Sidan 19 av 22 FörstaFörsta ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 SistaSista
Resultat 1 081 till 1 140 av 1277

Ämne: Minimoog Model D reissue

  1. #1081
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äntligen! Efter 7 sorger och 8 bedrövelser blev det äntligen en mini!

    Sen blev ajfånen full när jag spelade in, nåja det blev ett potpurri.


    https://youtu.be/M0VZiBwbhck

    Kul, men jag blev besviken när det inte var du som jazzade loss där
    En sak med den nya är att gångjärnen på panelen, där i skarven mellan panel och keyboard syns mycket tydligare, inte så snyggt.

  2. #1082
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul, men jag blev besviken när det inte var du som jazzade loss där
    En sak med den nya är att gångjärnen på panelen, där i skarven mellan panel och keyboard syns mycket tydligare, inte så snyggt.
    Jag hann inte spela in något bra, jag återkommer med en riktig skinkmacka Gångjärnen har jag inte tänkt på, mest tänker jag på att träet ska krympa, det ser redan tight ut.

  3. #1083
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Trevlig video. Lysande val av låt (ljud i låten), de bekräftar att jag inte behöver köpa en mini. De ljuden personifierar just det jag aldrig gillat med moog. 👍

  4. #1084
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av visionfactory Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trevlig video. Lysande val av låt (ljud i låten), de bekräftar att jag inte behöver köpa en mini. De ljuden personifierar just det jag aldrig gillat med moog. ��
    Härligt motsägelsfullt skrivet

  5. #1085
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Nä, det lysande var att det är gynsamt för min plånbok

  6. #1086
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av visionfactory Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trevlig video. Lysande val av låt (ljud i låten), de bekräftar att jag inte behöver köpa en mini. De ljuden personifierar just det jag aldrig gillat med moog. ��
    Jag tycker ljuden kanske inte är typiska moogljud, däremot är de typiska för den numera utdöda syntsolo hajpen från 70-talet med Chick Corea, ELP, Rick Wakeman mm där "riktiga" musiker var tvungna att att briljera för att komma undan med att använda synt.

  7. #1087
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker ljuden kanske inte är typiska moogljud, däremot är de typiska för den numera utdöda syntsolo hajpen från 70-talet med Chick Corea, ELP, Rick Wakeman mm där "riktiga" musiker var tvungna att att briljera för att komma undan med att använda synt.
    Låter som Manfred Mann?

  8. #1088
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    den låter fint tonefloat
    hittade denna videoserie, där Voyager och nya Mini model D jämförs. Killen säjer efter en stund att Voyager LPF går till 12kHz, Sub37 till 20kHz, och nya model D till 35kHz. Fördelen med högre cutoff frequence, är att övertonerna bl.a. kommer fram i basregistret. Vågformerna var rätt lika, men sågtand har en slingrande kurva på model D.

    https://youtu.be/NwqLYPsizWw

  9. #1089
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter som Manfred Mann?
    Japp. Fast i Moog-klippet mera spelat som man brukade spela hammond i rockband på sent sextiotal/tidigt sjuttiotal. (MM kör väl Vox Continental i originalet, och spelar på rakare popvis.) Är nog spelstilen snarare än ljuden egentligen, som gör musiken så o-moogig. Och tokrolig i sammanhanget.

    @tonef: visst är du bassist också, har du ingen luftfuktare igång på vintern?


    https://youtu.be/fh3LzG3Y2aY

  10. #1090
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hann inte spela in något bra, jag återkommer med en riktig skinkmacka Gångjärnen har jag inte tänkt på, mest tänker jag på att träet ska krympa, det ser redan tight ut.
    Jo, tog ca en månad för min att "krympa"....

  11. #1091
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    @tonef: visst är du bassist också, har du ingen luftfuktare igång på vintern?
    Japp, repar just in några Guns och Zeppelinlåtar inför en spelning på Patricia, men jag vill vara syntare innerst inne.

    Nej jag har ingen luftfuktare, basarna skulle bli glada, får starta en tråd om det!

  12. #1092
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    den låter fint tonefloat
    Tacka Manfred Mann! Tack för videon, den hade jag missat!


    https://youtu.be/Jd8HGDVEz_E

  13. #1093
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tacka Manfred Mann! Tack för videon, den hade jag missat!


    https://youtu.be/Jd8HGDVEz_E
    Manfred Mann är en Mooglegend. Har sett honom live några gånger och han är grym.

  14. #1094
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tänkte kolla om någon kan testa detta med sin mini.

    Slå av all osc
    Mod mix på osc 3
    FM på
    Mod hjul fullt uppe
    Tryck på en tangent

    Läcker det igenom ljud för er?

    Ville addera fm på extern källa och upptäckte detta. Skall det vara så?

  15. #1095
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    På 4xxx här och full speta i lurarna så hör jag ljud, ja. Nere i bruset men fullt kranvattnet.

  16. #1096
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jepp, har nog läckt på alla minisar jag har testat faktiskt.

  17. #1097
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Då på nya utgåvan? Detta gäller bara när jag kör med FM på osc 3. Det läcker inget när jag endast kör genom filtret

  18. #1098
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Lär ju läcka, inte hunnit testa på min 4xxx men rätt säker på att OSC3 läcker igenom, särskilt vid högre frekvenser.
    Vill minnas att det är så.

  19. #1099
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av luegoods Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då på nya utgåvan? Detta gäller bara när jag kör med FM på osc 3. Det läcker inget när jag endast kör genom filtret
    Har inte testat reissuen, ingen som har behövt få den servad

  20. #1100
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Kanske missuppfattar men är väl ingen läcka när man kör med Mod Mix på OSC 3 det är väl själva tanken för att kunna köra FM.
    Det läcker även på min reissue när man inte kör FM men då får man skruva upp rejält för att höra.

  21. #1101
    claesbjo
    claesbjo är inte uppkopplad

    Senior
    Kan nån kolla en grej med filter env? Om man sätter sustain level på max, så är detta max ett lägre värde än attackens brytpunk, så om jag sätter lång attack så hoppar filtret ner en bit när attacken är "klar" Känns inte som detta är korrekt beteende men jag har ju ingen original att jämföra med iofs.
    Bifogade filer Bifogade filer

  22. #1102
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag har tyvärr inte kvar min gamla Model D, så jag kan inte testa och avgöra om storleken på nivåskillnaden är rimlig, men även gamlingarna har detta fenomen och många anser att det är själva "hemligheten" bakom Minimoog-punchen. Så fenomenet som sådant är som det ska på en klon.

    Det går att modifiera, jag vet att MiniMoog-gurun Kevin Lightner (salig i åminnelse) brukade fixa detta på filter-envelopen, men inte VCA-envelopen, eftersom han tyckte det var störande på just filtret. Det går nog att googla sig till hur man gör modden.

  23. #1103
    claesbjo
    claesbjo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har tyvärr inte kvar min gamla Model D, så jag kan inte testa och avgöra om storleken på nivåskillnaden är rimlig, men även gamlingarna har detta fenomen och många anser att det är själva "hemligheten" bakom Minimoog-punchen. Så fenomenet som sådant är som det ska på en klon.

    Det går att modifiera, jag vet att MiniMoog-gurun Kevin Lightner (salig i åminnelse) brukade fixa detta på filter-envelopen, men inte VCA-envelopen, eftersom han tyckte det var störande på just filtret. Det går nog att googla sig till hur man gör modden.
    aha intressant, tack för info!

    En annan grej jag undrar över är om det ska vara så att när SUSTAIN level är på 0 så ger den inte 0 utan lite högre, så om man vill göra ett ljud vars pitch moduleras med F.ENV så blir slutpunkten dvs värdet på sustain något högre än vad det borde vara. Är detta normalt med? Man kan testa genom att sätta alla F.ENV rattar på 0 o låta Pitch moduleras av FILTER EG o sen dra på modhjulet till max..Då sticker den ca en halvtom i pitch för mig.

    mvh

  24. #1104
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Lite mer detaljer från Kevin nedan. På ett annat ställe nämner han att han brukar sätta in en trimpot istället för ett nytt motstånd, för att kunna justera mer precist. Motståndens komponentnummer han nämner gäller givetvis på gamlingarna, om de nya Model D:arna har samma numrering törs jag inte säga. Enkel mod på de gamla åtminstone, men inget jag skulle gjort, fenomenet tillhör instrumentets karaktär IMO.

    Because the attack portion will overshoot even the highest setting of the sustain control (the maximum possible), it doesn't follow the classic description of an ADS or ADSR where the attack should never exceed the maximum chosen sustain level.
    That means when sent to a VCA, there will be a short spike of volume that's louder than the maximum sustain level.
    If the sustain level was to, say, "go to 11", this effect would probably not be noticeable.

    In the VCF env, resistor R13 is normally 4.7Kohms.
    But it should really be closer to about 3.7Kohms.

    The same resistor in the VCA env section would be R47, but I've never had the desire to swap it with any other value for fear of removing this "punch."

  25. #1105
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av claesbjo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En annan grej jag undrar över är om det ska vara så att när SUSTAIN level är på 0 så ger den inte 0 utan lite högre, så om man vill göra ett ljud vars pitch moduleras med F.ENV så blir slutpunkten dvs värdet på sustain något högre än vad det borde vara. Är detta normalt med? Man kan testa genom att sätta alla F.ENV rattar på 0 o låta Pitch moduleras av FILTER EG o sen dra på modhjulet till max..Då sticker den ca en halvtom i pitch för mig.
    I original går det inte att modulera pitch med filter envelopen så det är svårt att kolla...

  26. #1106
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av claesbjo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En annan grej jag undrar över är om det ska vara så att när SUSTAIN level är på 0 så ger den inte 0 utan lite högre, så om man vill göra ett ljud vars pitch moduleras med F.ENV så blir slutpunkten dvs värdet på sustain något högre än vad det borde vara. Är detta normalt med? Man kan testa genom att sätta alla F.ENV rattar på 0 o låta Pitch moduleras av FILTER EG o sen dra på modhjulet till max..Då sticker den ca en halvtom i pitch för mig.
    Originalet hade ju inte möjlighet att modulera pitchen med EG, så det har jag ingen aning om. Så nån med en ny-D får svara på detta. Det var iofs inte en helt ovanlig mod när det begav sig, så det kanske även finns nån här som har en moddad gammel-D som kan testa.

    (Tusan! Jag borde inte hänga i den här tråden, saknar min gamla D nåt grymt nu!)

    - - - Uppdaterad - - -

    Ah, kroffe vann!

  27. #1107
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag börjar bli allt mer sugen på en ny...när den tom verkar ha egenheterna kvar...det är positivt i min värld
    Det var bättre förr! Därav gillar jag 1:1 re-issues! Självklart är inte SMT 1:1 re-issues btw.

  28. #1108
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Enda SMT reissuen jag känner till är väl Korg Odyssey och där har de ju lyckats synnerligen bra.
    Sorry O´T.

  29. #1109
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag börjar bli allt mer sugen på en ny...när den tom verkar ha egenheterna kvar...det är positivt i min värld
    Det var bättre förr! Därav gillar jag 1:1 re-issues! Självklart är inte SMT 1:1 re-issues btw.
    Det är bara att slå till! Sälj nått!

  30. #1110
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag börjar bli allt mer sugen på en ny...när den tom verkar ha egenheterna kvar...det är positivt i min värld
    Det var bättre förr! Därav gillar jag 1:1 re-issues! Självklart är inte SMT 1:1 re-issues btw.
    Fast du gillade väl SMT MS-20 kit?

  31. #1111
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast du gillade väl SMT MS-20 kit?
    Skall jag vara ärligt så är mitt intryck av både Karpen och MS20 kit att de var för stabila. Ljudet är kanon javisst men de låter inte som vintage dito. Det är något för stabilt i det hela som gör dem lite kliniska. Jag skyller detta på SMT
    Mr Stefan Schmidt säger att Through Hole låter bättre därför säger jag det också. Through hole låter bättre!

  32. #1112
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Odyssey och MS20 anses ju vara några av de mest stabila syntarna redan som original..

  33. #1113
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Exakt. Har haft original MS-20 och MS-10, samt MS-20 mini och MS-20 kit, alla väldigt pitchstabila. MS-syntarna kör ju V/Hz istället för V/Oct, vilket eliminerar behovet av exponentialkonverterare, vilket annars är en knepig grej att få temperaturstabil. Så det lär vara därför de var och är väldigt pitchstabila. Knappt nån uppvärmingstid heller. Jag har A/B:at med original, inte på nåt vetenskapligt vis, men tyckte verkligen inte de nya lät stiffare.

    Jag har inte A/B:at nån original-Ody mot nån Karp, men jag kan säga att när jag hade en Axxe samtidigt som en Voyager, så brukade jag stämma Voyagern efter Axxen. True story!

  34. #1114
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske missuppfattar men är väl ingen läcka när man kör med Mod Mix på OSC 3 det är väl själva tanken för att kunna köra FM.
    Det läcker även på min reissue när man inte kör FM men då får man skruva upp rejält för att höra.
    När jag tänker efter lite bättre så är det ju läckage

  35. #1115
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    https://soundcloud.com/localgroupmusic/fm-1/s-quoch

    där är ett ljudtest att det läcker igenom. Jag startar med en lite filtrerad sågtand och drar in fm med mod hjulet sen så skruvar jag ned volumen på osc. Kan någon testa detta och se ifall det blir samma resultat?

  36. #1116
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Ja min är likadan. Men om jag slår av filter modulation knappen så läcker inget.
    Senast redigerat av mooneh den 2017-01-11 klockan 23:46.

  37. #1117
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Okej då fungerar våra likadant

  38. #1118
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Exakt. Har haft original MS-20 och MS-10, samt MS-20 mini och MS-20 kit, alla väldigt pitchstabila. MS-syntarna kör ju V/Hz istället för V/Oct, vilket eliminerar behovet av exponentialkonverterare, vilket annars är en knepig grej att få temperaturstabil. Så det lär vara därför de var och är väldigt pitchstabila. Knappt nån uppvärmingstid heller. Jag har A/B:at med original, inte på nåt vetenskapligt vis, men tyckte verkligen inte de nya lät stiffare.

    Jag har inte A/B:at nån original-Ody mot nån Karp, men jag kan säga att när jag hade en Axxe samtidigt som en Voyager, så brukade jag stämma Voyagern efter Axxen. True story!
    Har också haft bägge två (2800 modellen av Odyssey med andra oscillatorer än de senare)
    De var sjukt stabila och drev nästan ingenting alls, definitivt ingenting jämfört med Minimoogen.

  39. #1119
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är något för stabilt i det hela som gör dem lite kliniska.
    Citat Ursprungligen postat av theVOID
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Odyssey och MS20 anses ju vara några av de mest stabila syntarna redan som original.
    Jag tror att Firechilds upplevelse av stabilitet inte avser långsam drift över minuter gör att det låter ostämt utan en instabilitet över kortare period, lite subtil random LFO typ.

  40. #1120
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    När det gäller MS-burkarna så tycker jag inte att jag hört nån sån instabilitet heller. Det är definitivt stor skillnad på en gam-MS och en gam-D även på den punkten, törs jag påstå. Ody-maskinerna har jag som sagt inte A/B-testat och de har inte heller samma stabiliserande frånvaro av exponentialkonvertrar som MS-serien, så det är ju tänkbart att de har lite mer av nån sorts mikroinstabilitet. Men Odyn var ju på sin tid känd för att vara extremt stabil.

  41. #1121
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att Firechilds upplevelse av stabilitet inte avser långsam drift över minuter gör att det låter ostämt utan en instabilitet över kortare period, lite subtil random LFO typ.
    Jag jämförde KArpen med MG-1 bara av ren nördighet och förväntade mig att MG-1 skulle driva mer, men det gjorde den inte. Efter att jag upplevde det som att de drev ganska exakt lika jämförde jag okulärt i en stämapparat och även där såg det precis likadant ut. Möjligtvis att KArpen drev en aning mer. Ingen av dem driver som en Minimoog eller Polivoks, men de driver ju extremt mycket. Kan också fundera lite kring hur viktigt driften är egentligen, tycker det är en lite märklig fixering.

    Hur som, tebax till ontopic. Bara för att jag gillar MG-1:an har jag blivit sugen på en Minimoog på allvar, så nu bråkar jag med mig själv om jag ska satsa på att få ihop till en Mini eller en Easel under året. Man behöver ju såklart båda. Skitliv.

  42. #1122
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan också fundera lite kring hur viktigt driften är egentligen, tycker det är en lite märklig fixering.
    +1
    Det kan tillföra väldigt mycket men det är inte som att en steril synth genast låter varm om man lägger svag modulation på tonhöjd, även om man gör det mycket mer komplext än en sinusvåg.

  43. #1123
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag jämförde KArpen med MG-1 bara av ren nördighet och förväntade mig att MG-1 skulle driva mer, men det gjorde den inte. Efter att jag upplevde det som att de drev ganska exakt lika jämförde jag okulärt i en stämapparat och även där såg det precis likadant ut. Möjligtvis att KArpen drev en aning mer. Ingen av dem driver som en Minimoog eller Polivoks, men de driver ju extremt mycket. Kan också fundera lite kring hur viktigt driften är egentligen, tycker det är en lite märklig fixering.

    Hur som, tebax till ontopic. Bara för att jag gillar MG-1:an har jag blivit sugen på en Minimoog på allvar, så nu bråkar jag med mig själv om jag ska satsa på att få ihop till en Mini eller en Easel under året. Man behöver ju såklart båda. Skitliv.
    Anar vi en klassresa

  44. #1124
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Anar vi en klassresa
    Icke. Vi anar långtidsprojekt och envetet sparande...

  45. #1125
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Då har de beggade nått den norska marknaden. Två som gått sista veckan.

  46. #1126
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då har de beggade nått den norska marknaden. Två som gått sista veckan.
    vad har dom gått för?

  47. #1127
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Vet inte helt säkert på den andra, men den första gick för 29.000 (en kompis köpte).

  48. #1128
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte helt säkert på den andra, men den första gick för 29.000 (en kompis köpte).
    29k norsk el svensk Kr?

  49. #1129
    deleted user
    29k svenska kronor vore ganska på öret vad jag tänker att en beggad borde kosta.

  50. #1130
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    29 norska. Kostar 36.9 här i landet.

  51. #1131
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    29 norska. Kostar 36.9 här i landet.
    Ok, 29 000 SEK hade varit ganska exakt 80% av nypris i Sverige, så det låter rimligt.

  52. #1132
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, 29 000 SEK hade varit ganska exakt 80% av nypris i Sverige, så det låter rimligt.
    Fast du kan nog inte räkna så på en maskin som har så seg leverans och möjligt är begränsad.. man får nog betala aningen mer.

  53. #1133
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast du kan nog inte räkna så på en maskin som har så seg leverans och möjligt är begränsad.. man får nog betala aningen mer.
    Ör det så? Det verkar som den går att köpa typ ifrån överallt? 80% är ju ändå inte fy skam.

  54. #1134
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ör det så? Det verkar som den går att köpa typ ifrån överallt? 80% är ju ändå inte fy skam.
    Prova beställ.. du lär få vänta.. dom skriver den finns i lager..men det tror jag inte.

  55. #1135
    deleted user
    aha ok.

    Fast den i Norge gick fortfarande för knappt 80%

  56. #1136
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Kap... och den är ju inte ens äkta vintage

  57. #1137
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror att Firechilds upplevelse av stabilitet inte avser långsam drift över minuter gör att det låter ostämt utan en instabilitet över kortare period, lite subtil random LFO typ.
    Tycker som tidigare nämnts att "drift" är överskattat. Jag vill inte ha ostämda toner

  58. #1138
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Såg en bild på en märklig Moog på företagets insta idag.

  59. #1139
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg en bild på en märklig Moog på företagets insta idag.
    MiniM40oog? I så fall tydligen en 40th anniversary edition av Voyager XL.

  60. #1140
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MiniM40oog? I så fall tydligen en 40th anniversary edition av Voyager XL.

    Ok. Mystery solved :-)

Liknande ämnen

  1. Moog börjar med modulärt igen
    Av Wiktorion i forum Nyheter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 03:36
  2. Moog börjar med modular igen?
    Av SnareTheMind i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 15:14
  3. Moog model 15 för endast 6.843€
    Av geeklund i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •