Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nya prylar = Ny motivation?

  1. #1
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran

    Nya prylar = Ny motivation?

    Nu har det drabbat mig.... Har totalt tappat motivationen att vara i min lilla hemstudio
    och göra musik. Sitter hellre framför datorn eller tittar på TV.

    För ett par månader sen kändes det toppen att göra musik. Satte igång med ett par låtar som
    låter helt okej. Men så en dag så kände jag ingen lust att fortsätta vilket ju händer då och då.

    Men nu har det varit omotiverat lite längre tid än normalt för mig...

    Har funderat på om jag ska trigga igång mig med att byta ut en synt. Har idag två polysar och
    har förvisso ägt monosyntar men aldrig använt dessa så mycket.

    Dock så har de senaste årens invasion av nya monosyntar väckt mitt intresse och det har varit
    kul att spela med dessa i butik och de är lättarbetade (BS 2 exempelvis). Så ni som har erfarenhet.

    Kan ett nyinköp inspirera till att få igång musikskapandet igen?

  2. #2
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Det kan det men för mig är det oftast inte där det sitter. Jag behöver en målbild för att tycka att det är roligt att göra musik. Saker som har triggat igång mig historiskt: Träffat en sångare som är helt fantastisk som jag bara vill spela in, spela Guitar Hero (fick mig att tycka att det var svinkul att lira riktig gitarr igen), få ett musikjobb, prata med likasinnade... Den här vetskapen att jag blir sjukt kreativ när jag behöver har blivit en trygghet för mig att inte stressa upp mig över att göra musik. Då kan jag nöja mig med att sitta framför datorn och kolla på tv.

  3. #3
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Självklart!
    Känner brist på motivation så kan man alltid annars försöka att angripa låtar, instrument eller musik från en ny vinkel också.
    Många gånger så kan jag sätta mig ned och plocka ut en låt. Detta bara i rent studie syfte för att lära mig hur andra har gjort.

  4. #4
    jCoke
    jCoke är inte uppkopplad
    jCokes avatar
    Veteran
    Det händer att jag köper nya pluggar eller synthar för att komma igång igen. Sen har jag många på SC som jag följer de brukar funka bra att lyssna på deras alster för att starta igång. Jag vet exakt hur du känner och ibland hjälper inget, då är det bara att låta det bero och inte tänka på det. Börjar man grubbla blir det bara värre. Sen ibland kan jag sätta mig ner bara och klinka lite, det kan också hjälpa.
    Jag resonerar så här, att skapa tar kraft och för att det ska fortsätta måste man "fylla på" igen och den återladdningen kan ju vara personlig, sitta vid TV eller datorn t ex.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •