Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 219

Ämne: Soundcraft Signature 12-22 MTK

  1. #1
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Soundcraft Signature 12-22 MTK

    Snart släpper Soundcraft sin nya mixer som jag väntat på ett år.
    http://www.soundcraft.com/products/signature-22-MTK

    Vad tror ni om denna? Den har ju inga inserts och jag skulle egentligen vilja använda den med några externa effekter, speciellt en kompressor med sidechain effekt. Dock vill jag även ha bra användbara inbyggda effekter. Jag vill kunna använda den mest i studio men även kanske live.
    Vad jag tänker koppla in synthar som Virus Ti, octatrack Analog Four, Analog keys, Analog RYTM mfl olika mono synthar. Ingen sång, än i alla fall. Räcker det med 12kanaler eller bör man köra på 22 i så fall?

    Tror ni att detta är mixern för mig eller bode jag satsa på en mixer med return kanaler? Någon som har funderingar?

  2. #2
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag har också väntat på denna och har varit sugen som tusan. Har tröttnat lite på att den aldrig kommer dock. Kommer den nu eller?

  3. #3
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag förhandsbokade hos tysken i april förra året. Men tröttnade i oktober och fick tillbaka min förhandsinbetalning. Datumet har flyttats fram typ 10-15 gånger sedan mars 2015. Så fort det varit två veckor kvar till leverans så har de skjutit fram det en månad igen. Sen har de hållit på så i nu snart ett år. 29 januari står det hos tysken nu, det är väl precis efter NAMM som börjar den 21:a?
    Jag tror för min egen del att de kommer att skjuta på det igen.

    Vad ska man köpa för mixer istället? Om man nu behöver en? Finns det egentligen några bra alternativ?

  4. #4
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Jag kör en Mackie Onyx med stor glädje. Kanonbra filter och preampar, sex sends, fyra subs... inserts.

  5. #5
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Låter intressant, har sneglat på dem och de ser lovande ut, förutom att de har firewire. JAg har inte det på min dator. Bara usb 3 och thunderbolt (imac + macbook air). Jag läste att det var en del som hade problem med onyxer med mac och övergångsadapter från firewire till thunderbolt.
    Kör du mac eller pc? Hur fungerar det för dig?

  6. #6
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Nej nej. Den har varken usb eller firewire. Här är det analogt fram till ljudkortet.

  7. #7
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Aha! Då är det den som inte heter "i" utan bara Onyx 1640 då?

  8. #8
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Det är väl det som är grejjen, det finns inga riktiga konkurrenter? Inte mot mtk-versionerna.

  9. #9
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag väntade också på MTK. Under tiden trillade jag över en Behringer RX1602 i nyskick för ynka 250 kr så jag tänkte att jag kunde använda den tills MTKn kom. Till min förvåning, så är jag så nöjd med RX1602 att jag inte känner något behov alls av något annat.

    Knappt jag fattar det själv.

  10. #10
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    hade varit nice med insert iaf på sub och master

  11. #11
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag kör själv med 4 RX1602 som submixers samt en femte för mina effekter. Funkar bra, brusfri och tyst.

  12. #12
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av krusty4president Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha! Då är det den som inte heter "i" utan bara Onyx 1640 då?
    Onyx 24-4 vad jag kan förstå.

  13. #13
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Har också lite koll på den här. Finns det annars några bra mixers med många stereokanaler?

  14. #14
    Gargoyle
    Gargoyle är inte uppkopplad
    Gargoyles avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Livstecken.

    22MTK fick bra omdömme i senaste Sound on Sound. Så det verkar hända något nu.

  15. #15
    Pum
    Pum är inte uppkopplad
    Pums avatar
    Senior
    Nån som använt den här mixern än? Nyfiken på usb-stabiliteten och arbetsflödet.

  16. #16
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    12mtk och 22mtk verkar vara tillgängliga nu iaf. Bra betyg på gearslutz!

  17. #17
    fredrik_s_
    fredrik_s_ är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Någon som köpt och testat än? Vore intressant och veta hur stabila drivarna är och hur den är överlag. Verkar råda lite delade meningar på gearslutz
    https://www.gearslutz.com/board/low-...raft+signature

  18. #18
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Har den verkligen 22 analoga ingångar?

  19. #19
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har den verkligen 22 analoga ingångar?
    Jupp! 18 mono och två stereo.
    Det som gör det hela ännu mera intressant är att det går att ta in ljudet i mixern, skicka det till datorn, lägga på mer fx och sedan få tillbaka ljudet in på mixern på samma kanal. Åtminstone så jag fattade det när jag läste om den.

    Men är ändå kluven till den. Vill se mera om drivrutinerna, hur bra är de?, latency?, kommer de att stödja den länge med nya drivrutiner för nya OS?

    Vissa frågor kan ju bara tiden utvisa. Men en intressant mixer iallafall.

  20. #20
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Jag har fattat det som att det är samma usbjox som i deras digitala si mixers och de verkar ju folk använda som ljudkort utan större problem
    På mac tror jag det är core så inte drivare behövs

  21. #21
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Är det värt att sälja sitt Behringer UFX1604 till Val Solo-pris bara för att köpa detta och få 6 kanaler till?

  22. #22
    Pum
    Pum är inte uppkopplad
    Pums avatar
    Senior
    Det är varningsflagg utfärdad för hårdvarurelaterat volymproblem i mixern, se Fredriks länk ovan. Trist. Såg fram emot den här.

  23. #23
    fredrik_s_
    fredrik_s_ är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Köpte detta ändå för att testa (MTK 22), har ju varit gnälliga personer förr på forum som gnällt över det ena och det andra men jag kan bekräfta det som står i gearslutztråden ovan, 50% gain på bordet per kanal, +10db per kanal i DAW för att få någorlunda lyssningsvolym i lurarna (ca 80-85% på volymkontrollen för lurarna) . -24db hamnar stereospåret på när man printar mixen , bordet åker tillbaka på studs

  24. #24
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_s_ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte detta ändå för att testa (MTK 22), har ju varit gnälliga personer förr på forum som gnällt över det ena och det andra men jag kan bekräfta det som står i gearslutztråden ovan, 50% gain på bordet per kanal, +10db per kanal i DAW för att få någorlunda lyssningsvolym i lurarna (ca 80-85% på volymkontrollen för lurarna) . -24db hamnar stereospåret på när man printar mixen , bordet åker tillbaka på studs
    Berätta gärna vad du tycker efter några veckor

  25. #25
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Tycker det låter skönt det här bordet. Hoppas dom släpper en 16-kanalare.

    https://www.youtube.com/watch?v=Vg2ays2lcsk

    https://www.youtube.com/watch?v=UYp3rEL2s5w

  26. #26
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_s_ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte detta ändå för att testa (MTK 22), har ju varit gnälliga personer förr på forum som gnällt över det ena och det andra men jag kan bekräfta det som står i gearslutztråden ovan, 50% gain på bordet per kanal, +10db per kanal i DAW för att få någorlunda lyssningsvolym i lurarna (ca 80-85% på volymkontrollen för lurarna) . -24db hamnar stereospåret på när man printar mixen , bordet åker tillbaka på studs
    Läs bruksanvisningen innan du skickar tillbaks det.

  27. #27
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jahopp, Skillings tråd om hur koppla mixerbord etc fick mig att börja sukta lite.. lite trött på att mecka med enbart ljudkort som jag gjort många år nu, mitt har börjat glappa lite väl mycket och det här ser ju ut som en himla smidig lösning, tror jag skulle klara mig på 12ch. Tänker lite högt här nu:

    Saknar inserts, är mest en stereokompressor jag vill ha ibland, nästan uteslutande för att köra trummorna från datorn och tillbaks. Antar att grp 1-2 går till monitorerna så master out är ledig, (den går ju via usb till datorn), så om jag då tar den till kompressorn och tillbaks på en stereokanal går den ju att plocka in via usb sen. Borde funka va? Också smidigt om jag vill ha nån maskin direkt via kompressorn så bara skicka den till master istället för sub.

    Nackdelen är att det ryker två ingångar.. har ett par aux-effekter så ett par försvinner dit eftersom det bara är en stereo fx retur, plus main ut från datorn... ha, det ger alltså 6 kanaler kvar till maskinerna. hm. Även om jag sällan använder fler än 2-3 åt gången så är det ju halva poängen att slippa koppla om.

    Tänk om det suttit en fin busskompressor istället för effekterna i den. mhm.

  28. #28
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag får min 12mtk imorrn. Kommer finnas för allmän beskådning på Fylkingen på fredag. Skriver några rader om den när jag testat den lite.

  29. #29
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Hunnit testa en stund nu, dock inte med datorn utan bara standalone. Min referens i mixerväg är en Behringer Xenyx fx1202.

    Så. Spontant låter den väldigt cleant om man vill det och jämfört med Behringern låter det otroligt mycket renare och mindre grötigt. Jag är själv lite förvånad över detta och är osäker på om det faktiskt är ljudet som skiljer sig eller om överskådligheten osv gör att det är lättare att ratta och därmed upplevs bättre.
    Gainar man på lite så distar det väldigt snyggt och pads på System-1 får oanat liv, precis vad jag saknat sen jag gick ifrån datorn. Gain på kick låter också riktigt bra. EQn är lätthanterlig och både boost och cut verkar låta som man kan förvänta sig. Det kräver mer arbete med den dock innan jag kan uttala mig ordentligt.
    Inbyggda effekten låter faktiskt riktigt bra och kommer användas flitigt. Riktigt schysst med två parametrar att styra. T ex på delay+reverb-kombinationerna kan man styra både delaytid och reverbtid.
    Än så länge är jag väldigt nöjd! Hinner jag kommer jag plugga in i datorn ikväll och börja leka lite i Ableton med den

  30. #30
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Tack Max, berätta mer! =) Det där om nivåer in/ut ur datorn är intressant t.ex.. är det verkligen ett problem? En annan sak som är lite synd är att man jag skulle behöva lite mer in/ut ur datorn går det inte att expandera, 8ch toslink in/ut hade varit nåt.. eller som sagt insetts så skulle man ju kunna ta ut signalen där vid behov. Just iim att den är ljudkortet så blir det lite låst, men samtidigt, kan vara begränsningar som går att leva med. hm hm hm

  31. #31
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    jag vill också veta allt om nivåproblemen! har tyckte att min mackie med usb ger lite för lite kräm men det här verkar ju etter värre...?

  32. #32
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Körde den på gig igår. Kanaler in i datorn som styrde visuals, fungerade jättebra. Och recordade mastern.

    Kan någon upplysa vad "nivåproblemen" är så kan jag testa

  33. #33
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    att separata kanalerna via usb matar dawen med för låga nivåer?

  34. #34
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    att separata kanalerna via usb matar dawen med för låga nivåer?
    Den verkar mata ganska fint. Gainar man på på bordet är det inga problem att få upp den på rött i Ableton. Men det känns spontant som det ska vara ordentligt lågt för att det ska vara problem med 24-bits headroom?

  35. #35
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    låter hoppfullt! jag är ganska entusiastisk över att köpa ett 12mtk. både jamma oplanerat hemma och lira live ute och kunna mixa/arra om känns ju mkt bra.

    men en grej är jag fortfarande osäker på om det finns: arr slippa höra originalsignalen på en kanal man skickar till dawen och bara få höra den (samtidigt som man spelar/spelar in) med fx från dawen?

    - - - Uppdaterad - - -

    låter hoppfullt! jag är ganska entusiastisk över att köpa ett 12mtk. både jamma oplanerat hemma och lira live ute och kunna mixa/arra om känns ju mkt bra.

    men en grej är jag fortfarande osäker på om det finns: arr slippa höra originalsignalen på en kanal man skickar till dawen och bara få höra den (samtidigt som man spelar/spelar in) med fx från dawen?

  36. #36
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Det är som en inline-mixer så slår du på USB-return på en kanal så slocknar insignalen på bordet och du får bara USB-signalen

  37. #37
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    så man får lyssning utan originalsignal av det man spelar in på den kanalen? och inte bara lyssning från det som redan är inspelat på daw? *ängslig*

  38. #38
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    så man får lyssning utan originalsignal av det man spelar in på den kanalen? och inte bara lyssning från det som redan är inspelat på daw? *ängslig*
    Vet inte riktigt hur du menar men det låter som en routing-fråga i mjukvaran. Kanalerna går alltid in i ljudkortsdelen och om man väljer usb-return på en kanal så får man bara det ljud man i datorn routat till motsvarande utgång.

  39. #39
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    USB från mastern går post-fader. Vet inte riktigt hur elektroniken ser ut men just pre-fader känns det som att det inte borde vara omöjligt att klippa några banor och peta in masterinserts. Då skulle man ju kunna köra ut alla kanalare separat och mixa på bordet och samtidigt ha en fysisk kompressor på masterbussen innan man drar in mastern i datorn igen. Sugen!

  40. #40
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	usbmixer.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	72,8 KB 
Id:	70434
    såhär vill jag kunna spela in alltså, men kanske gärna också kunna spela in med lyssning tvärtom (bara höra originalsignalen och inte returen pga latency)

  41. #41
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jamen det är så det funkar, om du routar så i datorn

  42. #42
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    najs är det soundcrafts egen routningsmjukvara alltså?

  43. #43
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasparigus pink Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    najs är det soundcrafts egen routningsmjukvara alltså?
    Nej i din DAW. Du får routa kanalen i din DAW så att den istället för att gå till mastern går till rätt mixerkanal. Som man routar utgångar på ett flerkanalsljudkort helt enkelt. Kör man Mac så är den plugandplay/class compliant så det finns ingen dedikarad mjukvara, den bara funkar. Ska se om jag kan filma det du vill göra under dagen. Ska eventuellt ändå spela in en del idag

  44. #44
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    aha verkar bra! tack för all info hittills! vore intressant att höra mer om hur allt funkar. om det ändå funkar behöver du inte filma just min fråga just för min skull men bra att höra åsikter om mixern i allämnhet!!

  45. #45
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Har testat och det funkar som du vill! Vad man dock bör tänka på är att när man klickar på usb-return så blir signalen lägre om fadern är under nollan. Har lite svårt att förklara mer utförligt varför men känner själv det intuitivt då usb plockar signalen innan eqn, så för att få samma volym med usb-return måste fadern vara på noll. Det kanske är detta folk pratat om som level-problem? Ser det inte som något problem för mig dock då jag ändå alltid kommer köra antingen eller, inte switcha stup i kvarten.

  46. #46
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    aha verkar bra! tack för all info hittills! vore intressant att höra mer om hur allt funkar. om det ändå funkar behöver du inte filma just min fråga just för min skull men bra att höra åsikter om mixern i allmänhet!!

  47. #47
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jag vill också veta mer, GAS'en släpper inte. Hur låter limitern, hur låter effekterna? Klockrent som ljudkort? (Kör ju RME nu som är typ bäst så alla andra drivrutiner osv känns som ett risktagande.)

  48. #48
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Effekterna låter schysst, jag använder en kombination av delay och reverb nu när jag spelar live. Har väl inte jättehöga krav just då men kan verkligen inte klaga. Limitern har jag inte testa så hårt så kan inte uttala mig så mkt. Har den påslagen för pad ljud med mkt resonans och har inte hört några artefakter.
    Som ljudkort med mac är det väldigt smidigit. Bara stt plugga in och köra. Inga drivrutiner, låg latency, verkar väldigt stabilt.

    Jag är verkligen supernöjd hittils. Ångrar lite att jag kört såpass länge utan vettig mixer.

  49. #49
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Effekterna låter schysst, jag använder en kombination av delay och reverb nu när jag spelar live. Har väl inte jättehöga krav just då men kan verkligen inte klaga. Limitern har jag inte testa så hårt så kan inte uttala mig så mkt. Har den påslagen för pad ljud med mkt resonans och har inte hört några artefakter.
    Som ljudkort med mac är det väldigt smidigit. Bara stt plugga in och köra. Inga drivrutiner, låg latency, verkar väldigt stabilt.

    Jag är verkligen supernöjd hittils. Ångrar lite att jag kört såpass länge utan vettig mixer.
    Tackar, jo, insett att det skulle vara roligt att göra det igen det var väl 10-15 år sen sist jag hade en i setup'en.. vettig var den väl knappast heller.

  50. #50
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Jag skaffade min första mixer (som inte bara använts som distbox typ) tidigare i år. Tidigare nämnda behringer. Den funkade jättebra men det till trots blev ett jättelyft

  51. #51
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    funderar på att släppa ljudkort och boss bx-16 till förmån för denna. att de inte gjorde en 16 MTK bara, hade ju varit perfekt.

    berätta mer om dist bitte? annars vågar jag inte släppa bx16

  52. #52
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...att de inte gjorde en 16 MTK bara, hade ju varit perfekt.
    Kanske denna kan vara något då:
    https://www.presonus.com/products/StudioLive-AR16-USB
    Själv lite nyfiken på 8:an eller 12:an.
    https://www.presonus.com/products/StudioLive-AR8-USB
    https://www.presonus.com/products/StudioLive-AR12-USB

  53. #53
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av saaristo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    funderar på att släppa ljudkort och boss bx-16 till förmån för denna. att de inte gjorde en 16 MTK bara, hade ju varit perfekt.

    berätta mer om dist bitte? annars vågar jag inte släppa bx16
    Kom över och testa nån dag vetja kommer lira med den ute ikväll så om ni svänger förbi kan ni klämma lite. Den kommer vara nav i mina M4L-baserade visuals.

  54. #54
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tublenco Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser helt perfekt ut faktiskt. Genidrag med sd-recorder.

  55. #55
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Presonus är ju ett ganska värdigt alternativ.. frågar mig hur mycket jag skulel nyttja att kunna skicka en massa kanaler tillbaks till mixern egentligen, det vore mest för att auxa till reverb/delay i hårdvara men det går ju presonus också. Ja, gött att kunna spela in spontant utan att starta datorn, eller vid livesituationer. hm!

  56. #56
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom över och testa nån dag vetja kommer lira med den ute ikväll så om ni svänger förbi kan ni klämma lite. Den kommer vara nav i mina M4L-baserade visuals.
    jamen man kanske skulle få till det!

    är det verkligen 3 auxar som du kan ta ut in i extern fx och sedan tillbaka in eller räknas den interna till fx som en av dessa?
    ser inga returns på bilderna?? så det är snarare aux outs? så då måste man ödsla inputkanaler alltså om man ska få tillbaka effect returns?

    bx16 har ju banne mig två stereo outs och returns för externa effekter. så vill man ju ha det.

  57. #57
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tublenco Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jo men faktiskt. om det går att dista skönt med lite gain så är jag spekulant. men samma fråga om ovan. bara aux outs och inte dedikerade fx returns vad jag kan se?

  58. #58
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    2aux+FX, dock kan du få ut FX signalen torr om du vill köra egen effekt istället. Och ja, den saknar returnkanaler vilket var något jag hade missat litegrann. Det är en riktigt bummer faktiskt.

  59. #59
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jo, lite synd med returkanaler men å andra sidan hade dom antagligen inte skickats rakt till usb ändå, iom att man tar tillbaks effekterna till kanalerna är det lätt att spela in ljudkällan och effektreturen reparat det är nåt jag gärna gör iaf. Dränker gärna modularen i Space men ångrar mig ibland o vill justera lite eller använda nån snutt med annan effekt.

  60. #60
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    jag vill ha returkanaler alltså. varken presonus studiolive ar eller signature mtk verkar ha det så jag tror jag avvaktar.

Liknande ämnen

  1. Vilket bord ska man välja Soundcraft 600 eller Soundcraft ghost le.
    Av emanuele i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 08:06
  2. Paul stanley custom signature v
    Av depulse i forum Stränginstrument
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 11:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •