Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 79 av 79

Ämne: Native Instruments Reaktor 6

SteelberryWorker
    SteelberryWorker är inte uppkopplad
    SteelberryWorkers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    Främst menar jag återkoppling, både audio och cv. Till valfri parameter.
    Du får nog utveckla mer för att jag skall förstå vad du menar? Återkoppling?

Odd Bob
    Odd Bob är inte uppkopplad
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Antag att du har en modul A (VCO) och kopplar signal a till modul B (Filter) och utgång b till modul C (Delay) och sedan utsignal c till A. Vips återkoppling.

Typ så här:

Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    Antag att du har en modul A (VCO) och kopplar signal a till modul B (Filter) och utgång b till modul C (Delay) och sedan utsignal c till A. Vips återkoppling.
    Det går alldeles utmärkt att koppla in ljudutgångar in på modulationsingångarna i Blocks. (Och vill man inte använda Blocks så finns det ännu mindre begränsningar.)

Redaktör
    Har suttit lite mer med Blocks nu, och det är definitivt ett stort steg framåt när det gäller patchande. Gjorde den här i samband med den senaste mjukvara vs hårdvara-tråden:

yggotron.ens.zip (zip eftersom filerna blivit vansinnigt mycket större nu med R6)

Det är två oscillatorer, ett filter, en LFO och en delay, varken mer eller mindre.

Ljudexempel (stegar igenom ett par självspelande patchar jag gjorde): yggotron.mp3

Redaktör
    Blocks 1.2 är släppt, med diverse MIDI-CV-moduler:

The REAKTOR Blocks 1.2 update introduces new CV and MIDI connectivity. Calibrate pitch signals for accurate use with external hardware oscillators, use Blocks to convert any signal into gates and triggers, and send pitch, gate, and modulation signals from a Blocks patch to REAKTOR's MIDI out.
    Dessutom ett gäng 808-moduler: Niji drums och Maschine Sequencer, en 8-kanals sequencer med diverse godis: Maschine Sequencer.

De sistnämnda är i User library, inte i NI:s uppdateringsapp.

Odd Bob
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Köpt idag!
    Satan vad trevligt! Att det tog mig så lång tid att köpa. Märkligt.

Provkörde just och allt det där jag hoppats på låter så jävla najs!

Måste säga att interfacet är jävligt snabbjobbat nu! Nästan i paritet med G2.

Odd Bob
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    Det går alldeles utmärkt att koppla in ljudutgångar in på modulationsingångarna i Blocks. (Och vill man inte använda Blocks så finns det ännu mindre begränsningar.)
    Märkte just det och det låter dessutom mys!

Odd Bob
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    https://soundcloud.com/oskarlygner/svulstigvco-reaktor6test

Åhhh... mys...

Enbart en Complex VCO + Min/Max och lite återkoppling med modA och B...

Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Har kört igång igen med Reaktor och skulle bygga upp en .ens med hjälp av några gamla .ism-filer typ en seq(spiral) och nån synt, men hittar inte så många .ism-filer alls. Förr fanns ju alla syntarna/effekterna/sequencers både som .ism och .ens. Har jag missat nåt? Jag antar att de ska ligga i "Primary"-mappen, men där finns inte mycket alls... Kanske ska installera Reaktor 5 också för att få fram dessa?

Redaktör
    Spiral finns som en .ens i Factory Library->Sequencers. Jag antar att man får manuellt stoppa in den i en annan ensemble eller spara de delar man vill ha som .ism-filer istället. Annars är det kanske enklare att installera Reaktor 5 också, som du säger.

Krukan
    Krukans avatar
    Senior
    Tackar. Jag har ju helt missat (eller glömt bort!?!) att man kan ploppa in .ens i andra .ens utan trodde att det enbart gick att trycka in .ism i en annan .ens.... Har varit borta från Reaktor tillräckligt länge för att glömma det mest basala så det kommer nog mer frågor i den här tråden...

För andra som missat/glömt förklara den här snubben ungefär det jag var ute efter:
    https://www.youtube.com/watch?v=xINRksSacUE

Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    Spiral finns som en .ens i Factory Library->Sequencers. Jag antar att man får manuellt stoppa in den i en annan ensemble eller spara de delar man vill ha som .ism-filer istället. Annars är det kanske enklare att installera Reaktor 5 också, som du säger.

Redaktör
    Nya blocks:

https://youtu.be/7mu1Me8fqFA

The Blocks 1.3 update introduces a new family of Blocks: Kodiak. These five forward-thinking blocks – two innovative sequencers, one oscillator, a morphing filter, and an experimental noise generator – are not modeled on specific hardware. Instead, Kodiak modules combine analog character with digital power.
    Reaktor 6 Blocks

Jag testade lite snabbt igår, gillas. Misstänker att Duality och Flip gen är helt i Odd Bobs smak – gott om sätt att vika vågformer åt alla möjliga håll.

Odd Bob
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Faktum är jag gillar båda! Gillas verkligen och rekommenderas till alla!

- - - Uppdaterad - - -

Shift Seq äe riktigt najs också

Krukan
    Krukans avatar
    Senior
    Kul med Kodiak-modulerna tycker jag. Testade lite idag och det lät såklart gräsklippare på en gång... men imorgon kommer det låta ljuvligt, såklart..!
    Bra att de kör en egen linje och inte uppenbart klonar. Att plocka från det egna arkivet är ju smart (Curve Seq som är plockad från Massive). Hoppas de utvecklar den här serien både med nytänk men också plockar godbitar från gamla NI/Reaktor-instrument (Spiral, Newscool, OKI, arpeggiatorn från FM8 etc...).

mgrunditz
    mgrunditz är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Nu har jag Reaktor! Jag kontrollerar den från octatrack och det funkar utmärkt. Jag har även routetat in fx send från mixern till ingång 1 i reaktor. Med andra ord kan jag ratta in hw syntar

mgrunditz
    mgrunditz är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	reaktor.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	167,0 KB 
Id:	75505

Nuvarande arbetsyta.

dokido
    dokido är inte uppkopplad

Veteran
    är det kul att styra reaktor från octan?
    hw syntar är det hårdvaru syntar?

Redaktör
    Blocks med kablar:

MoMo mkII

BeBo

tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Senior
    Det funkar inte på en skärm. Det kommer säkert göra när någon kommit på ett superbra gränssnitt.

Liknande ämnen

1. Native Instruments REA
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 15:25
  2. Reaktor Electronic Instruments 2
    Av false messiah i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-03, 00:49

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar