Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 3 4 5 6 7 8 SistaSista
Resultat 361 till 420 av 467

Ämne: Depeche Mode - Nytt album 2017

  1. #361
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Fi fan för nya plattan.
    De har bara 2 trummljud och 3 synthljud som genomsyrar hela plattan.
    Knappt skillnad mellan låtarna heller, samma enformiga sångstämma, går upp i slutet och håller tonen.
    Ohh, en låt fast där går han ner, wow.

    Extra-mix-skivan är ju vedervärdig, vad kallas den musiken? Sömn ambient? mest halv-instrumentala sega låtar där sista "So much love (machine mix)" flörtar med Tour de france 2003 fast mesigare.

  2. #362
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    [QUOTE=synthetic;3063284]Fi fan för nya plattan.
    De har bara 2 trummljud och 3 synthljud som genomsyrar hela plattan.
    Knappt skillnad mellan låtarna heller, samma enformiga sångstämma, går upp i slutet och håller tonen.
    Ohh, en låt fast där går han ner, wow.

    Extra-mix-skivan är ju vedervärdig, vad kallas den musiken? Sömn ambient? mest halv-instrumentala sega låtar där sista "So much love (machine mix)" flörtar med Tour de france 2003 fast mesigare.[/QUO

    Hehe! Ord och inga visor. Ta det lugnt. Frontline Assembly eller Sturm Cafe, eller vad de heter, släpper nog snart något nytt...

  3. #363
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Då finns albumet ute. Ikväll kl.20.00 spelar de live i Berlin vilket sänds på sociala medier.

    https://youtu.be/4gy4fsxdpFg

  4. #364
    SteNo
    SteNo är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ok, det här var en rejäl besvikelse, "Poorman" måste vara alla tiders sämsta DM låt och hosade "So much love" var ju bara Soft Touch/Raw Nerve igen. En svag tvåa av fem

  5. #365
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Gillade första låten, sen hände inte mycket intressant...

    Nu har jag bara lyssnat en gång, så kan ju växa, men överlag kändes det extremt grått och tråkigt. So much love hade lite puls iaf.

    Dom lite 'funky' ögonblicken hoppas jag aldrig behöva uppleva igen...

  6. #366
    onathanj
    onathanj är inte uppkopplad
    onathanjs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite kitschig men samtidigt skön. När pianot kommer in i refrängen blir jag nästan gråtfärdig. Man kan verkligen undra vart alla melodier och suggestiva arrangemang tog vägen. Svaret på den frågan vet vi väl å andra sidan. Bildmässigt tycker jag ljuden ligger för långt fram i mixen så tillvida det saknas reverb - men det styrs antar jag av originallåten. Det blir tydligt hur mycket modularmög nya DM är och hur lite komposition.
    Jag håller med om Wheres the revolution. Men jag tycker mycket om texten, och den kanske även kan vara ett försvar från DM: att de behövde göra en revolt (inte politisk då utan musikalisk) gentemot det DM som vi gamla fans älskar dem för. I vilket fall tycker jag att originalet av denna låt är rätt okey för att vara DM nuförtiden. Denna versionen tilltalar förstås mig mer ;-)

  7. #367
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Dom lite 'funky' ögonblicken hoppas jag aldrig behöva uppleva igen...
    Enjoy the silence live har ju småfunkyögonblick. Sålänge det finns funk finns det hopp!

  8. #368
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Efter att ha lyssnat igenom albumet i bra lurar måste jag säga att det är mycket örongodis som passar mig! Mycket skitigare ljudbild än tidigare med mycket dub-referenser med brusiga ekon och fjäderreverbsvansar. Även om de använt mycket distortion och modulation de senaste albumen så tycker jag de får till en mycket djupare och intressantare ljudbild på detta. Bitvis tycker jag det låter lite som tidiga Portishead, vilket jag tycker är precis rätt för dem. Jag kan tänka mig att många ogillar att det är så mycket gitarr i vissa låtar, men jag har inget problem med det.
    Själva låtarna vet jag inte dock om det var så spännande, men man måste nog ge dem några lyssningar innan man uttalar sig.

  9. #369
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Jag är typ mitt i första genomlyssningen nu. Gillar ljudbilden, men hittills är det ingen av låtarna som satt sig. Dåligt med starka hookar.
    Får se hur den känns efter nåt varv till.

  10. #370
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Första lyssningen. Något segt. Men ska ge det några varv till. Inte så syntigt.

  11. #371
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte så syntigt.
    Nu blir jag intresserad.

  12. #372
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu blir jag intresserad.

  13. #373
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    De har dock IMHO gjort sämsta DM-låten ngnsin. En av få DMlåtar jag inte ens lyssnade färdigt. Kändes som att Dave tittat på RnB på MTV o försöker härma sångfrasering o sångstyle.... "YOU MOVE" heter den

    Hoppas verkligen att Dave skrivit den o inte Martin. För då blir jag riktigt förvånad.


    Annars skulle jag vilja sammanfatta som att plattan har 1-2 bra låtar. 2-3 fruktansvärt dåliga låtar. Resten intetsägande IMHO

  14. #374
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Waste of valuble electrons.. finns så mycket mer intressant musik så man inte behöver plåga sig igenom några äldre herrars försök att modernisera sig. Gäsp

  15. #375
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag klickade på köpeknappen först igår. Jag får försöka inte läsa så mycket i den här tråden nu förrän skivan landat i brevlådan.

  16. #376
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Sound och produktion har jag inga problem alls med. Det har jag nog aldrig haft med moderna DM (Exciter möjligtvis undantagen). Det vara bara så jämrans trista låtar...

  17. #377
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Jag är positivt överraskad efter att ha läst alla negativa kommentarer och nu lyssnat. Riktigt skön ljudbild. Kan inte skilja låtarna från varandra men vad gör det? Det blir som ett långt epos, en samtidsskildring med tydlig retrokänsla. Bra jobbat, gubbarna.

  18. #378
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Okej... jag får dessvärre hålla med de som uttryckt besvikelse. Som om jag väntade mig mycket mer liksom... Jag har inte hunnit genom hela, men sömnigt är ordet. Jag får ta den i mindre portioner.
    Nu bröt jag av med Erasures nya singel. Kanske inte så väldigt nyskapande heller, men det var befriande med lite syntblipp och och sång som inte var mässande.

  19. #379
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Erasure har släppt ny singel idag alltså? (Lyssnar nu.) Tyvärr har ju Bell tappat ganska mycket av sin fantastiska rösta sista årtiondet. "Var väl ok" typ

  20. #380
    SteNo
    SteNo är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Erasures nya singel satt ju, till skillnad från DM, som en smäck!

    Trallade på den hela kvällen igår efter en lyssning!

  21. #381
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    min erfarenhet är att dm-album kräver många lyssningar innan man kan uttala sig på ett vettigt sätt. så har det alltid varit för mig. jag tänker köpa skivan nästan vecka och sedan lyssna gm den iaf 4-5ggr innan jag kluddar något här. kräver säkert eg fler genomlyssningar men där går den nedre gränsen. för mig har dm alltid gjort skivor som inte sätter sig med en gång och är urtypiska för kategorin av skivor som växer med antalet lyssningar samt över tid. det är sådan musik som är svårare i starten men som man å andra sidan sedan har med sig resten av livet.

    många av alla de här negativa kommentarerna känns lite väl förhastade.

    så jag får återkomma vid en senare tidpunkt så får vi se vad mitt omdöme blir.

  22. #382
    Ralmroth74@gmail.com
    Ralmroth74@gmail.com är inte uppkopplad

    Senior
    Konstigt hur olika man kan tycka om samma stycke musik.
    Jag tycker att det här är jävligt bra. Bra låtar (minus något låt och fånig hata företag-text), bra produktion och ljudbild.
    Nu kan jag förlåta dem för Exciter och Sounds from The Universe.
    Nej de är inga gudar längre och kommer inte att bli igen men att göra en en sådan här platta efter 36 år i branschen är hyfsat imponerande. Spirit fungerar alldeles utmärkt med nya alster från NIN, Kanye West och Kid Cudi.
    Tyvärr lär väl turnen bli lika usel som vanligt med den där förbannade trummisen och uttjatad låtlista.
    Erasure har jag ingen åsikt om men

  23. #383
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Erasure har släppt ny singel idag alltså? (Lyssnar nu.) Tyvärr har ju Bell tappat ganska mycket av sin fantastiska rösta sista årtiondet. "Var väl ok" typ
    Han låter som en gnällig trut, kanske lider Bell och Gore av samma.

  24. #384
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Lyssnade lite på Exciter igår, kändes okej, men nästa blev MFTM och vad det lyfter! Och det handlar inte om nostalgi då jag började lyssna på DM -97 och köpte MFTM -04, efter Exciter.

  25. #385
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Jag tycker den här plattan är riktigt bra (gillar än så länge inte Scum och Fail).
    Den växer och växer.
    Sen tyckte jag även att förra plattan hade många guldkorn.

  26. #386
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Erasure har släppt ny singel idag alltså? (Lyssnar nu.) Tyvärr har ju Bell tappat ganska mycket av sin fantastiska rösta sista årtiondet. "Var väl ok" typ
    Vill man ha lite omväxling med (relativt) nysläppta singlar kan man ju lyssna på Goldfrapp - Ocean. Den är BRA!

  27. #387
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Var på Hi-Fi Klubben i Sthlm i onsdags och fick en förlyssning. Det här är lite pinsamt, men jag erkänner ändå.

    Jag kom in och de spelar redan Depeche Mode i hela butiken. Jag är där vid utsatt tid och strosar runt lite, samtidigt som jag undrar lite över att skivbolagskillen inte har pratat lite om skivan. Det går ett par minuter och jag är inte så jätteimpad av det jag hör i butiken. Då kommer Soothe my soul. Jag lyssnar alltså på Delta Machine. En platta som jag har hört en gång tidigare. I Hi-Fi Klubbens butik på Sveavägen för tre år sedan. Har väl runt 200 DM-plattor i samlingen och anser mig vara ett fan ändå. Men jag har dålig koll på allt från och med Sounds of the universe.

    Jag tycker att Dave sjunger fantastiskt bra. Plattan lät roligare än förra men inget som fastnar. Jag köper ganska mycket skivor och har inte tålamodet att ge den en chans till. Det finns så mycket annat jag hellre lyssnar på. Har jag köpt Spirit på vinyl? Självklart! Kommer jag att lyssna igen? Tveksamt. Är det uselt? Nej, verkligen inte. Det finns mycket som är sämre.

  28. #388
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Jag gillar "the worst crime", härligt att Dave sjunger på en så stillsam låt

  29. #389
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Jag har lyssnat igenom dem ett antal gånger nu.
    Bättre än vid första men inga låtar som direkt fastnar, ok Where's The Revolution är väl bäst men det är mest för att de andra är så sega.
    Första låten började jag sjunga In chains men vänta det är ju inte den....

    Satte sen på nya Andy Bell - Crazy. Fan så mkt bättre ju! Eurodisco-pop där refr lyfter och man somnar inte som nya dM.
    Bra sång tycker jag av Andy, tyckte tom ny dM var hade någon falsk-ton...av Dave?? Har jag aldrig hört han sjunga snett innan.

  30. #390
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har lyssnat igenom dem ett antal gånger nu.
    Bättre än vid första men inga låtar som direkt fastnar, ok Where's The Revolution är väl bäst men det är mest för att de andra är så sega.
    Första låten började jag sjunga In chains men vänta det är ju inte den....

    Satte sen på nya Andy Bell - Crazy. Fan så mkt bättre ju! Eurodisco-pop där refr lyfter och man somnar inte som nya dM.
    Bra sång tycker jag av Andy, tyckte tom ny dM var hade någon falsk-ton...av Dave?? Har jag aldrig hört han sjunga snett innan.
    Lyssnar man på liveupptagningarna sjunger han ofta ganska mycket snett.

  31. #391
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Oj. Alla tycker vi olika. En av de få positiva sakerna flr mig på denna platta var att jag tyckte Dave sjöng riktigt bra

  32. #392
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jao..hade väl inga förväntningar så att återuppleva besvikelsen ala Songs of faith and devotion var man ju inställd på att slippa.
    Tycker ändå soundet är rätt skönt, organiskt men ändå med en röd tråd av synth inslag. Man kör mycket med fjäder reverb.
    Låtarna...in genom ena örat och ut genom tvåans toalettbesök.
    Tyckte först att Martin Gores bräk får vibrato var hyfsat sansat men nä, det är nästan som när folk skämt härmar ett kraftigt sångvibrato. Samtidigt kom jag på att vibratot och klangen hos Gore är extremt likt Vacuum Matthias i vissa lägen. Positivt att Dave då sjunger på de flesta låtarna.
    Svag 2:a av 5.

    Nya Erasure...Love You to the sky...jeeesus vilken skit...! Då har ju Depeche åldrats som den bästa Champagne i jämförelse. Däremot Andy Bell Crazy som nämnts var ju helt ok. Skön refräng där ackorden påminner om någon gammal disco dänga.
    Senast redigerat av Firechild den 2017-03-17 klockan 23:39.

  33. #393
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag har inte hört den än

  34. #394
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Recension:

    1 Going backwards * Klar tydlig ljudbild. Använder MG på rätt sätt. Lite lustigt ljudval. * +
    2 Were is the revolution * Lite sömning för att vara en revolutionslåt * +
    3 The worst crime * Reagerade på ljudbilden, bluesaktig, tråkiga ljud. * -
    4 Scum * Klubbsound. Refrängen skön. Kunde varit mindre grötig * neutral
    5 You move * Värdelösa generiska percussionljud. Ren klubbskit * --
    6 Cover me * Soulsaverstuk. Skön, men mer Gahan än DM * +
    7 Eternal * Experimentell kyrkpsalm utan rim. Lofi men för mycket vibrato på MG * +
    8 Poison heart * Gahangore med Gorevibrato (pun intended) * neutral
    9 So much love * Lofi. För mycket gitarrstök. Känns som tagen direkt ifrån SOTU. För mycket MG. * neutral
    10 Poorman * Syntig men med för mycket bluessång. Pissiga rickriff, missar lyftet i refrängen * +
    11 No more (this is yhe last time) * Neutralt intetsägande * neutral
    12 Fail * Meningslöst tråkig vibratosång. Finns en riktigt skön syntlåt "that could have been" i ljuden. Totalfail. * --

    Generella synpunkter:
    Flera låtar har generiska trista percussionljud.
    Generiska syntljud som inte känns DM
    Svepande icke-DM-typiska stråkar
    För mycket gitarr, mer rock än elektroniskt bitvis. Lägg liveslammret från trummisen på detta ...
    För få uppenbara refränger, och texterna betyder för lite
    Lofi och mycket reverb
    Ändå mer sammanhållen än Delta
    Senast redigerat av Amonhoteph den 2017-03-20 klockan 14:07.

  35. #395
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Efter att haft denna snurrande på min Sonus hela helgen, kan jag konstatera att de inte tagit någon amfetamin under inspelningen. De verkar ha fastnat i någon form av slowmotion, undervattensvärld med alla sequencers satt på halvfart. Det blir en gråaktig smet till slut, där det är svårt att höra var en låt börjar och den andra slutar. Jag har gillat DM sedan de var tonåringar, jag gillar deras mer rockiga stil, men denna skiva sticker ut på ett sätt de andra inte gör. Revolution växer sedan jag hört den första gången, detta blir en klassiker, men resten kunde lika gärna var b-sidor från några gamla album. Jag saknar melodier, arrangemang som sticker ut, något som fastnar. Davids röst låter bra, problemet är inte där, snarare bristen på riktiga låtar och melodier. Delta var ingen höjdare, men Spirit är ännu några steg nedåt.

  36. #396
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Efter att haft denna snurrande på min Sonus hela helgen, kan jag konstatera att de inte tagit någon amfetamin under inspelningen. De verkar ha fastnat i någon form av slowmotion, undervattensvärld med alla sequencers satt på halvfart. Det blir en gråaktig smet till slut, där det är svårt att höra var en låt börjar och den andra slutar. Jag har gillat DM sedan de var tonåringar, jag gillar deras mer rockiga stil, men denna skiva sticker ut på ett sätt de andra inte gör. Revolution växer sedan jag hört den första gången, detta blir en klassiker, men resten kunde lika gärna var b-sidor från några gamla album. Jag saknar melodier, arrangemang som sticker ut, något som fastnar. Davids röst låter bra, problemet är inte där, snarare bristen på riktiga låtar och melodier. Delta var ingen höjdare, men Spirit är ännu några steg nedåt.
    Håller med om allt. Speciellt om Davids röst!

  37. #397
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De verkar ha fastnat i någon form av slowmotion, undervattensvärld med alla sequencers satt på halvfart.
    Åh, det låter ju helt jävla underbart det där!
    Till skillnad mot vad jag tycker om nya Depeche Mode-skivan alltså.
    Jag har lyssnat igenom den en gång, men känner inte att jag behöver göra det igen. Det var likadant med förra albumet.
    Det är nog inte så att de gör ett dåligt jobb. Det vore ju märkligt med alla de pengarna och alla de fantastiska personerna i teamet.
    Jag är inte i målgruppen, helt enkelt.

    Det är många år sedan jag köpte en skiva med popsånger. Det är inte dem det är fel på, det är mig.

  38. #398
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åh, det låter ju helt jävla underbart det där!
    Till skillnad mot vad jag tycker om nya Depeche Mode-skivan alltså.
    Jag har lyssnat igenom den en gång, men känner inte att jag behöver göra det igen. Det var likadant med förra albumet.
    Det är nog inte så att de gör ett dåligt jobb. Det vore ju märkligt med alla de pengarna och alla de fantastiska personerna i teamet.
    Jag är inte i målgruppen, helt enkelt.

    Det är många år sedan jag köpte en skiva med popsånger. Det är inte dem det är fel på, det är mig.
    Sådär brukar det låta "när man gör slut"

  39. #399
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är många år sedan jag köpte en skiva med popsånger.
    Denna DM-platta är imho absolut inte pop Pop sätter sig i huvudet, melodier, countermelodies, hookar mm..

    2 exempel på riktigt skön poplåtar (fast helt olika instrumentering):


    https://youtu.be/9X7OPozTNHw



    https://youtu.be/r_0sL_SQYvw

  40. #400
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Alltså...nu har det gått 37 år sedan bandet bildades. Är det fortfarande ingen som har listat ut vad Andy Fletcher gör?

  41. #401
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså...nu har det gått 37 år sedan bandet bildades. Är det fortfarande ingen som har listat ut vad Andy Fletcher gör?
    Det avslöjade man ju redan på Music for the masses skivan och låten Nothing

  42. #402
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså...nu har det gått 37 år sedan bandet bildades. Är det fortfarande ingen som har listat ut vad Andy Fletcher gör?
    Jamen, förr hade man alltid en Tea boy i studios och jag har tagit för givet att Andy är Dave och Martins personliga Tea boy.

  43. #403
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Deras sista riktiga "pophit" på det sättet är väl egentligen Precious och Spirit är ju tredje plattan efter det utan "hit" på det sättet. Sedan dess har Gahan helt ändrat sångstil - eller om det är MG som ändrat kompositionsstil. Båda förmodligen. Nu tycker jag personligen iofs att Delta var bättre än sina två föregångare totalt sett. Egentligen har väl samtliga de fyra senaste plattorna bara en handfull ok låtar. Senaste kompletta plattan är ju - man vågar knappast upprepa det - Faith and Devotion. Det bara är så.

  44. #404
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jamen, förr hade man alltid en Tea boy i studios och jag har tagit för givet att Andy är Dave och Martins personliga Tea boy.
    Wilder antyder i någon intervju att han (Fletcher) faktiskt spelar lite ljudeffekter. Och på senaste Malmökonserten (bör det ha varit) spelade han basen i Just can't get enough - ty han hade allvarliga problem med att hålla takten i mellanspelet och Gahan gjorde en grej av det.

  45. #405
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare

  46. #406
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han låter som en gnällig trut, kanske lider Bell och Gore av samma.
    Nej, Andy lider av annat...

    Men med det sagt är jag pepp på Erasureplattan jag förhandsbeställde på vinyl. DM-spåren har jag inte orkat lira genom än.

  47. #407
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ändå mer sammanhållen än Delta
    mm... Själv har jag märkt efter två-tre lyssningar att jag kommit på mig själv med att uppskatta ett och annat här och där på plattan. Lustigt, för jag tyckte den var katastrofal första gången jag hörde den. Segt och melodifattigt men den verkar växa något för min del.

    Men ja, som många andra påpekat, det är märkligt vad tempot har slöats till! Det blir ju i det närmsta parodiskt i "Poison Heart" som åtminstone i introt låter som att den går i 20 BPM.

    Förstasingeln är fortfarande tråkig, men Terence Fixmers remix gjorde ju den riktigt bra! Låter som nåt vår modulationsexpert Odd Bob skulle kunna kopplat ihop, borde ha varit orginalversionen!

  48. #408
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trevligt! Tack för post.

  49. #409
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså...nu har det gått 37 år sedan bandet bildades. Är det fortfarande ingen som har listat ut vad Andy Fletcher gör?
    Han är huvudsakligen manager väl? (Läste f ö nån intervju nångång där det sades att bara lyckas få Martin och Dave att befinna sig i samma rum samtidigt stundtals var ett heltidsjobb...)

  50. #410
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han är huvudsakligen manager väl?
    Möjligen de första åren, men sen länge nu är det ju Jonathan Kessler(som skymtar förbi i 101 redan) och Baron inc som sköter det.

  51. #411
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså...nu har det gått 37 år sedan bandet bildades. Är det fortfarande ingen som har listat ut vad Andy Fletcher gör?

  52. #412
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Någon satte på vad som visade sig vara denna plattan när jag låg & softade poolen. Bitvis rätt behagligt faktiskt. Får ta & lyssna mer aktivt senare i mån av tid.

  53. #413
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han är huvudsakligen manager väl? (Läste f ö nån intervju nångång där det sades att bara lyckas få Martin och Dave att befinna sig i samma rum samtidigt stundtals var ett heltidsjobb...)
    Den historian har jag också hört. Tror den kan vara helt sann. I alla fall tidigare. Så i princip så är det han som håller ihop schabraket.

  54. #414
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Efter att ha läst väldigt många goda recensioner med höga betyg så hade jag trots allt lite förhoppningar.
    Efter tre genomlyssningar med ett par dagars mellanrum så känns det som att de som sätter betyg är så inrutade på att DM inte kan vara så dåliga som de låter. Såpass att de överanstränger sig att försöka höra något bra i den här supersega sörjan och i ren sinnesförvirring tycker sig höra något bra och sätter betyg därefter.
    Depeche borde splittrats för tjugo år sedan och ombildats till något annat än att om och om igen smutskasta sitt namn och arv.
    Varför tar jag mig ens tid att skriva..

  55. #415
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    fletch roll var tidigare som manager åt bandet, skötte affärssidan mao. han agera även länge som språkrör åt martin då han under många år var mycket mer introvert än vad han är idag. och han är även som redan nämnts medlare i gruppen mellan deras två artistiska element som itne alltid direkt har samma åsikt. har även gm agerat som den "vanliga lyssnarens åsikt", dvs iom han inte är så direkt musikaliskt så har han gett den vanliga lyssnarens input. har väl mest en plats i gruppen pga han är bäste vän med martin om man skall vara ärlig.

  56. #416
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Jo, jag tycker också att den växer. Från första intryckets "jaha" till ett mer angenämt men ändå inte alltför imponerat "åhå".

    Snygga ljudbilder, men fortfarande inga låtar som sätter sig mer än "Revolution", men den refrängen är mest enerverande.

  57. #417
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    No more! (det finns en bra låt där nånstans!)

  58. #418
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Intressant. på tal om. Är Martin Gore immun mot dissar eller tar han åt sig? Eller tycker "vi" att han passerat det pga alla miljoner han tjänat? Skiter han i vad vi säger för att han gjort det han kan redan tidigare? Varför får inte Depeche bli gamla och vara kreativa utan att tillfredställa alla gamla fans?
    Frågor?

  59. #419
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Martin Gore sade i tidningen Pop 97: "Men vi tänker fortsätta tills det blir helt jävla outhärdligt." Allt blir begripligt i skenet av det uttalandet.

  60. #420
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Jag gillar plattan mer och mer.

Liknande ämnen

  1. Nytt på gång från Depeche Mode
    Av Odd Bob i forum Skivor & artister
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2020-01-02, 12:43
  2. Nytt album med Depeche Mode
    Av Ringflower i forum Skivor & artister
    Svar: 302
    Senaste inlägg: 2013-05-11, 14:57
  3. Depeche Mode släpper nytt remixalbum
    Av lappalainen i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 19:09
  4. Nytt album Depeche Mode
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-07-05, 17:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •