Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 113 av 113

Ämne: Svenska technoproducenten Abdulla Rashim gripen i Australien

  1. #61
    ROT
    ROT är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    plus en miljon eller så på den
    Det handlar ju inte om ålder dock .

    Utan det handlar ju om egna värderingar och intressen.
    Finns ju garanterat en hel del personer som tycker att folk som sitter hemma med sina gamla analoga syntar och analyserar ljudvågor och funderar hur man får till det där perfekta "acid" ljudet (och gör musik helt utan känsla eller finess för att man är egentligen bara intresserad av tekniken) är dumma i huvudet också, oavsett ålder.


    "Men det där håller inte, att vara hobbymusiker från Rimbo slösar inte på skattepengar som klotter gör"
    - Släpp sargen, ha lite kul.

  2. #62
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Jag gillar klotter. Inte målningar o så utan typ stora bokstäver. Fanns några snygga vi centralen förut. Mina favoriter var

    BEL (behind enemy lines) och en asfet 303 (IT-crew)

    Bästa tagen e PANK

  3. #63
    ROT
    ROT är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar klotter. Inte målningar o så utan typ stora bokstäver. Fanns några snygga vi centralen förut. Mina favoriter var

    BEL (behind enemy lines) och en asfet 303 (IT-crew)

    Bästa tagen e PANK

    Ahhhhh, jävla bra smak där Calle! Pank och Mud var fan riktigt bra.. Såklart Pan och Bana från 303 också, bättre än en TB-303.

  4. #64
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Hehe jag trodde killen som åkte dit var typ 14. Finns det alltså äldre som fortfarande tycker det är häftigt att klottra?

  5. #65
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 303 Guilty Spark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fånigt. Vad vinner man av att kladda på det här sättet, förutom känslan av att vara rebellisk och "fuck the system".



    Typiskt jävla vänsterdravel. Enligt dig är det alltså lika okej att skita på parkbänkar och vandalisera, allt är gratis att fixa igen. Skattepengar går åt för att sanera sånt här strunt. Vissa växer då aldrig upp, det här är småbarnsbeteende att hela tiden käfta och utmana bara för sakens skull, att tänka i ett bredare perspektiv är tydligen väldigt svårt för vissa och det enda man kan komma med är "BUT MAAH AAAART!"
    Välkommen in i en vuxen diskussion när du är redo.

  6. #66
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe jag trodde killen som åkte dit var typ 14. Finns det alltså äldre som fortfarande tycker det är häftigt att klottra?
    Ja precis he-he.. för vore han 15 så vore han ju så mogen att han får köra moped och längta till 16 då han får ansvaret att börja övningsköra bil och ta kortet för lätt motorcykel.. sen kommer ju stora dagen 18 då man moget och ansvarsfullt får rösta på det parti som bäst tar ansvar för landets intressen och så får man myndigt avnjuta pilsner på krogen. Sen 20, då har man uppnått den mognad att man faktiskt får köpa starkare drycker över disk. Nu har man inträtt i vuxenlivet till fullo.

  7. #67
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehe jag trodde killen som åkte dit var typ 14. Finns det alltså äldre som fortfarande tycker det är häftigt att klottra?
    Men ålder är irrelevant. Jag började med lego när jag var liten o gillar det fortfarande.

  8. #68
    Aos
    Aos är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ROT Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fy fan vilken trött diskussion. Den har pågått i en evighet överallt och det finns liksom inget att komma fram till.

    Lås bara tråden.... Prata om filtertyper eller hur man faktiskt släpper sin musik eller något annat som folk här blir hårda av istället. Acid?
    Ja, just filtertyper och olika filterdosor tycker jag är superintressant!
    Jag letar efter ett kompisfilter till min Moisturizer och...
    Startar en tråd...

  9. #69
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja precis he-he.. för vore han 15 så vore han ju så mogen att han får köra moped och längta till 16 då han får ansvaret att börja övningsköra bil och ta kortet för lätt motorcykel.. sen kommer ju stora dagen 18 då man moget och ansvarsfullt får rösta på det parti som bäst tar ansvar för landets intressen och så får man myndigt avnjuta pilsner på krogen. Sen 20, då har man uppnått den mognad att man faktiskt får köpa starkare drycker över disk. Nu har man inträtt i vuxenlivet till fullo.
    Riktigt vuxen blir man väl först när man sen slutar dricka dessa drycker?

    Men skämt åsido, vanliga "civila" har faktiskt svårt att begripa hela klottergrejen, så även jag.
    Men då samhällskontraktet numera är upphävt så skiter jag fullständigt i vad som händer i det offentliga rummet. Med mina egna fastigheter är jag inte lika förlåtande (för att uttrycka mig milt).

  10. #70
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men ålder är irrelevant. Jag började med lego när jag var liten o gillar det fortfarande.
    dä var kul när Snake One var och pratade på konstskolan här nere och sa att han slutade köra illegalt 1973, för mkt polisvåld och nervositet, och så var han lite förvånad att några närvarande 27-åringar fortfarande höll på men sen sa han att han hade taggat på toan på Waynes Coffee här precis samma dag...

    Boris Blank sa att dansmusik var den första musiken och kommer bli den sista

    och Weatherall sa att all musik innan var bara stepping-stones to techno

  11. #71
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	blomma.png 
Visningar:	38 
Storlek:	14,5 KB 
Id:	64263

    Heja Abdulla! Fux the system

  12. #72
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Emu-lotta, du är ju inkonsekvent - vad hände med tagsen på EII:an du köpte av mig - BORTTVÄTTADE!!! :-)

  13. #73
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    1995 tvingade min farsa mig att skriva-under på en av mina skizz:er där han tillagt en klausuls som sa:
    "Jag reSet Sakrecoer, satsar x-antal pengar mot Pappa Sakrecoer, om att den här stilen av konst inte bara är en fluga och att den kommer vara aktuell om 20 år dvs år 2015"

    Mysigt nog tog pappa sakrecoer fram det där kontraktet strax innan jul

    Det är inte lätt att förstå sig på graffiti och tags. Det är lättare att hata på det en inte förstår, än att framstå som den som inte förstår

  14. #74
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Emu-lotta, du är ju inkonsekvent - vad hände med tagsen på EII:an du köpte av mig - BORTTVÄTTADE!!! :-)
    De var inga tags… men om så… vad är inkonsekvensen med att tvätta bort det….. har jag sagt att man inte får tvätta bort graffiti?

  15. #75
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Klart Emu inte vill ha kluddet på sitt eget

    Förövrigt så kluddade en ner min stol för tre år sen...På Norberg. Ful svart tusch och det står något som inte en jävel vet vad det är...Poänglöst.

  16. #76
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Emu-lotta, du är ju inkonsekvent - vad hände med tagsen på EII:an du köpte av mig - BORTTVÄTTADE!!! :-)
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De var inga tags… men om så… vad är inkonsekvensen med att tvätta bort det….. har jag sagt att man inte får tvätta bort graffiti?
    Det där är första symptomen av växande mottaglighet för emjulotta-sanningar: att ifråga sätta emjulottalärans hållbarhet i hästens mun i alla fall utifrån min erfarenhet...

  17. #77
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	politiskt_correct.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	82,2 KB 
Id:	64267

    känns som det här vackra kalligrafiska uttrycket (taggen) får en fin mening i den här tråden

    Tags är kanske in your face och svårtydda för de icke initierade. Därför vill jag passa på att be den intresserade att titta på rörelsen i denna bild. Att "bomba" eller "tagga" är som en dans med stadens väggar till den tystlåtna musiken av stadens anonymitet. Det kräver rytm, ett säkert kroppsspråk och tusentals timmar övning på papper samt väggar för att uppnå en schysst balans i sitt bokstaverande.
    Senast redigerat av reSet den 2016-01-08 klockan 15:48.

  18. #78
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart Emu inte vill ha kluddet på sitt eget
    …precis…. du har verkligen huvudet på skaft modellear

  19. #79
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ful svart tusch och det står något som inte en jävel vet vad det är...Poänglöst.
    Visa experterna en bild på verket, så ska vi säga dig hur mycket din stol växt i värde Det kan ju vara en autograf som inte är värd något ännu, en autograf som aldrig kommer att vara värd något. Men det kan också vara en original signatur av någon vars konst är högt rankad på marknaden. Hur skulle du skåda signaturen om det visade sig att din stol blir värd miljoner av själva vandaliseringen?

  20. #80
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förövrigt så kluddade en ner min stol för tre år sen...På Norberg. Ful svart tusch och det står något som inte en jävel vet vad det är...Poänglöst.
    Tänk om det var Banksy, då skulle stolen vara värd miljoner...

    - - - Uppdaterad - - -

    Reset, Haha!

  21. #81
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran

  22. #82
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Den här tråden är kanske är värd miljoner nu efter min tagg däruppe

  23. #83
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den här tråden är kanske är värd miljoner nu efter min tagg däruppe
    vettefan om tråden! men jag sparade bilden på hårddisken jag har som ligger under schweiziska alperna, i en mapp döpt till ./99musik/rwq/ . I ett skyddsrum långt över havsytan, för framtida bruk. Rätt var det är så var det ända kopian kvar, och den låg i min sammling! Det mesta 99:or gör och lägger upp här hamnar där

    Som den äldsta rika kinesiska familjens ekonomer säger:
    Förmögenheter förvaltas bäst i form av
    1/3 land
    1/3 mineraler och metaller
    och
    1/3 Konst

  24. #84
    Mr_Lindh
    Mr_Lindh är inte uppkopplad

    Senior
    Hahah underbart! GRAFF & MUSIK!

    (Alltså inte att han åkte fast. Åkte själv fast i Köln några år sedan.)

  25. #85
    jonasgun
    jonasgun är inte uppkopplad
    jonasguns avatar
    Veteran
    ...och 1/3 telia-aktier.

  26. #86
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av jonasgun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...och 1/3 telia-aktier.
    ja, det är iaf vad pöbeln tror (edit: utöver att det kan finnas en 4:e tredjedel i något delat på tre ) Men det finns en läxa att hämta i börsen för tanken om konst som kapital: first served best served

  27. #87
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    oundvikligt fin musik och fin video!
    https://vimeo.com/55008263
    NSFW#

    Någon som sett Style Wars 2 förresten?


    https://youtu.be/gMDDJzuKON0

    https://www.youtube.com/watch?v=gMDDJzuKON0

  28. #88
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Jag är inte insatt i det här med graffiti så det här är ärliga frågor. Nu när det ändå finns lite kluddare här så kan man ju passa på menar jag. Jag tog tillbaka det där med ålder för det finns mycket jag gör själv som andra anser "barnsligt". Ålder lämnar jag därmed hän med ett litet undantag - läs nedan.

    Så vad är graffiti egentligen? Är det att visa att man var där (kallas det "tags")? Eller ska det vara text/bilder med ett budskap? Om ja på det sista så måste jag erkänna att jag själv aldrig förstått vad budskapet är. Eller är det själva "saboteringen", alltså att man klottrar där man inte får som är det viktiga? Och i så fall, vad vill man säga med det?

    Är det spänningen att man kanske åker fast som lockar? Någon sa tidigare här i tråden att det krävs "karaktär för att åka till ett annat land och dra ut och bomba för det är ju ganska risky". Då kommer trots allt det här med åldern in. För mig känns det lite töntigt att tänka sig just en vuxen stå kallsvettig med en sprayburk i handen på banvallen rädd för att nån vakt upptäcker en.

    Så ja, kan någon upplysa mig lite om graffiti?

  29. #89
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kräver rytm, ett säkert kroppsspråk och tusentals timmar övning på papper samt väggar för att uppnå en schysst balans i sitt bokstaverande.
    Dessvärre är det ju väldigt få som har den där rytmen du nämner och själva övandet verkar ske på väggar lite överallt. Det finns en här i stan som taggar Night på sina ställen, och den gillar jag - men däremot gillar jag inte fenomenet bombning.

  30. #90
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    bakåtsträvarna "står kallsvettiga med en sprayburk i handen"
    Andra kör med drones

    bildkälla: Mattias Lindström

    Det som är fint med graffiti är att poängen avgör du själv. Som skådare och utövare. Vad det handlar om har många variationer, från utövare till utövare, som från skådare till skådare. Som jag ser det, så handlar det om att ta ett eget initiativ i frågan: "hur ser min vardag ut?", fast i alla frågans skepnader. Det handlar om att finna existens i ett annars ohyggligt anonymt samhälle. Att TA plats där bara rika anonsörer FÅR ta plats. Att färglägga en grå vardag. Att det fins adrenalin inblandat är bara bonus som jag upptäckte när jag flyttade till öststa... erhm jag menar "noll-tollerans sverige" ca. 1996 under ett år. Här målade folk tåg! Som reser!! Som åker och visar upp sig i grannstaden!! För där jag växte upp uppskattas gatukonst/graff/you-name-it av gatornas användare: folket. Så det fans inte riktigt något sånt där... "hot" att passa sig för...
    Senast redigerat av reSet den 2016-01-08 klockan 17:32.

  31. #91
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dessvärre är det ju väldigt få som har den där rytmen du nämner och själva övandet verkar ske på radio, TV, i köpcentret, lite överallt. Det finns en här i stan som sjunger Night på sina ställen, och den gillar jag - men däremot gillar jag inte fenomenet dragspel.
    mitt prespektiv-fixd.

    edit: dessutom är det svårt att bli duktig på något, som du måste göra fortsomfan i hemlighet..... bästa sättet att få "fin" graff i sin stad, är att ge utrymme för övning till dess praktikanter
    Senast redigerat av reSet den 2016-01-08 klockan 17:35.

  32. #92
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    mitt prespektiv-fixd.
    Jag tycker inte riktigt att de går att jämföra även om jag förstår din poäng.

  33. #93
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    KungKrille: det finns faktiskt en hel del forskning kring grafitti som problematiserar fenomenet på mer än ett sätt.

    Men, gemensamt för den samlade forskningen tyckas vara rättigheten till (och i förlängningen ) det offentliga rummet.

    Att påstå att det enbart (eller mestadels) handlar om självhävdelse blir därför, i kontrast till de mångbottnade intentionerna, en ganska missvisande slutsats.

    Uppsatsen Att skriva (på) staden är en bra språngbräda om någon skulle intressera sig.

  34. #94
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker inte riktigt att de går att jämföra även om jag förstår din poäng.
    det var poängen jag ville åt. Om människan har ett universellt språk, så är Bild och Musik 2 helt olika (men uppenbarligen kombinerbara) dialekter så klart Men frågan: vem har rätt att synas fungerar även på samma vis som vem har rätt att höras

  35. #95
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    det bästa svaret till frågan: "Vad handlar graffiti om?" är nog: "testa själv"

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dont_die_wondering.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	26,1 KB 
Id:	64272

  36. #96
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vettefan om tråden! men jag sparade bilden på hårddisken jag har som ligger under schweiziska alperna, i en mapp döpt till ./99musik/rwq/ . I ett skyddsrum långt över havsytan, för framtida bruk. Rätt var det är så var det ända kopian kvar, och den låg i min sammling! Det mesta 99:or gör och lägger upp här hamnar där

    Som den äldsta rika kinesiska familjens ekonomer säger:
    Förmögenheter förvaltas bäst i form av
    1/3 land
    1/3 mineraler och metaller
    och
    1/3 Konst
    <3 !!!

  37. #97
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vierphoria Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uppsatsen Att skriva (på) staden är en bra språngbräda om någon skulle intressera sig.
    Ja, jag får nog läsa den för det var nog för mycket begärt att få svar från artisterna själva. Det kanske är som att försöka få svar från frimurarna eller fightclub

  38. #98
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det var poängen jag ville åt. Om människan har ett universellt språk, så är Bild och Musik 2 helt olika (men uppenbarligen kombinerbara) dialekter så klart Men frågan: vem har rätt att synas fungerar även på samma vis som vem har rätt att höras
    Fast där ser jag det svårt att jämföra de två (inom samma "poäng"). Rätt att höras är lättare än rätt att synas. Att tagga en privatpersons hus är vanligare än att någon står utanför samma hus 24/7 och spelar upp sin musik. Båda är lika oönskade som jag ser det. Det kostar pengar, antingen privatpersonens eller allas, att tvätta bort taggen. Att få bort en musiker är lättare.

    Är det vi icke-graffare/taggare som har mer respekt i och med att vi inte står och framför våran musik natt och dag?

    Det finns två tunnlar i närheten av där jag bor som är så otroligt tråkiga, och innan de buffades ordentligt så var det helt okej målningar där. Efter buffningen så dök det upp en massa taggar, vissa snygga, andra inte så snygga och vissa skitfula. Men så buffades de, och fulare taggar följde. Jag tycker att det hade varit mycket trevligare om målningarna fått vara kvar.

    Den här taggen gillade jag däremot:

  39. #99
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast där ser jag det svårt att jämföra de två (inom samma "poäng"). Rätt att höras är lättare än rätt att synas. Att tagga en privatpersons hus är vanligare än att någon står utanför samma hus 24/7 och spelar upp sin musik. Båda är lika oönskade som jag ser det. Det kostar pengar, antingen privatpersonens eller allas, att tvätta bort taggen. Att få bort en musiker är lättare.
    Jag skulle låta bli tråden hade jag tänkt, men du formulerade mina tankar så bra. Så +1.

    Bullerplank längs järnvägen, tunnlar och grå passager + graffiti tycker jag är helrätt. Bostadshus, bussar m m, not so much p g a kostnader att sanera. Men det är min åsikt. Å andra sidan tycker jag inte heller att de statliga scenerna ska ha så stora bidrag som de har heller. Konsten ska vara fri. Men att uttrycka den var som helst och till vilket pris som helst är ingen självklarhet.

    Bäst grafitti görs på byggen som hatas av majoriteten och då får den funktionen av ett politiskt inlägg. Berlinmuren på sin tid och Västbanksmuren idag.



    Sedan tyckte jag inslaget i originalposten var lite tramsigt. På samma sätt som målarens sätt att tycka det var väldigt höga böter. Kom det som en nyhet att det var förbjudet? Nej, troligen inte och då tar man sitt straff om man tycker konsten är värd brottet.

  40. #100
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Det där är inte graffiti utan street art, eller muralmåleri…..

    Hela grejen med graffiti är att den skiter i vem du är och vad du tycker…. den är en nödvändig våldtäkt på det offentliga rummet….den säger FUCK OFF!, här är jag.

  41. #101
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där är inte graffiti utan street art, eller muralmåleri…..

    Hela grejen med graffiti är att den skiter i vem du är och vad du tycker…. den är en nödvändig våldtäkt på det offentliga rummet….den säger FUCK OFF!, här är jag.
    Man kan ju naturligtvis välja att se det så. Eller så kan man se det som den undertryckta klassens uppror mot överheten.

    Eller så väljer man att se det som efterbliven vandalism som skall krossas som en kackerlacka.

    Som vanligt är det en fråga om perspektiv.
    Under största delan av mänsklighetens historia (både före & efter den korta parantes vi lever i just nu) så hade man bara helt enkelt blivit ihjälslagen & så hade ingen funderat med på saken.

  42. #102
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan ju naturligtvis välja att se det så. Eller så kan man se det som den undertryckta klassens uppror mot överheten.

    Eller så väljer man att se det som efterbliven vandalism som skall krossas som en kackerlacka.

    Som vanligt är det en fråga om perspektiv.
    Under största delan av mänsklighetens historia (både före & efter den korta parantes vi lever i just nu) så hade man bara helt enkelt blivit ihjälslagen & så hade ingen funderat med på saken.
    Det spelar ingen roll vad du anlägger för perspektiv.. grffitin skiter i det… den är kackerlackan i ditt öga…. smutsen på kameralinsen…..det som kliar på ryggen där du inte kommer åt…. vad du än tycker och vad du än har för perspektiv så finns den där… det är hela grejjen.

  43. #103
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det spelar ingen roll vad du anlägger för perspektiv.. grffitin skiter i det… den är kackerlackan i ditt öga…. smutsen på kameralinsen…..det som kliar på ryggen där du inte kommer åt…. vad du än tycker och vad du än har för perspektiv så finns den där… det är hela grejjen.
    Lite som syfilis.

  44. #104
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Nja..syfilis får du för att du omdömeslöst har trevligt graffiti får du ändå…. men Bakterie/viusliknelsen är inte helt fel…

    Men ser man på var det kommer i från så kan man säga att graffiti är krig.

  45. #105
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja..syfilis får du för att du omdömeslöst har trevligt graffiti får du ändå…. men Bakterie/viusliknelsen är inte helt fel…

    Men ser man på var det kommer i från så kan man säga att graffiti är krig.
    Jag undrar då, för jag vet faktiskt inte, var kommer det ifrån? Är det ett uppror från den undertryckta arbetarklassen? Eller är det bara ännu ett meningslöst poserande från söndercurlade medelklassungdomar som tror dom är rebeller?

  46. #106
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag undrar då, för jag vet faktiskt inte, var kommer det ifrån? Är det ett uppror från den undertryckta arbetarklassen? Eller är det bara ännu ett meningslöst poserande från söndercurlade medelklassungdomar som tror dom är rebeller?
    Var den kommer ifrån och vad den är idag är nog två helt skilda saker. Din analys i form av frågeställningar känns korrekt och besvaras nog med att det var ett uppror och det är ett poserande.

    God natt!

  47. #107
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Den kommer från insikten i vardagsmagin av ett ideograms effekt på medmänniskor. Troligtvis en urgammal insikt.

  48. #108
    gumse
    gumse är inte uppkopplad

    Veteran
    Samma magi som uppstår när något fyllo pissar i din port.

  49. #109
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Konst eller ej, ge fan i att kludda på vår gemensamma/privata egendom! Annars kan du parkera din cykel, bil eller 303:a här utanför så kan jag slabba på lite falurödfärg. Egoistiska trögskallar.

  50. #110
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    nej gumse, en tagg trollar 7 gigawett mer än pissefyllot

  51. #111
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av gumse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag undrar då, för jag vet faktiskt inte, var kommer det ifrån? Är det ett uppror från den undertryckta arbetarklassen? Eller är det bara ännu ett meningslöst poserande från söndercurlade medelklassungdomar som tror dom är rebeller?
    Graffiti kommer i från underklassen och är krig i färg. Den är en egen värld som endast refererar till sig själv…precis som konstvärlden. "the objekt is more" störst, mest vackrast..el vad som…graffitivärlden sätter objektet. Det man i dag ofta refererar till som "graffiti" är street art eller muralmåleri..eller "konst", modernt kitsch/hötorgsmåleri. Men graffitin handlar initialt inte om ett uppror mot samhället eller något politiskt budskap…det är en egen värld….en egen referensram.

    Så fort Graffiti bryter ramarna och börjar mäta sig eller göra poänger som riktar sig mot t.ex. den etablerade konstvärlden eller till och med ger sig in i den så är den ej längre Graffiti.. den använder bara formspråket. Så många av de som "epiterar" sig "Graffitimålare" i dag är det lika mycket som H&M eller Adidas som också "trycker" upp tröjor mm med formspråket,,,,, men det är inte graffiti.

    Jag själv skulle kalla mig "Graffiti-bombare" .. "outlaw"…..men det var på 80-talet….. nu är jag fet sur gubbe som kör Volvo

  52. #112
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Raj raj...

    Ful var den toalett jag pissade på . å inte förstod jag ett piss av det som någon kluddat dit heller, trotts att man är ateist så vad det har med kyrkan att göra fattar jag inte heller?

    Lika mycket av dem båda.

    Inget.

    och full är jag också.

    Raj raj

  53. #113
    ~~~
    ~~~ är inte uppkopplad

    Avliden
    nais granne, ni känner ju dom här med


    https://youtu.be/aYMzKNuUs2c
    https://youtu.be/2QfWwlQADi4
    läs låttitlarna [jag e med helt på tråden och tycker bara allt e en synd]

    https://youtu.be/1xwN5fhkAZ8

    https://youtu.be/5IrHzrg4qdQ

    https://youtu.be/N-5PqzYgBi8
    Senast redigerat av ~~~ den 2016-01-10 klockan 06:03. Anledning: eh tar den långa visan: berghain, alla har vellan varit inne, jag gick som vanligt aldrig in→hängde med folk utanför: classic

Liknande ämnen

  1. Tekniktermer på svenska
    Av oljud i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 141
    Senaste inlägg: 2024-04-09, 21:02
  2. Abdulla Rashim och Donato Dozzy @ Under Bron
    Av Vierphoria i forum Evenemang
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-04-21, 10:22
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-14, 22:55
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-07, 01:05
  5. The Presets från Sydney, Australien
    Av Björnström i forum Skivor & artister
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 01:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •