Sidan 4 av 22 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SistaSista
Resultat 181 till 240 av 1277

Ämne: Minimoog Model D reissue

  1. #181
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag undrar var de börjar numrera... 13260?

    40 papp här (om den kommer hit dvs), då kan man ju köpa en Syrinx istället.

    Vilken oscillatorversion har de klonat? Trelägesswitch på baksidan märkt "prototypslirig - oldschoolskev - stabiliserat trist"?

    Återigen slås man av att den är ikonisk med panelen uppfälld, men också väldig vacker med panelen nedfälld.

  2. #182
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men det är klart företaget skall vara nostalgiskt nu när Bob är borta... och sen släppa skitkrafts som Mother 32. Vad är nästa steg
    Moog Source - nu med ännu hopplösare programmeringsinterface!

  3. #183
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Äh så farligt är det ju inte... riktigt trevligt med storratten... lite som att navigera ett rymdskepp ju

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	safe_image.php.jpeg 
Visningar:	30 
Storlek:	67,5 KB 
Id:	67392

  4. #184
    deleted user
    Jeflar vad snygg Source är.

    Snälla Moog, gör en Source 2. Inte en reissue utan en version 2.

  5. #185
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Vad ska jag då jävlas med - en PolyMoog reissue?! Så trogen originalet att den här heller inte lämpar sig för turnéliv.

    Fasen, fram med reissue av Vocodern så snackar vi.

  6. #186
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad ska jag då jävlas med - en PolyMoog reissue?! Så trogen originalet att den här heller inte lämpar sig för turnéliv.
    Memorymoog Voyager är nog mer realistiskt...

  7. #187
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Moog gör helt rätt enligt min mening. Robert skulle kanske tycka det är tråkigt men synth-instrumentenmarknaden har gått in i en annan fas. Det handlar inte enbart om att vara pionjär och skapa nytt utan om att förvalta ett arv och en tradition. Också.

    Jag väldigt nyfiken på att höra den nya Minimoog Model F ;-) ? Låter det Voyager eller Model D?

    Och när släpper dom appen? Jag antar att dom släpper en Mini app precis som för System 15. Där finns det redan konkurrens så det känns inte lika självklart.
    Senast redigerat av Steelberry den 2016-05-19 klockan 11:18.

  8. #188
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad ska jag då jävlas med - en PolyMoog reissue?! Så trogen originalet att den här heller inte lämpar sig för turnéliv.

    Fasen, fram med reissue av Vocodern så snackar vi.
    jag vill se en opus 3 reissue.

  9. #189
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Memorymoog Voyager är nog mer realistiskt...
    Såklart - men det tvivlar jag på att de får ekonomi i. Isf en reissue av MinnesMoogen, men aldrig att de kan prissätta den så att det blir rimligt om de inte lägger ut det på asientillverkning... och det lär de inte göra.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av jpl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag vill se en opus 3 reissue.
    Inte före Satellite!

  10. #190
    jpl
    jpl är inte uppkopplad
    jpls avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte före Satellite!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CDX-0652.jpg 
Visningar:	42 
Storlek:	86,6 KB 
Id:	67393

  11. #191
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Moog gör helt rätt enligt min mening. Robert skulle kanske tycka det är tråkigt men synth-instrumentenmarknaden har gått in i en annan fas. Det handlar inte enbart om att vara pionjär och skapa nytt utan om att förvalta ett arv och en tradition. Också.
    Nja det handlar ju om att förvalta ett concept i föränding. Bob gjorde det ju genom att förfina Minin i Voyagern. Mer modulärt tänk och mer kontroll. Man missar själva tanken utan fastnar i nostalgi.

  12. #192
    deleted user
    Den tanken är ju faktiskt lite intressant. Det var ju inte så att Bob Moog egentligen var överförtjust i att skapa Minin. Hade ju varit spännande att se om han varit evigt ung vart han tagit den idag. Antagligen ett mer modulärt tänk och jag är inte övertygad om att han själv diggat "kosher-snacket" när det gäller en produkt han egentligen tyckte var stympad.

    Egentligen kanske Sub 37:an är mer Bob Moog i anden än en återutgivning av Minin, om man ska vara sån?

    Å andra sidan är Minin mest ikonisk av alla syntar någonsin, så nog finns det utrymme för att den nytillverkas.

  13. #193
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Moog Constellation känns mer som ett naturligt nästa steg. En sorts anti-Volca. Big is beautiful även som 86%...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	p023_0_01_1.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	55,9 KB 
Id:	67394

  14. #194
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nja det handlar ju om att förvalta ett concept i föränding. Bob gjorde det ju genom att förfina Minin i Voyagern. Mer modulärt tänk och mer kontroll. Man missar själva tanken utan fastnar i nostalgi.
    Fast jag tycker att Voyager är så mycker mer än Model D så en mer back to basics/kosher version är också ett bra sätt att förvalta enkelheten i den ursprungliga idéen bakom Model D.

    Visst är det delvis nostalgi, men är det helt fel? Det är ju inte så att varken Moog eller andra gör nya instrument som mer eller mindre tänker nytt.

  15. #195
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast jag tycker att Voyager är så mycker mer än Model D så en mer back to basics/kosher version är också ett bra sätt att förvalta enkelheten i den ursprungliga idéen bakom Model D.

    Visst är det delvis nostalgi, men är det helt fel? Det är ju inte så att varken Moog eller andra gör nya instrument som mer eller mindre tänker nytt.
    Voyager var ju just en grym balans mellan att förvalta enkelheten i ursprungliga MiniMoogen men samtidigt utveckla den till något mer, något bredare. Och han lyckades ju. Det hade varit kul om de överfört Voyager tänket till modular. I stället har man gjort en utvecklingsstörd produkt som Mother 32.

  16. #196
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äh så farligt är det ju inte... riktigt trevligt med storratten... lite som att navigera ett rymdskepp ju

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	safe_image.php.jpeg 
Visningar:	30 
Storlek:	67,5 KB 
Id:	67392
    En Model D fast med Source-rattar för alla parametrar. Fatta hur skruvat skruvandet skulle bli.

  17. #197
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    såsom spekulant på gammelmini är detta helt klart intressant, några ljudprov och en orderknapp är allt jag begär

  18. #198
    Techsmechs
    Techsmechs är inte uppkopplad
    Techsmechss avatar
    Senior
    Såsom spekulant på en gammelmini hoppas jag att priserna på dom droppar lite! En ny moog passerar inte mitt "tillverkat senast 1982"-filter..

  19. #199
    deleted user
    Att den är ny ökar mitt intresse lite iofs, men inte tillräckligt för att jag på riktigt kommer att köpa en. 15k hade jag gett.

    Men det är lite kul ändå med den här releasen.

    Kommer den att heta Model D?

  20. #200
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Iom att den r så dyr tror jag faktiskt att den inte kommer att påverka priset för originalikonerna (på det sätt som MS-20 reissue gjort)
    Jo fan nu grusas pensionsförsäkringen. Drömmar om en något lättare ålderdom sätts nu på skam. Priserna kommer stagnera för att aldrig mer stiga.

    Sälj nu och investera i kattmatskonserver innan det är för sent!

  21. #201
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Hoppas den säker priset på Voyager när alla säljer för att köpa denna.... magin sitter ju mest i huvudet.

  22. #202
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Techsmechs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såsom spekulant på en gammelmini hoppas jag att priserna på dom droppar lite! En ny moog passerar inte mitt "tillverkat senast 1982"-filter..
    Jag vet, det var smärtsamt när Electronic Dream Plant gick i kånken.

  23. #203

  24. #204
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Sjysst SD munkjacka

  25. #205
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synd att han inte är noga med volym-matchning. Otroligt viktigt för en meningsfull jämförelse.

  26. #206
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    har haft GAS på en minimoog och så kommer detta.. otroligt. När kan man förvänta sig att denna blir tillgänglig då ..?

  27. #207

    Börjar bli varm i kläderna

  28. #208
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    " the pilot-production units built during the festival will only be available for purchase on-site in the Moog Store by Guitar Center. "

    Å andra sidan vill jag säga grattis till alla som längtat efter en model D, men blir stressade av gamla prylar....

  29. #209
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Fungerande länk


    https://youtu.be/JObFpceZysA

  30. #210
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Hrm, ska man bli moogen till hösten då..?

  31. #211
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Intressant att de bytt enveloper till ADSR också...? Eller? Hur ska man uppfatta slutet av filmen...?

  32. #212
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant att de bytt enveloper till ADSR också...? Eller? Hur ska man uppfatta slutet av filmen...?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Kurt_Kurasaki-2.jpg 
Visningar:	44 
Storlek:	90,7 KB 
Id:	67399

    det är fortfarande 3 rattar för envelopen.... men det är ju forfarande ADSR bara det att D och R alltid är samma tid.

  33. #213
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant att de bytt enveloper till ADSR också...? Eller? Hur ska man uppfatta slutet av filmen...?
    Va nä det ser du ju på maskinen de plockar i hop att det är som det brukar. Det är ju bara Moog som snackar.. sen om vilken maskin de klippt det i från???

    Enda skillnaden med denna är väl LFO ratten vid modhjulet som även går att dra upp för att byta vågform och att det är anslagskänslig key...och så MIDI för not då.... och några fler CV in/ut... i övrigt ska det vara samma vad jag förstår.

  34. #214
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Hehe, riktigt cool!
    De har hittat någon "journal" film upptagning från back in the days och använt ljudet därifrån.
    Annars ser det ju proffsigt ut. BLir spännande att höra hur det låter, men som Valsolo är inne på är ju prislappen relativt dyr så beggade mossiga Model D´s ligger nog kvar runt 40k and rising

    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant att de bytt enveloper till ADSR också...? Eller? Hur ska man uppfatta slutet av filmen...?
    Ljudet är som sagt taget från någon annan analog synth presentation från "förr".

    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

  35. #215
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Kurt_Kurasaki-2.jpg 
Visningar:	44 
Storlek:	90,7 KB 
Id:	67399
    det är fortfarande 3 rattar för envelopen.... men det är ju forfarande ADSR bara det att D och R alltid är samma tid.
    Jo, men så låter det ju inte i filmen där han tydligt säger "lyssna nu på de fyra distinkta delarna"...

  36. #216
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Tycker Moog är skickliga på att visa upp det hantverksmässiga. I samma anda som närodlat och handtrampat vin.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hami-1.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	89,7 KB 
Id:	67400

  37. #217
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, men så låter det ju inte i filmen där han tydligt säger "lyssna nu på de fyra distinkta delarna"...
    Ljud upptagningen är från 1970 ca låter det som, som de sedan klippt en nygjord video till.
    Jag baserar det på att rösten pratar som man gjorde då, ala 2001 A Space Odyssey 1968.
    Samt att svajjet på synthljudet låter extremt autentiskt old school, det där fixar man inte med analog tape plugins...

  38. #218
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker Moog är skickliga på att visa upp det hantverksmässiga. I samma anda som närodlat och handtrampat vin.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	hami-1.jpg 
Visningar:	70 
Storlek:	89,7 KB 
Id:	67400
    minilogue i bakgrunden (för benchmarking?). De siktar högt med re-issuen

  39. #219
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ljud upptagningen är från 1970 ca låter det som, som de sedan klippt en nygjord video till.
    Jag baserar det på att rösten pratar som man gjorde då, ala 2001 A Space Odyssey 1968.
    Samt att svajjet på synthljudet låter extremt autentiskt old school, det där fixar man inte med analog tape plugins...

    https://youtu.be//watch?v=0z0cbMkOvY0

  40. #220
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Hmmm...aldrig tänkt på att Minins envelop faktiskt fungerar sådär...hmmm...undrar om Prodigyns fungerar likadant trots LM556-konstruktionen. Måste testas ikväll.

  41. #221
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Techsmechs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är moogfest! Fabriken som visades i bilderna ovan är öppen för allmänheten i ca en vecka. Kolla moog's facebook.
    Nu på officiella hemsidan också:
    http://www.moogmusic.com

  42. #222
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Coolt, riktigt coolt. Undrar om några av komponenterna skulle fungera i original minin? Skulle vara bra att få tillgång till reservdelar om min skulle paja.

  43. #223
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ljud upptagningen är från 1970 ca låter det som, som de sedan klippt en nygjord video till.
    Jag baserar det på att rösten pratar som man gjorde då, ala 2001 A Space Odyssey 1968.
    Samt att svajjet på synthljudet låter extremt autentiskt old school, det där fixar man inte med analog tape plugins...
    Det är väl från 1981 när sista Model D tillverkades.... Håller med, Robert pratar som från en annan tid... och videobandspelarsvaj...

  44. #224
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Jepp. Ljudspåret är från denna video.


    https://youtu.be/0z0cbMkOvY0

    https://youtu.be/0z0cbMkOvY0

  45. #225
    KaptenStofil
    KaptenStofil är inte uppkopplad
    KaptenStofils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    (Orealistiskt men) hoppas vintage priserna faller ihop som ett korthus, så många kids o musiker får råd att köpa bra prylar.

  46. #226
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jämförelsen med MS20 och Odyssey gör det möjligt att förutse prisutvecklingen på vintage Model D. Jag har lite dålig koll själv...
    Men nu tror jag att jämförelsen haltar då en ny Model D ligger klart högre än en KARP Odyssey. Re-issue Model D ligger ju i stil med vintage Model D eller snäppet under. En KARP Odyssey ligger klart under 86% av en ARP Odyssey.

  47. #227
    swede99
    swede99 är inte uppkopplad
    swede99s avatar
    Senior
    Ajh synth har gjort en minimoog i euro för under 20 papp borde inte det slå denna? Jag hade iaf valt ajh euro moogen alla dagar i veckan före denna.

  48. #228
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Lång video som gör att denna blir oemotståndlig för min del.

    http://www.synthtopia.com/content/20...-hands-on-demo

  49. #229
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av KaptenStofil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Orealistiskt men) hoppas vintage priserna faller ihop som ett korthus, så många kids o musiker får råd att köpa bra prylar.
    Jag tror inte heller att det sker. Samlarvärdet påverkas ju inte av en nytillverkning egentligen. Jämför gamla gitarrer som fortfarande är i produktion t ex.

    Minimoog är motsvarighet till Stratocaster och Les Paul. Ikonisk på ett annat sätt än MS-20. Dessutom pratar vi ju inte om riktiga versioner av MS-20 och Oddy, men oavsett det så är nog Minimoogen på en annan nivå än dem när det gäller samlarvärde.

  50. #230
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Aftertouch med modular jack på baksidan... extra LFO upp till 200Hz men utseendet påverkas knappt alls... fan dom gör allt rätt den här gången.

    Jag hade gärna hört hur mixern låter när man drar på...

  51. #231
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KaptenStofil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (Orealistiskt men) hoppas vintage priserna faller ihop som ett korthus, så många kids o musiker får råd att köpa bra prylar.
    Tänk på oss stackare som ungefär aldrig haft en anställning och aldrig haft en vettig inkomst. Som köpt 303, 808, Arp 2600, Minimoog och en massa annat. Jobbat med denna utrustning och släppt skivor. Och nånstans hoppats att vi kan sälja våra verktyg när både vi och instrumenten är över hundra år gamla och trasiga. Vad ska vi leva av då? VAAAAA? ( )

  52. #232
    Ulven
    Ulven är uppkopplad nu
    Ulvens avatar
    Veteran
    Japp, nu blir det till att bo i en soptunna och leva på gamla bortkastade bananskal på ålderns höst.

  53. #233
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lång video som gör att denna blir oemotståndlig för min del.

    http://www.synthtopia.com/content/20...-hands-on-demo
    He-he... där tror jag nog Voiden blev såld ...jag blev i alla fall det

    Men om det är ett försäljningsknep eller så... det verkar ju bli en väldigt limited run. Sen om det beror på att det inte finns tillräckligt med komponenter??? vem vet.

  54. #234
    KaptenStofil
    KaptenStofil är inte uppkopplad
    KaptenStofils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror inte heller att det sker. Samlarvärdet påverkas ju inte av en nytillverkning egentligen. Jämför gamla gitarrer som fortfarande är i produktion t ex.

    Minimoog är motsvarighet till Stratocaster och Les Paul. Ikonisk på ett annat sätt än MS-20. Dessutom pratar vi ju inte om riktiga versioner av MS-20 och Oddy, men oavsett det så är nog Minimoogen på en annan nivå än dem när det gäller samlarvärde.
    Ja tyvärr, samlarskit är det. Trist. Det skulle ju handla om musik.

  55. #235
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Lyssnar på det där senaste klippet och slås av orden "which you could never do on the Model D".

    Vafan, det finns ju massor av saker man kan göra idag som man inte kunde göra 1970. Vad är grejen med att släppa en kopia 2016 som visuellt ser ut som det många drömt om när man inte ens är trogen ljudet?

    Skeptisk.

  56. #236
    KaptenStofil
    KaptenStofil är inte uppkopplad
    KaptenStofils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk på oss stackare som ungefär aldrig haft en anställning och aldrig haft en vettig inkomst. Som köpt 303, 808, Arp 2600, Minimoog och en massa annat. Jobbat med denna utrustning och släppt skivor. Och nånstans hoppats att vi kan sälja våra verktyg när både vi och instrumenten är över hundra år gamla och trasiga. Vad ska vi leva av då? VAAAAA? ( )
    Haha, ja så kanske man kan se det. Men du blev väl inte musiker för att investera i vintage prylar?

  57. #237
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Fast den är ju trogen ljudet..... bara att dom petat in en extra LFO som du ju inte behöver matcha in om du inte vill.... och det byggde ju Bob in åt många musiker redan när det begav sig (eller i en break out box vill jag minnas) för man inte ville offra den tredje oscillatorn.

  58. #238
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KaptenStofil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja tyvärr, samlarskit är det. Trist. Det skulle ju handla om musik.
    Snälla, låt inte denna tråden bli ännu en "samlare vs riktiga-musiker"-tråd. Låt oss vara glada att en kanonfin synth blir tillgänglig för flera. Gnäll över priser är så sjukt tröttsamt.

  59. #239
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Hoppas alla är snobbar och hellre vill ha en "original" så kan jag köpa denna.... ny i kartong med allt extra jag vill ha för FM mos

  60. #240
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snälla, låt inte denna tråden bli ännu en "samlare vs riktiga-musiker"-tråd. Låt oss vara glada att en kanonfin synth blir tillgänglig för flera. Gnäll över priser är så sjukt tröttsamt.
    Jo låt det bli en "det där är ingen riktig Moog" tråd.... riktiga samlare och musiker kör med en riktig gammal MiniMoog Model D... den här är för böjexem.

    Denna är för dyr för den är ny.... låter lite så på Muffwiggler hoppas det håller i sig.... för alla vet att DE SMUGIT IN YTMONTERADE MINISAR I FILTRET!!!!!!! ..sprid det... det är sant... och en ny fätår key som i Voyagern...Bläh...nej denna vill ni inte ha om ni är riktiga synthare/technobögar/acidhoror.. osv... eller bäst av allt Ƶl8R vill ha en och han är ett troll som är sjuk i huvudet... denna synth är inte att lita på.... håll er undan!

Liknande ämnen

  1. Moog börjar med modulärt igen
    Av Wiktorion i forum Nyheter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 03:36
  2. Moog börjar med modular igen?
    Av SnareTheMind i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 15:14
  3. Moog model 15 för endast 6.843€
    Av geeklund i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •