Sidan 7 av 7 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7
Resultat 361 till 367 av 367

Ämne: Soundcloud nu närmare rigor mortis?

rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Tycker det känns som att många av dessa företag fortfarande lever i världen där störst användarbas är det som gäller, så när man väl fått en överväganden del användarkategori tror jag man jagar efter sätt att bredda sig till nya användarkategorier, snarare än att göra tjänsten så bra som möjligt för den användarkategori man redan har. Man testar och mäter: "Nu la vi till den här halvt orelaterade funktionen och då fick vi en hög nya användare, och vi förlorade inte alls många av de tidigare användarna, även om de gnäller lite. Kanon!" Det var i alla fall min känsla bland de startups vi jobbat med.

Å a s lämnade vi den hipp:a delen startupvärlden för att den var hysterisk, obegriplig och utan verkliga pengar (verklig vinst ska vi inte ens nämna), så vad vet jag...

rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    Det jag inte förstår med Soundcloud eller sociala nätverk som Facebook och Instagram, är varför de ska göra "förbättringar" på tjänsten som uppenbart inte är efterfrågade eller användarbaserade
    Jag svarar som tidigare. Förändringarna är säkerligen efterfrågade. Gissningsvis av de som betalar, vilket för dessa tjänster i stort sett alltid är skiljt från användarbasen ännusålänge, "premiumanvändare" inräknat. (Eller så tror man att funktionerna ska uppskattas av de man nu hoppas ska betala i framtiden, återigen, skiljt från användarna).

Antimon
    Antimon är uppkopplad nu
    Antimons avatar
    Veteran
    Har det kanske kommit in nya ägare i bliden, eller att ägarna blivit mer aktiva i företaget? Hittepåexempel: EMI: "Vi kommer aldrig att acceptera en orange logotyp!" eller Warner: "Här är vår idiotiska designavdelning som vi alltid anlitat för allting, nu måste ni börja använda deras designer!"

Finns inga gränser för hur korkade krav som kan uppstå pga politik och liknande, t.ex. när nån ledare eller delägare har dåligt självförtroende och måste hävda sig.

Detta kan även hända när man köper upp ett namnkunnigt företag, som tycker att deras välkända företagsnamn och designer måste stoppas in överallt i neonskrift, även om produkten som de blivit uppköpta av fungerar fint som den gör.

Redaktör
    Soundclouds nya VD verkar vilja ta dem mer åt Vimeo-hållet (där han jobbade innan), dvs fokus på artisterna snarare än att försöka vara en konkurrent till Spotify och andra musiktjänster:

Trainor has framed his long-term vision for SoundCloud as “being first” for DIY artists and their fans. On the artist side, the platform has “a reputation for being the first place where creators start sharing their work with the world,” says Trainor. “I think some of the most exciting activity on SoundCloud centers around artists posting unfinished works in progress and asking their audience, ‘What do you think?’ Fans love giving feedback and being a part of that journey, and I would advise creators to take advantage of that openness and directness.”
    Mer här: https://www.billboard.com/articles/b...t-monetize-diy

(Sen som de skriver så har de faktiska sakerna som släppts inte gått det här hållet, men å andra sidan har han inte varit VD jättelänge.)

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    fd Administrator
    Pro Unlimited betalt för ett år till.

rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    Soundclouds nya VD verkar vilja ta dem mer åt Vimeo-hållet (där han jobbade innan), dvs fokus på artisterna snarare än att försöka vara en konkurrent till Spotify och andra musiktjänster:

Mer här: https://www.billboard.com/articles/b...t-monetize-diy

(Sen som de skriver så har de faktiska sakerna som släppts inte gått det här hållet, men å andra sidan har han inte varit VD jättelänge.)
    Låter ju lovande, i alla fall...

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av gazt Visa inlägg
    @my03: fast å andra sidan så är väl olika ljudkvalité inte något orimligt i en freemium-modell? Du får höra musik i kvalitet bra nog för att lyssna på genom din mobiltelefon eller laptop, fast bryr du dig om ljudkvalitén (eller att de som ska lyssna får höra ditt verk i bra ljudkvalité) så får du prenumerera på tjänsten.
    Absolut inte, om allting varit gratis für alle, men i mitt fall så har jag deras Pro abbonemang (och senast Pro unlimited) och mig veterligen så har jag inte tickat av på en tillbakagång av ljudkvalitén...

Men visst håller jag med dig om mp3/64-kbit generationen som förmodligen skiter fullkomligt i om det låter bra eller inte så länge som det låter "untz-untz" genom lurarna till hela tunnelbane-/spårvagnen :-D

Personligen tycker jag bara att det är en trist utveckling.

Liknande ämnen

1. Svar: 50
    Senaste inlägg: 2014-11-10, 16:33
  2. soundcloud
    Av Modulation i forum Nyhetstips
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-09-08, 14:57

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg