Sidan 5 av 8 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 445

Ämne: Tråden om Soundcloud

  1. #241
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ingen munter läsning. Dags att de gör om och gör rätt...

  2. #242
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läser om annonserna... jag har gratiskontot och strömmade igår tre timmar i sträck när jag slet i trädgården. Jag hörde inte en enda reklamsnutt och har inte gjort det nå'n gång tidigare heller. Har någon av er andra mötts av reklam mellan låtarna? *förbryllad*
    Nej jag har aldrig hört reklam på soundcloud. Jag har också gratiskontot och jag har inte adblock. Märkligt.

  3. #243
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej jag har aldrig hört reklam på soundcloud. Jag har också gratiskontot och jag har inte adblock. Märkligt.
    Samma här.

  4. #244
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Hur kan ni leva utan adblock?????? Eremitliv utan internet?

  5. #245
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur kan ni leva utan adblock?????? Eremitliv utan internet?
    Frugan har inte heller adblock och får kopiöst med reklam, jag får väldigt lite. Har ingen aning om varför.

  6. #246
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag adblockar så det står härliga till, men inte i luren och jag hade liksom förväntat mig lite reklam i streamen, som på spotify free.

  7. #247
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur kan ni leva utan adblock?????? Eremitliv utan internet?
    Får inte mycket reklam så det fungerar fint.

  8. #248
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    På iphone kan man köra Better. Funkar riktigt bra (kräver att man använder Safari)

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Får inte mycket reklam så det fungerar fint.
    Efemitliv alltså!

  9. #249
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På iphone kan man köra Better. Funkar riktigt bra (kräver att man använder Safari)

    - - - Updated - - -



    Efemitliv alltså!
    Ja kontakten med dig räcker

  10. #250
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja kontakten med dig räcker
    :-D

  11. #251
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    nä jäsp asså, sorgligt att det går åt skogen, ska bli intressant och se om dom kommer på nåt som vänder skutan...

  12. #252
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Har under 7 år aldrig hört reklam på SoundCloud. Trodde inte det existerade! Men det kanske beror på vad man lyssnar på?

    Hoppas de kan vända skutan för SC är det enda stället jag känner till för mig som amatör att lyssna, dela och knyta kontakter...

  13. #253
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Det här ger mig många flashbacks till mp3.com, som också var sista (?) gången jag hade någon slags mikroskopisk framgång med musik på nätet. http://ryangtanaka.com/disrupting-th...2-mp3-dot-com/

    Det verkar fortfarande så att det aldrig varit enklare - eller svårare - att gå indie.

  14. #254
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Enligt Bloomberg är ett uppköp nära nu. Det är två riskkapitalbolag som tillsammans i så fall kommer att uppnå majoritetsägande. Några avtal ska ännu inte vara slutna, men det ska som sagt vara nära. Enligt Bloomberg via DN.

    http://www.dn.se/kultur-noje/soundcl...a-nara-uppkop/
    Senast redigerat av BoscoSync den 2017-07-31 klockan 11:25.

  15. #255
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av BoscoSync Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt Bloomberg är ett uppköp nära nu. Det är två två riskkapitalbolag som tillsammans i så fall kommer att uppnå majoritetsägande. Några avtal ska ännu inte vara slutna, men det ska som sagt vara nära. Enligt Bloomberg via DN.

    http://www.dn.se/kultur-noje/soundcl...a-nara-uppkop/
    Intressant... med majoritet kan de ju uppnå en del. Man undrar bara om det finns nå'n vision kring musik eller om man bara ska haussa marknadsvärdet och gå vidare om 1-2 år.

  16. #256
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Kan ha ändrats men,
    Reklam förekommer bara på låtar ifrån Soundclouds egenutvalda musiker. (Premier användare)
    Dessa kan dessutom få pengar för sin musik.
    Övriga modeller som du själv betalar för eller deras minsta gratistjänst har ingen reklam.

  17. #257
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Andrew242 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan ha ändrats men,
    Reklam förekommer bara på låtar ifrån Soundclouds egenutvalda musiker. (Premier användare)
    Dessa kan dessutom få pengar för sin musik.
    Övriga modeller som du själv betalar för eller deras minsta gratistjänst har ingen reklam.
    Det förklarar ju en del... både varför jag slipper och varför SoundCloud går så illa.

  18. #258
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant... med majoritet kan de ju uppnå en del. Man undrar bara om det finns nå'n vision kring musik eller om man bara ska haussa marknadsvärdet och gå vidare om 1-2 år.
    Nån som vet vilka riskkapitalbolag det är frågan om?

  19. #259
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Det kanske är de där som "älskar musik" som köpte reason. Allihoopa in i ljudmoolnet

  20. #260
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kanske är de där som "älskar musik" som köpte reason. Allihoopa in i ljudmoolnet
    Gick det så dåligt för propellerhuvudena eller tog de bara in kapital?


    Och angående Soundcloud, är det det någon som har koll på deras affärsidé, hur får de in pengar?

  21. #261
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag får känslan av att SC började som ett litet projekt, växte snabbare än man trott och när man kunde visa upp många användare stod investerarna där. Då drog man på spenderbyxorna. Men om den ursprungliga ekonomiska planen på något sätt kan täcka nuvarande utgiftskostym är något av pudelns kärna om du frågar mig...

  22. #262
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tinybox Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gick det så dåligt för propellerhuvudena eller tog de bara in kapital?


    Och angående Soundcloud, är det det någon som har koll på deras affärsidé, hur får de in pengar?
    Jag tror det gick/går bra för dem!

    Jag tror det bygger på riskkapital rakt igenom.

  23. #263
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Det är så himla tragiskt alltihop när man läser dendär inside storyn om hurdet gått till. Något så bra som misshandlats och gjorts så dåligt.

  24. #264
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är så himla tragiskt alltihop när man läser dendär inside storyn om hurdet gått till. Något så bra som misshandlats och gjorts så dåligt.
    +1000. Det var verkligen toppen förrut när appen var normal osv.

  25. #265
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

  26. #266
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av mv Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån som vet vilka riskkapitalbolag det är frågan om?
    Raine Group och Temasek enligt artikeln my03 länkade idag.

    Även Union Square Ventures, Doughty Hanson och Atlantic Technology om man läser vidare... en riktig soppa med folk som förmodligen mest är intresserade av användare och plattform (näst efter pengar då). Jag får vibbarna av att vad som än händer så lär det gå åt ett håll ingen av oss vill. Eller är jag bara cynisk?

  27. #267
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Nej Machinepop, du har nog rätt...

  28. #268
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Aj

    Ja det har skrivits så mycket negativt nu så det är svårt att tro på något slags positivt utfall. Man får hoppas de inte bara klappar ihop butiken vid midnatt utan ger användarna tid att ta hem sitt material.

  29. #269
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag försöker läsa det objektivt, även om jag vet att journalister också har agendor. Men siffrorna kring skulder, hur mycket som behövs, krav som ställts på ny lösning osv pekar åt ett par olika utgångar;

    1. SC tvärdör
    2. SC säljs
    3. SC tvärvänder inriktning mot mer kommersiell lösning
    4. SC inför abonnemang/avgift för _allt_
    5. SC för en tynande tillvaro och slutar som MySpace m fl

    Inget av det tilltalar mig. Själv börjar jag fundera i banor kring att gå över till YouTube for klipp och demospår.

    Ska jag se detta från investerarnas horisont så kan det finnas andra saker som lockar, men spontant tror jag de flesta hoppas på 2an. Det vore enda rimliga sättet att få igen investerade pengar. Kanske inte alla, men en del. Alternativ 1 är ju säkert mot fortsatt blödande. 3 kräver nog mer än vad som är möjligt och marknaden för det saknas tror jag. Konkurrensen är för stor. 4 skulle svika idealen och det som tilltalar många av användarna idag, inte bara för kostnaden utan också vad det skulle innebära för material som ägs av andra. alternativ 5 är en möjlighet, men att sätta hoppet till just hopp att saker vänder av sig själv har sällan eller aldrig fungerat förr...

  30. #270
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Picosong är ju bea för klipp och demos, särskilt mindre offentliga sådana. Går det att integrera i forumet på något vis?

  31. #271
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Hoppas på 2 grejor

    1. Något drastiskt
    2. Att något gott skall födas ur det

  32. #272
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag försöker läsa det objektivt, även om jag vet att journalister också har agendor. Men siffrorna kring skulder, hur mycket som behövs, krav som ställts på ny lösning osv pekar åt ett par olika utgångar;

    1. SC tvärdör
    2. SC säljs
    3. SC tvärvänder inriktning mot mer kommersiell lösning
    4. SC inför abonnemang/avgift för _allt_
    5. SC för en tynande tillvaro och slutar som MySpace m fl

    Inget av det tilltalar mig. Själv börjar jag fundera i banor kring att gå över till YouTube for klipp och demospår.

    Ska jag se detta från investerarnas horisont så kan det finnas andra saker som lockar, men spontant tror jag de flesta hoppas på 2an. Det vore enda rimliga sättet att få igen investerade pengar. Kanske inte alla, men en del. Alternativ 1 är ju säkert mot fortsatt blödande. 3 kräver nog mer än vad som är möjligt och marknaden för det saknas tror jag. Konkurrensen är för stor. 4 skulle svika idealen och det som tilltalar många av användarna idag, inte bara för kostnaden utan också vad det skulle innebära för material som ägs av andra. alternativ 5 är en möjlighet, men att sätta hoppet till just hopp att saker vänder av sig själv har sällan eller aldrig fungerat förr...
    Ja att helt gå över på YouTube är väl det närmaste alternativet om SC försvinner som jag ser det. Det är så tråkigt dock att lägga upp saker utan video av något slag. Det krävs lite mer. Men visst för demos verkar det ju funka bra att bara lägga upp en blinkande synt

  33. #273
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja att helt gå över på YouTube är väl det närmaste alternativet om SC försvinner som jag ser det. Det är så tråkigt dock att lägga upp saker utan video av något slag. Det krävs lite mer. Men visst för demos verkar det ju funka bra att bara lägga upp en blinkande synt
    Lite så jag tänker också...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas på 2 grejor

    1. Något drastiskt
    2. Att något gott skall födas ur det
    +1 (eller två?!)

  34. #274
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    @bollyhood: Du har såklart rätt. Felet här är ju att SC inte står underifrån utan redan blött miljoner och åter miljoner ut plånböcker hos investerare som vill ha igen sina pengar. De var rätt ute med en plattform för musiker och byggdes upp av det.

    Får jag sia mer själv så tror jag att de skulle gjort ett bättre jobb om de inte öppnat dörrarna för precis exakt allt. Nu ligger det alltifrån ljudböcker och DJ-set till fågelkvitter och livespelningar. Ett litet krav på att materialet inte inkräktar på upphovsrätt och lite sjysst algoritmer kring användande som genererar tips vore gött.

  35. #275
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Själv har jag svårt att förstå vad som kostar så mycket att ha Soundcloud i drift...Spotify
    måste ju pröjsa när låtarna spelas...
    Soundcloud har sugit getpung från dag ett. Usel Streaming kvalitet, kräkchocken när autoplay funktionen börjar spela något man inte skulle gett som dödshjälp ens till gammelfarmor.

  36. #276
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...kräkchocken när autoplay funktionen börjar spela något man inte skulle gett som dödshjälp ens till gammelfarmor.
    På tre gånger så stark volym som det man just lyssnade på...

  37. #277
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Själv har jag svårt att förstå vad som kostar så mycket att ha Soundcloud i drift...
    Lagring och bandbredd.

  38. #278
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Soundcloud har sugit getpung från dag ett. Usel Streaming kvalitet, kräkchocken när autoplay funktionen börjar spela något man inte skulle gett som dödshjälp ens till gammelfarmor.
    +1!!!

    Nå, dog det idag då?

  39. #279
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lagring och bandbredd.
    ...och hipp framfabstämning på kontoret?

  40. #280

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lagring och bandbredd.
    Plus en del licenskostnader till skivbolag för att täcka sånt som DJ-mixar, ersättning till artister som lägger upp sin musik, osv…

  41. #281
    Andrew242
    Andrew242 är inte uppkopplad
    Andrew242s avatar
    Senior
    Vad gjorde alla anställda på Soundcloud när de hade över 400 anställda?
    Youtube hade 2015 ungefär mellan 6-700 anställda.

    Tror vi kan enas om att Youtube är betydligt större.

  42. #282

    Redaktör
    Youtube har betydligt fler användare och använder betydligt mer lagring och bandbredd, men rent funktionsmässigt så är de väl ganska lika?

    Youtube har dessutom fördelen att ingå i Google/Alphabet, så jag gissar att mycket av infrastruktur (både teknik i form av lagring, servrar osv och mer allmän administration som ekonomi, marknadsföring, rekrytering osv) sköts av andra delar i koncernen, medan Soundcloud måste sköta det själva.

    En intressant parallell är att åtminstone för två år sedan var det oklart om Youtube gick med vinst: YouTube still doesn't make Google any money (se också den här artikeln YouTube CEO Says There’s ‘No Timetable’ For Profitability, från oktober 2016.)

    Nu kan det säkert ha ändrats sedan dess (de har blivit mer aggressiva med reklam, fler tittare, osv) men samtidigt så är det ju en stor fördel att i praktiken sponsras av Google och inte behöva oroa sig över sin affärsmodell.

  43. #283
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi

  44. #284
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

  45. #285
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av underminer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spännande... nu får vi se hur länge de miljonerna räcker...

  46. #286
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    hmmmmm.... hans formuleringar oroar mig fortfarande en aning med handen på hjärtat

  47. #287
    mv
    mv är inte uppkopplad
    mvs avatar
    Senior
    170 miljoner DOLLARS, yeez...

  48. #288
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... kräkchocken när autoplay funktionen börjar spela något man inte skulle gett som dödshjälp ens till gammelfarmor.
    Åh, kom du in på min SC

  49. #289
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Det är lovande att Ljung slutar som CEO och att den rollen istället bärs upp av Kerry Trainer. Blir spännande att se hur de kommer att arbeta framåt. Hoppas att de går tillbaka till vara ett plattform för egen distribution och kontakter mellan musikskapare då det ändå är en stor målgrupp och det behovet inte fylls på ett bra sätt av någon annan (och inte fullt av SC för den delen), istället för att försöka bli en ny musiktjänst fast utan muskler att riktigt konkurrera med Spotify, Apple, Google etc.

  50. #290
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    +1

    Låt lyssnarna komma av sig själv... istället för att värva dem till nå't de inte önskar.

  51. #291
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    rörliga bilder väcker också mer intresse. Scenshowerna är mer påkostade för varje år. Det är ju mammut-konserterna som storstjärnorna försörjer sej på numera, inte på skivförsäljning.

  52. #292
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag hoppas att de hittar en kostym där de inte behöver ta över hela världen för att överleva, utan inser att det finns en lagom stor marknad bland oss som använder Soundcloud till egen musik. Alla företag behöver inte växa för att må bra... men när det finns riskkapitalister med i bilden så är det tyvärr ofta där de räknar med att få igen sina pengar som de har satsat.

  53. #293
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Låter som en bra idé för Alexander och Eric att delvis kliva av och ta lite nya roller. SC har ju liksom lämnat start-up åren och måste mogna. Det är långt ifrån alla som klarar den förändringen.

  54. #294
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Skönt att de inte lägger ner rakt av. Hoppas också på nån slags återfokusering på orginalsyftet.

  55. #295
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    mmm... autoplay...

  56. #296
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...
    Inget av det tilltalar mig. Själv börjar jag fundera i banor kring att gå över till YouTube for klipp och demospår.
    ...
    Hur är det med Vimeo nuförtiden?
    De har väl ett rätt tilltalande användargränssnitt?
    Som alternativ menar jag.

  57. #297
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det med Vimeo nuförtiden?
    De har väl ett rätt tilltalande användargränssnitt?
    Som alternativ menar jag.
    Vimeo är nice. Max 500mb i veckan om man inte pröjsar. Ingen 2FA är lite bakåt.

  58. #298
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Gick just in på en persons soundcloud. De autoplayar nu, men inte den personens låt utan någons sorts jullåt. Det är inte okej. Men säkert ett sätt att dra in lite pengar.

  59. #299
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gick just in på en persons soundcloud. De autoplayar nu, men inte den personens låt utan någons sorts jullåt. Det är inte okej. Men säkert ett sätt att dra in lite pengar.
    Aha, det var inte jag som gjorde fel sist. Fattade inte varför jag fick autoplay.
    Hur drar de in pengar på sånt menar du? Få folk att betala för att slippa skiten eller?

  60. #300
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Nej, artisten betalar väl för att deras låt spelas?

Liknande ämnen

  1. Svar: 50
    Senaste inlägg: 2014-11-10, 15:33
  2. soundcloud
    Av Modulation i forum Nyheter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-09-08, 13:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •