Resultat 1 till 56 av 56

Ämne: Logics syntar?

  1. #1
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran

    Logics syntar?

    Presonus medföljande är inte bra. Och det är billigare att köpa Logic än några VST. Så, vad säger ni, hur långt kommer man med Logics syntar? Fokus mest på normal VA och bread & butter, inga sjuka grejer eller patchande alltså.

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Man kommer rätt långt med dem. De är inte jättespeciella, men betydligt roligare än de som skeppas med Presonus. De duger för att prodda hits..

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Can't go wrong.

  4. #4
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    +1 på det! Man kommer långt med Logics instrument för just smör och bröd och med ett stort utbud effekter. När det gäller akustiska pianon, så finns det iofs i den medföljande ESX-samplern, men där förlitar jag mig på NI Kontakt med ett par pianobibliotek.

    Bifogad fil 58222

    Sedan är det alltid ett helvete att byta DAW om man är inkörd på någon annan DAW redan

  5. #5
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Hur många "akustiska" ljud följer med? Finns det 25 brasspatcher?

    Byta DAW, inte kul, speciellt eftersom Studio One 2 är så bra (förutom MIDI-hantering). Men om jag får en komplett uppsättning instrument så är det klart billigast alternativ. Och skönt att slippa alla olika kopieringsskydd och annat knas.

  6. #6
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Inget fel på Logics instrument eller Logic som DAW - man får fantastikt mycket för pengarna.... MEN om du är ute efter bra instrument för att dom nuvarande inte duger så skulle jag försöka lösa problemet. NI Komplete eller bara NI Kontakt har klart högre kvalitet - MEN det är också dyrare än Logic. Och att kunna använda instrumenten i andra DAW är ett klart plus.

    Är anledningen till att byta till Logic för att du är nyfiken på en ny DAW så kör på.

    Live har också instrument men Logic erbjuder bättre alternativ för smör och bröd.

  7. #7
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Mer ljud för pengarna går inte att få. Det är dessutom bättre än Studio One. En no brainer.
    Du får typ 22 GB med ljud.

  8. #8
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jag rekommenderar att tänka om och kolla upp exempelvis U-he Diva som så många verkar tycka om. Eller någon annan av alla andra riktigt bra mjukissyntar som finns att välja mellan. Att välja DAW efter de medföljande instrumenten tycker jag känns lite instängt.

    Å andra sidan så går det att sälja vidare Studio One-licensen till skillnad från Logic-licensen.. så om du switchar så får du iaf tillbaka lite cash för den DAW du dumpat.

  9. #9
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    På VA-sidan har jag hittat några intressanta objekt och på ROM-sidan gillar jag Sampletank 3.
    Dessa ihop kostar dock mer än Logic. Fast, jag tror ändå inte jag orkar byta DAW, S1 är det jag stört mig minst på av Live (egentligen inget som stör mig, men något helt annat), Cubase, och Cakewalk.

    Komplete är prisvärt, men mer pengar, och massa syntar som jag inte kommer orka skruva med (bl.a. Massive), kommer sluta med att jag sitter och pillar på någon dulcimerpreset och rattar arpeggion. Battery har varit toppen, men jag försöker slimma ner, tyvärr (som sagt) funkar det inte med Presonus medföljande, även om instrumenten (utom VA-synten) är helt okej i funktion.

  10. #10
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Diva är bara synthar - inga samplade pianon etc om det är intressant...

  11. #11
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Lady Gagas music plus en hel del av den sk EDM musiken är till stor del gjorda på Logics inbyggda synthar. Jag har själv bara 8 men redan denna kommer långt med de inbyggda ljudmaskinerna.

  12. #12
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Att det inte finns en demoversion av Logic, vill inte pröjsa 2 lök (helt sjukt billigt, men en del pengar) och sen sitta och svära över att någon funktion saknas eller inte gör som jag vill.

  13. #13
    Tinsoldier
    Tinsoldier är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att det inte finns en demoversion av Logic, vill inte pröjsa 2 lök (helt sjukt billigt, men en del pengar) och sen sitta och svära över att någon funktion saknas eller inte gör som jag vill.
    Mainstage är ju prima om du vill prova syntharna. Kostar under 300 kr om jag minns rätt. Jag kör det live.

  14. #14
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Tinsoldier Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mainstage är ju prima om du vill prova syntharna. Kostar under 300 kr om jag minns rätt. Jag kör det live.
    Tack för tipset, men syntarna i Garageband räcker för att övertyga.
    Mer skraj över annat.

  15. #15
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Varför klickar jag hela tiden in i den här tråden och hoppas att den ska handla om vilket gear Logic Systems använde?

  16. #16
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att det inte finns en demoversion av Logic, vill inte pröjsa 2 lök (helt sjukt billigt, men en del pengar) och sen sitta och svära över att någon funktion saknas eller inte gör som jag vill.
    Nope, ingen demo. Det finns sjukt mycket tutorial videos på Youtube så det är rimligt lätt att få en koll på hur Logic funkar via torrsim.

  17. #17
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att det inte finns en demoversion av Logic, vill inte pröjsa 2 lök (helt sjukt billigt, men en del pengar) och sen sitta och svära över att någon funktion saknas eller inte gör som jag vill.
    Åfan priset har gått upp. Jag tror jag betalade 1400kr. Handlar väl om dollarkursen...
    Logic är ju annars bäst enligt mig hehe. Har kört det i 15 år nu.

  18. #18

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att det inte finns en demoversion av Logic, vill inte pröjsa 2 lök (helt sjukt billigt, men en del pengar) och sen sitta och svära över att någon funktion saknas eller inte gör som jag vill.
    Gå förbi valfri Apple Store eller annan Apple-återförsäljare – tror Logic finns installerat på alla demodatorer som standard. Kanske inte riktigt samma sak som att kunna testa hemma, men ger ju iallafall en idé om hur det funkar.

    Instrumenten i Garageband är baserade på Logics instrument också, fast de flesta av dem är samplingsbaserade… men det ger ju åtminstone någon idé om karaktären på dem.

  19. #19
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför klickar jag hela tiden in i den här tråden och hoppas att den ska handla om vilket gear Logic Systems använde?
    ...gissar på en del NC-maskiner?

    http://lscpcb.com/


  20. #20
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att det inte finns en demoversion av Logic, vill inte pröjsa 2 lök (helt sjukt billigt, men en del pengar) och sen sitta och svära över att någon funktion saknas eller inte gör som jag vill.
    Lite läsning - att ta med en nyp salt förstås, som det mesta på GS...

    https://www.gearslutz.com/board/logi...ne-v2-5-a.html

  21. #21
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Om jag var som du skulle jag vänta några dagar...
    Det finns en del rykten om att Presonus ska släppa V3 på mässan vi alla väntar på...

  22. #22
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om jag var som du skulle jag vänta några dagar...
    Det finns en del rykten om att Presonus ska släppa V3 på mässan vi alla väntar på...
    Åh, hoppas på arpeggiator och lite nya syntar! Kanske ett piano på flera hundra MB som inte låter toys r us.
    Och bättre MIDI.

  23. #23
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns en del rykten om att Presonus ska släppa V3 på mässan vi alla väntar på...
    Var hörde/läste du om det? Det har gått sådana rykten väldigt länge nu. Ett par mässor senare så har vi iaf fått ett par mindre uppdateringar, men inte riktigt vad man räknat med.

  24. #24
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Ja du bör nog testa innan du ev. köper det - Jag var inte bekväm med att jobba i Logic, och då kom jag från Cubase, med inställningen - "hur annorlunda kan det vara...".

  25. #25
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja du bör nog testa innan du ev. köper det - Jag var inte bekväm med att jobba i Logic, och då kom jag från Cubase, med inställningen - "hur annorlunda kan det vara...".
    Det är mest en vanesak. Snabbkommandon gör inte vad man tror, man gör saker som att klippa och flytta och dra i regioner per automatik och man får helt plötsligt inte det förväntade resultatet. Jag gick från Cubase till Logic och när jag sedan skulle göra ett projekt i Cubase igen tänkte jag just "Hur svårt kan det vara? Jag har ju kört skitmycket Cubase tidigare". Men det var otroligt frustrerande. Man måstr komma in i programmets tänk och det tar nog visserligen inte så lång tid men är oerhört frustrerande när man är van att jobba snabbt.

  26. #26
    dagHB
    dagHB är uppkopplad nu
    dagHBs avatar
    Senior
    Instrument i garageband är definitivt inget som säljer Logic. Skulle gissa på att förslagen om YT eller att gå till en applebutik är bästa tipsen för att få ett hum om hur Logics synthar ser ut och fungerar. Själv lämnade jag Cubase runt -99 någon gång och jag har inte ångrat mig en sekund sen dess, Logic är fantastiskt bra.

    Appropå mjukissynthar så är det nog vettigt att kolla freewarez. Finns otroligt mycket bra om man bara letar runt lite seriöst. Kolla bara på Waldorf pluggarna man kunde få gratis häromdagen - grymmenajsigt :-)

  27. #27
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av axeman Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är mest en vanesak. Snabbkommandon gör inte vad man tror, man gör saker som att klippa och flytta och dra i regioner per automatik och man får helt plötsligt inte det förväntade resultatet. Jag gick från Cubase till Logic och när jag sedan skulle göra ett projekt i Cubase igen tänkte jag just "Hur svårt kan det vara? Jag har ju kört skitmycket Cubase tidigare". Men det var otroligt frustrerande. Man måstr komma in i programmets tänk och det tar nog visserligen inte så lång tid men är oerhört frustrerande när man är van att jobba snabbt.
    Logic har säkert ändrats till det bättre sedan jag provade det. Tror det var version 8 jag testade. Gav det verkligen en ärlig chans. Dealbreakern för mig var att det krävdes ett verktyg för varje sak, jag var van vid att använda ”pek”-verkyget i kombination med alt-, shift- och ctrl-knapparna i Cubase. Det var generellt meckigare och plottrigare i Logic för mig, vilket ledde till att det helt enkelt tog längre tid att åstadkomma det jag ville och jag tröttnade. Ovan på det, fuckade Mac OS Xs muspekar-acceleration till det för min arm och jag fick mus-arm för första ggn i mitt liv! Det har tack och lov blivit bättre med senare versioner av OS X. Hursomhelst så är ju Logic sjukt prisvärt och kompetent. Men en trial-version borde de ju erbjuda.

  28. #28
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dagHB Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Instrument i garageband är definitivt inget som säljer Logic.
    Där håller jag inte med, okej, editeringsmöjligheter finns inte många, men ljuden! Låter hur bra som helst, synt, pianon m.fl.

  29. #29
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av whisper Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Logic har säkert ändrats till det bättre sedan jag provade det. Tror det var version 8 jag testade. Gav det verkligen en ärlig chans. Dealbreakern för mig var att det krävdes ett verktyg för varje sak, jag var van vid att använda ”pek”-verkyget i kombination med alt-, shift- och ctrl-knapparna i Cubase. Det var generellt meckigare och plottrigare i Logic för mig, vilket ledde till att det helt enkelt tog längre tid att åstadkomma det jag ville och jag tröttnade.
    Lite det här jag menade. Verktygen kan du ju ställa in (även i version 8) så att du snabbt och enkelt kan växla mellan verktyg. Det är att hitta dit som tar tid och är frustrerande. Man jobbar på som man är van vid och resultatet blir inte som förväntat. Man tappar sitt work flow helt enkelt...

  30. #30
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    I logic behöver man iaf inte sitta å dra "legobitar" när man ska kopiera upp trummor etc. Ett evigt dragande i Cubase (& även Reason)

  31. #31
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Jag vågar nog påstå att Logics syntar är extremt potenta. Men de kan kräva att man kavlar upp ärmarna och programmerar lite för presetsen är inte alltid superkul.

    Min favorit är Sculpture som jag får fram allt från träblock och gummisträngar till totalt vansinniga modular-liknande sound ur. Grym. ES-2 är också riktigt bra. Tråkiga presets men testa att skruva lite själv. Den har dessutom en inbyggd randomfunktion som gör att du hamnar i träsket ganska snabbt.

    Nya retrosynten är också väldigt bra det lilla jag hunnit testa.

  32. #32
    dagHB
    dagHB är uppkopplad nu
    dagHBs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där håller jag inte med, okej, editeringsmöjligheter finns inte många, men ljuden! Låter hur bra som helst, synt, pianon m.fl.
    Det hela handlar nog om hur man producerar skulle jag tro. "Presetnörd" eller inte typ. I Logic kan jag få inspiration av att hitta ett preset och skruva till det så det får ännu mer karaktär. Det finns ljud som låter bra i Garageband men som helhet är GB långt från Logic.

  33. #33
    Vraengaren
    Vraengaren är inte uppkopplad

    Senior
    Nu med Alchemy

  34. #34
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vraengaren Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu med Alchemy
    Helt galet. Jag är sugen på att gå tillbaks till Logic bara därför.

  35. #35
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag har både Ni Komplete Ultimate plus hela Arturia sviten... Kommer dock på mig själv hela tiden med att enbart sitta med Logics inbyggda syntar.. O nu med Alchemy kommer säkert jag låsa in mig ännu mer innanför Logics dörrar.

    Förutom SJÄLVKLART vPolysixbasen då

  36. #36
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har både Ni Komplete Ultimate plus hela Arturia sviten... Kommer dock på mig själv hela tiden med att enbart sitta med Logics inbyggda syntar..
    Är det för att Logics synthar är så "bra" eller är det den integrerade browsern som gör att man hittar dit så snabbt och lätt? Ju fler plugin synthar man har blir browserfunktionen allt viktigare känner jag.

  37. #37
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förutom SJÄLVKLART vPolysixbasen då
    Den är fortfarande underbar! Ska jag har ett "vanligt" syntljud, alltid denna.

  38. #38
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det för att Logics synthar är så "bra" eller är det den integrerade browsern som gör att man hittar dit så snabbt och lätt? Ju fler plugin synthar man har blir browserfunktionen allt viktigare känner jag.
    De är så pass bra att det funkar kompositionsmässigt för mig. Har sällan mycket tid pga familj/life/work/etc. Vill inte att tiden/inspirationen ska få lida pga ljudleteri & allt jag behöver för att snabbt komma igång med komponering (polysyntljud, arp, piano, trummor & sångkanaler) finns direkt där i Logic

  39. #39
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Även om jag inte kör Logic så har jag gjort på samma sätt, kör Presonus inbyggda och Korg Legacy, fler VST gör det bara komplicerat för mig, både nu och vid eventuell nyinstallation. Och Logics syntar är bra mycket bredare.

  40. #40
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av SteelberryWorker Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det för att Logics synthar är så "bra" eller är det den integrerade browsern som gör att man hittar dit så snabbt och lätt? Ju fler plugin synthar man har blir browserfunktionen allt viktigare känner jag.
    ...det är två submenyer djupare att hitta 3:e-partssyntarna. Dessutom är Logic-pluggarna så spretiga i design och interaktion att det är "minst lika lite självklart" hur de ska tweakas. Men de ÄR bra

    Bifogad fil 60882
    Logics egna syntar som direktval
    3:e-part under AU-instruments -> Tillverkare -> Synt

  41. #41
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Har nu laddat över alla mina gamla user-presets från Alchemy 1 till Logics Alchemy. De lät i mina öron exakt likadant efter att de hamnat i nya mappen. Bra.

  42. #42
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har nu laddat över alla mina gamla user-presets från Alchemy 1 till Logics Alchemy. De lät i mina öron exakt likadant efter att de hamnat i nya mappen. Bra.
    Hur är det med extramaterialet man köpt till Camelversionen?

  43. #43
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Även om jag inte har kommit igång att använda Logics browser på stor front så gillar jag att kunna bläddra olika typer av presets oavsett vilket instrument det är, Logic eller externa. Live har nått liknande men jag har inte provat ordentligt.

  44. #44
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det med extramaterialet man köpt till Camelversionen?
    Jag kan använda min gamla Alchemy bibliotek men jag är osäker på om alla numera ingår eller om det är mina gamla som också går att använda här. Jag ska försöka luska ut det lite senare.

  45. #45
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur är det med extramaterialet man köpt till Camelversionen?
    Jag hade bara skaffat den som hette "heavenly voices" eller något i den stilen. Men den verkade hänga med. Man laddar ju ner typ 14 gig extra samplingar till Alchemy så det mesta extramaterialet borde ju ligga med.

  46. #46
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan använda min gamla Alchemy bibliotek men jag är osäker på om alla numera ingår eller om det är mina gamla som också går att använda här. Jag ska försöka luska ut det lite senare.
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag hade bara skaffat den som hette "heavenly voices" eller något i den stilen. Men den verkade hänga med. Man laddar ju ner typ 14 gig extra samplingar till Alchemy så det mesta extramaterialet borde ju ligga med.
    ...ok, tack för svar - hoppas kunna testa/verfiera senare idag.

  47. #47
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...ok, tack för svar - hoppas kunna testa/verfiera senare idag.
    Allt är där... Rubbet <3

  48. #48
    @ndreas
    @ndreas är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Nya Logic var en grym update

  49. #49
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tycker logic är snyggt, men inte särskilt snabbjobbat för min del

  50. #50
    perault
    perault är inte uppkopplad
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av krusty4president Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker logic är snyggt, men inte särskilt snabbjobbat för min del
    Jag tycker precis tvärt om 😛

  51. #51
    krusty4president
    krusty4president är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Det som jag tycker är knepigast med Logic är Ultrabeat. Det är det instrument där jag verkligen skulla vilja se en upprensning i gränssnittet. Segjobbat med alla dessa rymdskeppsreglage, speciellt om man jobbar på en macbook air 11"

  52. #52
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av krusty4president Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det som jag tycker är knepigast med Logic är Ultrabeat. Det är det instrument där jag verkligen skulla vilja se en upprensning i gränssnittet. Segjobbat med alla dessa rymdskeppsreglage, speciellt om man jobbar på en macbook air 11"
    Yes, en bättre design där hade räddat hela Logic.

  53. #53
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Ja ultrabeat, fi fan vad fult. Gillar inte trummorna i den heller vet inte varför.
    Kör med xln addicitve drums och en tr-8 istället. Men drum machine designer gillar jag som medföljer med i nuvarande Logic X.

  54. #54
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Yes, en bättre design där hade räddat hela Logic.
    Gränssnittet på alla deras ES-pluggar samt Ultrabeat, Sculpture och ESX-samplern är rejäla stolpskott...

  55. #55
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av hasse_fx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gränssnittet på alla deras ES-pluggar samt Ultrabeat, Sculpture och ESX-samplern är rejäla stolpskott...
    Sculpture med ett använbart gränssnitt skulle ju verkligen vara grymt, den är kraftfull!

  56. #56
    dagHB
    dagHB är uppkopplad nu
    dagHBs avatar
    Senior
    Det positiva med mycket av Logics gränssnitt är att det har sett likadant ut under mycket lång tid. Jag höll på att skriva alltid sett likadant ut men så kom jag på att EXS24 fick en uppdatering någon gång runt version 5.0

    Konsekvent är det iaf och när man väl kommit runt plottrigheten så räcker t.ex. ES2 riktigt långt.

Liknande ämnen

  1. Hårdvarualternativ till Logics EXS24?
    Av inget i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 21:07
  2. Logics kvantisering
    Av Katzenjammer i forum Logic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-14, 17:38
  3. Suger logics sync eller?
    Av Funnyshoes i forum Logic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 10:19
  4. Logics inkluderarde instrument?
    Av MK Ultra i forum Logic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 16:52
  5. Beskrivning av Logics mixmotor?
    Av torsig1967 i forum Logic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •