Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 68

Ämne: paypals villkor ändras

  1. #1
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran

    paypals villkor ändras

    hej, jag var tvungen att skaffa paypal för att köpa uppgradering till min Roland TR-8. Nu kom ett meddelande om ändrade villkor som jag tyckte var skumma. formulering i stil med "oåterkallelig rätt till copyright, immaterialrätt, databaser, datafiler m.m. ges till Paypal och dess partners, samt myndigheter". att myndigheter får access till materiel vid brottsutredning är ok, men till okända samarbetspartners känns helt fel tycker jag. avslutade kontot nyss

  2. #2
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Bra att någon orkar läsa igenom det finstilta i sådana där avtal. Har inte än gått med på något men låter som att man ska avsluta då. Tack för tips.

  3. #3
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Frågan är vad man istället använder sig av för business världen runt? Finns väl inget så pass smidigt alternativ som paypal ännu väl?
    Många alternativ som nästan räcker halvvägs finns det gott om dock..

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Moneybookers gick i graven va'? Funkade snorbra ett tag. Jag ska börja idka byteshandel istället, möjligen med lite snäckor i potten.

  5. #5
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Man måste nog kontakta press... Så man kan sätta press på dom rackarna.

    Förövrigt så kan man undra vas som gäller om man bor i Sverige och Svensk lag gäller på det mesta.

  6. #6
    donfuego
    donfuego är inte uppkopplad
    donfuegos avatar
    Veteran
    Jag reagerade också på det där med oinskränkt rätt, copyright, mm men orkade bara skumma igenom första biten. Frågan är vad som tillförs till det man redan "skrivit under på" och som man ändå inte vet om för att man inte pallat läsa allt.

  7. #7
    AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man måste nog kontakta press... Så man kan sätta press på dom rackarna.

    Förövrigt så kan man undra vas som gäller om man bor i Sverige och Svensk lag gäller på det mesta.
    Exakt - antar att våra konsumentlagar mm. ändå övertrumfar ett avtal. Men ja man kan nog aldrig vara säker på vart ens info hamnar i slutändan!

  8. #8
    deleted user
    Undrar vilka dessa partners och myndigheter är. Nån som vet?

  9. #9
    deleted user
    Kom meddelandet från paypal@e.paypal.se i så fall är det nog ett sådant där phising e-mail. kolla alltid länkar för bilder och vart e-mailet kommer ifrån egentligen. De ser genuina ut men men ..

  10. #10
    gs1
    gs1 är inte uppkopplad
    gs1s avatar
    Senior
    Adressen hör till paypals domän så bör vara äkta. Dessutom brukar 99% av alla phishingmail innehålla länkar till fejkade sidor där man ska logga in vilket inte detta innehöll.

  11. #11
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av gs1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Adressen hör till paypals domän så bör vara äkta. Dessutom brukar 99% av alla phishingmail innehålla länkar till fejkade sidor där man ska logga in vilket inte detta innehöll.
    +1

  12. #12
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom meddelandet från paypal@e.paypal.se i så fall är det nog ett sådant där phising e-mail. kolla alltid länkar för bilder och vart e-mailet kommer ifrån egentligen. De ser genuina ut men men ..
    Varför skulle det vara en phisingadress? Kollar man paypal.se på en whois-tjänst så är det iofs inte glasklart vem som äger domänen, men den ligger hos samma domänregistrator som paypal.com, använder samma namnservrar och vidarebefordrar till paypal.com/se. Paypal.com ägs av Paypal Inc.

    Det nya avtalet debatteras f.ö. en del på nätet. http://www.infowars.com/paypal-asser...-of-its-users/

    - - - Uppdaterad - - -

    Jaha, där var jag lite långsam...

  13. #13
    steffensen
    steffensen är inte uppkopplad
    steffensens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför skulle det vara en phisingadress? Kollar man paypal.se på en whois-tjänst så är det iofs inte glasklart vem som äger domänen, men den ligger hos samma domänregistrator som paypal.com, använder samma namnservrar och vidarebefordrar till paypal.com/se. Paypal.com ägs av Paypal Inc.

    Det nya avtalet debatteras f.ö. en del på nätet. http://www.infowars.com/paypal-asser...-of-its-users/

    - - - Uppdaterad - - -

    Jaha, där var jag lite långsam...
    Tack för lite extra info. Känns nog som att jag också tar avstånd ifrån paypal nu alltså. Vansinne..

  14. #14

  15. #15
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    det jag undrar då är egentligen, hur går det med bandcamp?
    de måste ju också tänka om lite i så fall.

  16. #16
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Infowars är inte den bästa källan, den drivs av Alex Jones: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones_(radio_host)

  17. #17
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    med den formuleringen i nya villkor, känns det som om dom tänkt utöka sin verksamhet till nya tjänster. därför blir formuleringar om rättigheter till copyright extra tveksamma. skriv en bok eller ett musikstycke, och sälj den via Paypal. vem äger då rättigheterna till filerna på deras servrar? så tänker jag.

  18. #18
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Infowars är inte den bästa källan, den drivs av Alex Jones: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones_(radio_host)
    Haha, nej, där var det visst lite foliehatt på! Fast att man är paranoid betyder ju inte att de inte är ute efter en.

    Allvarligt så var det ju en usel källa, pinsamt av mig att inte kolla den saken!

    Men jag läste avtalet innan och fann det anmärkningsvärt själv, på samma sätt som liknande skrivningar om immaterialrätt hos diverse sociala medier fått stor uppmärksamhet. Huruvida det har nån praktisk betydelse i detta fall är en annan sak. Vad skulle man publicera hos PayPal? Man undrar ändå varför såna skrivningar alls görs. Det är lätt att bli lite konspirationsteoretisk när man läser:

    "När du förser oss med innehåll eller publicerar innehåll (i båda fallen för publicering på eller
    utanför webben) med hjälp av tjänsterna ger du PayPal-gruppen en icke uteslutande,
    världsomfattande, oavbruten, oåterkallelig, royaltyfri, underlicensierad (över flera nivåer) rätt
    att använda eventuell copyright, publicitet, varumärken, databasrättigheter samt immateriella
    rättigheter du äger för innehållet, i all media som finns nu och i framtiden. Vidare avsäger du
    dig dina moraliska rättigheter i den utsträckning det är möjligt under gällande lagar, och lovar
    att du inte kommer att göra anspråk på dessa rättigheter gentemot PayPal-gruppen, dess
    underlicensierade eller uppdragsinnehavare."

    Ett par andra kritiska artiklar pratar om en skrivning som verkar vara framtagen för att undvika att PayPal ska kunna bli stämda om de bryter mot vissa delar av sitt eget avtal. Jag hittar dock inte de skrivningarna i det svenska avtalet. Det är fullt möjligt att skrivningarna inte finns eller gäller i Sverige, men jag är ingen jurist, så jag ger inga garantier. Liksom PayPal, uppenbarligen... (Paragraf 14.6 - Ingen garanti. Fast nu gör jag mig bara rolig, jag tycker inte den paragrafen ser underlig ut.)

  19. #19
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    med den formuleringen i nya villkor, känns det som om dom tänkt utöka sin verksamhet till nya tjänster. därför blir formuleringar om rättigheter till copyright extra tveksamma. skriv en bok eller ett musikstycke, och sälj den via Paypal. vem äger då rättigheterna till filerna på deras servrar? så tänker jag.
    Precis.

  20. #20
    DrKorg
    DrKorg är inte uppkopplad
    DrKorgs avatar
    Veteran
    Nu har jag iofs bara skummat igenom avtalet men känns det inte som att det framförallt gäller nya tjänster som de kommer tillhandahålla?

    Om jag betalar något med paypal idag så vet de ju inte ens vad jag köpt mer än ett kort namn på transaktionen.

    "använda innehåll som du publicerar med hjälp av tjänsterna" kan ju knappast ha att göra med vanligt "köp och sälj" att göra.

  21. #21
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför skulle det vara en phisingadress? Kollar man paypal.se på en whois-tjänst så är det iofs inte glasklart vem som äger domänen, men den ligger hos samma domänregistrator som paypal.com, använder samma namnservrar och vidarebefordrar till paypal.com/se. Paypal.com ägs av Paypal Inc.
    Inte så ovanligt att de lägger till en bokstav i mail adressen om det är fejk.
    Har hänt mig flera gånger att någon försöker komma åt lösenord osv alltid skickat
    från någon som lägger till något i mailadressen eller domännamnet som de länkar till.

  22. #22
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte så ovanligt att de lägger till en bokstav i mail adressen om det är fejk.
    Har hänt mig flera gånger att någon försöker komma åt lösenord osv alltid skickat
    från någon som lägger till något i mailadressen eller domännamnet som de länkar till.
    Fast om man lägger till bokstaven på detta vis, dvs nånting + punkt + äkta domännamn, då är det inget nytt domännamn, det är en s.k. subdomän och lika autentisk som den autentiska utan nånting + punkt. Man kan inte registrera nånting.äktadomän.se separat från äktadomän.se.

    e.paypal.se är alltså lika OK som paypal.se. epaypal.se är dock en helt annan domän och bör betraktas kritiskt. Liksom paypal.e.se. (Där är alltså huvuddomänen e.se).

  23. #23
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Alltid kul med användarvillkår. Lite som korsord, men om du behärskar det har du i princip nycklen till makten. Magick som john oliver säger: they could get humankind to 'to agree to mein kampf' befor using this service' för det är ju ingen som läser själv.

  24. #24

  25. #25
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Är det det artistiska i min transaktionshistorik de gör anspråk på?

  26. #26
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det det artistiska i min transaktionshistorik de gör anspråk på?

  27. #27
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Om jag tonsätter min transaktionshistorik baserad på matematiken bakom summor, mottagarland, avsändardito etc. Äger Paypal då rätten till verket?

  28. #28
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    e.paypal.se är inte en domän som svarar, men det är möjligt att dom konfat sin mailserver att ta emot det ändå. Däremot verkar innehållet i mailet stämma, eBay och Paypal skall delas från varandra.

    En väldigt enkel lösning på det här problemet är följande: Logga aldrig in med användarnamn+lösenord på en länk du får via mail. Gå istället direkt till riktiga hemsidan, logga in och hitta sedan informationen där istället.

  29. #29
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Alltså. e.paypal.se är inte en domän, det är en subdomän till paypal.se. Om paypal.se är OK, så är e.paypal.se OK. Det vet säkert du geminister, men med tanke på diskussionen ovan, så är det nog bäst att förtydliga det.

    Mailet skickades från noreply@e.paypal.se. Det behöver inte betyda att det finns en DNS-post för e.paypal.se, inte ens en mx-pekare. Och inte att den adressen skulle svara på ping.

    Intressantare är länkarna som ett mejl eventuellt innehåller. I detta fall gick de till paypal.se respektive paypal.com. Paypal.com är PayPals officiella sajt, paypal.se redirectar till paypal.com/se.

    Ingen phishing, inget konstigt.

  30. #30
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Samtidigt är det inte svårt att spoofa sender-adressen i headern. Så att det står paypal.se är ingen som helst garanti.

  31. #31
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jag tror inte man kan säga att det finns något som heter "säker avsändare av mail" utan att man använder pgp eller liknande för att signera mailen.

    Phishing känner man enklast igen på att domänen de vill att man skall klicka på inte är reko. Senaste fiskafänget som utgav sig vara från min arbetsplats tyckte användarna skulle klicka på en länk som ledde till en gynekolog i mexico. Seems legit!

  32. #32
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Nej, givetvis inte. Det är skitenkelt att spoofa en avsändare, det är ju bara att konfa din e-postklient till att säga att du har vilken avsändare som helst. En gammal kompis till mig brukade roa sig med att använda avsändaren bill.clinton@whitehouse.gov. Det krävde ingen IT-kompetens alls, han bara ändrade avsändare i Outlook.

    Men du loggar ju inte inte in på en e-postavsändare, du loggar in på en domän, eller subdomän. Och att du i mail-headern kan skriva att du har din e-postadress på e.paypal.se är något helt annat än att ha kontroll över domänen paypal.se (som e.paypal.se är en del av) och kunna fulanvända den. Det sistnämnda kan du helt enkelt inte, om du inte äger domänen paypal.se. (Eller om du lyckats göra t.ex. en man-in-the-middle-attack, vilket är väsentligt mycket svårare.)

    Det klassiska phishing-upplägget handlar istället om att regga en domän som påminner om en autentisk och välkänd domän men i själva verket är en helt annan, som du har kontroll över. paypaal.se. paypal.konto.se. Etc.

  33. #33
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av olivetti Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där är min take på de senaste förändringarna. Myndigheter och organisationer doftar som en catch-all term för NSA, FBI, CIA och det absolut farligaste - IRS (motsvarigheter per land och region).

  34. #34
    bmeeks
    bmeeks är inte uppkopplad
    bmeekss avatar
    Veteran
    visste inte ens man kunde ladda upp stuff på paypal

  35. #35
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså. e.paypal.se är inte en domän, det är en subdomän till paypal.se.
    Ska vi vara petiga är alla subdomäner även domäner, vilket således gör e.paypal.se. en domän likaså. Rent krasst är även paypal.se. en subdomän till se.. Lika krasst skulle e.paypal.se. och paypal.se. kunna ha olika ägare, på samma sätt som paypal.se. och se. har olika ägare. Det är bara businessmodellen som gör att vi känner oss trygga med att e.paypal.se. ägs av Paypal.

  36. #36
    sickanovic
    sickanovic är inte uppkopplad
    sickanovics avatar
    Veteran
    Har även fått dessa e-mail (ett antal stycken med så de verkar angelägna).
    Då jag inte vågar klicka på länkar I e-mail så loggade jag in på Paypal.
    Där står inget om uppdaterade villkor som jag måste ta del av eller godkänna.
    Skumt!

  37. #37
    seb
    seb är inte uppkopplad
    sebs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Exakt - antar att våra konsumentlagar mm. ändå övertrumfar ett avtal. Men ja man kan nog aldrig vara säker på vart ens info hamnar i slutändan!
    Paypal är inget svenskt bolag och svensk lagstiftning bör därför vara inaktuell.

  38. #38
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska vi vara petiga är alla subdomäner även domäner, vilket således gör e.paypal.se. en domän likaså. Rent krasst är även paypal.se. en subdomän till se.. Lika krasst skulle e.paypal.se. och paypal.se. kunna ha olika ägare, på samma sätt som paypal.se. och se. har olika ägare. Det är bara businessmodellen som gör att vi känner oss trygga med att e.paypal.se. ägs av Paypal.
    Tänkte skriva samma sak. Det finns inga garantier där heller. Därav, logga inte in på länkar via mail.

  39. #39
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    https://www.paypal.com/se/webapps/mp...-policies-full

    "Du behöver inte göra någonting för att godta förändringarna eftersom de automatiskt träder i kraft ovanstående datum."

  40. #40
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av seb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Paypal är inget svenskt bolag och svensk lagstiftning bör därför vara inaktuell.
    Jo, de har en filial i Sverige sedan 2010.

  41. #41
    seb
    seb är inte uppkopplad
    sebs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo, de har en filial i Sverige sedan 2010.
    My bad. Då blev det hela mer intressant om dessa avtalsvillkor appliceras mot en svensk konsument. Skrämmande utveckling när integriteten kränks allt mer utan en större samhällsdebatt.

  42. #42
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av SEB
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skrämmande utveckling när integriteten kränks allt mer utan en större samhällsdebatt.
    Och det ska SEB säga!!!

  43. #43
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av seb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skrämmande utveckling när integriteten kränks allt mer utan en större samhällsdebatt.
    Tack! Det är ju kärnan av frågan. Men uppenbarligen, att internet är ett ssystem som är incompatibelt med hemligheter borde också dikuteras. Ett system som är inkompatibelt med hemligheter borde inte vehiculera pengar. Inte i systemet vi har försätt oss med: ett sammhälle som är 100% transparent från maktens perspektiv och helt grummligt från folkets perspektiv. Vem av oss kan verifiera att den inte fått falska pengar i sin paypal databas?

  44. #44
    segerfalk
    segerfalk är uppkopplad nu
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Moneybookers gick i graven va'? Funkade snorbra ett tag. Jag ska börja idka byteshandel istället, möjligen med lite snäckor i potten.
    Dom bytte namn till: https://www.skrill.com och vad jag förstår så finns det på ebay också.

  45. #45
    seb
    seb är inte uppkopplad
    sebs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och det ska SEB säga!!!
    Skulle kanske ha tänkt efter en gång extra när jag registrerade mig.

  46. #46
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har eBays användarvillkor uppdaterats på samma vis?

  47. #47

  48. #48
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Tror mest sånt här finstilt är för att paypal inte ska bli stämda på ngt sätt. Typ McDonalds "warning - HOT liquid inside".. Dvs amerikanskt tjurskit. Jag tänker fortfarande använda PayPal för jag har inte hittat ngn säkrare tjänst som GARANTERAR att jag får pengarna tillbaka om jag inte får min vara eller att ngt annat strul uppstår. Inget illa mot trådskparen (förstår att hen menar väl), men denna tråd börjar IMHO spåra ur lite mot en "FACEBOOK WARNING"

  49. #49
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "FACEBOOK WARNING"
    ot, men hahahhaahaha!! facebook är det nya flashback

  50. #50
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    denna tråd börjar IMHO spåra ur lite mot en "FACEBOOK WARNING"
    Precis, det är ofta känslan jag får också. Paypal funkar bra. Facebook också, men det vågar man väl knappt säga högt, otrendigt här på ngt vis.

  51. #51
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    vad är det som är otrendigt med att bli blåst på sitt privatliv, kategoriserad på "sanolikakunder-skalan" och låta pengarna flöda bortom rikets fysiska gränser? Det är väl jätte trendigt

  52. #52
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Sannolika grunder menar du? Man kan läsa användaravtalen på ett eller annat sätt. Som jag tolkar de flesta användaravtal här i världen så är de inte till för att skada mig utan för att bolaget i fråga ska friskriva sig från diverse tänkbara scenarion där folk skulle försöka stämma dem eller liknande. Vilket är ganska rimligt. Möjligen är avtalen onödiga, eller så är de nödvändiga i USA. Jag vet inte hur det funkar om man köper glasrutor till sitt hus i USA, men jag får nästan för mig att det kan tänkas ingå ett avtal där det står att denna ruta inte är avsedd för att krossas med dina händer, fötter, knän eller ditt huvud eller något annat tillhygge. Dessa jeans är inte lämpliga som föda för vare sig människor eller djur. Unt so weiter.

  53. #53
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Nja, att tro att våran integritet står i centrum av deras avtal låter mest gulligt... Men läs på avtalen du.

    sanolika kunder, menade ja

    edit: ah du ändrade posten... Klart dom skyddar sig från oss. Det är enda sättet att sälja din personlighet till konsument undersökningar utan att bli fällda....

  54. #54
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage

  55. #55
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vad är det som är otrendigt med att bli blåst på sitt privatliv, kategoriserad på "sanolikakunder-skalan" och låta pengarna flöda bortom rikets fysiska gränser? Det är väl jätte trendigt
    Har aldrig blivit blåst via paypal/ebay.. Dock via tradera (första officiella bitcoinblåsningen på 99an) & vissa andra ickepaypalaffärer.. Så tills motsatsen bevisas är det mitt bästa alternativ Har dock förstått att det kostar lite att sälja via dem.. men det är en heeeelt annan fråga

  56. #56
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hahaha! 'connect with the world'

    nämen facebook är ett skysst program i sig, det administreras bara dåligt, kallar exclusivity för privacy, lungnar ner aktivister med medhålls like och får minoritets gruppar att känna sig hörda.

  57. #57
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har aldrig blivit blåst via paypal/ebay.. Dock via tradera (första officiella bitcoinblåsningen på 99an) & vissa andra ickepaypalaffärer.. Så tills motsatsen bevisas är det mitt bästa alternativ Har dock förstått att det kostar lite att sälja via dem.. men det är en heeeelt annan fråga
    Det är facebook som blåst oss. Inte på pengar utan på våra privatliv och alla våra opinioner. Det är helt lungt dock, alla är med på notan. I alla fall tills en ny hitler dyker upp. Då kommer dom som tyckte det varn halvlungt sitta på grillen 45 minuter senare. Så enligt den framtidens historien blir det lungt det med

  58. #58
    geminister
    geminister är inte uppkopplad
    geministers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har aldrig blivit blåst via paypal/ebay.. Dock via tradera (första officiella bitcoinblåsningen på 99an) & vissa andra ickepaypalaffärer.. Så tills motsatsen bevisas är det mitt bästa alternativ Har dock förstått att det kostar lite att sälja via dem.. men det är en heeeelt annan fråga
    Ironiskt nog så är Tradera eBay.

  59. #59
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av geminister Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ironiskt nog så är Tradera eBay.
    Likaledes så är de översatta avtalen ganska klumpigt formulerade på svenska här och där, jag antar att det är ett case gällande s k "lost in translation" om Tradera gjort ett fel Ebay inte skulle göra.

  60. #60
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    håller med PF om att engelska formuleringen låter lite annorlunda. men jag skippar paypal just för det handlar om transaktionskonton, och att man ger dem rätt att dela med sej av datafiler jag skapar hos dem, till okända aktörer och partners nu och i framtiden. det är illa nog att alla appar till Android-lurar får tillgång till telefonens adressböcker och mycket mer. en vanlig bank har inte satt upp liknande villkor, än så länge vad jag vet. som ni förstår är jag inte heller nån fan av bankaffärer, via mobiltelefoner som dessutom helt saknar seriösa intrångsskydd. antivirus med en brandvägg måste man roota OS på telefonen, för att kunna använda.

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-01-08, 12:32
  2. buffer size ändras
    Av godscent i forum Ableton
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-16, 10:10
  3. Pitch ändras när man drar i fader
    Av T11 i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 02:32
  4. Varför ändras volymen vid export?
    Av Ponkass i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 20:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •