Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Eventide Space vs H9 Max

godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran

Eventide Space vs H9 Max

Jag har beställt en ny Spacepedal och det ska bli så jävla härligt att koppla upp och framförallt få in i live-setupen!
    Dock kan jag inte låta bli att snegla mot den där H9:an. Allt i ett liksom. Men det där med massa undermenyer (vilket det verkar vara?) tilltalar mig inte det minsta.
    Är det någon som har H9:an och kan ge mig en vink om hur pass snabbjobbad den är. Hur den funkar live t.ex. Finns det ändå fördelar med att ha Space istället kanske?

Tack o bock.

Max S
    Max S är inte uppkopplad
    Max Ss avatar
    Senior
    jag har båda... och det är fan gudasänt att ha rattarna på space...

iof kan du koppla en ipad etc till H9'an , men fysiska rattar vinner 7 dar i veckan !

godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Ja det är ju just det. Jag kör iPad live, känns ändå som ett stort plus. Är det mycket menydykande då på H9:an? Mer en studioeffekt liksom?

Citat Ursprungligen postat av Max S Visa inlägg
    jag har båda... och det är fan gudasänt att ha rattarna på space...

iof kan du koppla en ipad etc till H9'an , men fysiska rattar vinner 7 dar i veckan !

dokido
    dokido är inte uppkopplad

Veteran
    har lite frågetecken om H9max (funderar på att byta space mot h9)

1. om man köper max, måste man ändå betala för olika presets?
    2. kan man seriekoppla olika inställningar, exv compressor + pitchshifter + reverb(från space)? eller bara köra ett i taget?
    3. vad jag förstår är det samma ljud i space som h9, fast enklare att ratta i space?

outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag har också H9, Space, Time Factor etc och använder mest H9 för att de är så mångsidiga.

Köper du Max får du alla algoritmer, även de kommande. Jag som har mer än en H9 får dessutom alla algoritmer/presets till upp till fem enheter.

Nej, det går inte att seriekoppla. Dock finns det några inställningar som har t ex både delay och pitch shifter osv.

Ja, det är samma ljud som i Space.

dokido

Veteran
    aha, ok , tack för infon, var väl lite som jag hoppats och fruktat, he he

dokido

Veteran
    undrar om det är dyrare eller billigare eller samma pris om jag köper en h9 core (4100) och uppgraderar till max, vilket väl sker från usa antar jag eller köper en h9 max direkt (7000). antar att det är dyrare eller samma pris men man vet ju inte.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •