Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Mixbus32C

  1. #1
    Nattvard
    Nattvard är inte uppkopplad
    Nattvards avatar
    Senior

    Mixbus32C

    Vet att det redan finns en antik Mixbus-tråd, så mergea om det passar. Harrison marknadsför Mixbus32C som en annan produkt än vanliga Mixbus och båda kommer att leva parallellt.

    Mixbus32C har en annan eq och 12 bussar istället för 8 i vanliga Mixbus. Jag har själv gått över till Mixbus från Logic som jag riktigt aldrig blivit kompis med (trots 10 års försök, körde Cubase och dessförinnan Cakewalk i förra årtusendet).

    Någon som har testat Mixbus32C? De kör just nu ett specialerbjudande på $149 för befintliga Mixbus-användare. Är en eq värd så mycket? Jag kan tycka att den trebands som ingår i vanliga Mixbus är lite för begränsad.

  2. #2
    ahellquist
    ahellquist är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    @Nattvard

    Har inte själv kört Mixbus men är rätt sugen. Har kört Ardour under lång tid och tror att steget till Mixbus inte är så stort.

    om du är bekant med IRC så kan du logga in på FreeNode på forumet #ardour
    Där finns BenAtHarrison som är en av huvudutvecklarna för båda Mixbusvarianterna

    Alternativt klicka på följande länk.. http://webchat.freenode.net/?channels=ardour

    Han kanske vet om det går att evaluera eqn från 32c i din vanliga Mixbus alternativt kan han ju ge lite input hur de placerat 32c rent strategiskt och om det du behöver är på gång även i vanliga Mixbus..

  3. #3
    Nattvard
    Nattvard är inte uppkopplad
    Nattvards avatar
    Senior
    Jag köpte Mixbus-32C för en månad sedan och är mycket nöjd! Gillar att man inte behöver göra så mycket klickande och ställningstagande. Allt man behöver (eq, compressor) finns redan där, bara att skruva lite tills det låter bra.

  4. #4
    ahellquist
    ahellquist är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ja, det låter som en bra metodik. Det hjälper nog de flesta attjobba med musiken istället för en lång lista med plugins som gör i princip samma sak. Många proffs menar ju att man klarar sej utmärkt med stock plugins och det är nog säkert sant.

    Citat Ursprungligen postat av Nattvard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte Mixbus-32C för en månad sedan och är mycket nöjd! Gillar att man inte behöver göra så mycket klickande och ställningstagande. Allt man behöver (eq, compressor) finns redan där, bara att skruva lite tills det låter bra.

  5. #5
    Nattvard
    Nattvard är inte uppkopplad
    Nattvards avatar
    Senior

  6. #6
    Nattvard
    Nattvard är inte uppkopplad
    Nattvards avatar
    Senior
    Mixbus 32C v6 är släppt, vanliga släpps snart.

    Jag har inte uppgraderat än.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •