Resultat 1 till 25 av 25

Ämne: SWANS Gbg 11/5

  1. #1
    AlexKex
    AlexKex är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    SWANS Gbg 11/5

    SWANS på Sticky Fingers 11/5

  2. #2
    tmcnvs
    tmcnvs är inte uppkopplad
    tmcnvss avatar
    Senior
    fan va peppat!!! Sett dom två gånger sen återföreningen (inget innan dess), en gång på Supersonic-festivalen och en gång i Malmö. Supersonic-spelningen var helt jävla monumental. Malmö var bra men inte lika högt.

  3. #3
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Bästa liveakten jag sett. Var helt jävla golvad av hur bra det var/är.

    Michael Gira <3

  4. #4
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av What Gives? Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg de på way out west för några år sedan. Musik som är mest rättvist att upplevas live.
    Såg också den spelningen. Grym.

    Synd att det är på Sticky den här gången, alltid sämre ljud...

  5. #5
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Damn, gillar verkligen Swans, men är "dessvärre" i NY då

  6. #6
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Lite surt att de bara kör Malmö och GBG.

  7. #7
    Gollum
    Gollum är inte uppkopplad
    Gollums avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite surt att de bara kör Malmö och GBG.
    De var ju i Stockholm i höstas. Sedan kan man väl alltid önska att band besökte även mindre orter...

    Spelningen i Stockholm var iaf bra så funderar på att gå igen på den (här hemma) i Göteborg.

  8. #8
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Gollum Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De var ju i Stockholm i höstas. Sedan kan man väl alltid önska att band besökte även mindre orter...

    Spelningen i Stockholm var iaf bra så funderar på att gå igen på den (här hemma) i Göteborg.
    Jo, vet. Men nu är det nytt år. Då får de masa sig till Stockholm igen.

  9. #9
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Okkyung Lee spelar också, det känns ju asvärt.

    Det har blivit flyttat till Truckstop också, så alla vet.

  10. #10
    tmcnvs
    tmcnvs är inte uppkopplad
    tmcnvss avatar
    Senior
    Mkt bättre spelställe!!

  11. #11
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tmcnvs Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mkt bättre spelställe!!
    För folk som bor på hisingen ja.. Att åka därifrån sent är ingen höjdare för dom som inte bor på djävulsön.
    Trevligare än sticky är det dock. Ingen direkt merit att vara bättre än det pisshänget. Är ingen truckfantast men det är skönt avslappnat för det mesta. Ölpriserna har väl höjts dock.

  12. #12
    tmcnvs
    tmcnvs är inte uppkopplad
    tmcnvss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För folk som bor på hisingen ja.. Att åka därifrån sent är ingen höjdare för dom som inte bor på djävulsön.
    Trevligare än sticky är det dock. Ingen direkt merit att vara bättre än det pisshänget. Är ingen truckfantast men det är skönt avslappnat för det mesta. Ölpriserna har väl höjts dock.
    Jag bor i västra gbg och har aldrig haft problem att ta mig därifrån och hem. Går bra med bussar tycker jag. Fast sen brukar jag dra mig hemåt ganska vettiga tider rent allmänt.

  13. #13
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av What Gives? Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spelningen blev plötsligt mycket mer intressant när de bokades om där. Jag undrar varför de flyttade på sig bara.
    PÅ grund av att Sticky är ett genuint äkta pisställe och att tryckstopp är jävligt ok... bara man undviker träskpunken.

  14. #14
    Gollum
    Gollum är inte uppkopplad
    Gollums avatar
    Senior
    19 går iof inte till Lindholmen. Det gör däremot 16, och den går både ofta och sent så kan ju tycka att det inte bör vara några problem. Efter att ha bott i studentlägenhet på sjätte våningen alldeles mittemot Trucken så skulle jag tom vilja påstå att det är smidigare att ta sig in till stan och vidare än att försöka ta sig ut till någon annanstans på Hisingen än Norra Älvstranden (iom att det går så få bussar till Hjalmar...).

  15. #15
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Vissa bussar bör man passa in i god tid... Man bör nog gå dit en kvart innan på natten(jag har missat det har hänt att den går 6 minuter före tabellen då jag missat och bara sett ryggen på den)- Men ni som bor i stan! Gå ihop då och planera budget för taxi för en gång skull.
    Man är ju hemma direkt liksom så slipper ni tänka på det---

    Vägen dit är ju inget problem med buss--- Går ju sjukt ofta ut dit nuförtiden...behöver ju knappt titta på tabellen ens--- Å gå från Backaplan går ju på runt en kvart 20 min om man går raskt men det blåser ofta rätt bra där så... och kommer alltid regn av nån anledning så det vill man inte.

  16. #16
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Mja.. Asså.. Att säga att det är enkelt är ju att ta i men förbindelserna är väl ok då då.. 30 minuter mellan bussarna efter 12snåret.. Och tidigare än så har jag aldrig lyckats ta mig därifrån.
    Och nej.. Jag traskar inte runt på Hisingen mitt i natten. Det gör jag helst inte någonstans iofs.

    Edit: 20 minuters gång på lyset upplevs dessutom som sju svåra år.

    Edit2: Och nykter har jag varken kommit dit eller därifrån.

  17. #17
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Dumt att dra Hisingen över en kam---

    Jag har bott på Andra lång och det går inte alls att jämföra med stället jag bor på det vill säga Hisingen och här är det kolungt. Men värst av alla ställen jag gått runt på var faktiskt Strömsund och en del andra ställen i Jämtland - Med tanke på risken att åka på däng och risken att tvingas hantera IDIOTER! Antar ju att det är det som menas... Här har du ju snuten på plats på ett par minuter om man behöver där tar det två timmar i bästa fall men inte alls i de flesta.

    Inga problem att vandra någonstans i Göteborg förutom kanske typ vårväderstorget visas nätter när det gäller Hisingen... Det enda ställe jag har haft problem med är kompaniet där jag åkte på en redig smäll rätt över näsan helt utan anledning. Också det som gjort att jag jag själv slutade dricka så där norrlands/Finne gruv mycket. Synd för jag gillade ju det där men vissa vill ju passa på när det finns tillfällen. Kan man slå någon eller råna så gör man det gärna på någon som är satt ur spel---

    Se sådana fall till att skippa dom tre sista så bena bär en rakt så är det nog inget större problem.

    Bollebyggd eller alla bonniga ställen i Sverige typ Säffle, Sunne vadsom alla genuina avfolkningsställen har nog större risk kan jag bestämt garantera. Där SKA! man inte gå ut själv en kväll. Inte ens om man är tre är man säker alla gånger.

    Sup dig full och däcka i femman kan man göra nästan riskfritt men gå ut själv på bondvshan bör undvikas...Tro mig jag vet av erfarenhet

  18. #18
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Märk väl. Jag går helst inte runt mitt i natten någonstans. Samtidigt så är det där det skjuts folk i tid och otid. Det går inte att komma ifrån. Inte för att det på något sätt är Hisingens fel. Det skapar en oro kring området hur man än vrider och vänder på eet även om det kanske inte är rättvisande alls.
    Nog om det..
    Och alkohol tänker jag inte sluta dricka bara för att det finns nötter som ska slåss.

  19. #19
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Äh nu är du bara löjlig.

    Som om jag säger att det är farligt och jag inte gärna rör mig där du bor för att det är farligt i Frölunda, Hjällbo, Hammarkullen. Tar ju faktiskt relativt nära 40 minuter att ta mig till de områden längre ut som är farliga--- så det är ju faktiskt samma sak.

  20. #20
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Det är nog många som tänker som du så ta det inte allt för personligt...

    Åker du upp till norr så ser dom ingen skillnad på nån... Räcker gott att säga att du bor i Göteborg. Du är samma snubbe varesig du bor i Särö eller Hammarkullen.

    Va men är det inte farligt eller oj det skjuts ju mycket säger dom.

  21. #21
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Fast nu lyssnar du inte på vad jag säger. Jag säger inte att det är farligt. Det kan upplevas som obehagligt. Jag är nog knappast ensam om att den tanken finns. Nu är inte det anledningen till att jag tycker det är bökigt att åka till trucken. Det är ju bara för att jag är bekväm och vill inte tajma en bussjävel som går var 30 min och som dessutom ibland behagar att åka när den vill.
    Taxi hem till mig skulle gå lös på 3-400 pix därifrån.

  22. #22
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ok om vi skippar pangpang...
    Jag är nog latare än du för jag orkar nog inte ta mig dit alls
    Senast redigerat av Modellear den 2015-05-06 klockan 22:24.

  23. #23
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jävlar vad dyrt det var. 310 kronor.

  24. #24
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Synd att Gira lämnat alla konsonanter hemma. Den där indian/minaret-sången blev för jäkla tjatig efter 2h. Annars var det skönt muller och mangel...

  25. #25

    Redaktör
    Det var fett i Malmö.

    Men jag är lite inne på PeterH:s linje – det är nästan så jag undrar vad han egentligen har skrivet på textlapparna. Det måste vara något i stil med

    "aaaeeeooo ooooeeeaaaa mmmnnrrrrghhhhhEEEEEOOOO
    mmm-nnnnNNNNN mmmm-nnnnNNNNN AAAAA EEEEEE
    AAAA EEEE EEEE AAAAA!!!"

Liknande ämnen

  1. swans - the seer
    Av jpl i forum Skivor & artister
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 21:43
  2. Swans 8maj, Sthlm
    Av Batteriet i forum Evenemang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 16:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •