Sidan 20 av 20 FörstaFörsta ... 10 16 17 18 19 20
Resultat 1 141 till 1 159 av 1159

Ämne: Minimoog Model D reissue

Veteran SteelberryWorkers avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    Det är något för stabilt i det hela som gör dem lite kliniska.
    Citat Ursprungligen postat av theVOID
    Odyssey och MS20 anses ju vara några av de mest stabila syntarna redan som original.
    Jag tror att Firechilds upplevelse av stabilitet inte avser långsam drift över minuter gör att det låter ostämt utan en instabilitet över kortare period, lite subtil random LFO typ.

Veteran
    Reg.datum
    Jul 2006
    När det gäller MS-burkarna så tycker jag inte att jag hört nån sån instabilitet heller. Det är definitivt stor skillnad på en gam-MS och en gam-D även på den punkten, törs jag påstå. Ody-maskinerna har jag som sagt inte A/B-testat och de har inte heller samma stabiliserande frånvaro av exponentialkonvertrar som MS-serien, så det är ju tänkbart att de har lite mer av nån sorts mikroinstabilitet. Men Odyn var ju på sin tid känd för att vara extremt stabil.

Vintage Skillings avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    Jag tror att Firechilds upplevelse av stabilitet inte avser långsam drift över minuter gör att det låter ostämt utan en instabilitet över kortare period, lite subtil random LFO typ.
    Jag jämförde KArpen med MG-1 bara av ren nördighet och förväntade mig att MG-1 skulle driva mer, men det gjorde den inte. Efter att jag upplevde det som att de drev ganska exakt lika jämförde jag okulärt i en stämapparat och även där såg det precis likadant ut. Möjligtvis att KArpen drev en aning mer. Ingen av dem driver som en Minimoog eller Polivoks, men de driver ju extremt mycket. Kan också fundera lite kring hur viktigt driften är egentligen, tycker det är en lite märklig fixering.

Hur som, tebax till ontopic. Bara för att jag gillar MG-1:an har jag blivit sugen på en Minimoog på allvar, så nu bråkar jag med mig själv om jag ska satsa på att få ihop till en Mini eller en Easel under året. Man behöver ju såklart båda. Skitliv.

Veteran Epilepsimons avatar
    Reg.datum
    Dec 2015
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    Kan också fundera lite kring hur viktigt driften är egentligen, tycker det är en lite märklig fixering.
    +1
    Det kan tillföra väldigt mycket men det är inte som att en steril synth genast låter varm om man lägger svag modulation på tonhöjd, även om man gör det mycket mer komplext än en sinusvåg.

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Jag jämförde KArpen med MG-1 bara av ren nördighet och förväntade mig att MG-1 skulle driva mer, men det gjorde den inte. Efter att jag upplevde det som att de drev ganska exakt lika jämförde jag okulärt i en stämapparat och även där såg det precis likadant ut. Möjligtvis att KArpen drev en aning mer. Ingen av dem driver som en Minimoog eller Polivoks, men de driver ju extremt mycket. Kan också fundera lite kring hur viktigt driften är egentligen, tycker det är en lite märklig fixering.

Hur som, tebax till ontopic. Bara för att jag gillar MG-1:an har jag blivit sugen på en Minimoog på allvar, så nu bråkar jag med mig själv om jag ska satsa på att få ihop till en Mini eller en Easel under året. Man behöver ju såklart båda. Skitliv.
    Anar vi en klassresa

Vintage Skillings avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    Anar vi en klassresa
    Icke. Vi anar långtidsprojekt och envetet sparande...

Senior Nfutures avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Då har de beggade nått den norska marknaden. Två som gått sista veckan.

Börjar bli varm i kläderna luegoodss avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    Då har de beggade nått den norska marknaden. Två som gått sista veckan.
    vad har dom gått för?

Senior Nfutures avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Vet inte helt säkert på den andra, men den första gick för 29.000 (en kompis köpte).

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Vet inte helt säkert på den andra, men den första gick för 29.000 (en kompis köpte).
    29k norsk el svensk Kr?

Vintage Skillings avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    29k svenska kronor vore ganska på öret vad jag tänker att en beggad borde kosta.

Senior Nfutures avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    29 norska. Kostar 36.9 här i landet.

Vintage Skillings avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    29 norska. Kostar 36.9 här i landet.
    Ok, 29 000 SEK hade varit ganska exakt 80% av nypris i Sverige, så det låter rimligt.

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ok, 29 000 SEK hade varit ganska exakt 80% av nypris i Sverige, så det låter rimligt.
    Fast du kan nog inte räkna så på en maskin som har så seg leverans och möjligt är begränsad.. man får nog betala aningen mer.

Vintage Skillings avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    Fast du kan nog inte räkna så på en maskin som har så seg leverans och möjligt är begränsad.. man får nog betala aningen mer.
    Ör det så? Det verkar som den går att köpa typ ifrån överallt? 80% är ju ändå inte fy skam.

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ör det så? Det verkar som den går att köpa typ ifrån överallt? 80% är ju ändå inte fy skam.
    Prova beställ.. du lär få vänta.. dom skriver den finns i lager..men det tror jag inte.

Vintage Skillings avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    aha ok.

Fast den i Norge gick fortfarande för knappt 80%

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Kap... och den är ju inte ens äkta vintage

Julredaktör valsolos avatar
    Reg.datum
    Mar 2013
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    Tycker som tidigare nämnts att "drift" är överskattat. Jag vill inte ha ostämda toner

Liknande ämnen

1. Moog börjar med modulärt igen
    Av Wiktorion i forum Nyheter
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 04:36
  2. Moog börjar med modular igen?
    Av SnareTheMind i forum Syntar & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 16:14
  3. Moog model 15 för endast 6.843€
    Av geeklund i forum Syntar & sånt
    Svar: 0