Sidan 17 av 22 FörstaFörsta ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SistaSista
Resultat 961 till 1 020 av 1277

Ämne: Minimoog Model D reissue

  1. #961
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Det har ju sagts att en orsak till att Minimoogen driver och aldrig låser sig var den halvbra nätdelen som läckte in brus på spänningen som gjorde att oscillatorerna drev Nog "löst" i denna versionen då låter det som

  2. #962
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Fungitec Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    -Pitchhjulet är inget vidare tycker jag. Det är för stiff och så har den för brutalt nolläge. Ett utslitet pitchhjul på en gammal mini är bra mycket skönare att "benda" med!
    Om de plagierat konstruktionen från originalet, så är det ju ganska lätt att justera. Man skruvar loss hela konkarongen, vänder upp och ned på den och lossar på skruven som håller plåtblecket (eller böjer ut blecket lite).
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-11-04 kl. 13.39.29.jpg 
Visningar:	51 
Storlek:	85,2 KB 
Id:	71225

    ---------EDIT----------
    Om de byggt den som den gamla, så är det bara två skruvar att lossa och sen får man bara ta det lite vackert när man drar fram/upp hela kakan. Det sitter ju kablage där, men om kabellängden är som förr, så kan man få ut och vända på rubbet utan att lossa några kablar, bara man är försiktig.
    Senast redigerat av slirak den 2016-11-04 klockan 15:07.

  3. #963
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om de plagierat konstruktionen från originalet, så är det ju ganska lätt att justera. Man skruvar loss hela konkarongen, vänder upp och ned på den och lossar på skruven som håller plåtblecket (eller böjer ut blecket lite).
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2016-11-04 kl. 13.39.29.jpg 
Visningar:	51 
Storlek:	85,2 KB 
Id:	71225

    ---------EDIT----------
    Om de byggt den som den gamla, så är det bara två skruvar att lossa och sen får man bara ta det lite vackert när man drar fram/upp hela kakan. Det sitter ju kablage där, men om kabellängden är som förr, så kan man få ut och vända på rubbet utan att lossa några kablar, bara man är försiktig.
    Jag provade detta. Kabeln som ansluter aftertouch lossnade och jag var tvungen att skruva loss bottenplattan för att kunna sätta tillbaka den. Inte jättejobbigt men bra att veta!

  4. #964
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av luegoods Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag provade detta. Kabeln som ansluter aftertouch lossnade och jag var tvungen att skruva loss bottenplattan för att kunna sätta tillbaka den. Inte jättejobbigt men bra att veta!
    Härligt med folk som vågar skruva i sin nya "dyra" synt.

  5. #965
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av luegoods Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag provade detta. Kabeln som ansluter aftertouch lossnade och jag var tvungen att skruva loss bottenplattan för att kunna sätta tillbaka den. Inte jättejobbigt men bra att veta!
    Hoppla! Var det mitt inlägg som lurade dig att skruva loss? Gick det att justera pitchhjulet på det gamla goda viset?

  6. #966
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppla! Var det mitt inlägg som lurade dig att skruva loss? Gick det att justera pitchhjulet på det gamla goda viset?
    Nedå jag gjorde det innan aa det går att justera mellanläget genom att benda "armen" jag har dock inte skruvat något met för att mjuka upp själv poten. Så det vet jag inte om det går

  7. #967
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Puh! Vill ju inte vara skyldig till att folk får det jobbigt...

  8. #968
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av luegoods Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag upptäckte igår att om jag tryckte rakt uppifrån ner på pitchhjulet så påverkades pitchen. Den är alltså i mittläge hela tiden när jag gör detta. Samma för nån annan?

    Samma här. "Feature"?

  9. #969
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Fan vad nöjd jag är över den. Låter som en dröm. Underbar att ratta och spela på.

  10. #970
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma här. "Feature"?
    Originaltroget låter det som. Man kan ju diskutera valet, men jag tror många skulle gnölat annars, eftersom man kunde göra små vibraton på det sättet, på originalet.

  11. #971
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av swede99 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var och provspelade Reissue idag på 4-sound i GBG, Nu vet jag vad alla pratar om och kan bara hålla med, den låter galet gött.

    Jag började lyssna på den, sen gick jag till sub37 och den lät fan som en VA, död och tråkig med typ samma inställningar, ungefär som att det låg en filt över OSC och Filter, att den liksom inte kunde sträcka ut i Ljudfrekvenserna.
    Model D däremot. Jag hade av en slump filter freq. på typ 80% öppet och tyckte fan va sköna osc.... å sen när jag märkte att jag hade 20% till att öppna, blev det ju helt jävla krazy.

    Spelade sen på en DSI OB6 samma där superkall i ljudet i jmf.
    Spelade sedan på en Mother 32 där var det faktiskt lite närmre, men ändå mil bort.

    Nu blir det till att försöka hitta en anledning att lägga för mycket pengar på en leksak.
    oscillatorer och filter på Voyager och sub37 är av modernare typ, som ger ett mer kontrollerat och dämpat ljud, men nog har dom en Moogklang i botten tycker jag. Det finns dessutom två LFO;er, loop på enveloper m.m. för en ännu större variation av klangen. Jag ska byta in min Sub37, för att köpa en Arturia Matrixbrute. Och den verkar ha en vettig kopia av Moogfilter ombord. Annars så hade Sub37 stannat kvar
    OB-6 är som sagt en udda jämförelse. På den så ska man lägga slå på lite av den interna dist-effekten, för att härma intern överstyrning av kretsar på gamla syntar. På Novation Bass station II, drar jag upp filter overdrive till kl.8-9 för liknande effekt.
    Senast redigerat av jocks1 den 2016-11-06 klockan 12:50. Anledning: mer info

  12. #972
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Sub 37 är ju helgrym... och tar ju konceptet aningen längre... själv tycker jag den är lite plottrig och jobbig i interfejset och tycker min Pro2 ger mer.. och vill man ha Moog botten så kan man ju kompensera med en Minitaur

    Kan ju också vara sjysst med en Minitaur och styra med miniMoogen och köra den genom ext in för 5 osc monstermoog

  13. #973
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    "Overload Modification: the output of the Minimoog Model D is automatically scaled and fed back to the External Audio Input for instantly available overdrive"

    Kan någon förklara för mig hur detta görs/funkar i praktiken osv?

  14. #974
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Rimligtvis är output normaliserad till external in, så höjer du volymen utan något insatt i ext. in så kommer det vara utsignalen istället.

    Ren spekulation från min sida...

  15. #975
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rimligtvis är output normaliserad till external in, så höjer du volymen utan något insatt i ext. in så kommer det vara utsignalen istället.

    Ren spekulation från min sida...
    Helt korrekt så man får finlire mella ext inratten och Volym ratten för att få det som man vill

    Drifter.. läs manualen du fick med... mkt trevlig och tydlig

  16. #976
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Fungerar väl exakt som en normalerad patchbay

  17. #977
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jag menar mera "hur gör man"? Ska jag koppla kablar & hur? (Tyckte mig inte hitta nått i manulen men tittade bara som hastigast)

  18. #978
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Inga kablar krävs på Minimoog 2016. På frontpanelen: aktivera External In, vrid upp External Input Volume och justera Volume.

  19. #979
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Oops sent svar Ulf hann före

  20. #980
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inga kablar krävs på Minimoog 2016. På frontpanelen: aktivera External In, vrid upp External Input Volume och justera Volume.
    Ahh ok, jag missade också det där med volume, tokvred bara på ext in.

  21. #981
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av ulf.soderlund Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inga kablar krävs på Minimoog 2016. På frontpanelen: aktivera External In, vrid upp External Input Volume och justera Volume.
    Så feedbacken går från efter Main Volume poten?
    Inte som klassiska phones ut till external in tricket alltså?

  22. #982
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så feedbacken går från efter Main Volume poten?
    Inte som klassiska phones ut till external in tricket alltså?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Minimoog_2016.jpg 
Visningar:	72 
Storlek:	70,2 KB 
Id:	71298

  23. #983
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Illa... det vill jag ha A-B-testning av... om inte annat bara för att ha något att bitcha om framöver!

  24. #984
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Du kan ju använda kabel också om du vill koppla som vanligt

  25. #985
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så feedbacken går från efter Main Volume poten?
    Inte som klassiska phones ut till external in tricket alltså?
    Det är ju bara att använda en kabel så får du precis som du vill

  26. #986
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Finns inget att bitcha över

  27. #987
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Ajaj, vilken design-miss! Den här feature-implementationen kommer Moog missa många kunder på.

  28. #988
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd

  29. #989
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Finns även ett läge man kan slå på för att simulera differanser på motstånden i PR-keyboardet. He he.

  30. #990
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag tycks inte märka någon skillnad när jag slår på keyboard error.

  31. #991
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Vad behöver jag för att öppna gaten/v-trig. Funkar det att göra med en pedal? Tänkte spela gitarr igenom t.ex. Så man slipper hålla en tangent nertryckt

  32. #992
    claesbjo
    claesbjo är inte uppkopplad

    Senior
    jag är så himla glad att jag köpte denna

  33. #993
    aleklint
    aleklint är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Coolt med nya minimoogen! Man blir sugen...

  34. #994
    kifåne
    kifåne är inte uppkopplad
    kifånes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 834 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sub 37 har väl varit en hit. Och det var väl delvis därför Voyager togs ur produktion. Jag tänker mig att Moogs nästa steg har sitt avstamp i både Voyager och Sub37. En Voyager MkII Sub49 med 3 vco och alla möjliga skojigheter.
    + 100

  35. #995
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Jahapp. Den "höll" ju länge den här. Tangenten längst ner till höger fastnar ibland i nedre läget + reagerar inte alls på lätta anslag som de andra. Petat på den i max 2 timmar :-/

  36. #996
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jahapp. Den "höll" ju länge den här. Tangenten längst ner till höger fastnar ibland i nedre läget + reagerar inte alls på lätta anslag som de andra. Petat på den i max 2 timmar :-/
    *Klappar min gamling*

  37. #997
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran

    https://youtu.be/cU8QYq1LAvg

    Ja, anledningen till att jag sålde min gamle var just det värdelösa tangentbordet.
    Historien upprepar sig. La upp video på den nye.

  38. #998
    Techsmechs
    Techsmechs är inte uppkopplad
    Techsmechss avatar
    Senior
    Fan va surt.. någon som vet vad det är för klav i de nya? Fatar..?

  39. #999
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/cU8QYq1LAvg

    Ja, anledningen till att jag sålde min gamle var just det värdelösa tangentbordet.
    Historien upprepar sig. La upp video på den nye.
    Trist!

    Mitt klaviatur på Model D (inte kopian) har aldrig krånglat faktiskt. Hmm...

  40. #1000
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Techsmechs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan va surt.. någon som vet vad det är för klav i de nya? Fatar..?

    Fatar TP-9 med vel/aftert.

    Är säkert lätt fixat men vet inte ifall man vågar skruva upp den? "Garantin"

  41. #1001
    jocke31
    jocke31 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/cU8QYq1LAvg

    Ja, anledningen till att jag sålde min gamle var just det värdelösa tangentbordet.
    Historien upprepar sig. La upp video på den nye.
    Är det inte fullständigt horribelt med en maskin för nästan 40 loppor och som går sönder på två veckor?

  42. #1002
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Du skulle döpt "låten" till Pekfingervalsen

    Hur är det med brummet från trafon? Gått över?

  43. #1003
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Nej den "knastrar mera" högfrekvent. Men jag har extrem bra hörsel för sådant trots över 40 ;-)

  44. #1004
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_8663.jpg 
Visningar:	56 
Storlek:	88,5 KB 
Id:	71812
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_8664.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	97,4 KB 
Id:	71813

    Har en teori om felet. På ena bilden längst till vänster så ser man att spelrummet mellan trä + tangenter är ca 3 mm.
    På bilden med tangenterna längst till höger så tar dom i träramen!

  45. #1005
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Nej, det har nog inget med felet att göra.

    Det är som nämnts ett Fatar TP/9S, så det är samma som sitter i många bra synthar; DSi, Waldorf etc. Det är inte en moogprodukt så ingen skugga skall väl egentligen falla på dem för det även om det naturligtvis är surt när det blir strul på en dyr ny maskin.

    Med stor sannolikhet är det ett dammkorn eller liknande som kommit in under "gummimattan" med padsen som känner av och mäter anslaget. Det tar ca 4 minuter att byta hela keyboardet, men är sannolikt totalt onödigt. Förmodligen bara en rengöring/blåsning eller att byta en sektion av gummimattan. Det går fort, om än inte under 5 minuter..

    Du behöver inte oroa dig alls. Synthen är inte trasig. En erfaren reparatör fixar det där på bums åt dig på garanti. Jag gjorde precis en sådan rengöring av padsen på min Emax i helgen. De triggade knappt alls även vid hårt tryck. 2 sekunder med tops och alkohol på dem så funkar de som nya igen!

    Vart köpte du den? Har du talat med handlaren? Det är som sagt en snabb och enkel fix med största sannolikhet!

  46. #1006
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocke31 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det inte fullständigt horribelt med en maskin för nästan 40 loppor och som går sönder på två veckor?
    Medhåll. Dom borde skicka en ny.

  47. #1007
    claesbjo
    claesbjo är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har ett litet problem med min nya fina ModelD

    Jo:

    Om man väljer att låta OSC PITCH mod styras av F-env och drar ner alla kontrollers, Attack, Decay samt Sustain level till 0, så ökar tonhöjden ändå med ca en halv semiton när man drar upp modhjulet till max. Ska det vara så? tänker att det är lite svårt att att tex göra ett ljud som glider ner till grundtonen då. Eller vilket ljud som helst som ska "landa" på den rätta originalpitchen.

    Ska det va så tror ni? Låter ju inte som att det är korrekt uppträdande av synten.

  48. #1008
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, det har nog inget med felet att göra.

    Det är som nämnts ett Fatar TP/9S, så det är samma som sitter i många bra synthar; DSi, Waldorf etc. Det är inte en moogprodukt så ingen skugga skall väl egentligen falla på dem för det även om det naturligtvis är surt när det blir strul på en dyr ny maskin.

    Med stor sannolikhet är det ett dammkorn eller liknande som kommit in under "gummimattan" med padsen som känner av och mäter anslaget. Det tar ca 4 minuter att byta hela keyboardet, men är sannolikt totalt onödigt. Förmodligen bara en rengöring/blåsning eller att byta en sektion av gummimattan. Det går fort, om än inte under 5 minuter..

    Du behöver inte oroa dig alls. Synthen är inte trasig. En erfaren reparatör fixar det där på bums åt dig på garanti. Jag gjorde precis en sådan rengöring av padsen på min Emax i helgen. De triggade knappt alls även vid hårt tryck. 2 sekunder med tops och alkohol på dem så funkar de som nya igen!

    Vart köpte du den? Har du talat med handlaren? Det är som sagt en snabb och enkel fix med största sannolikhet!
    Nja, har själv lagat mången synth genom åren. Enda problemet är ju att man inte får öppna själv och fixa antar jag.
    Tror inte det är skit som skapar problemet. Båda tangenterna tar ju i träramen. Dom 2 yttersta känns "mekaniskt" helt annorlunda pga av detta antar jag. Vet inte vad som hänt. I värsta fall har ju trät "böjts" och satt sig lite annorlunda. I bästa fall går det att justera tangentbordets höjd.

    Får väl öppna och fixa. Inga planer på att skicka denna runt världen för tusentals kronor. :-)

  49. #1009
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Bifogad fil 71815

    Inte ensam tydligen. Bild från Gearslutz! Kolla denna persons keybed! Kolla mitten! Wow!

    Någon som erfarenhet av fatar? Går dom att justera? Eller är typ våra "defekta"?

  50. #1010
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bifogad fil 71815

    Inte ensam tydligen. Bild från Gearslutz! Kolla denna persons keybed! Kolla mitten! Wow!

    Någon som erfarenhet av fatar? Går dom att justera? Eller är typ våra "defekta"?
    Hmm, går inte att se bilden?

  51. #1011
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Min har redan krånglat också. Osc 1 slutade fungera helt plötsligt så fick lämna in den. Fitzpatrick ringde idag och hade den fixad. Tydligen en kortslutning i en konding. Hade väldigt otur. Men det känns sådär iallafall :/

  52. #1012
    paperboycalle
    paperboycalle är inte uppkopplad
    paperboycalles avatar
    Veteran
    gammal är äldst

  53. #1013
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av luegoods Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min har redan krånglat också. Osc 1 slutade fungera helt plötsligt så fick lämna in den. Fitzpatrick ringde idag och hade den fixad. Tydligen en kortslutning i en konding. Hade väldigt otur. Men det känns sådär iallafall :/
    Jaha. Ska man behöva skicka iväg den alltså. Finns inget företag här i stan som skickar så stora eller tunga paket längre för privatpersoner.
    Bussgods är nedlagt här. Man är strandad.

  54. #1014
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/cU8QYq1LAvg

    Ja, anledningen till att jag sålde min gamle var just det värdelösa tangentbordet.
    Historien upprepar sig. La upp video på den nye.
    Drifter-skick?

  55. #1015
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Alesis Andromeda börjar kännas som Military Class bygge i jämförelse...

  56. #1016
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Mil Spec heter det ju
    /109

  57. #1017
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av paperboycalle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    yngst är mest skör
    Model D reissue fixed
    Senast redigerat av eXode den 2016-12-08 klockan 10:25.

  58. #1018
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mil Spec heter det ju
    /109
    OK! Men poängen gick fram

  59. #1019
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    synd att kvalitetsmärket Moog ska ha sådana problem. Förstår ju att man gnäller på Behringer med deras priser, men tycker mig märka att Moog har strul med många modeller (sub 37 pottar, Model D tangenter, svajiga rattar mm)

    Vem kan man lita på? (förutom Tomas Ledin såklart)


    https://youtu.be/NPLUYIeh4Ko

  60. #1020
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Det är nu man tänker på DSI. Dom hade typ svarat på 2 röda och därefter skickat ut gratis reservdelar vid behov.

Liknande ämnen

  1. Moog börjar med modulärt igen
    Av Wiktorion i forum Nyheter
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 03:36
  2. Moog börjar med modular igen?
    Av SnareTheMind i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 15:14
  3. Moog model 15 för endast 6.843€
    Av geeklund i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 21:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •