Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 ... SistaSista
Resultat 121 till 180 av 445

Ämne: Tråden om Soundcloud

  1. #121
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Men "dj",,, vad betyder det? Retorisk fråga,,,

    Hur många dj's finns det egentligen, som arbetar och skapar som originalets dj?

    Kanske missade jag något i själva tråden,, men om man söker efter musikstilar, framför allt dansgolvsanpassad uts uts uts,, så dyker det upp mängder med set på flera timmar. Det får mig att känna viss förtvivlan. Hur kan någon ha nytta av det, förutom som bakgrundsmusik? Visst, jag är en grumpy syntare, men ändå!

  2. #122
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Genres som techno har en tradition av konsumtion genom mixtapes, du får nog leva med det

  3. #123
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men "dj",,, vad betyder det? Retorisk fråga,,,

    Hur många dj's finns det egentligen, som arbetar och skapar som originalets dj?

    Kanske missade jag något i själva tråden,, men om man söker efter musikstilar, framför allt dansgolvsanpassad uts uts uts,, så dyker det upp mängder med set på flera timmar. Det får mig att känna viss förtvivlan. Hur kan någon ha nytta av det, förutom som bakgrundsmusik? Visst, jag är en grumpy syntare, men ändå!
    Hur någon har nytta av ett DJ-set skiljer sig väl inte så mycket mot hur man nyttjar ett enskilt spår. Man lyssnar på det, helt enkelt!

    Bland de bästa musikupplevelser jag haft är när jag gått långa promenader i en ny stad med ett bra mix-set eller två i lurarna. Personligen föredrar jag absolut det mot att lyssna på enskilda låtar där musiken blir tyst var femte minut.

    Detta när det gäller techno house etc. Har inte hört så många bra DJ-set med synthpop då den musiken inte riktigt är skapad för samma ändamål som techno.

  4. #124
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Personligen föredrar jag absolut det mot att lyssna på enskilda låtar där musiken blir tyst var femte minut.
    I find your lack of Villalobos-listening disturbing.

  5. #125
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Inte loggat in på Soundcloud på länge- vad får man se?

    Där tittar tre damer i bikini upp med rumpor mot kameran... Tjo tack, rumpor är väll vackert och uppskattat men det är väll inte det man tänkt titta på när man är där för att lyssna på härliga drones...???

    Förfall... Ja!

  6. #126
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Mm, det var precis så jag kände,, bakgrundsmusik, ett komplement till något annat man gör. (Det var inte meningen att klaga på någon egentligen. Det som bekymrade mig var att mycket musik blir mer bakgrund än något man kan hitta, fördjupa och förälska sig i. Fasen vad flummigt det blev...)


    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur någon har nytta av ett DJ-set skiljer sig väl inte så mycket mot hur man nyttjar ett enskilt spår. Man lyssnar på det, helt enkelt!

    Bland de bästa musikupplevelser jag haft är när jag gått långa promenader i en ny stad med ett bra mix-set eller två i lurarna. Personligen föredrar jag absolut det mot att lyssna på enskilda låtar där musiken blir tyst var femte minut.

    Detta när det gäller techno house etc. Har inte hört så många bra DJ-set med synthpop då den musiken inte riktigt är skapad för samma ändamål som techno.

  7. #127
    ngaes
    ngaes är inte uppkopplad
    ngaess avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Att lägga ner Groups är ett riktigt pissigt beslut. Förstår inte tankegången. Men dom kanske bara vill ännu en strömmande musiktjänst för etablerade artister..

    Man kan ju signa en petition för att låta Groups stanna.


    https://www.change.org/p/soundcloud-...edium=copylink

  8. #128
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Signat

  9. #129
    MungoBBQ
    MungoBBQ är inte uppkopplad
    MungoBBQs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Också signat. Tycker Soundcloud borde satsa MER, inte mindre på communities de har.

  10. #130
    ngaes
    ngaes är inte uppkopplad
    ngaess avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Kul att se dig Mungo!

  11. #131
    JonasE
    JonasE är inte uppkopplad
    JonasEs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Light Head Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mm, det var precis så jag kände,, bakgrundsmusik, ett komplement till något annat man gör. (Det var inte meningen att klaga på någon egentligen. Det som bekymrade mig var att mycket musik blir mer bakgrund än något man kan hitta, fördjupa och förälska sig i. Fasen vad flummigt det blev...)
    Fattar inte vad du menar? Vadå kan man inte hitta, fördjupa sig i och förälska sig i techno? Varför skulle man inte kunna det? För att Outshape uppskattar att lyssna på det när hen promenerar? Har du vekrligen så dålig förståelse för annan musik än din egen att du inte tror att man skulle kunna fördjupa sig i den? eller förälska sig i den?

    Och att konsumera en DJ mix är väll inte konstigare än att konsumera ett album? Brukar va ungefär lika långa...

  12. #132
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det här att man måste logga in för att slippa få utskick. Så drygt när det ändå bara är en massa spam.

  13. #133
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Finns det andra företag där man måste logga in för att ta bort notifications? Är det ens lagligt? Just att det enda jag får är ju mail om attr jag har fått spam. Så trött på de jävla nollorna som liger bakom det här företaget.

  14. #134
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Det räcker ju med att logga in en gång och klicka ur allt. Allt är lagligt så länge du gått med på det. Vilket du gjorde när du accepterade deras avtal genom att registrera dig.

  15. #135
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, men har man flera konton är det drygt. Syftar alltså på utskick som inte går att ta bort med ett eller två klick. Trodde man var tvungen att haen unsubscribeknapp.

    Tog bort kontot. Börjar rensa nu.

  16. #136
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, men har man flera konton är det drygt. Syftar alltså på utskick som inte går att ta bort med ett eller två klick. Trodde man var tvungen att haen unsubscribeknapp.

    Tog bort kontot. Börjar rensa nu.
    Hm, vilka typ av utskick? Jag får aldrig något. Har stängt av allt om t ex någon skickar pm på sc eller gillar, delar osv.

  17. #137
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    "Du har spam"-utskick. Det gick att klicka bort, men jag kan inte minnas någon annan som kräver inlogg för att stänga av sånt där. Tror inte ens Paypal är så korkade.

  18. #138
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, men har man flera konton är det drygt. Syftar alltså på utskick som inte går att ta bort med ett eller två klick. Trodde man var tvungen att haen unsubscribeknapp.

    Tog bort kontot. Börjar rensa nu.
    Är det okej att en person har flera konton?

  19. #139
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det okej att en person har flera konton?
    Oklart. Men det är olika projekt i alla fall.

  20. #140
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag har hur många som helst. Har aldrig hänt något.

  21. #141
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag har två konton och kan inte påminna mig och ett enda mejl utöver när jag skapade kontot.

  22. #142
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    "Hey,

    CookeCarpenter2626 sent you a message:

    "I like everything. Boyish girls, girlish boys, the heavy and the skinny http://tmel.me/ydhy141740"

    To reply, go directly to the conversation (this feature is currently only supported in desktop browsers)."

  23. #143
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har två konton och kan inte påminna mig och ett enda mejl utöver när jag skapade kontot.
    Epost från SoundCloud som företag menar jag. Att det sedan är puckon som spammar är en annan sak. Men det blir inga mejl utan bara meddelanden på websidan. Kan vara att jag har gjort någon inställning...

  24. #144
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Varje gång jag loggar in på soundcloud står det har hänt något i den där bjällerknappen. Det är samma notification varje gång, den är lite mer än en månad gammal. Undrar vad det beror på.

  25. #145
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varje gång jag loggar in på soundcloud står det har hänt något i den där bjällerknappen. Det är samma notification varje gång, den är lite mer än en månad gammal. Undrar vad det beror på.
    har stundtals haft samma sak.
    samma med meddelanden.
    tog nog bara bort dom tillslut.

  26. #146
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Samma här. Har pågått i nått halvår eller så.

  27. #147
    Antimon
    Antimon är inte uppkopplad
    Antimons avatar
    Avliden
    Å här å.

  28. #148
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Undrar om det kan vara någon sorts blocker som ligger bakom det? Jag köpr NoScript och uBlock origin. Men jag har ju avblockat cdn och dylikt så det funkar att spela musiken, och ingen annan sida är så trasig som soundcloud. Om ni tre har det igång?

  29. #149
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har ni kontaktat supporten?

  30. #150
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Hej supporten kan ni släcka bjällerklockan, den stör.

  31. #151
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag kontaktar bara soundcloud mha astral hatprojektion och diverse demoner jag postar dit.

  32. #152
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Släck lampan! Den stör mitt lyssnande!

    Hi, I'm part of a "focus group" currently discussing the soundcloud notification cowbell and its recent random behavior. Please look into that.

  33. #153
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Jag mailade; "Fuk da bells!"

  34. #154
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Genres som techno har en tradition av konsumtion genom mixtapes, du får nog leva med det
    Har du källa på det? Sämt åsido det är ju grymt stort med mixtapes jag brukar dock kolla på youtube videos om det är något. Annars lyssnar jag nog mest på egna vinyler jag handlat. Streamar väldigt lite dj-sets i förhållande till hur mycket jag lyssnar på musik.

  35. #155
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Haha, surfar på soundcloud på mobilen för att stänga av notifications. Släpar runt ett litet litet fönster a'la waptelefon (de har ingen mobilsida och man kan inte zooma ut). Och dessutom Tog det typ en miljard buggiga klicka för att kunna stänga av, inget hände men sidan började be min browser om lösenord hela tiden. Så jävla dåligt.
    Man kan tycka att jag klagar extra mycket för att jag hatar soundcloud, men jag hatar soundcloud för att de är så jävla sämst. Fattar verkligen inte vad som händer där.

  36. #156
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Man får vara tacksam för att soundcloud användandet sker på frivillig basis.

  37. #157
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Ja, och för att man får klaga på en tjänst. Man blir inte immun mot kritik för att man är "gratis".

  38. #158
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Kalla mig apatisk, men för mig har sc fungerat precispå samma sätt i snart 7 år.

  39. #159
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, och för att man får klaga på en tjänst. Man blir inte immun mot kritik för att man är "gratis".
    Om du verkligen vill påverka något så hoppas jag att du skickar kritiken till Soundcloud också, annars blir det lite "knyta näven i byxfickan" över det hela.

  40. #160
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du verkligen vill påverka något så hoppas jag att du skickar kritiken till Soundcloud också, annars blir det lite "knyta näven i byxfickan" över det hela.
    Njä, det orkar jag inte. Tänker att det är ett medvetet val, så man ska skaffa appen. En del knappar som redirectar till app store istället för funkar (den ordinarie login-knappen t.ex). Kom in bakvägen från ett mail.

  41. #161
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag gillade den gamla versionen. Men förutom att de infört konstig reklam så har det inte förändrats för mig, mer än att de utökade gratislagringsutrymmet. Vet inte vad som skulle vara sämst med det. Jämfört med vilken liknande site? Det beror nog på vad man ska ha det till...

  42. #162
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Antiloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kalla mig apatisk, men för mig har sc fungerat precispå samma sätt i snart 7 år.
    samma här.

  43. #163
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillade den gamla versionen. Men förutom att de infört konstig reklam så har det inte förändrats för mig, mer än att de utökade gratislagringsutrymmet. Vet inte vad som skulle vara sämst med det. Jämfört med vilken liknande site? Det beror nog på vad man ska ha det till...
    Jag tycker det är buggigt och korkat upplagt, det behöver man inte jämföra med något annat för att tycka. Bandcamp är väl inte såå liknande, men det är en fröjd att använda deras tjänst. Allt är tydligt upplagt och funkar (i min erfarenhet). Men kanske har jag förändrats också, inte deras målgrupp längre.

    - - - Updated - - -

    Vimeo är ju liknande fast videor. Tycker det är skitbra.

  44. #164
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Bandcamp är ju en helt annan grej. Men jag förstår vad du menar. De har tagit i lite för mycket. Men för mig är det allt värt (fast gratis ) att kunna ha typ hundra låtar lyssningsbara för alla jag känner och inte känner.

  45. #165
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Kunde man inte iaf få kommentera låtar i appen???

  46. #166
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kunde man inte iaf få kommentera låtar i appen???
    Du får kommentera appen i låtar du skriver framöver istället

  47. #167
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du får kommentera appen i låtar du skriver framöver istället
    bättre

    #notabugbutafeature

  48. #168
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Är det verkligen så svårt för SC att få bukt på Spambot-problemet?
    det reggas ju dagligen nya bottar med exakt samma profilbild, är det en omöjlighet eller skiter SC bara i det?

  49. #169

  50. #170
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Fattar inte. Enklaste tordeväl vara att sluta med gratiskonton. Lyssna anonymt är gratis, minsta nuvarande "gratiskontot" en tia (eller mer) per månad. Räcker inte det får de väl helt enkelt börja efterleva kravet i villkoren på att man bara får ladda upp saker man äger allarättigheter till, alternativt bara vidarefakturera licenskostnader till dem som bryter mot det så de får bort sina licenskostnader.

    Inget gratiskonto skulle dessutom lösa spamproblemen.

  51. #171

    Redaktör
    No company exemplifies the travails of digital music services better than SoundCloud. Founded in 2007, the Berlin company has attracted about 175 million users with 135 million tracks of easy-to-share remixes, podcasts, and user-generated content. SoundCloud is beloved among artists and fans, and a darling of the European startup scene. It’s also facing an uncertain future. User growth has stalled, ad sales haven’t taken off, and adoption of its nine-month-old paid service, SoundCloud Go, has been weak.
    Bloomberg: In Apple-Spotify World, SoundCloud Can’t Find Room

  52. #172
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Sparkar 40% av sina anställda.

    https://www.residentadvisor.net/news.aspx?id=39444

  53. #173
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag räknar rätt så varslas 73 personer och de är 40%. Då har Soundcloud över 180 anställda, vad sysslar dom med om dagarna egentligen, raderar spam? Förstår mig inte på dom där dataföretagn. /Stofilen

  54. #174
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av timothy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vad sysslar dom med om dagarna egentligen
    Flipperspelande i kafeterian varvat med ett och annat skypemöte.

  55. #175
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av timothy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag räknar rätt så varslas 73 personer och de är 40%. Då har Soundcloud över 180 anställda, vad sysslar dom med om dagarna egentligen, raderar spam? Förstår mig inte på dom där dataföretagn. /Stofilen
    Underhåller/fixar buggar i nån av de 100-tals olika APIerna?

  56. #176
    hypercykel
    hypercykel är inte uppkopplad
    hypercykels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Phat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Pingis och posta roliga memes i gruppchatten..
    Min arbetsplats fixd.

  57. #177
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1266.PNG 
Visningar:	72 
Storlek:	90,6 KB 
Id:	75756

  58. #178
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag förvånades mest av hur risigt Deezer ligger till jämfört med andra...

  59. #179
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Underhåller/fixar buggar i nån av de 100-tals olika APIerna?
    Det är väl dessutom ännu fler, 173 pers, som slutar enligt länken ovan ?

  60. #180
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Fight the power!
    Deezer <3

Liknande ämnen

  1. Svar: 50
    Senaste inlägg: 2014-11-10, 15:33
  2. soundcloud
    Av Modulation i forum Nyheter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-09-08, 13:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •