Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Var köpa billigast frakt-boxar för vinyl?

  1. #1
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran

    Var köpa billigast frakt-boxar för vinyl?

    Jag köpte senast från Sapphire Records för hittade det på något forum och det var billigt och bra. Nu har dom inte haft lådor på lager i ett par veckor och börjar bli lite orolig.
    DIY-lådor funkar inte för ska skicka 200 skivor, det blir för mycket jobb.
    Behöver lådor som tar 1 till 3 vinyler och fillers till också.
    Jag uppskattar hjälpen jättemycket och den som ger mig vinnande tipset får ett gratis ex av skivan (skickad i lådan hehe)
    Tack på förhand!
    /Rikard

  2. #2
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jag använde dessa till Moments Lost. Funkar finfint, men du behöver tejpa, dvs inget självhäftande.

    http://www.sidewalk.se/prod/EMBALLAG..._85169/SWE/SEK

  3. #3
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Allright, det var lite dyrare än vad jag hade önskat men det blir i alla fall under det fraktpriset jag räknade på och folk redan betalat. Men! Behöver man inte packmaterial till den där lådan? Det står ju 1-10 betyder det att den går att vika ihop så pass tight att man kan skicka en skiva säkert utan packmaterial (filler) ?

  4. #4
    enhalvkokt
    enhalvkokt är inte uppkopplad
    enhalvkokts avatar
    Veteran
    Fan det finns ju en supergo liten (stor) butik på söder som har sånt där. Grymma ägare så går säkert att få ett good prajs.

  5. #5
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Funkenteller Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allright, det var lite dyrare än vad jag hade önskat men det blir i alla fall under det fraktpriset jag räknade på och folk redan betalat. Men! Behöver man inte packmaterial till den där lådan? Det står ju 1-10 betyder det att den går att vika ihop så pass tight att man kan skicka en skiva säkert utan packmaterial (filler) ?
    Jag har skickat enkelskivor över hela världen utan filler och ingen har klagat Snarare så tror jag att det blir lite mer stötdämpning faktiskt. Jag stoppade i skivorna i ett genomskinligt plastfodral, dj style. Kostade nog en krona styck eller så.

    Hehe, fan, nu ljög jag. Det var på http://www.trepplast.se/k/lp-emballage-320x320x30/
    Men det är samma emballage och samma pris.

  6. #6
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Ok, tack för hjälpen! Ska konferera med min kollega men skönt att veta att det finns ett bra alternativ

  7. #7
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Kapa egna av random kartong, gör dem längre på ena ledden, detta skapar stötdämpning av hörn. Allt förutsatt att man inte ska packa 500 samma helg kanske... Jag har kapat mina egna kartonger i över 20 år. När jag nu skeppar min egen platta kommer IKEA-kartongerna badrumsinredningen köptes i väl till pass.

    Ekonomiskt, miljövänligt och ofta bättre än köpekartonger som i stort sett aldrig har stöttåliga hörn.

    EDIT: Okej, inte DIY... Fråga nå'n butik i stan som också har mycket postorder. De har säkert både tips eller kanske t o m har en hög att avyttra som ligger i vägen.

  8. #8
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Vi (jag och en till) kommer packa och skicka 200st på en gång så vill ha färdiga lådor och eventuell fyllning.

  9. #9
    Funkenteller
    Funkenteller är inte uppkopplad

    Veteran
    Tack för tipset Segerfalk! Beställde lådor, tejp och plastfickor från sidan du länkade till och det landade på 50 öre mer per emballage än jag tagit betalt för frakten men en hunka kan man ju bjuppa på
    Påminn mig gärna om din skiva sen ifall jag glömmer!

  10. #10
    Tram Trax
    Tram Trax är inte uppkopplad
    Tram Traxs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Nu har du ju redan packat och skickat dina skivor men för andra som är i behov så kan jag tipsa om tyska Protected.de
    Bra och billigt!

    http://protected.de/de/lp-zubehoer/versandmittel

Liknande ämnen

  1. Var köpa tolex/vinyl?
    Av Socker i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2019-01-02, 23:34
  2. Var köpa lådor för 7" vinyl?
    Av Rink i forum Skivor & artister
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-02-01, 15:22
  3. Köpa DVD-R, CD-R billigast? Bra? BlaBla
    Av mv i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 20:31
  4. Köpa vinyl i stockholm...
    Av rydan i forum Skivor & artister
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 19:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •