Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vad förväntar du dig av en professionell inspelningstudio?

  1. #1
    deadbeats avatar
    Veteran

    Vad förväntar du dig av en professionell inspelningstudio?

    Du kanske redan använder dig av andra studios än din egen hemstudio vid inspelningar, eller så planerar du att göra det? Eller bara drömmer om det.


    Professionell personal ska det finnas, givetvis, men har du andra minimkrav vad gäller utrustning, omgivning, faciliteter och annat?

  2. #2
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Man väljer studio efter behov. Krav bör alltid finnas. Personal behöver däremot absolut inte alltid finnas på plats.

    Men generellt sett så förväntar jag mig att allt i en professionell inspelningsstudio ska fungera så smidigt som bara möjligt. Den inkopplade hårdvaran ska fungera, ingenting får glappa och ljudet ska vara bra! Om något strular så ska det lösas snabbt.

  3. #3
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Rätt lokal för ändamålet, bra utbud av mikrofoner och tillbehör, genomtänkt design av ljudkedja och lyssning, helt och rent, "trivsamt", kompetens och attityd.

  4. #4
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Ett välljudande rum och en bra inspelningskedja är prio ett. Och en ljudtekniker som inte motarbetar mig (ja, det har hänt och jag kommer inte tillbaka dit igen). Och en skön soffa! Det är mycket viktigt!

    Det är ju också en bonus om man får med sig filerna hem i relativ fin ordning så man inte behöver spendera ett par arbetsdagar på att sortera ut projektet.

Liknande ämnen

  1. Into the lair - lysande serie om professionell mixning
    Av slirak i forum Mixning & mastring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-10, 22:55
  2. Professionell rösthjälp
    Av Frengus i forum Sång, rap mm.
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 20:26
  3. Professionell mixning
    Av ninjafreddan i forum Mixning & mastring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 11:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •