Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 1 2 3 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 169

Ämne: Distrokid - distributör/aggregator

  1. #61
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Hittade visst en rabattlänk i min mail. 46% rabatt på första året.

  2. #62
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hittade visst en rabattlänk i min mail. 46% rabatt på första året.
    shit. De är redan billiga. Med din rabatt blir det valsolopris

  3. #63
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hittade visst en rabattlänk i min mail. 46% rabatt på första året.
    Jag fick "bara" 36%

  4. #64
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag fick "bara" 36%
    jag med. Men det räcker långt

  5. #65
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Hehe, jo. Jag fick ju ett mail med 25% eller nått sånt först. Men hade ingen brådska att få ut grejer innan. Sen damp det ner ett till för ett tag sedan. Hade jag tagit stora paketet hade jag fått 64% rabatt. Men jag klarar mig på Musician Plus just nu. Kan alltid uppgradera sen. Sen gäller ju rabatten bara första året. Så förhoppningsvis rullar in det in tillräckligt för att åtminstone täcka avgiften

  6. #66
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ja, då väntar man bara på att låten ska dyka upp hos butikerna... kom igen nu då, vilken tid det tar

  7. #67
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Hmm.. Var inne idag o kollade runt inne på distrokid. Innan man lägger upp måste man försäkra att man själv gjort inspelningarna o skrivit musiken... Hur fan hänger det ihop med deras "label-package"? Får det inte att gå ihop. Ger jag ut andra så har jag ju självklart inte spelat in o skrivit låtarna själv.. Kanske iofs bara är GUI't som inte är anpassat till de olika paketen de säljer. Verkar vara lika oberoende om du köpt single, multi eller label-package ...

  8. #68
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm.. Var inne idag o kollade runt inne på distrokid. Innan man lägger upp måste man försäkra att man själv gjort inspelningarna o skrivit musiken... Hur fan hänger det ihop med deras "label-package"? Får det inte att gå ihop. Ger jag ut andra så har jag ju självklart inte spelat in o skrivit låtarna själv.. Kanske iofs bara är GUI't som inte är anpassat till de olika paketen de säljer. Verkar vara lika oberoende om du köpt single, multi eller label-package ...
    Ja, är säkerligen bara så att de inte anpassat texten för label-sektionen. Det är väl bara till för att kontrollera att man har rätt att ge ut musiken så att säga. Men maila dem så fixar de säkert det.

  9. #69
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, är säkerligen bara så att de inte anpassat texten för label-sektionen. Det är väl bara till för att kontrollera att man har rätt att ge ut musiken så att säga. Men maila dem så fixar de säkert det.
    jepp. Tack, tror också det r så. Annars försvinner iden kring det hela. O man kan ju växa efterhand o lägga till flera artister (upp till 20st tror jag). Det räcker lång väg

  10. #70
    synthjohan
    synthjohan är inte uppkopplad
    synthjohans avatar
    Veteran
    Jag tycker iofs att de är väldigt otydliga så jag skulle mejla och fråga. Lägg också märke till svaret på andra frågan nedan. Väldigt märkligt! Det får mig att tänka att labelalternativet är till för en artist med flera akter, inte en label per se...

    Can I upload different albums under different artist names?
    Yes, if you have a "label" plan. Sign into DistroKid and click "upgrade" for info.

    How do I change my artist/band name?
    If you want to change your artist name after you've uploaded music to stores, first delete the album(s) with the old name. Then re-upload the album(s) with the new name.

    If you've maxed out the number of artist names allowed in your DistroKid plan, you'll have to upgrade to a bigger plan.

    Artist names are tied to your account indefinitely, so please be sure about the name you'd like to use, before you use it. If unsure, ask a couple friends or family members to see what they think!

  11. #71
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av synthjohan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker iofs att de är väldigt otydliga så jag skulle mejla och fråga. Lägg också märke till svaret på andra frågan nedan. Väldigt märkligt! Det får mig att tänka att labelalternativet är till för en artist med flera akter, inte en label per se...

    Can I upload different albums under different artist names?
    Yes, if you have a "label" plan. Sign into DistroKid and click "upgrade" for info.

    How do I change my artist/band name?
    If you want to change your artist name after you've uploaded music to stores, first delete the album(s) with the old name. Then re-upload the album(s) with the new name.

    If you've maxed out the number of artist names allowed in your DistroKid plan, you'll have to upgrade to a bigger plan.

    Artist names are tied to your account indefinitely, so please be sure about the name you'd like to use, before you use it. If unsure, ask a couple friends or family members to see what they think!
    Jepp. Otydligt. Har dock mycket att fixa innan jag kommer så långt som att släppa plattor "utanför familjen". Börjar med Val Solo, sen departed https://soundcloud.com/departedpop & SEN får vi se. Finns material för ett flertal "maxisinglar/ep's" (dvs en singel plus remixes) samt förhoppningsvis 2 "album". Ser det som läroperiod

  12. #72
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Så då är man kund hos Distrokid
    Jag har kört Recordunion och varit jättenöjd.
    Dock får man bara 85% av royalties där.
    Obegränsat med släpp under ett år. Galet!

  13. #73
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Något jag inte förstått är hur jag ser antalet lyssningar på streamingtjänsterna, för den verkar ju vara visa antalet sålda album/låtar.

  14. #74
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Testade recordunion, när det var gratis att lägga upp skivor. Har inte brytt mig så mycket om det, men konstaterat att, fem år senare, är vissa skivor borttagna, andra är kvar, trotts att jag aldrig betalat för någon av dessa skivor.

    Tar distrokid betalt varje år per skiva, eller är skivan uppe "för evigt" när en väl betalat för automatisk aggregation av ens musik? Vad händer annars med musiken om musikern som lagt upp grejjer via distrokid dör och slutar betala? Försvinner den från alla streamtjänster?

  15. #75
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade recordunion, när det var gratis att lägga upp skivor. Har inte brytt mig så mycket om det, men konstaterat att, fem år senare, är vissa skivor borttagna, andra är kvar, trotts att jag aldrig betalat för någon av dessa skivor.

    Tar distrokid betalt varje år per skiva, eller är skivan uppe "för evigt" när en väl betalat för automatisk aggregation av ens musik? Vad händer annars med musiken om musikern som lagt upp grejjer via distrokid dör och slutar betala? Försvinner den från alla streamtjänster?
    Distrokid tar en fast summa/år. Sen får du lägga upp så mycket du vill. Slutar du pröjsa så "kan" låtarna försvinna (enligt deras sida).

  16. #76
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Distrokid tar en fast summa/år. Sen får du lägga upp så mycket du vill. Slutar du pröjsa så "kan" låtarna försvinna (enligt deras sida).
    oj.... vilka murka prospekt för framtidens musikhistoria :,( Det beror väl på om skivan är självförsörjande ifs, men ändå....

    Du vet att du kan bli aggregator med zoolemo? Inte precis optimalt, men ändå....
    http://www.merlinnetwork.org/membership/who-can-join

  17. #77
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    oj.... vilka murka prospekt för framtidens musikhistoria :,( Det beror väl på om skivan är självförsörjande ifs, men ändå....

    Du vet att du kan bli aggregator med zoolemo? Inte precis optimalt, men ändå....
    http://www.merlinnetwork.org/membership/who-can-join
    - Om du tar minsta paketet (som är svinbilligt) behöver du inte sälja mycket.

    - Tack för Merlininfo. Gissar att det är en intresseorganisation liknandes "SOM" (Svenska Oberoende Musikproducenter) plus ngt på aggregatordelen jag inte hängde med på. Måste bli klar med en massa mastring/mixningstuff innan jag kan tänka längre framåt

  18. #78
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Jahaja. Då har jag också signat upp mig för ett år. Undrar om det kan ge mig en spark i arschlet att göra fyra låtar färdigt på riktigt..?

  19. #79
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jahaja. Då har jag också signat upp mig för ett år. Undrar om det kan ge mig en spark i arschlet att göra fyra låtar färdigt på riktigt..?
    Upp med lite back catalogue så länge!!!

    skoggicii!

  20. #80
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Själv hottade jag upp och petade in allt släppt på deezer, rdio osv.

  21. #81
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Det var så länge sedan sist - minns nå'n hur långt tid det brukar ta för grejer att nå Spotify via DistroKid?

    (jag siktar på en speciell dag, men snålar och pyntar inte extra eftersom man ändå aldrig vet om man hamnar scanningfiltret)

  22. #82
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Strax under 48 timmar för mig senast. Men jag skulle nog uppskatta ett snitt på 4-5 dagar.

  23. #83
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Strax under 48 timmar för mig senast. Men jag skulle nog uppskatta ett snitt på 4-5 dagar.
    Thanks mate... låter rimligt. Lika bra att ha lite marginal om man vill ha ut den på fredag alltså.

  24. #84
    brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Finns det några direkta skäl att inte markera varenda butik/streamtjänst när man laddar upp? Kanske blir lite svåröverskådligt om inte annat?

  25. #85
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av brynolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det några direkta skäl att inte markera varenda butik/streamtjänst när man laddar upp? Kanske blir lite svåröverskådligt om inte annat?
    Kanske de olika "butikerna" har olika "regler". Kan finnas finstilta saker som påverkar ens IP. Eller så tar de olika priser o så vill man kanske pga det sikta in sig på vissa först... Spånar bara

  26. #86

    få 35% i rabbat med ett knep

    - regga ett konto, men stanna där vid valet av kontotyp. Stäng ner och ät en macka
    - Om 3 dagar så får du ett erbjudande till den mailen du reggade med som ger 35% på den dealen du väljer i ett år.

    edit: oklart hur viktigt det där med att äta macka är, men det funkade för mig iaf
    Senast redigerat av reSet den 2018-12-14 klockan 16:25.

  27. #87
    Vänta fyra dagar och få 40% rabbat lol

  28. #88
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Om man nu bara ska ladda upp en master till DistroKid. Vad ska man ha för target-LUFS på materialet?

  29. #89
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Någon distrokid-användare som vet hur lång tid ett nedplockande tar? Upptäckte just en knasmiss på en nyuppladdad låt.

    edit: 2-5 dagar säger distrokid...

  30. #90
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon distrokid-användare som vet hur lång tid ett nedplockande tar? Upptäckte just en knasmiss på en nyuppladdad låt.

    edit: 2-5 dagar säger distrokid...
    Om den inte hunnit nå ut till butikerna är det direkt. Annars är det 2-5 dagar ja.

  31. #91
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag hann se den på både Spotify och deezer, men... nu är den tillbakadragen så jag får fixat med normalisering och lite till.

  32. #92
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Har någon av er plockat ut stålarz från distrokid än?

    Jag gav mig på det idag och hoppas väl det ska rulla smidigt, men det härligt amerikanska systemet tyckte inte att "Sweden" och "Sweden" var samma land, så jag fick fotografera pass och bifoga för att visa att jag minsann hörde hemma där/här. Fasen vad de älskar att krångla de där jänkarna...

  33. #93
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Plockar ut stålar varje månad. Inga problem

  34. #94
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Plockar ut stålar varje månad. Inga problem
    Toppen - då vet man att det funkar vettigt. Till Paypal eller får du det till bankkonto (så djupt grävde jag inte).

  35. #95
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Paypal. Alltid bra att ha lite cash där för köp av t ex syntar. O aldrig till 50% av nypris

  36. #96
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Haha!

    Jag får alltid in mer än jag köper för nuförtiden, men det är kanske en anledning att handla mer då?!

  37. #97
    Nick
    Nick är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än

    DistroKid

    Tjena!

    Precis börjat använda mig av DistroKid.
    Tänkte bara höra om ni kan hjälpa mig med vad jag ska fylla i på "Bank" sidan första gången jag använder det för att komma åt mina pengar?

    Med vänlig hälsning,
    Nick

  38. #98
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Tråd ihopslagen med befintlig.

  39. #99
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Nick Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tjena!

    Precis börjat använda mig av DistroKid.
    Tänkte bara höra om ni kan hjälpa mig med vad jag ska fylla i på "Bank" sidan första gången jag använder det för att komma åt mina pengar?

    Med vänlig hälsning,
    Nick
    Har du fått en förfrågan om att fylla i uppgifter under "Bank"? Det brukar inte ske förrän man tjänat ihop en slant. Vanligast är att folk använder PayPal för att ta ut sina pengar. Men de har stöd för lite olika typer av överföringar.

  40. #100
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du fått en förfrågan om att fylla i uppgifter under "Bank"? Det brukar inte ske förrän man tjänat ihop en slant. Vanligast är att folk använder PayPal för att ta ut sina pengar. Men de har stöd för lite olika typer av överföringar.
    +1

    Jag har tagit ut via Paypal såvitt jag kan minnas, men se till att spara ihop en summa så det är lönt då Paypal ju har sina avgifter.

  41. #101
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag använder inte DistroKid längre utan kör Amuse. Så minns inte exakt upplägget. Men vet att jag körde PayPal.

  42. #102
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Vad tycker du om Amuse, Katzenjammer? Varför bytte du?

  43. #103
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tycker du om Amuse, Katzenjammer? Varför bytte du?
    Gratis var den största anledningen till att jag skiftade till Amuse. Nu mer har de även uppladdning via hemsidan, inte bara appen som tidigare. Så det har gjort saker smidigare. Statistiken är fortfarande bara i appen. Tycker det har funkat bra. Kötiderna har ökat lite sedan jag började använda Amuse. Men inget som bekymrat mig något nämnvärt.

  44. #104
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gratis var den största anledningen till att jag skiftade till Amuse. Nu mer har de även uppladdning via hemsidan, inte bara appen som tidigare. Så det har gjort saker smidigare. Statistiken är fortfarande bara i appen. Tycker det har funkat bra. Kötiderna har ökat lite sedan jag började använda Amuse. Men inget som bekymrat mig något nämnvärt.
    Men vad händer om dom vill signa din musik på deras label, men du har fått andra mycket bättre förslag på annat håll? Kan du fortfarande välja?

  45. #105
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men vad händer om dom vill signa din musik på deras label, men du har fått andra mycket bättre förslag på annat håll? Kan du fortfarande välja?
    Ja, så klart. Att signa med dem är inget tvång. Det är bara ett erbjudande i så fall. Så det väljer man själv om man vill samarbeta med dem eller ej.

  46. #106
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kötiderna har ökat lite sedan jag började använda Amuse. Men inget som bekymrat mig något nämnvärt.
    Låter nästan som att det är din massiva output som orsakar kön!

  47. #107
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, så klart. Att signa med dem är inget tvång. Det är bara ett erbjudande i så fall. Så det väljer man själv om man vill samarbeta med dem eller ej.
    Kan man ha flera olika alias/artister på samma konto hos Amuse, har en massa gammalt från kassettband osv från olika gamla projekt jag ska lägga ut ?

  48. #108
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, så klart. Att signa med dem är inget tvång. Det är bara ett erbjudande i så fall. Så det väljer man själv om man vill samarbeta med dem eller ej.
    Ok, coolt! hade faktiskt för mig att jag kom fram till motsatsen när jag läste avtalet. Och hur ser metadata ut? Kan du välja vilket skivbolag som står där?

  49. #109
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av KRiS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man ha flera olika alias/artister på samma konto hos Amuse, har en massa gammalt från kassettband osv från olika gamla projekt jag ska lägga ut ?
    Tyvärr är det en artist per konto som gäller. Men det går att lägga till featured artists på ett släpp eller extra primary artists. Men det är nog bäst du kollar med Amuse om det är en stor mängd olika alias som ska användas. Har inte släppt någon samling hos dem.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter nästan som att det är din massiva output som orsakar kön!
    Hahaha

  50. #110
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, coolt! hade faktiskt för mig att jag kom fram till motsatsen när jag läste avtalet. Och hur ser metadata ut? Kan du välja vilket skivbolag som står där?
    Japp, du kan sätta ditt eget bolagsnamn. Du får även gratis ISRC osv.

    Från FAQ om att bli erbjuden att signa med dem. Som du ser på sista raden så är det alltså inget tvång, utan enbart ett erbjudande. https://support.amuse.io/hc/en-us/ar...is-Amuse-free-
    If we discover artists we believe in, we will offer them a record deal that includes marketing, financing, promotion and playlist pitching. We pay for the project but thereafter we split the profits 50/50 with the artists. That's how we make money and that's how we are able to make distribution free of charge. If offered a record deal, there is no obligation to sign with us.

  51. #111
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Som användare av Distrokid, blev jag lite irriterad och tagen av denna killens story. Kan säkert finnas omständigheter här som inte lyfts fram, men man förstår ändå hur jäkla liten och oviktig man är som kund.


    https://youtu.be/eYUknhwd1Y8

  52. #112
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som användare av Distrokid, blev jag lite irriterad och tagen av denna killens story. Kan säkert finnas omständigheter här som inte lyfts fram, men man förstår ändå hur jäkla liten och oviktig man är som kund.


    https://youtu.be/eYUknhwd1Y8
    Hmm skrämmande och extremt irriterande.. har visserligen inte hört detta från någon annan men har inte sökt runt och kollat heller..
    Så visst får man kanske ta det med en nypa salt..

  53. #113
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ska kolla in det där... men som sagt, det känns spontant som att det kan hända överallt. Det handlar mer om modellen och insikten om att det är människor i andra ändan av tråden.

    edit-killgissar: Pumpar han ut dussinpop som låter som tidigare dussinpop? (flooding)

    Legacydelen kan jag förstå och tycker är i linje med vad de säger om legacyavtalet (och varför jag inte betalar för det). Nu är han inte kund och då vill de ju inte ha honom som legacykund heller.

  54. #114
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Jag har haft Distrokid ett bra tag, men ska nu testa ett alternativ. Inte direkt pga videon ovan, jag har fnulat på detta ett tag, men låt oss säga att det blev den lilla putten man ibland behöver för att ta steget ut till något nytt och okänt.

    Faller det väl ut kommer jag att berätta om det i en egen tråd.

  55. #115
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som användare av Distrokid, blev jag lite irriterad och tagen av denna killens story. Kan säkert finnas omständigheter här som inte lyfts fram, men man förstår ändå hur jäkla liten och oviktig man är som kund.


    https://youtu.be/eYUknhwd1Y8
    Många skrämmande kommentarer till den videon om andra som haft liknande och andra problem. Vi kör Distrokid men har inte haft problem än, men nästa släpp får bli via annan distributör. Hört för mycket ont om dem på sistone för att känna mig bekväm i att ligga hos dem.

  56. #116
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Vad finns det för alternativ till distrokid?

  57. #117
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad finns det för alternativ till distrokid?
    Jag har börjat köra med Amuse: https://www.amuse.io/

  58. #118
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har börjat köra med Amuse: https://www.amuse.io/
    Ok, tack ska kika in!

  59. #119
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Och så det här med genre. Ni som släppt synthpop via Distrokid (typ tidig Depeche/Vince), vilken genre har ni använt? Deras sub genres till Electronic passar dåligt tycker jag.

  60. #120
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av perault Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och så det här med genre. Ni som släppt synthpop via Distrokid (typ tidig Depeche/Vince), vilken genre har ni använt? Deras sub genres till Electronic passar dåligt tycker jag.
    electronica + pop kanske? Genredjungeln är total. Jag brukar klicka electronica + folk tror jag, mest för att jag ibland kör tretakt och lite nordiskinspirerat svårmod.

Liknande ämnen

  1. Ingen distributör av Logic i Sverige.
    Av Martin Pettersson i forum Logic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 08:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •