
    - Support for MIDI Polyphonic Expression (MPE), and similarly MIDI polyphonic aftertouch. The Deluge can receive MPE from external MIDI controllers that support it, it can record this data, and the internal Deluge synths can respond to it. And this MPE data may also be output again to an external synth.
    - Euclidean sequencing - per row of a clip on the Deluge. This also means that now individual rows within a clip may be set to different lengths.
    Sequences can be set to play in reverse, or to ping-pong.
    - Synths, kits and songs may be put into folders, and the user can browse these when saving and loading.
    - MIDI input devices (and to a limited extent output devices) may be differentiated and treated separately, so that two devices sending on the same MIDI channel won't be confused.
    - Improved handling of regular MIDI pitch bend and channel pressure. Adjustable MIDI pitch bend ranges.
    - Sharing presets along with their audio files, with other Deluge users, is now easier.

  18. #138
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Grymt med ordentlig patch-hantering! Det saknades verkligen.

  19. #139

  20. #140
    deleted user
    Vad är rimligt beggat pris för en sån här? Ligger en på vend för 9500, känns väldigt överprisat.

    Och hur är samplingen nuförtiden? Minns att jag fick intrycket att den inte sken på att sampla / hantera samplingar jämfört med andra.
    Senast redigerat av deleted user den 2022-01-28 klockan 18:21.

  21. #141
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Den har gått upp lite i pris sedan den kom så jag tror att 8500 - 9500 är normalpris. Den är svinbra om du använder den varje dag och har förmågan att memorera alla shortcuts. Om du använder den då och då är den helt omöjlig att få kläm på.

  22. #142
    deleted user
    Går det att automatisera timestretch och steglös pitch på samplingarna på ett enkelt sätt i deluge? någon?

  23. #143
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

  24. #144
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har gått upp lite i pris sedan den kom så jag tror att 8500 - 9500 är normalpris. Den är svinbra om du använder den varje dag och har förmågan att memorera alla shortcuts. Om du använder den då och då är den helt omöjlig att få kläm på.
    Det låter som jag och octan!

  25. #145
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Man kanske skulle sälja av all Euro och bara ha en sån här istället?
    Eller en Elektron-makapär?

  26. #146
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kanske skulle sälja av all Euro och bara ha en sån här istället?
    Eller en Elektron-makapär?
    Eller en liten laptop med DAW, tänkte jag precis efter att ha gasat på den här några vändor.

  27. #147
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller en liten laptop med DAW, tänkte jag precis efter att ha gasat på den här några vändor.
    Och sen lite Euro igen och så går man full circle.
    Vore kul att testa en Deluge vid tillfälle, oavsett.

  28. #148
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den har gått upp lite i pris sedan den kom så jag tror att 8500 - 9500 är normalpris. Den är svinbra om du använder den varje dag och har förmågan att memorera alla shortcuts. Om du använder den då och då är den helt omöjlig att få kläm på.
    Finns en på Vend nu för 8 200 SEK. Billigt!

  29. #149
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns en på Vend nu för 8 200 SEK. Billigt!
    I Tranemo av alla ställen, mina hemtrakter.
    Odlarn, dags för en tur till Uddebo?

  30. #150
    eriksoderberg
    eriksoderberg är inte uppkopplad
    eriksoderbergs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    La order tidigare ikväll. Hade ingen vidare koll på den innan, mer än att den skulle vara kompetent och rolig men bara gick att köpa från andra sidan jorden. Såg Filmmaker igår och han körde den som hjärna i sin setup, jag blev mer nyfiken på vad den kan göra så spenderade ex antal timmar på att kolla upp den idag. Blev helt såld, verkar vara den saknade biten i min hårdvarusetup, så sjukt pepp nu!

  31. #151
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I Tranemo av alla ställen, mina hemtrakter.
    Odlarn, dags för en tur till Uddebo?
    Hade helt missat detta inlägg. Hade ju självklart inte varit några problem att hämta upp den åt dig.

  32. #152
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hade helt missat detta inlägg. Hade ju självklart inte varit några problem att hämta upp den åt dig.
    Jag tänkte för dig!
    Den gick ner lite i pris dessutom innan annonsen togs bort, borde nog ha knipit den själv men blev avskräckt av robopants inlägg.

  33. #153
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänkte för dig!
    Den gick ner lite i pris dessutom innan annonsen togs bort, borde nog ha knipit den själv men blev avskräckt av robopants inlägg.
    Ja, det är precis så jag tänker när jag kollat instruktionsvideos för den.

  34. #154
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tänkte för dig!
    Den gick ner lite i pris dessutom innan annonsen togs bort, borde nog ha knipit den själv men blev avskräckt av robopants inlägg.
    Äsch nog för att mycket måste kommas ihåg, men det mesta har en logik och om man tänker "borde det inte gå att <insert valfritt>", så jodå det går. Till skillnad mot många grejer från Roland t.ex., där jag ofta hamnar i ett "varför går inte det här enkla som har funnits sedan 1985".

    Däremot hoppa mellan olika projekt kan vara lite lurigt, hade ev. önskar en liten infodisplay om vad som ligger på varje spår/clip, men inte mer!

  35. #155
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Har inte helt och hållet släppt tanken på denna dock. Formatet verkar perfekt för att plocka med på resa istället för ett litet 3U-modular case.

  36. #156
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Ljudmotorn är tillräckligt bra för att göra VA/analogtrummor, och eftersom man kan ladda en synt per pad i ett kit blir det riktigt skoj! Flexibiliteten är enorm.

  37. #157
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/9CKKbay5dQQ

    Nästan två timmar live house!

  38. #158
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Anar jag en Smithsreferens? 🙂

    I namnet på videon alltså.

    Det sämsta med Deluge är att det bara är upp till mig att det inte blir massa bra musik! Apparaten är så fylld av möjligheter! Längtar tillbaka till 90-talets brist på pengar och prylar 🙂

  39. #159
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Älskade min Deluge, det är världens mesta groovebox om man nu ser den som det; det som gjorde att jag släppte den var att jag tyckte den var svår att överblicka när man gjorde hela låtar. Det var svårt att arbeta om man ville hoppa fram och tillbaka, till en viss punkt t.ex. Korta låtar eller om man jobbar med loopar och kör mute/unmute av partier så funkade den bättre, men att göra komplicerade arrangemang, där tycker jag att den tappade lite. Men jäklar vad kul man kan ha med den, och vilken bra live-maskin det är om man verkligen lär sig den!
    En till grej som jag tyckte var både bra och dålig var att den fick för många funktioner! Det blev så mycket att hålla ordning på, och svårt att hitta. Mycket funktion men också ökad komplexitet!

    Hur som helst; jag upptäckte att jag har kvar min gamla metall-"front"-plate från det att jag bytte till 3.0 firmware. Den är helt repfri och superfin! Om någon är intresserad så skänker jag gärna bort den gamla mot fraktkostnaden. Bara att höra av sig..

  40. #160
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Igen, borde sälja allt och bara behålla Deluge. Och ett midiklav. Och A1. Och en gammal analog. Och någon synt med smörgåsbord. Fan.

  41. #161
    eriksoderberg
    eriksoderberg är inte uppkopplad
    eriksoderbergs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    10 dagar med Deluge nu, fantastiskt kul och kapabel apparat. Imorn kör jag live på Hus7 (EBM United) och Deluge spelar huvudrolll som trummaskin, sequencer, sampler och synth. Så smidig för live! Kommer ha SH01A & MS20 som komplement, mest för att det är kul med fler grejer att ratta på. Har ännu inte testat arranger view och inte spelat in audio, känns som den jag bara skrapat på ytan än… grymt glad att ha hittat den

  42. #162
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eriksoderberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    10 dagar med Deluge nu, fantastiskt kul och kapabel apparat. Imorn kör jag live på Hus7 (EBM United) och Deluge spelar huvudrolll som trummaskin, sequencer, sampler och synth. Så smidig för live! Kommer ha SH01A & MS20 som komplement, mest för att det är kul med fler grejer att ratta på.
    Kul! Jag tittar förbi!

  43. #163
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Kan inte släppa tanken på en Deluge riktigt. Någon som har lust att avråda/låna ut/sälja (i fallande prioritetsordning)?
    Senast redigerat av Juno60 den 2022-04-15 klockan 21:13. Anledning: Ordningen måste förtydligas

  44. #164
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Första intryck av Deluge: Den här borde jag skaffat tidigare.

  45. #165
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/9JcGsNPrk_g

    Skräp och Deluge.

  46. #166
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Skräp och Deluge.
    Måste testa på ÅVC i Sätra i helgen.

  47. #167
    eriksoderberg
    eriksoderberg är inte uppkopplad
    eriksoderbergs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Åh, du skaffade en, grattis!

  48. #168
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av eriksoderberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åh, du skaffade en, grattis!

  49. #169
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Grym jävla uppdatering ute nu:


    Deluge 4.0 Firmware Update Out Now!

    Instructional videos and download link below

    https://forums.synthstrom.com/discus...mware-out-now/

    Highlights include:

    • Wavetable synthesis, and improved single-cycle waveform playback.

    • Support for MIDI Polyphonic Expression (MPE), and similarly MIDI polyphonic aftertouch. The Deluge can receive MPE from external MIDI controllers that support it, it can record this data, and the internal Deluge synths can respond to it. And this MPE data may also be output again to an external synth.

    • Euclidean sequencing - per row of a clip on the Deluge. This also means that now individual rows within a clip may be set to different lengths.

    • Sequences can be set to play in reverse, or to ping-pong.

    • Synths, kits and songs may be put into folders, and the user can browse these when saving and loading.

    • MIDI input devices (and to a limited extent output devices) may be differentiated and treated separately, so that two devices sending on the same MIDI channel won’t be confused.

    • Improved handling of regular MIDI pitch bend and channel pressure. Adjustable MIDI pitch bend ranges.

    • Sharing presets along with their audio files, with other Deluge users, is now easier.

    (video animation by https://euphoric-co.com/)

  50. #170
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Wow, eller uh, en till helsida med shortcuts att lära sig 😁

  51. #171
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Yeah! Så… hur fan gör man en wavetable?? ��

  52. #172
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    …man laddar ner Synthesis Technologys gratisapp.
    https://synthtech.com/waveedit/

  53. #173
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Damn där rök min helg. Tack!

  54. #174
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Damn där rök min helg. Tack!
    Varsågod/sorry!

  55. #175
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Satt just och lekte med de euklidiska funktionerna och ngn pad från Boards of Deluge plus delay. Vilken underbar maskin!

  56. #176
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    En månad senare: så jäkla nöjd. Fortfarande av åsikten att jag borde skaffat en tidigare.
    Shortcuts / knappkombos har börjat sitta. Har inte testat midi eller CV/Gate eller audio in-syntes ännu.

    Enda aber jag hittills märkt är att reverb size verkar vara global per song/arr och inte går att sätta unikt per clip. Eller har jag missat något?

  57. #177
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Enda aber jag hittills märkt är att reverb size verkar vara global per song/arr och inte går att sätta unikt per clip. Eller har jag missat något?
    Stämmer. Den har bara ett globalt reverb, men delay per kanal.

  58. #178
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Ok, dags att invitera lite ångor. Ni som kommer från Elektron till den här: smärtsam process eller helt ok?

  59. #179
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran

  60. #180
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ullrich Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, dags att invitera lite ångor. Ni som kommer från Elektron till den här: smärtsam process eller helt ok?
    Mja, har väl egentligen inte förlitat mig enbart på elektron´s sequencers utan det har alltid varit en combo.. men Deluge är ganska lätt att lära sig. Den är alldeles utmärkt att jamma med, och när man har lagt upp ett gäng spår och jobbar på att bygga en låt genom mute/unmute osv, och att man kan använda sättet att modulera _allla_ spår samtidigt med t.ex. ett filter (om man vill göra basoski-house t.ex.) så går det snabbt att få kläm på ett framträdande.

    MEN.

    Problemet, som jag personligen tycker (med alla groooveboxes) är överblicken över ett arrangemang, men det gäller ju som sagt alla såna här maskiner så deluge är ändå bland de bättre. Synd på den lilla displayen men i övrigt är det en grymt bra och rolig maskin. Den har sina svagheter men man får sjukt mycket för pengarna. Det var ett tag sedan jag sålde min så det har nog hänt väldigt mycket internt, men om man gillar en maskin som ger mycket i ett litet smidigt paket, så är den klockren.

    Svaret på frågan iaf är att jag tyckte det var rätt smärtfritt, så det så.

Liknande ämnen

  1. Flexi002 - Futility - Forward / Deluge
    Av cynthia i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 10:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •