Sidan 22 av 22 FörstaFörsta ... 12 18 19 20 21 22
Resultat 1 261 till 1 275 av 1275

Ämne: Minimoog Model D reissue

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Mkt rörelse i träramen.. för några månader sedan så var det så tight att sista tangenten trycktes ner av sig själv och det var alseles trögt att trycka på den.... sen har den bara stått några månader utan att jag haft någon egentlig tid att pilla.. och nu när jag blinkar så är tangenten som vanligt igen..så träet har dragit sig i andra riktningen eller dragit i hop sig då?!?!? ...kommer nog åtgärda det ändå.. men lie kul/intressant

Veteran tonefloats avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    Nä det blev den MiniMoog som det tillverkas minst av.. så värdet på dom lär ju stå sig bra.
    Jag tänker SP-1200 reissue med fixade värmeproblem, Mini Reissue med fräscha komponenter är nog inte fy skam om 20 år.

Hade jag inte haft en hade jag definitivt beställt en nu.

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    Jag tänker SP-1200 reissue med fixade värmeproblem, Mini Reissue med fräscha komponenter är nog inte fy skam om 20 år.

Hade jag inte haft en hade jag definitivt beställt en nu.
    Ja dom är ju bäst och mest eftertraktade.... och snyggare med svart i min bok...........fan vad jag ångrar att jag sålde min....

Vintage kroffes avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ålder
    41
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    Nä det blev den MiniMoog som det tillverkas minst av.. så värdet på dom lär ju stå sig bra.
    Ända till fatar-keyboarden börjar fallera, cpu scanningen stallar och det kommer kit med ersättnings-keyboards + ny processor.

Veteran janosts avatar
    Reg.datum
    Nov 2014
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    Ända till fatar-keyboarden börjar fallera, cpu scanningen stallar och det kommer kit med ersättnings-keyboards + ny processor.
    Det är det 21sta århundradet.
    Ingen släpper saker med inbyggda buggar.

Eller?

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    Tror det kommer spela mindre roll.. som du säger, nya kits mm.. inget problem.... lär ju finnas en uppsjö med maskiner med samma problem i så fall framöver..... inte minst voyager.

Vintage machinepops avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    Det är det 21sta århundradet.
    Ingen släpper saker med inbyggda buggar.

Eller?
    Inte inbyggda kanske, men oförutsägbara saker som inte testats på fältet i 30+ år.

Jag blir mest nyfiken på om de har nå't nytt kul på G. Det känns inte Moog att bara lägga ner och hoppas att Sub 37 ska hålla dem flytande (no pun intended).

Veteran mushs avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Jag tror de snart släpper en Model D byggd med SMD och lite billigare. Har svårt att tro att de inte utnyttjar läget nu när de ägs av personalen.

Veteran Amonhotephs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Inte inbyggda kanske, men oförutsägbara saker som inte testats på fältet i 30+ år.

Jag blir mest nyfiken på om de har nå't nytt kul på G. Det känns inte Moog att bara lägga ner och hoppas att Sub 37 ska hålla dem flytande (no pun intended).
    Sub 37:an var ju en fullträff. Skall bli riktigt intressant att se vad nytt som kommer.

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    Jag tror de snart släpper en Model D byggd med SMD och lite billigare. Har svårt att tro att de inte utnyttjar läget nu när de ägs av personalen.
    Hoppas även de gör det med stora modularformatet.. nytappning med nya komponenter och till ett betydligt billigare pris.... och jag tror som du

Vintage kroffes avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ålder
    41
    Kände det var dags att läsa om Bill Hemsath igen och insåg att min gamla länk inte längre var giltig, här är några nya:
    http://cdm.link/2010/10/keyboard-the...re-parts-bins/
    https://soundstudiesblog.com/tag/bill-hemsath/

Veteran Firechilds avatar
    Reg.datum
    May 2003
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    Dessvärre är det ofta personalägda företag som inte vågar ta ut svängarna. Ruskigt nära politik nu men vi har ett exempel i Hudiksvall när ett hyfsat framgångsrikt företag bromsas upp av personal (oj, mina pengar, nä det vågar jag inte riska) och där packa paket killen har nästan samma lön som han som gör produkten. Fint i teorin men inte optimalt utvecklingsmässigt. Då behöver man en galen Elon Musk som är tvärtemot nyss nämnda. Men visst, Moog gänget kanske har en helt annan kemi. Det vore nice med lite Moog Modular prylar i lösvikt om jag får önsketänka.
    Senast redigerat av Firechild den 2017-07-07 klockan 19:12.

Senior
    Reg.datum
    Oct 2013
    Fast bara för att företaget är personalägt behöver inte det betyda att ägandet är jämnt fördelat. Kan mycket väl vara ett stort ägande i styrelsen/ledningen medans övrig personal fått köpa sig några aktier mer för symboliken och ökad ansvarskänsla. Oavsett så är det styrelsen (som tillsätts av ägarna) som bestämmer ett företags strategi och inriktning.

Vintage Ƶl8Rs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    Dessvärre är det ofta personalägda företag som inte vågar ta ut svängarna. Ruskigt nära politik nu men vi har ett exempel i Hudiksvall när ett hyfsat framgångsrikt företag bromsas upp av personal (oj, mina pengar, nä det vågar jag inte riska) och där packa paket killen har nästan samma lön som han som gör produkten. Fint i teorin men inte optimalt utvecklingsmässigt. Då behöver man en galen Elon Musk som är tvärtemot nyss nämnda. Men visst, Moog gänget kanske har en helt annan kemi. Det vore nice med lite Moog Modular prylar i lösvikt om jag får önsketänka.
    Jag tror strategin är rätt fastlagd... man nytillverkar ikonerna och sen så gör man mindre produkter som anspelar på dom och i olika prisklasser... från lille kit, Mamma 32.... Miniaur till sub 37.....

Veteran Firechilds avatar
    Reg.datum
    May 2003
    Citat Ursprungligen postat av RMI Visa inlägg
    Fast bara för att företaget är personalägt behöver inte det betyda att ägandet är jämnt fördelat. Kan mycket väl vara ett stort ägande i styrelsen/ledningen medans övrig personal fått köpa sig några aktier mer för symboliken och ökad ansvarskänsla. Oavsett så är det styrelsen (som tillsätts av ägarna) som bestämmer ett företags strategi och inriktning.
    Helt korrekt, så kan det defintivt vara. Jag dubbelkollade dessutom mitt exempel och det är inte personalägt utan det är personalen som agerar styrelse i princip...man tar alla beslut genom fullständig personal demokrati. Då är personalen rejält betrodd av ägaren kan man väl säga.
    Senast redigerat av Firechild den 2017-07-07 klockan 19:57.

Liknande ämnen

1. Moog börjar med modulärt igen
    Av Wiktorion i forum Nyheter
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 03:36
  2. Moog börjar med modular igen?
    Av SnareTheMind i forum Syntar & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 15:14
  3. Moog model 15 för endast 6.843€
    Av geeklund i forum Syntar & sånt
    Svar: 0