Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4
Resultat 181 till 191 av 191

Ämne: Black metal

oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    Vi får starta ett? Du har ju analysen klar, kanske att du kan spela kundvagn och blockflöjt? Med en eventide pitchfactor som påhäng. Kulturutbyte över nationsgeänserna ger ju multim i dollar dessutom, har jag hört.

Problemet är ju att mikrotonala gitarrer är så förbannat dyra.
    Internationalisering ja! Då blir man populär.
    Det måste väl ha varit Einstürzende Neubauten som började med kundvagn? Jag har ju lånat en kvartstonsgitarr en gång som åtminstone inte kändes speciellt dyr. I så fall hade jag nog inte fått låna den. Men kvartstoner är kanske inte helt rätt för metal.

---

Nu är jag alltså på bokstaven Q. Quercus var en intressant upptäckt. Kyrkorgeln gör sig oväntat bra med gitarrerna.

oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    Internationalisering ja! Då blir man populär.
    Det måste väl ha varit Einstürzende Neubauten som började med kundvagn? Jag har ju lånat en kvartstonsgitarr en gång som åtminstone inte kändes speciellt dyr. I så fall hade jag nog inte fått låna den. Men kvartstoner är kanske inte helt rätt för metal.

---

Nu är jag alltså på bokstaven Q. Quercus var en intressant upptäckt. Kyrkorgeln gör sig oväntat bra med gitarrerna.
    Absolut.
    Jag vet inte, men det är ju ett spännande objekt, med många fina ljud. Vi skulle ha haft kundvagnskonsert här i Malmö när jag ordnade noisespelning, tyvärr spelade han på andra metallgrejer istället.

Jag tror 19TET vore bra, "skulle" konvertera en av mina elgitarrer till det men insåg att jag inte har kompetensen. Vet inte vad det skulle kosta att anlita någon till det riktigt.

---

Får kika på dem när jag har ljud.

Mosznic
    Mosznic är inte uppkopplad
    Mosznics avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    Synd att Gorgoroth bara verkar ha gjort en bra skiva, men den är fan jävligt bra. (Ad majorem ngt satan ngt gloriam, kan inte men det är tydligen inte grammatiskt korrekt ändå)
    Måste säga emot här. Gorgoroth har flera bra skivor. De tidiga Pentagram och antichrist är lofi-guld. Gaahl är ingen vidare sångare när man har Pest att jämföra med.

Mosznic
    Mosznics avatar
    Senior
    Är det någon som ska på wolves in the throne room den 23/11 på kraken? Nya skivan verkar rätt bra

oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Mosznic Visa inlägg
    Måste säga emot här. Gorgoroth har flera bra skivor. De tidiga Pentagram och antichrist är lofi-guld. Gaahl är ingen vidare sångare när man har Pest att jämföra med.
    Gaahl är ju skitbra på ad majorem. Men jag ska ge pentagram en chans även om jag har lite svårt för lofiblack.

enapa
    enapa är uppkopplad nu
    enapas avatar
    Vintage
    Snart Black Friday!

oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Lite jazz
    i väntan på den svarta fredan. Jo, jag vet, det är nog inte äkta black metal det här, men något av det bästa jag har upptäckt på flera dagar!

Henkzy
    Henkzy är inte uppkopplad
    Henkzys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Mosznic Visa inlägg
    Exakt så.

enapa
    enapa är uppkopplad nu
    enapas avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    Snart Black Friday!
    https://theavund.bandcamp.com/album/f-rfall-2

ÅRETS MEGA DEAL!!!
    Signerad hembakad och signerad CD för 66.6 SEK::: Mega deal 5ex.... skynda fynda...

enapa
    enapa är uppkopplad nu
    enapas avatar
    Vintage
    Yellow Eyes har släppt nytt... mera sansade på reverb-fronten denna gången = mer lyx!!!

https://yelloweyes.bandcamp.com/

Mosznic
    Mosznics avatar
    Senior
    batushka på nalen 11/5. jag fick biljett i julklapp

Liknande ämnen

1. Dean Blunt - Black Metal
    Av outshape i forum Skivor & artister
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-11-04, 13:50

Behörigheter för att posta