Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 173

Ämne: Beatstep PRO

  1. #1
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran

    Beatstep PRO


    https://youtu.be/AOQ5JFDokqQ

    verkar ju askul och bra nu när den äntligen släpps.
    hade hört att det skulle endast vara 16 steps för trummor, men det verkar inte stämma av vad jag kan utläsa från videon.

    det enda jag vill verifiera är att den funkar bra som slave under något annat, och att den verkligen kan köras standalone (ser ju onekligen ut så på videon)

  2. #2
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Den verkar ball som fan. Synd bara att den är så fruktansvärt ful.
    Känns ju bra mycket mera prisvärd än komas komplex seq iaf.

  3. #3
    intedinmamma
    intedinmamma är inte uppkopplad
    intedinmammas avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ohh, verkar väldigt trevlig ja! Då är frågan om man ska gå på den här eller offra plats i racket åt något mer moduleringsvänligt alternativ. Den har har ju väldigt mycket features men känns mest som en ren styrenhet, det är ju najs att modulera/sequenca sequencern.

  4. #4
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    har även spanat på demos på nätet en tid. handboken kan redan laddas ner hos Arturia. men det framgår inte där att det går att arra sequences i songs i project. hoppas att det är under utveckling. vet inte heller om step recordning med autostep som på sh101 kan spelas in från midiklaviatur.

  5. #5
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    det borde inte vara nåt problem att istället använda drum sequencern till polyfonisk synt via midi. då blir det väl en 16 rösters stepsequencer ?

  6. #6
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator

  7. #7
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Den där ser precis ut som min första sequencer.

    Jag är ju van vid att programmera sequenceraktiga grejer själv för maximal flexibilitet. Det går bra så länge det som ska styras finns i datorn. Men med den bakgrunden ser jag enormt med begränsningar:

    • Programvaran finns inte för linux
    • Det är småkrångligt att sätta ihop sekvenser längre än 16 steg
    • Det är mera bökigt att jobba i udda taktarter än i 4/4
    • Vad ska man med looping till?
    • Pitch CV är kvantiserad till den kromatiska skalan, ingen mikrotonalitet!
    • Steglängden tickar på med samma längd, man borde hellre kunna ställa in individuell längd på varje steg (längd på gate kan dock ställas in och trumsequencern har en shift-funktion som kompenserar)
    • Det finns ett "control mode" som tydligen bara skickar ut MIDI, det hade verkligen varit kul om man kunde skicka ut de 8 gate-signalerna eller cv genom att spela på den.
    • Det är svårt att spara mönster (bruksanvisningen kanske är felaktig?)
    • Den lämpar sig bättre till techno än till frijazz (fan också! jag har ju helt missförstått hela grejen!)



    En fördel är att sequencer 1 och 2 är oberoende och kan ha olika längd. Och även om jag har hittat en massa brister hos den så kan den helt klart vara användbar för att styra syntar och modular.

  8. #8
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag ska ha en.

  9. #9
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    det går väl att byta trummönster och sekvenser via midi på den va? i så fall går det att skapa spelordning av sekvenser från seriösa musikprogram i en dator.
    vilka butiker i stockholm har beatstep pro på lager?

  10. #10
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Det gick visst inte att uppdatera firmware via Wine. Legatotricket att hålla ner två knappar mellan vilka man ska binda en ton funkar bara mellan steg 1-16, men det problemet lär visst vara löst i uppdateringen som inte går att installera.

  11. #11
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det gick visst inte att uppdatera firmware via Wine. Legatotricket att hålla ner två knappar mellan vilka man ska binda en ton funkar bara mellan steg 1-16, men det problemet lär visst vara löst i uppdateringen som inte går att installera.
    aha, du verkar ha en oberdada :-) tummade själv på en som hastigast på 4sound för nån vecka sedan. det är uppenbart att man behöver göra en del inställningar i datorprogrammet midi control center, för samkörning med olika midi-enheter. jag gillar den enkla grafiska redigeringen av toner. tror den blir utmärkt till Korg Odyssey och Ms20m.

  12. #12
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av oberdada Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det gick visst inte att uppdatera firmware via Wine. Legatotricket att hålla ner två knappar mellan vilka man ska binda en ton funkar bara mellan steg 1-16, men det problemet lär visst vara löst i uppdateringen som inte går att installera.
    DEt går att installera..det var bökigt bara man fick gå in och hålla på och radera och skapa nytt midi instrument först och sen synca den med arturias MIDI control center..tog skitlång tid. Men när det väl är gjort så gick det i ett nafs. Tog hela kvällen för mig att fatta

    Jag kör mac.....och är helt tappad på data så du kanske redan har koll

  13. #13
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DEt går att installera..det var bökigt bara man fick gå in och hålla på och radera och skapa nytt midi instrument först och sen synca den med arturias MIDI control center..tog skitlång tid. Men när det väl är gjort så gick det i ett nafs. Tog hela kvällen för mig att fatta

    Jag kör mac.....och är helt tappad på data så du kanske redan har koll
    Ah du kunde inte hålla dig?

  14. #14
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    inte jag heller, Axxe!
    bokade idag en Beatstep pro på Jam. några buggar har påtalats ser jag på muff wiggler, och lite halvdana screenprint på paneler för några tydligen. jag bör kunna köra lite synt-arr, utan att datorns DAW måste startas upp varje gång

  15. #15
    deleted user
    Jag e skitnöjd, för pris/prestanda/funktionalitet/storlek-ration är det svårt att klaga. Man får mer än vad man betalar för helt enkelt, sen är det inte allas grej och knappast någon Schrittmacher eller Cirklon ersättare. Bara en jäkligt smidig billig bra seq med massor av interface för många olika typer av setuper, dessutom i väldigt bra byggkvalitet.

  16. #16
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Jag har kverulerat ännu mer över dess fel och brister på ett annat forum, men visst, även med buggarna är den prisvärd.
    Om inte annat kan man programmera en liten ljusanimering med den.

  17. #17
    saaristo
    saaristo är inte uppkopplad

    Veteran
    Berätta gärna mer om buggar och problem så jag vet vad jag ska förvänta mig när jag köper en senare i höst

  18. #18
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Jag kommer nog köpa en, men några grejer stör man sig på;

    - Patternbyte sker instant, och ej vid taktslut
    - inget sätt att flytta patterns steg fram/tillbaka
    - microtiming endast för trummor, ej melodislingor

  19. #19
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kommer nog köpa en, men några grejer stör man sig på;

    - Patternbyte sker instant, och ej vid taktslut
    - inget sätt att flytta patterns steg fram/tillbaka
    - microtiming endast för trummor, ej melodislingor
    i en demo från Arturia visar man att det går att växla projekt under uppspelning, och att det går att välja och skiftet ska ske direkt, eller efter sista takten i spelande sekvenser och trum-mönster. det är i grundinställningar i programmet Midi Control Center, tror jag.

  20. #20
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Yess, vid projektbyte sker det så, men byten på individuella spår sker direkt

  21. #21
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ett tips till alla Enigiser ägare...denna pruttar ut tillräckligt med trig för att driva alla tre ENV...och sen kan man ju använda trumtriggarna för att trigga dom separat... körde lite i går helnajs

  22. #22
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yess, vid projektbyte sker det så, men byten på individuella spår sker direkt
    Hmm...får kolla upp det där när jag hämtat min på Jam imorgon.

  23. #23
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Testade en i Wien nu. På pappret är det den perfekta seq-n för mig, speciellt med priset i åtanke, men den har brister och känns rätt b mjukvarumässigt. Rattarna är lite dodgy och hoppar värden, loopern känns rätt värdelös, och att inte kunna editera patterns på ngt smart sätt blir rätt trist och dödar flowen.

    Den känns inte klar helt enkelt och man kan hoppas på att de kan fixa till mjukvaran ordentligt under de kommande månaderna.

    Hårdvaran känns dock stabil, utom rattarna, men det borde gå att fixa och kalibrera med mjukvara med, hoppas Arturia också gör det. Hade cashen med mig, men köpte inte ..

  24. #24
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade en i Wien nu. På pappret är det den perfekta seq-n för mig, speciellt med priset i åtanke, men den har brister och känns rätt b mjukvarumässigt. Rattarna är lite dodgy och hoppar värden, loopern känns rätt värdelös, och att inte kunna editera patterns på ngt smart sätt blir rätt trist och dödar flowen.

    Den känns inte klar helt enkelt och man kan hoppas på att de kan fixa till mjukvaran ordentligt under de kommande månaderna.

    Hårdvaran känns dock stabil, utom rattarna, men det borde gå att fixa och kalibrera med mjukvara med, hoppas Arturia också gör det. Hade cashen med mig, men köpte inte ..
    Hur hade du velat editera patterns?

    Hoppas du har rätt angående mjukvaruuppdateringarna framöver. De har en wishlisttråd på arturias forum där jag lade in lite önskemål.

  25. #25
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    skifta fram ett pattern steg fram/tillbaka, copy/paste för enstaka steg, copy/paste mellan seq1 och 2 ... la in lite förslag på forumet med;

    1) ability to set pattern length/resolution (number bars/last step) individually for the 16 drum tracks, not only on the whole drum pattern, for polyrhythm, etc
    2) ability to quantize sequence change to bar start or some note value or sequence end
    3) micro timing shift for melodic sequences as well
    4) ability to choose what steps should be affected by swing and random per sequence
    5) option to output CV voltage (pitch and velocity) on a step without gate present
    6) simple polyphonic sequencing, i.e. ability to choose extra notes triggered per step, as on Octatrack (cv still outputs root note only)
    7) shift+knobs button or sequencer+knobs give us 3 extra aux midi sequences for modwheel, cutoff, or any CC on seq1/2 .... (indicated by blinking or similar)

  26. #26
    deleted user
    Ah. Nummer fyra är grymt bra förslag!
    Senast redigerat av What Gives? den 2015-08-17 klockan 23:01. Anledning: De andra var ju också bra förslag såklart

  27. #27
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    skifta fram ett pattern steg fram/tillbaka, copy/paste för enstaka steg, copy/paste mellan seq1 och 2 ... la in lite förslag på forumet med;

    1) ability to set pattern length/resolution (number bars/last step) individually for the 16 drum tracks, not only on the whole drum pattern, for polyrhythm, etc
    2) ability to quantize sequence change to bar start or some note value or sequence end
    3) micro timing shift for melodic sequences as well
    4) ability to choose what steps should be affected by swing and random per sequence
    5) option to output CV voltage (pitch and velocity) on a step without gate present
    6) simple polyphonic sequencing, i.e. ability to choose extra notes triggered per step, as on Octatrack (cv still outputs root note only)
    7) shift+knobs button or sequencer+knobs give us 3 extra aux midi sequences for modwheel, cutoff, or any CC on seq1/2 .... (indicated by blinking or similar)
    aha, var det du som skrivit inslaget
    ++ på quantize sequence start!
    ska regga mej idag och ++ på förslaget att införa song mode. det skulle annars kunna läggas in i Midi control center, där det ändå redan finns en grafisk editor
    Senast redigerat av jocks1 den 2015-08-18 klockan 09:33.

  28. #28
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Sonicstate har gjort ett test nu. Men det var lite ytligt, och han tittade inte på sekvensväxling och samkörning med cubase, logic eller Ableton live. några buggar nämnde han inte heller.

  29. #29
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    yess, han testade inte allt nä, lite synd, de brukar ändå gå lite lite mer på djupet herrarna på sonicstate

  30. #30
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Haya en minut in i första videon, totalt kaos! Stäng av för h-e!

  31. #31
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    ok, har testat lite cv-gate med ms20m idag. default oktav är för hög för den synten. jag fick ställa om i CV-GATE mode under device settings till höger i programmet Midi control center. jag satte Seq1 0V midi note till "C0", för att nå lägsta tonläget som ms20m kan spela. jag får också ställa ner till lägsta oktaven i pitch -läget för sequencern. för högsta spelbara oktaven på ms20m, måste jag ändra i midi control center till C-1. Det är ett liknande fenomen på MFB Dominion 1, så det har väl med nån CV-GATE-standard att göra kanske? jag måste skaffe fler långa 1/8" kablar för att koppla in flera syntar samtidigt. det får väl bli nån demo och recension av Beatstep Pro längre fram, om ingen annan hinner före mej förstås

  32. #32
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    hejsan, jag har lagt ut en demo där jag använder alla sequencers tillsammans på samma midikanal, för att styra en synt. den finns på Soundcloud. jag använde ett syntljud på Nord Stage 2EX, och en lämplig beat på en TR-8. de tre olika melodislingorna kombinerades eller spelades in separat som midifiler i Ableton Live. där transponerade jag lite och spelade in volymreglarna på TR-8. Trum-sequencern i Beatstep pro har 16 pads, som man kan assigna till olika midi keynumber. det råkade bli lite annorlunda sväng och stuk på melodin.
    https://soundcloud.com/jocks13/beatstep-pro-demo1

  33. #33
    danielski
    danielski är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    - Patternbyte sker instant, och ej vid taktslut
    har någon funnit en lösning på detta eller det är så det är. eller har det kanske kommit en uppdatering som fixar saken? det är ju ett rätt stort minus beroende på hur man arbetar.

    är också ganska sugen på den men just detta drar ju ner rejält för min del.

  34. #34
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    hallå danielski, senaste uppdatering fixade inte detta, men på Arturia-forumet läste jag nånstans att funktionen ska fixas snart enligt Arturia. håller med om att det är en viktig funktion, som jag också otåligt väntar på.

  35. #35
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    äsch!, med tanke på att Arturias hemsida var nere i fredags, hoppades jag på att några nyheter skulle dyka upp snart.
    Inget nytt firmware till Beatstep pro, dök upp tyvärr.

  36. #36
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Hur är det med cv på denna? I manualen står det att det inte går att styra andra parametrar utan bara velo, gate och not och inget annat. Men det borde väl gå att styra filtret med en av not eller velo.
    Senast redigerat av Keiowas den 2015-10-26 klockan 12:50.

  37. #37
    robopants
    robopants är uppkopplad nu
    robopantss avatar
    Veteran
    Det står velo/note på maskinen bara. Tror inte velo är kvantiserat och note går inte att "avkvantisera". Annars kan du ju koppla det till vad du vill.

  38. #38
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Velocity är kvantiserat, kan ställas in på vilket heltal som helst från 0 - 127. Om man kör två sekvenser parallellt kan man ju använda den ena som vanligt och ta ut cv från pitch & velocity från den andra, skalera efter behov (externt alltså) och styra vilken parameter som helst.

    Jag hittade en liten bugg igen. När man styr den från extern klocka så blir det triolunderdelning när triolknappen inte är intryckt, och tvärt om. Säkert löst i en uppdatering som jag inte kan installera.

  39. #39
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    goda nyheter! jag mailade Arturia i helgen ang. att patternbyte sker mitt i en pattern när man byter pattern. här är svaret vi väntat på!:
    "Hi !

    Yes absolutely,the latest firmware is under test & beta test.

    The song mode and wait to load pattern are included and works like a charm. (I've tested it )

    It will probably be released this week or next week I think.

    Sorry for the time it took.

    Best Regards

    Edouard

    --
    Technical Support inquiry
    technical-inquiry@arturia.com"

  40. #40
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Den crashar cubase 8 för mig. Mindre kul. Ser på forumet att det händer andra (alla?) också.. vore bra om de tog tag i sånt innan de pillar med mindre viktiga features.. riktigt störande att de även ändrade sync så man nu måste ha sån kabel med 3 ringar för att det ens ska funka.

  41. #41
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Det blev en sådan till studion idag. Tröttnade på att inte kunna spara sequences med korg seq-1:an

  42. #42
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Hur är knobsen på proversionen? Kändes som armen gick ur led av allt vridande på första versionen. Kan en ställa in olika upplösningar?

  43. #43
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Ingen?

  44. #44
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är knobsen på proversionen? Kändes som armen gick ur led av allt vridande på första versionen. Kan en ställa in olika upplösningar?
    Mycket vridande blir det. Speciellt om man ska ratta in melodier som sträcker sig över ett helt pianoomfång.
    Vet inte om det har kommit någon uppdaterad version som gör att man kan ställa om att rattarna börjar om från lägsta värdet när man fortsätter skruva uppåt från högsta.

  45. #45
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Råkade köpa en sån här förra veckan. Men jag vet inte när jag ska få tid eller ork att testa den

  46. #46
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Nya firmwaret är ute nu. Fixar bland annat att vänta när man byter pattern. Samt att hos mig så hänger sig inte Ableton när man använder den som kontroller.

  47. #47
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Asså.. Lustig grej som jag var helt säker på att den gjorde. Fanskapet skickar ju inte cc med sequencer? Hmm.. Riktigt kass. I övrigt är den ju kanon.

  48. #48
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Kul nyhet! Nu kanske man kan börja arra lite patterns på Beatstep pro. hoppas bara att inga nya buggar halkat in i nya firmware.
    Senast redigerat av jocks1 den 2015-12-03 klockan 13:25. Anledning: rättelse

  49. #49
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Förbättrad acceleration på rattarna stod det något om också för dig som undrade om rattar odyl.

  50. #50
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Testade den lite snabbt igår och upptäckte genast en massa buggar. Tex om man kör med alternate läget så skevar den ur i tid även mot sig själv. Det är ju också fett keff att man inte kan synka den mot vanlig modularklocka utan måste köra med en 3,5mm trs.
    Ähh jag vete fan... Kanske lämnar tillbaka den.

  51. #51
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    jag nedgraderade pg.a det där med att man måste köra TRS i senaste.. inte alltid uppgraderingar är av godo.

  52. #52
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Senaste updaten verkar ha fixat det mesta. Synkar den via dinsynk från en sync-gen nu vilket funkar fint.

  53. #53
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Ett alternativ för att kunna skicka cc med seq vore ju rimligt. Knepigt att dom inte har gjort detta.

  54. #54
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nya firmwaret är ute nu. Fixar bland annat att vänta när man byter pattern. Samt att hos mig så hänger sig inte Ableton när man använder den som kontroller.
    Skumt, får den att vänta när jag byter project men inte enskilda patterns

  55. #55
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Du måste ställa in det via programmet.

  56. #56
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du måste ställa in det via programmet.
    Hittar bara wait to load project där :/

  57. #57
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    Ta hem den nya versionen. Letade jag med. Av programmet vill säga.

  58. #58
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Blackroom Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ta hem den nya versionen. Letade jag med. Av programmet vill säga.
    Ah, trodde på vanligt Arturiamaner att den buggit hittade ett gammalt nytt firmware till beatsteppen, 1.2 någonting.

  59. #59
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    min börjar synka ur nu efter update. kör den som MIDI-slav och seq 2 går snabbare efter ett tag och hamnar före de andra maskinerna .. hahah

  60. #60
    henrik_death
    henrik_death är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ok, har testat lite cv-gate med ms20m idag. default oktav är för hög för den synten. jag fick ställa om i CV-GATE mode under device settings till höger i programmet Midi control center. jag satte Seq1 0V midi note till "C0", för att nå lägsta tonläget som ms20m kan spela. jag får också ställa ner till lägsta oktaven i pitch -läget för sequencern. för högsta spelbara oktaven på ms20m, måste jag ändra i midi control center till C-1. Det är ett liknande fenomen på MFB Dominion 1, så det har väl med nån CV-GATE-standard att göra kanske? jag måste skaffe fler långa 1/8" kablar för att koppla in flera syntar samtidigt. det får väl bli nån demo och recension av Beatstep Pro längre fram, om ingen annan hinner före mej förstås
    Beatstep (vanlig inte pro) kunde bara skicka 1v/oct CV. Hade samma problem som du med min Yamaha CS10 som i likhet med MS20 vill ha Hz/V-standard CV.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •