Sidan 5 av 12 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 679

Ämne: Korg ARP 2600

  1. #241
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan 2600:an köra parafoniskt?
    Kort svar, ja. Långt svar: 3620-klaviaturen kan skicka två keyboard-CV, men oscillatorerna går genom samma filter, så därav parafonisk, eller duofonisk om man skall använda Arp-nomenklatur. Har du tillgång till ett klaviatur som kan skicka 3 cv så kan du få 3-rösters parafoni.

  2. #242
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Angående priset så är det garanterat mycket som byggs för hand - kabinett, tolex, skruva fast hårdvara. Betydligt fler delar än en minimoog t ex, och många fler monteringsmoment. Det är inte trivialt att tolexa den formen, det kan jag intyga efter att ha gjort ett par kopior själv.

  3. #243
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Angående priset så är det garanterat mycket som byggs för hand - kabinett, tolex, skruva fast hårdvara. Betydligt fler delar än en minimoog t ex, och många fler monteringsmoment. Det är inte trivialt att tolexa den formen, det kan jag intyga efter att ha gjort ett par kopior själv.
    Må så vara, men en gammel arp (också handbyggd) har sitt pris för att den är en exklusiv och väldigt ovanlig vintage synth med mycket historia som gör den eftertraktad.
    Den nya är "bara" en ny synth. Att ta priser på den nivån är anligt mig vansinnigt.

    Lika dumt som när lancia släppte en ny stratos och begärde samma pris som en riktig från 70-talet. Den nya har inga rallytitlar eller samma legend-stämpel som motiverar priset.

  4. #244
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Eller när Moog släpper en ny Minimoog...

  5. #245
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kort svar, ja. Långt svar: 3620-klaviaturen kan skicka två keyboard-CV, men oscillatorerna går genom samma filter, så därav parafonisk, eller duofonisk om man skall använda Arp-nomenklatur. Har du tillgång till ett klaviatur som kan skicka 3 cv så kan du få 3-rösters parafoni.
    Så både ja och nej egentligen - man kan inte köra trippelfoniskt med den hårdvara som ingår i själva synten. Tack för svar!

  6. #246
    freddp
    freddp är inte uppkopplad
    freddps avatar
    Veteran
    Fan... jag ville ju ha en.. lite för mycket kash........ för mej..
    Men jämfört vad en orginal kostade när den var ny så är detta billigt!

    Aldrig att förglömma vad orginalen kostade som ny inkl kompensering för inflation

    $2,790 in 1972 → $17,167.71 in 2020!!!!!!!!!!!!!!!


  7. #247
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Må så vara, men en gammel arp (också handbyggd) har sitt pris för att den är en exklusiv och väldigt ovanlig vintage synth med mycket historia som gör den eftertraktad.
    Den nya är "bara" en ny synth. Att ta priser på den nivån är anligt mig vansinnigt.

    Lika dumt som när lancia släppte en ny stratos och begärde samma pris som en riktig från 70-talet. Den nya har inga rallytitlar eller samma legend-stämpel som motiverar priset.
    Ändå sålde den slut va?

    Nu förstår jag inte riktigt.... originalet går från 80k och uppåt. På den tiden fanns bara handbyggt. Målgruppen är ju inte direkt behringerköparna. Finns många som vill betala för kvalitet och hantverk, även om den inte låter exakt som originalet.

    Dessutom slipper du skicka en en original-odyssey som skall slaktas och användas för nybygget

  8. #248
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så både ja och nej egentligen - man kan inte köra trippelfoniskt med den hårdvara som ingår i själva synten. Tack för svar!
    Men duofoni är ju bara en form av parafoni, så fortfarande svar ja :P

  9. #249
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Hela den här tråden får mig bara att tänka på den 2600 jag passade på för 18 papp för jag tyckte det var i mesta laget.

  10. #250
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men duofoni är ju bara en form av parafoni, så fortfarande svar ja :P
    Det jag menade sist var att det ju inte går att trigga alla tre oscillatorerna, separat, från tillhörande klaviaturen

  11. #251
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Minimoog Reissue var ju omöjlig att sälja nästan så jag passar mig noga för denna. Denna känns som Karp Odyssey FS som släpptes för 15' dumpades för 9' ny och nu kanske ligger på 7'-8' beggad.

    Alltså en nyanalog som låter nyanalog för premiumpris, känns som att Korg missat tåget här. För några år sedan, javisst, men nu med Uli och hans kloner, näää Den är säkert välgjord men när TTSH ligger på 20'-25' beggad.

  12. #252
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Då fick jag det bekräftat. Kommer 22 stycken till skandinavien och en av dem står det mitt namn på

  13. #253
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Minimoog Reissue var ju omöjlig att sälja nästan så jag passar mig noga för denna. Denna känns som Karp Odyssey FS som släpptes för 15' dumpades för 9' ny och nu kanske ligger på 7'-8' beggad.

    Alltså en nyanalog som låter nyanalog för premiumpris, känns som att Korg missat tåget här. För några år sedan, javisst, men nu med Uli och hans kloner, näää Den är säkert välgjord men när TTSH ligger på 20'-25' beggad.
    Precis. Men jag får i alla fall en WOW känsla. Men det är väl just att dom går för en 1-1 version på en gång, som dom skulle gjort på BArpen också.

  14. #254
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Fick bara 24.500:- för min Mini Reissue efter månader till salu. Köptes för 39.500:-. Mycket pengar i sjön på kort tid.

  15. #255
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Tycker det är den mest skönljudande nyanalog jag youtube-lyssnat på, skön dist i basarna, mjuka leads och bubbligt filter. Kul att korg visar var "skåpet" ska stå *hö hö* Synd att jag är bortprisad men hoppas på att babyversionen låter lika bra... och gärna kostar under 20k.

  16. #256
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Angående priser och ev andrahandsvärde. Har drömt om att äga en i 25 år, höll till och med på att köpa en för 70.000 för ett par år sedan. Så detta är "billigt". När jag väl får min så kommer jag inte sälja den. Skall spela på den i några decennier innan nästa generation tar över den.

  17. #257
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Låter TTSH mer likt originalet än denna?

  18. #258
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av raoul flutter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter TTSH mer likt originalet än denna?
    det kan nog ingen svara på idag.. även om någon okänd på youtibe skulle hävda detta så tror jag du måste testa själv..
    Likadant med vintage mot denna nya..

    Helt klart är det skillnader på alla 3 sedan om det är något du bryr dig om eller ens hör är ju upp till dig.

    TTSH som jag har testat mot mitt orginal var det absoliut skillnader - för mig varden gamla klart mer rolig.
    3 ggr så dyr - är det värt det för dig?? Kan bara du själv lyssna dig till och testa.

  19. #259
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av koenig Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OK, en dum fråga: vad är skillnaden? Jag förstår att det handlar om olika monteringstekniker men hur påverkar det ljudet? Eller är det bara frågan om hur smidig den är att ge service, den dagen elytarna ryker? (Men de är väl alltid TH, när jag tänker på saken?). I min värld är analog analog, oberoende av storleken på komponenterna men jag har också förstått att det finns en skillnad och att de som vet något har starka åsikter.
    Ingen

  20. #260
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Du som har haft båda... Kan du berätta om skillnaderna mellan TTSH och en vintage? Alltså vad som var tydligast? Sjukt nyfiken.

    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det kan nog ingen svara på idag.. även om någon okänd på youtibe skulle hävda detta så tror jag du måste testa själv..
    Likadant med vintage mot denna nya..

    Helt klart är det skillnader på alla 3 sedan om det är något du bryr dig om eller ens hör är ju upp till dig.

    TTSH som jag har testat mot mitt orginal var det absoliut skillnader - för mig varden gamla klart mer rolig.
    3 ggr så dyr - är det värt det för dig?? Kan bara du själv lyssna dig till och testa.

  21. #261
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag tycker o tror den v3rkligen är 1on1 vs originalet. Dock tror jag köparna för kARP2600 är just sådana entusiaster som VERKLIGEN varit inne på att skaffa sig originalet.

    Själv älskar jag 2600soundet, men känner mig själv. Kommer aldrig orka mecka ljud (läs få tid till det) o isf är 40papp lite väl mycket för att köpa o sen sälja när jag märkt att jag inte använder den tillräckligt. Sånt kan man göra med behringerprodukter, dock lite dumt att göra med premiumprodukter

    Så tänker jag iaf

  22. #262
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av superdigital Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du som har haft båda... Kan du berätta om skillnaderna mellan TTSH och en vintage? Alltså vad som var tydligast? Sjukt nyfiken.
    TTSH låter modernare, stabilare, renare. Sen känns den ju som en leksak jämfört med originalet beroende på storleken. Jag har bägge. Men som originalsubstitut är den utmärkt.

  23. #263
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fick bara 24.500:- för min Mini Reissue efter månader till salu. Köptes för 39.500:-. Mycket pengar i sjön på kort tid.
    Synd att du inte behöll den lite längre, för nu börjar den bli eftertraktad (källa: JAM). Antagligen för att den har slutat tillverkas.

  24. #264
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Måste nog hem och kalibrera min Mini Meanie (aka TTSH, men det är så fult namn). Det finns inte en möjlighet att jag kan ha en vco in i filtret på max som de har i videorna - då distad det åt helvete, och ingen vacker sist. Har jag fler än en vco så är det max 50 procent volym på alla innan dist. Kan funka om jag drar på resonansen, men det är ju inte ofta man vill ha det.

  25. #265
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synd att du inte behöll den lite längre, för nu börjar den bli eftertraktad (källa: JAM). Antagligen för att den har slutat tillverkas.
    Ja, samma i Norge. Har börjat klättra upp till nypris här igen. Och gammelmini går för ca 40 (i fint skick) i alla fall baserat på de sista två som legat ute i höst/vinter.

  26. #266
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hela den här tråden får mig bara att tänka på den 2600 jag passade på för 18 papp för jag tyckte det var i mesta laget.
    Men jag har en känsla av att du trots allt gjorde en del lyckosamma köp av annat under den "billiga eran"?


    Själv missade jag en Two Voice för 5 tusen.

    --

    Men apropå det här med andrahandsvärden...
    Är det verkligen en parameter som är viktig? Det är oerhört ovanligt att tekniska grejer har ett högt andrahandsvärde, jag skulle då aldrig köpa teknikprylar på spekulation. Då är det nog bättre att satsa på aktier eller fastigheter. Däremot är det en kul bieffekt av min hobby att det blivit så med vissa syntar, har vi blivit bortskämda?

    Jag tänker mig att man väljer denna framför en byggsats, eventuell Behringer, eller original för att man är produktionsinriktad och har ekonomin. D.v.s. någorlunda etablerad artist som inte har tid med för mycket service, kanske vill ha den på scen e.t.c. Det är väl arbetssättet och designen som lockar till köp? Små skillnader mot originalet är väl inte värre än att man vrider lite på en EQ och allmänt tweakande med effekter och annat?
    Senast redigerat av Oortone den 2020-01-10 klockan 11:58.

  27. #267
    Erik G
    Erik G är uppkopplad nu
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då fick jag det bekräftat. Kommer 22 stycken till skandinavien och en av dem står det mitt namn på
    Var beställde du ifrån?

  28. #268
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Nåväl ... jag hör mig för om det svenska priset iaf ...

  29. #269
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Om inte Korg släpper en budgetversion innan Behringer så kommer Uli skratta hela vägen till banken. Karp 2600 drar ju upp sjukt mycket GAS men 40papp är ju väldigt få som är beredda att lägga ut. Jag förutsätter att baby karp 2600 släpps inom kort.

  30. #270
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Erik G Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var beställde du ifrån?
    Beställde på Deluxe i Oslo. Kommer under 10 till Norge verkar det som. Kan ju hända det kommer mer, men min kontakt sa att det verkligen är en limited run. Alla slutsålda på både Deluxe och Prolyd klockan 11.30 i dag, haha.

    Kommer ju en mindre variant, så kanske det är sant att det verkligen är begränsad upplag. Men jag bryr mig inte oavsett, min kommer i februari och jag kan äntligen spela på den och det blir bästa februari ever

  31. #271
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jo, den är riktig. Finns en tråd om den t o m:
    https://www.99musik.se/showthread.ph...2600&p=3406231

  32. #272
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag har en känsla av att du trots allt gjorde en del lyckosamma köp av annat under den "billiga eran"?


    Själv missade jag en Two Voice för 5 tusen.

    --

    Men apropå det här med andrahandsvärden...
    Är det verkligen en parameter som är viktig? Det är oerhört ovanligt att tekniska grejer har ett högt andrahandsvärde, jag skulle då aldrig köpa teknikprylar på spekulation. Då är det nog bättre att satsa på aktier eller fastigheter. Däremot är det en kul bieffekt av min hobby att det blivit så med vissa syntar, har vi blivit bortskämda?

    Jag tänker mig att man väljer denna framför en byggsats, eventuell Behringer, eller original för att man är produktionsinriktad och har ekonomin. D.v.s. någorlunda etablerad artist som inte har tid med för mycket service, kanske vill ha den på scen e.t.c. Det är väl arbetssättet och designen som lockar till köp? Små skillnader mot originalet är väl inte värre än att man vrider lite på en EQ och allmänt tweakande med effekter och annat?
    Jag handlade mycket under det jag trodde var "peak analogue", men det fortsatte bara. Spekulerar man i gamla syntar har man fått mycket om bakfoten imho. Men däremot har det varit en kul resa att faktiskt testa massor av maskiner utan att gå back på dessa.

    För egen del går jag igång på ålder och "egenheter" också. Mot de som kallar det snobberi har jag lite försvar, men detsamma gäller t ex skivor i samlingen. Jag klickar inte alls med inplastade nypressar i fräcka färger när det finns en gammal svart i sjysst skick för en i sammanhanget rimlig peng. Om jag får välja på en originalinbunden bok eller en nytryckt då? Samma där. Sedan sätter ju ekonomin ibland stopp förstås.

  33. #273
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Smällde ihop två trådar.

  34. #274
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ohoj, ja den verkar ju låta riktigt bra men inte som en vintage 2600 som ju låter rätt hårt och faktiskt ganska mycket moog men med extrem snärt i envelopen om man rattar rätt, denna låter mjukt och fint, lite mer som jag gillar hehe.

    Edit: Ang TTSH så tycker jag den låter mer 2600 än Karp 2600 (baserat på väldigt få karp klipp) men jag gillar det lilla jag lyckats höra av Karp 2600.
    Jag har både ttsh och 2600 tonus men kommer inte ha plats för karp 2600.

    Edit:2
    Jag tycker tvärtom angående Sweetspots. Även om ttsh låter mycket bra låter vintage bättre på allt som nidas nedan säger men däremot är det väldigt noga med nivåerna på 2600 vintage för att hitta rätt snärt och högsta ljud till noise ratio. Så har jag känt på båda mina vintage 2600:or så där har ttsh helt klart en större sweetspot och mindre risk att ratta bort sig.
    Senast redigerat av Firechild den 2020-01-10 klockan 12:41.

  35. #275
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av superdigital Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du som har haft båda... Kan du berätta om skillnaderna mellan TTSH och en vintage? Alltså vad som var tydligast? Sjukt nyfiken.
    Håller med Segerfalk - Jag tycker den största skillnaden är när man sitter och pressar maskinen med allt från modulation, volym in i filter, preamp adsr.. allt så låter vintage 2600 klart bättre - den har mer sweetspots för mig - jag får vara mycket mer försiktig när jag drar i TTSH. Reverbet låter klart bättre på envintage.. iaf min lät fantastiskt.

    hela grejen med en Arp 2600 är ju lite samma som med en synthi eller en Easel - det är maskiner jag kan sitta med i timmar som typ meditation och bara skruva och ändra lite och upptäcka - fantastiskt. Ibland bara ha på i bakgrunden (högtalarna på denna och synthi är kanon..). Jag får lite samma sak med Buchla modularen, Hordijk modular eller mitt Moog modularsystem, men detär klart mer patchande som är både bra och ont..

    Jag har inte kvar någon TTSH - sålde även min 2600 för att få råd med andra prylar men kommer skaffa en igen..

  36. #276
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synd att du inte behöll den lite längre, för nu börjar den bli eftertraktad (källa: JAM). Antagligen för att den har slutat tillverkas.
    Offtopic, ang Minimoog.
    Nja, det där tror jag inte på.
    För det första började folk att höra att det inte lät vintage d och sedan kändes den inte lika gedigen heller på varken rattar eller keyboard så jag fick erbjudande från en holländsk butik att köpa ny re-issue för 20k plus moms vilket jag inte gjorde , men det visar på att det inte var någon extrem efterfrågan på denna burk när den initiala hysterin lagt sig så jag har mycket svårt att tro att den plötsligt blivit eftertraktad big time...möjligtvis i prisområdet runt 20k men inte i vintagetrakten runt 35-40 då väljer nog de flesta vintage om vi pratar den prisklassen. Men nog om detta.
    Angående karp 2600 limited edition...jao...så hette det om Odyssey fullsize också vilket iofs var sant då den första batchen var gjord i usa men vad jag vet finns fullsize fortfarande men görs på samma ställe som minikarparna, asien.

  37. #277
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Löjl... nya minin är ju helgrym... äger ju hellre den än originalet.... ljudmässigt så är den ju Mini liksom.. och mer Mojo i den än de senare originalen i tillverkningskedjan med de stabilare kretsarna....

    Men med Minin som med denna 2600, det är ju liksom inget instrument man bara trendpellaktigt köper och säljer en vecka senare....det är ju ett instrument man vill ha, behöver för att man vet vad det är. Så är det nog med 2600 också... det är liksom i dagsläget inget märkvärdigt med tanke på alla helgrymma maskiner som släppts och med alla modularer som är volvo i dag.....det är nog lät att bli besviken om man tror man köper något magiskt som lever på en myt..... en matrixbrute slår ju ihjäl en 2600 ljudmässigt vilken dag som helst... men besitter ju inte lika mkt Gandalf..... estetisk psykologi....

  38. #278
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    .....det är nog lät att bli besviken om man tror man köper något magiskt som lever på en myt.....
    Det tror jag också. De som vet vad de köper och varför kommer bli nöjda medan de som tror att de får någon slags magiskt bättre sound i sin musik genom att investera 40k kommer bli besvikna. Det tror jag även gäller en vintage 2600 för dyra pengar. Jag strök under i sin musik eftersom jag tror det finns en annan kategori som gillar att mer umgås med grejerna och sitta och pilla och återuppleva 70-talet; snarare än att producera något färdigt. De tror jag inte blir besvikna i samma utsträckning.
    Senast redigerat av Oortone den 2020-01-10 klockan 14:02.

  39. #279
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Det är ju fullständigt om KORG gör årtiondets släpp i en upplaga som tar slut på en halvtimma. Detta är 2020 - välden är extremt köpstark.

  40. #280
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det tror jag också. De som vet vad de köper och varför kommer bli nöjda medan de som tror att de får någon slags magiskt bättre sound i sin musik genom att investera 40k kommer bli besvikna. Det tror jag även gäller en vintage 2600 för dyra pengar. Jag strök under i sin musik eftersom jag tror det finns en annan kategori som gillar att mer umgås med grejerna och sitta och pilla och återuppleva 70-talet; snarare än att producera något färdigt. De tror jag inte blir besvikna i samma utsträckning.
    Men köper man en kARP 2600 så... notera sista meningen...

    The ARP 2600 FS comes with a diverse variety of music software from Izotope including “Ozone Elements” which lets you not only create songs but also master them using AI, “Skoove” which will help you improve your keyboard playing skills, “Reason Lite” DAW software, as well as software synths from KORG and other brands.

    In other words, the moment you get your hands on this synthesizer you'll have a variety of tools to help you take your music to the next level.

  41. #281
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Jag har absolut inga illusioner om att min musik kommer bli bättre med en 2600. Har egentligen inga illusioner om att min musik är speciellt bra nu heller Men den håller mig mentalt frisk, och ger mig enorma mängder glädje - vare sig jag spelar själv eller med mina polare. Och vi tycker det vi gör är bra!

    Denna kommer göra mig glad i många, många år framöver. Oavsett om det blir färdiga låtar eller ändlösa timmar med ljud-experiment. Och det gör ju inget att den ser absolut fantastisk ut.

  42. #282
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har absolut inga illusioner om att min musik kommer bli bättre med en 2600. Har egentligen inga illusioner om att min musik är speciellt bra nu heller Men den håller mig mentalt frisk, och ger mig enorma mängder glädje - vare sig jag spelar själv eller med mina polare. Och vi tycker det vi gör är bra!

    Denna kommer göra mig glad i många, många år framöver. Oavsett om det blir färdiga låtar eller ändlösa timmar med ljud-experiment. Och det gör ju inget att den ser absolut fantastisk ut.
    Bra inställning imho!

  43. #283
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra inställning imho!
    +1 Håller med!

  44. #284
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har absolut inga illusioner om att min musik kommer bli bättre med en 2600. Har egentligen inga illusioner om att min musik är speciellt bra nu heller Men den håller mig mentalt frisk, och ger mig enorma mängder glädje - vare sig jag spelar själv eller med mina polare. Och vi tycker det vi gör är bra!

    Denna kommer göra mig glad i många, många år framöver. Oavsett om det blir färdiga låtar eller ändlösa timmar med ljud-experiment. Och det gör ju inget att den ser absolut fantastisk ut.
    Exakt så! Det är min egen inställning numera.

  45. #285
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Håller med alla andra som håller med. Samma resonemang fick mig att skaffa matriarchen.

  46. #286
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...
    In other words, the moment you get your hands on this synthesizer you'll have a variety of tools to help you take your music to the next level.
    Haha... vilket trams.
    Som om inte den som petar ut 40 papp redan har bättre mjukvaror?
    Det får väl närmast ses som digitala reklamflyers?

  47. #287
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    https://www.musicradar.com/reviews/korg-arp-2600-fs

    Både och...

    Korg informs us, however, that despite being nearly identical on the outside, the re-issue’s inner workings consist of a combination of through-hole circuits along with modern surface-mount technology.

  48. #288
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    https://www.musicradar.com/reviews/korg-arp-2600-fs

    Både och...

    Korg informs us, however, that despite being nearly identical on the outside, the re-issue’s inner workings consist of a combination of through-hole circuits along with modern surface-mount technology.
    hehe

  49. #289
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Mindre dist i filtret säger recensent, då står jag över!

  50. #290
    Light Head
    Light Head är inte uppkopplad

    Veteran
    Priset....

    Låter fint. Men priset?! Det är något många $

  51. #291
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    VCA i min 2600 dog för en halvtimme. Sjukt sammanträffande, eller har Korg något mer det att göra?

  52. #292
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det är Uli som gjort det. Såklart!

  53. #293
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    VCA i min 2600 dog för en halvtimme. Sjukt sammanträffande, eller har Korg något mer det att göra?
    Trodde nyss att mitt grafikkort dött i flytten. Slet ut det ur burken och blängde på det en stund. När jag stoppade i det igen så funka allt.

    Kanske värt att prova på VCAn?

    /Repair trade secrets

  54. #294
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Japanerna planterade Gremlins i amerikanska maskiner redan under andra världskriget!

  55. #295
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Korg kanske köper tillverkningskapacitet av Uli? Några Thru hole och resten är UliARP

    Kan tänka mig att Ulis klon med billigast möjliga komponenter låter mer vintage

  56. #296
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Äsch det är ok pris. Jag knep en!

  57. #297
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Korg kanske köper tillverkningskapacitet av Uli? Några Thru hole och resten är UliARP

    Kan tänka mig att Ulis klon med billigast möjliga komponenter låter mer vintage
    Kan faktiskt vara så Väntar lite på den!

  58. #298
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Seriöst, folk som demar syntar genom att bara spela legato på närliggande toner i slumpmässig ordning kan ju dra åt hvete.

  59. #299
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av underminer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äsch det är ok pris. Jag knep en!
    Var? Pris?

  60. #300
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var? Pris?
    JAM har för drygt 42 000 här: http://www.jam.se/synthpiano/synthan...Korg_ARP_2600/

Liknande ämnen

  1. ARP 2600
    Av enapa i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2020-04-11, 12:15
  2. ARP 2600 - 99% död!
    Av Position Zero i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2016-08-12, 23:11
  3. ARP 2600
    Av kalkis i forum Övrig mjukvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 19:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •